Коментари - Последната българска Комета-5 се руши безвъзвратно във Варна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всички списвачи на статии в Дир-а са за скраБ ...

Жалко за тези коменти! Бяха прекрасни и вери иновативни и беше удовоствие (а и все още е) да се повозиш на тях!

Излъгал г-н Пасев - голяма работа! Изхарчил малко народна пара - много важно. Важното е, че вършат важни народни дела - и той, и аверите му във властта. Стига сме търсили малката правда, "другари"... И все пак, има Видовден!

"Един от минусите на "Метеор" - разход на гориво. Първоначално тя е била около 225 литра на час, но благодарение на използването на нови съвременни двигатели днес тя може да бъде значително намалена - с около 50 литра гориво на час. Екипажът е малък - само трима души." Един час - максимално 75 км.

Чувал съм от бивш капитан на Комета,че първите по нашето черноморие са били с танкови двигате- 2 бр. Дали е така?

Наскоро четох обява "изкупувам всякаква скраб". Човекът явно беше изходил от съображението, че щом "скръб" се пише с "б", така трябва да се пише и "скраб". А щом скръб е в женски род, какво по естествено от това "скраб" също да е в женски род.

Последно комети пътуваха между Варна и Бургас през 2011 година. Цената на билета бе 55 лева, но още след първия сезон бизнеса фалира. Точка по темата!

Банани, Банани.

Разход гориво комета. Зачете се и ще получите отговор на въпроса защо никой досега не е вложил пари в поукпката или възстановяването на подобно корабче. Ако ще и за атракция. Разхода на 100 км е между 200 и 300 литра гориво! В зависимост от вълнение и режим на движение.

Тук повечето пишещи ги тресе носталгията, в което няма нищо лошо. Просто не са подозирали как и с колко се е дотирал този вид транспорт. Транспорт, създаден във времена и държава, където бензина е бил почти безплатен.

с 10 лв билетче и пълна комета си на далавера. И с автобуса не по добре, о бързо ,нито по атрактивно!

по долу са ти написали "Защо няма инвеститор" няма нормална бизнес среда и среда за инвестиции!

А държавата? И нея ли ще дадем за скраП, Другарю Вожде Тиква?

Хубаво име си си измислил.Аз не искам от моите данъци държавата да дотира морално остаряло корабче,което гори на 100 км 600-650 лв ,горе долу колкото летателен час на хеликоптер. Няма нищо вечно,разбира се ,че трябва да отиде на скрап,въпреки,че лично аз съм сантиментално свързан с кометите.Но живота върви напред и бъдещето не е в тези комети.

Помня като деца на плажа в Бургас как чакахме Кометата да излезе от пристанището, да ускори и да се повдигне на крилата. Знаехме долу-горе колко е часът, никой от нас нямаше водоустойчив часовник. Ловяхме скариди, миди, рапани (за стръв) и попчета от скелето на моста...

Жалко е, не че се руши стояща на брега, а че няма кой да построи нови.

Ще се хване някой мераклия ще хвърли мног труд и пари, за да я оправи. След което ще дойде мафията - мутрите и политиците в сихрон и ще му я приберат. Едните няма да дават разрешения за какво то и да било: за редовна морска линия, за временна такава, за заведение дори няма да му дадат разрешение без подкупи. А другите ще почнат да му я чупят докато се откаже и им я продаде на безценица. След жалби в полицията ще получи едно прословуто повдигане на рамене и физиономия: "ами аз какво да направя". Накрая на човека му писва и отива в чужбина. Ето това е с няколко думи. Не се чудете, че няма кой да я оправи.

Просто и ясно.

И??? Няма никаква стойност, нито историческа, нито техническа. Може би само сантиментална за някои по отминалата младост. Ако някой има бол пари, да я купи и възстанови. Що изгнили коли изхвърлиха от паркингите, време е и на това корито.

Дали има сега подобен алтернативен транспорт, защото ако трябва да се мине разстоянието сухопътно, времето е много по-дълго.

с кометата пътувах от Несебър до Варна в далечната 1966 по времето на световното в Англия, нашите паднаха от Бразилия и всичко ми беше черно, но пътуването ми оправи настроението, защото високата скорост и свежия вятър оправят всичко

Возил съм се на тези кораби и на морето и по Дунав ,много бърз транспорт но и адски шумен ,до колкото знам харчеха много гориво ,но в онези години то беше евтино, за пътуване по Дунав обаче бяха незаменими ,колкото до морето там много често бяха спирани защото им пречеше и малко вълнение ,колкото и да ги жалим сега времето им отмина ,би могло да се направи някаква съвременна комета с по икономичен двигател ,но надали някой ще се захване.

Всъщност, кометата не е ли руска?

Съветска е. Възлите за нея са правени на много места из СССР...

Не виждам кой би извадил парите за възстановяването й; а те очевидно никак няма да са малко, и след това да чака възвръщаемост от вложенията си. Дали заведение, тип ресторант, или музей, не изглежда реално да се излезе на печалба в рамките на петгодишен срок...

Варна се пише за лятна "столица" ... А, добре ли съм чул? А един интересен плавателен съд не може да опази. Една подводница искаха някои да направят музей, не стана. Един ветроходен кораб имаха - "Св. Елена", изчезна ... Един морски музей не може да си направи като хората... И т.н.

В грешка си.Ветроходният кораб го има и се казва Калиакра,а този Роял Хелена беше частен и го продадоха,но това е нормално.Все едно аз ако искам да си проам колата и да те питам теб.А морският музей е много интересен,явно не си ходил.

не че се заяждам с журналята ма такава дума "скраБ" няма

Интересно кое ли ръждясва, след като е от пластмаса и алуминий. Дори двигателят е бил алуминиев (М401 или Д401, не съм сигурен). Сега никой не иска да я използва, защото ако си от днешната бизнес-среда в Бг, нямаш акъл, а ако си нормален и умен, бъдещето на бизнеса ти е застрашено от криминална корупционна атака и отнемане.

Има детайли и възли от стомана. Не всичко е от цветни метали...

се вижда навсякъде в България, разрухата и мърсотиятя. Освен на Витошка. Жалък социализъм 45 + 30 години.

Всчико се срина след прехода към "демокрация"

ей такива като тебе ни дърпат назад 30 години, мухлясали каскети

единствемо мозъка ти и няма как да ме накараш да млъкна за истината!

на всичко започна и е ясно видим след т.н. социолизъм.Дори геноцида след соца направо е потресаващ-2,5 млн.българии , две поколения измряха или бяха прокудени от т.н.деомакрация.Товае болезненаната истина

И преди 89-та, и след управниците са все едни и същи... само смениха името на системата. При това положение, да обвиняваш името на системата е леко малоумно...

преди 89 имаше нормални управници, а бай Тошо държеше ДС на каишка. След 89 Дс заграбиха всичко,но като прости полицаи само го съсипаха и немат идея как се управляваи избутаха д ани управляват некаръдние които бяха в 9 глуха при Тато!

Айде не сме толко късопаметни да не си спомняме кога почна срива -Спомня ме си режима на тока ,на много места и на водата ,постояното нямане ,опашки от чакащи навсякъде и за всичко , и както ти е написал колегата управляващите са същите хора .

Защо журналистите след толкова години (5 или 6) се сетиха да пишат за последната комета? Да не би да са чакали да измрат и последните пасажери плавали по линията Варна-Несебър-Бургас. Дори имаше няколко рейса от Варна до Истамбул, които бяха посрешнати много добре от турска страна. За сравнение пътуването с автобус е много дълго. При тихо време пътуването с кометите няма конкуренция.

Аууу колко страшно. Да направим кампания с СМС да съберем парички.... Що се занимавате с пълни глупости? То ако ставаше нещо от този кораб досега да е станало. Ако бяха икономически изгодни щяха да продължат да возят пътници и още да ги произвеждат. Занимавате народа с безмислени неща за да отвличате вниманието на народонаселението.

те ги произвеждат само ,че модернизирани и си возят хора,но не и в БГ .. само в БГ всичко умира защото е пълно с "умни" идиоти като теб!

Ами произвеждай ги бе другарю, щом е толкова добре и изгодно...

И какво предлагаш да се направи с тази Комета? Или да се купи 1 нова и модерна и ако има желаещи да се возят или да закърпим тази и да се чудим що гори толкова много и никой не ще да се вози в соц. боклуци. Дай предложение, само ако може да не е с парите на данъкоплатците, щото ми писнаха такива умности да направим това и онова ама с чужди пари. А после дали това корабче/заведение/музей ще се самоиздържа или ще наливаме пари и 1-2 другари ще са на заплата?

Остави носталгиците да пуснат някоя сълза. Това да им се обяснява за икономическа ефективност за остарели и неефективни технологии си е загуба на време.

много си е ефективен тоя транспорт и беше супер бърз и удобен

ти виждал ли си кво движение от ШЛЕПОВЕ е по Дунава , те по ефективни ли са като са 20 пъти по бавни?!?? И що нито една страна не ги е спряла , умнико! Бътлгарияпропада щото народа и е мнай-прост ,но се има за много умен!

То и конкорд беше супер бърз ама полет от Ню Йорк до париж почваше от 3хиляди и нещо долара. Ама щом казвате че е изгодно и много се търсят, купувайте това корито, малко китосване и почвайте бизнес кеф ви в морето кеф ви в реката даже може да направите кирия Варна Ню йорк, ще върви много понеже на другарите децата са все в Америка и никога в рАсия. кАмунисти сър, какво да ги правиш

КОнкорд наистина беше неизгоден,но тук не е точно така! КОметите бяха пълни и не е имало проблем с цената на билета! ТО и мерцедес и БМВ харчат най много, ама се напъвате за тях , нали селски!

Доминантий

Не, ти просто си един лайнояд, макар че никога не си се качвал на Комета!

Ползвал съм кометите между Бургас и Варна. При хубаво време бяха супер. Но като цяло не бяха подходящи за нашето море. Билетите започваха да се продават два часа преди отплаване - всяко влошаване на времето ги спираше. Случвало ми се е да се вдигне вълна след отплаване. Заобикалянето на нос Емине беше кошмар. Налагаше се да се спусне (да не е на крилете) при което се движи едва едва и се клати като корито.

Продажбата на билети е отделна система и възможностите да се промени и подобри сравнение с тогава са огромни. За неприятното плаване при лошо време също си прав. Ама и това има решение при сегашния начин на прогнозиране. Проблеми, когото не се решават има при всеки вид транспорт. Вчера се лашках като чувал картофи по АМТ от Стара Загора до началото на Пловдивска област. Цели 50 км с 90км/ч по разпадащ се път. Независимо, че времето, автомобилът ми и ЗДП позволяваха да се движа със 140.

Може да презастрояват държавата, но кораби не могат да строят. Все гледат в канчето на другия, даже и в коментарите все за чужди канчета пишат. Дори и ръждивия паметник някой снимал и пускат идиотска статия за него. А защо не напишат за ръждясалите лади и москвичи по нещо? Кой ги гледа тия вторични суровини, че да изпитваме чувства за тях? Очевидното е, че никой на морето няма интерес и способности да построи корабче и да продава. Защото е пълно с малоумници и престъпници с власт и пари.

Ама пък Тиквун Умни е милиардер. Дава 2 милиарда за селфи с Тръмп и си прави каквото си иска.За да се наиграе една мутра, 10 поколения ще плащат борчове. Лошото е, че нормалните вече не сме в Територията и скоро няма да има кой да изкарва пари.

Хайде, хайде, не се превъзнасяйте. За кометите не мога да съм сигурен, но дунавските "ракети" , пак на подводни криле, бяха с по два БЕНЗИНОВИ двигателя и съответно разхода на гориво бе колосален. Ако в момента се пусне подобен транспорт, то себестойността на превоза на пътник Русе-Видин, ще е около 500 лева за билет, при около 30 пасажера.

Според теб дори само 250 лв да отиват за гориво тази комета трябва да харчи по 16 литра на КИЛОМЕТЪР. Не е важно какви са фактите , важното е да се плюе по миналото и историята.

Че ти колко мислиш, че харчи?

Не съм убеден, че 16 литра на километър ще стигнат. То там се разхода се мери в часове, но имам някакви спомени, че ставаше дума за около 25 литра, че и отгоре на километър.

според теб тази ракета е теглела един танкер за да има гориво, като пътува от Видин до Русе..айде малко по сериозно! И представяш ли си колко трябва да струва един билет при разхода , който си си измислил?!?

да кажеш дизелови може би.... по 1000 к.с . Или говориш за корабен моделизъм с бензиново моторче???

Точно БЕНЗИНОВИ съм искал, и това съм написъл. Два двигателя по 1050 к.с. Говоря за метеорите тип "Ракета" по Дунав.

Около два тона им беше резервоара на ракетите.

кой от изброените двигатели на метеор или ракета е бензинов? Напишете модела на двигателя? Двигатели 2 дизельных М400 2×800 л.с. или М401 2×1000 л.с, или М-417 2×1100 л.с , или MAN D2842LE410 MARINE DIESEL 2×1100 л.с. 1 вспомогательный дизель-генератор-компрессор-насос Мощность 1600 - 2200 л.с. Движитель 2 винта

Каква скраБ бе пичове? Пише се скраП. Вашият правопис е подобен на този кораб.

Пише се вторични суровини.

подобни и по Дунав едно време. Бяха много по бързи от корабите и много удобни! Сега сме напът да влерзем завинаги в пещерата..съсипахме и речен иморски транспорт и БДЖ е жалка пародия на транспорт, въздушния в Бг също е свит до минимум!

ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ, това си бяха едни много красиви и модерни не само за онова време морски съдове! Ние бяхме една от страните в световен мащаб, които притежавахме този бърз, красив и удобен морски транспорт! Е да, но по това време бяхме истинска морска държава, с истинска флотилия от стотици товарни, риболовни и транспортни кораби, които бяха тотално унищожени, нарязани и разпродадени! Сега почти по нищо не се различаваме от страните, които нямат излас на море! Много е жалко, и последната останала комета да се намира в този окаян вид и по младите хора сега да плюят и словоблудстват във форумите ,защото те не са имали това удоволствие, да се възползват от този чудесен, бръз и романтичен транспорт! Коветите бяха част от морското величие на България! Уви и те бяха заличени, както се заличи и славата на морските ни курорти!

Тази комета е символ на състоянито на държавата 30г след идването на капитализма.

Царе сме на разрухата и съсипията!!

Без коментар: "имот частна държавна собственост"

И " имот, частна общинска собственост" Абе беше създадена пправната основа на разсипията на общонародната собственост.Мисля, че идеята беше на Ал.Лилов за това квалифициране на собствеността.

Жалко за хубавите кораби. Както винаги не сме в състояние да опазим културно- историческото си наследство. Макар, че най-добре би било корабите да са още действащи.

Още в училище си беше неграмотен и не се научи, че думата е "скрап"... и затова стана журналиЗт!

Комуниста плаче

Те затова ползват Комети в Канада и Франция, щото са тъпи комунета там. Ама си ги поддържат, а не като бай Ганя – да оставя всичко да гние и ръждясва из гингирлиците

Тихо Ганьо! Бил си ти в Канада и Франция ама само през телевизора...комунист

Във всички държави с излаз на море има морски транспорт. Само в "демократична" България няма, въпреки, че в "комунистическа" България имаше. С "комета" от Бургас до Варна се отиваше за 2 часа, без опасност някой идиот да те претрепе по пътя или ти да сгазиш някого, минавайки през една камара населени места. За романтиката няма да ти обяснявам. За "ръбове" тя не е аргумент.

СкраБаджии.