Защо в България има толкова много смърт на пътя?

Българските пътища са най-смъртоносните в целия ЕС - България е на първо място по брой на жертвите спрямо броя на населението.

Обратно в новината

Коментари - Защо в България има толкова много смърт на пътя? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Че пътищата ни не са читави е факт, но пък ганьовците винаги са били недисциплинирани шофери. Освен това са ниско интелигентни и не умеят да преценяват бързо обстановката. Това е, няма нужда от такива безмислени статии, но и журналистите са хора и требе да ручат.

Как с подкупни полицаи да борим войната ?

и най дивия български шофъор внимава как кара и спазва правилата?

защото българите са неандерталци и комплексари

доколкото знам дойче веле са световни капацитети във всяко гърне,шо не земете да си заврете платените статии някъде на тъмно

Няма как от невъзпитани хора да произлязат възпитани шофьори.

защото сте идиоти

ако няма смърт в България ,циониститите не могат да злорадстват и ще се чувстват некомфортно и може би застрашени от глад !така ,че умирайте повече и по-бързо,за да бъдат удовлетворени и щастливи,нали затова ги спасихте ,ма.ма ви пр0$та6ка и шльокавашка !?

Ами защото народът прост, но със самочувствие! Азиатски джигити! Излезте само с автомобила извън града и гледай, как се кара. Ти караш със 100 във колона, а отляво те изпреварват все едно си спрял край пътя! Да неговорим, че наскоро точно зад завой с нулева видимост на средата на пътя един си беше спрял колата и беше излезнал от нея. Това беше върха на селянията, която не съм виждал от много време!

шофьор слушащ чалга и каращ бмв и голф от памтивека няма как да излезне нормален човек,ама иди го обясни на дойче веле,които също са слушатели,само че на лектора сорос

Много сте зле с опорките! Много! Направо си за диагноза!

Защото водачите на МПС в България нямат нужното поведение и манталитет, пътищата са отвратителни, а от хора без манталитет и култура няма как да станат нормални полицаи. Честито на всички.

От няколко години живея в една от държавите, изрично посочена като добър пример - според мен всичко е в главите на шофьорите. Както каза някой долу, не може от невъзпитани хора да излязат възпитани шофьори. Ясно ми е какво ще последва - мия чинии, слугувам на чуждите, родоотстъпник, гяур и т.н., но истината има една много интересна особеност - не е нужно някой да вярва, за да е факт.

Решението е в комбинация от стратегия и технология но никой не пита за решения. Смъртта е индустрия.

Защото такава ни е културата възпитавана от най ранно детство и опитното поле наречено образователна система върху което се упражняват всякакви некадърници докопали се до високи държавни постове , вместо тези реформи да се правят от хората които работят с това и знаят кое е добро и кое не.

Всичко е във възпитанието. Нищо друго не е. Няма как да спреш тъпаците да карат като тъпачи, ако същите смятат и безпроблемно могат да правят купони в панелката до 6 часа сутринта за сметка на всичките си работещи на другия ден съседи! Всичко е свързано чалгата, хвърлянето на боклук от терасата, а по селата в коритото на реката, спирането в градинките... корупцията... простащината!

Лоши пътища, стари таралясници, лоши и объркващи указателни пътни табели и знаци, никаква подръжка от КАТ за улесняване на движението - напротив гледат само рушветите.

ама ,сигурен ли си ? я виж например ,кой ни е направил смъртоносните закончета с милиони вратички ,да не е дядо ти !??

как защо, ми по ред причини: - сигурно около 20% карат с купени книжки - постепенно се учат да шофират и маневрират, ама правилника кога ще го научат... как да знаят кара ли се или не се кара в аварийна лента на магистралата, спира ли се на аварийки да се изпишкаш или да вдигнеш телефона, кой е с предимство на кръстовище и при пресичане на два пътя, що е то прелез - означения и маркировка, и т.н. и т.н. - сигурно още десет процента карат без книжки... което е като горното, ама с добавка, че въоще не им дреме за законите и последствията, докато другите поне донякъде са помислили за правилата за да харчат пари за документи... - пътищата са пълен отврат... не само като поддръжка, но на първо място като като замисъл и изпълнение... не може международни пътища да са еднолентови и 15-20 км да няма къде да изпревариш тир... - автопарка е на средна възраст 16 години... което не пречи да се кара, все едно е само от новички ферарита и ламборджинита... защото липсва култура и възпитание, което да налее в главите на хората за какво са пътищата и за какво - пистите... ти се опитваш да стигнеш от точка А до точка Б, тоя срещу тебе е излязал за тръпката и адреналина с тунингован голф 2 на 32 години ... - полицаите си оправят дохода покрай нарушенията - и сегашния закон е приличен, ама не се спазва - като го направят по-строг, само покачват рушветите... - дори и когато не взимат подкуп, повечето полицаи са неграмотни да напишат един акт като хората - около 90-95% от актовете, оспорени в съда падат - това губи време и пари на сумати институции, и което е най-неприятното, оставя у шофжорите чувство за безнаказаност... - махнаха полигона - от това рядко умират хора, ама щети за сумати пари, щото някой хора просто не могат да паркират...

Защото няма правораздаване, а корупция!

Такъв е манталитет на Българите.

Определям те като компутарен специалист:)

Така е. Повечето българи са с манталитет на мутри, а казват, че мутрите са им виновни.

Затварянето на пунктове за технически прегледи и автошколи които не спазват правилата не струва никакви пари.Това ще реши голяма част от проблема.

спазва дръжки. преди 2 години влизах в полицията в Кавала - купчини български номера. И там караме кат първите хора. Добре, че в беломорска Гърция е слабонаселено, щото и тях щяхме да избиваме.

Отговора е елементарен и го знаят всички - българските пътища са ужасни просто! Магистралите са сравнително много по-безопасни от двупосочните пътища, но в БГ има само две магистрали на кръст, които са толкова зле че по дясната лента не може да се кара на места. Другите пътища са покрити с дупки и колите докато ги заобикалят се блъскат една в друга! Да не говорим за знаците, маркировката и осветлението, които или ги няма въобще или са в окаяно състояние! Това са причините и всички ги знаят!

Основни причини са ширещата се корупция сред катаджии, ДАИ-джии, техници, преглеждащи автомобилите, в комбинация с манталитета на Ганьо - да е най-великия, най-бързия и най-отпред.

Защото в страната живеят основно простаци.

има и една -,,култура на каране,,...??? а тя е част от ,,общата култура,,...??? ,,бит,семеиство,общественна среда ...,,!!!

2 основни причини - БМВ и Ауди от всички модели

Българите с цигански манталитет трябва да бъдат превъзпитани спешно.

мне, една, и това е шофьора на БМВ, АУди и т.н.

Много излишни обяснения, а отговора си го дал скрит в средата: "защото липсва култура и възпитание" Друго няма.

Много добре написана статия. Истината е че миналата година се монтираха много камери по пътищата, уж за преброяване. Дали работят обаче силно се съмнявам. Никъде не се изнасят данни от тях. Това за мен бе поредното крадене на средства. Сега предстои ново.

- Пълно е с мангали - Пълно е с мутри - Пълно е с кретени - Пълно е с друсани - Пълно е с блондинки, от мъжки род - Пълно е с депутати - Пълно е с магистрати - Пълно е с администрация - Препълнено е от корупция - Пълно е с лайна Да продължавам, няма смисъл!

Например в англия, когато направиш застраховка (която не е на колата, а на шофьора), получаваш GPS кутийка. В нея има заложени пътищата с ограниченията по тях. Превишиш ли ги, дори и с малко - отчита се. Накрая на база на превишенията ти вдигат застраховката. Ако спазваш правилата имаш отстъпки. Ако си превишавал системно ти отнемат застраховката и не можеш да караш, защото и друг застраховател ще ти откаже застраховка. Има го и това, че камерите по пътя не са само за скорост. Има реален човек, който гледа. Гледа се и за колани на задните седалки и т.н. Обаче в Бг това е невъзможно да се случи, защото никой не смее да го въведе, за да не се опари самия той...

Пълно е с хора, които знаят, че могат безнаказано да правят нарушения. Такива са хората по цял свят. С една подробност, че в истинските демокрации се съблюдава много стриктно за спазване на правилата. За разлика от тоталната липса на контрол в нашата мила България.

Поредния "приз" спечелен от държавата на "отличниците"!

и новата глоба от 2500 паунда за превишаване на скоростта и ще разбереш, защо в Кралството всички карат с 63-65 м/ч и нито 1 повече.

Трябват репресии за опасните шофьори. Глоби,отнемане на книжката,автомобила, затвор.

Все още оцелял след 44 години на пътя,вече побелял,но за съжаление и много смърт видял ... Да ви кажа : Има нещо върховно точно и желязно вярно в словосъчетанието ... ХОРА... ПЪТИЩА... АВТОМОБИЛИ... В хармонията на това триединство се крие именно БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО.... Днес от мен мога да добавя само: ПЪРВОНАЧАЛЕН ПОДБОР И ОБУЧЕНИЕ ПОСТОЯНЕН ДИНАМИЧЕН (не само статичен с камери) КОНТРОЛ ПРИНЦИПНО И БЕЗКОМПРОМИСНО ПРАВОРАЗДАВАНЕ .

И 200 паунда за ползване на телефон по време на шофиране.

Аз

Защото Българинът-пешеходец и Българинът-шофьор са двама абсолютно различни хора. Когато Българин се качи на кола се променя кардинално. И то не само ако се качи на волана, ами и когато се качи като пътник. Не знам защо е така, но това е очевидно в масовия случай. Изключенията са единици. Психиатрия неква... Комплекси...

Шофирането по пътищата е пряко отражение на ситуацията в държавата.Липсва : култура, възпитание, толерантност, отговорност.Всичко започва от семейството и първите 7 години.Там изпуснат ли се работите , и 200 камери да сложат все тая.Другия вариянт са зверски глоби, ефективни присъди и т.н.Но май някой няма интерес.Защото ш хаоса и беззаконието може да си правиш каквото искаш.

стой си в Англия при мюслитата, които вече са повече от англичаните и започнаха да ги колят и взривяват всеки месец. Тук няма нужда от такива миячи на чинии, видели за 2 години Западна Европа и започва ръсене на акъл ;)

Така е приятелю! Прав си!

Защото е пълна с глупави некадърници със самочувствие на шампиони от Ф1...А дори и шампионите правят грешки и катастрофират

Щото повечето българи са комплексирани селяднури.

Тцък - типичен мияч на чинии, утайка, слуга, безбожник, балък, "мюсли" и родоотстъпник. Не се хаби, няма нужда. По-скоро помисли над думите ми, не над това какъв съм и кой съм.

Много неправилно твърдение -шампиона във Ф1 (както и всеки състезател) е в състояние стотици километри да кара зад теб с твоето темпо и накаря да те изреже точно веднъж толкова сигурно и безопасно, че даже да не разбереш, че са те изпреварили... Тази гмеж, за която говориш, няма нищо общо нито с Ф1 нито с каквата и да било фомр на автомобилизъм.