Коментари - Първо "да" в ЕП за изграждането на плавателен канал Русе-Варна | dnes.dir.bg

Коментари - Първо "да" в ЕП за изграждането на плавателен канал Русе-Варна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тези три тикви , заедно с голямата такава трябваше отдавна да са при бай Ставри. А за канала, това просто е .....ак !!!

Не ми побира умът, как допускаме такива безмозъчни да ни управляват? То няма свестен път до София, те ще копаят канал! Грандоманщините уж бяха от времето на социализма? И кой ще усвоява 17 години гарантирано? Те, предложителите. И кой ще плаща масрафа? Българският народ, с мизерия и глад! Наистина, не е за вярване докъде стига самозабравата на глупците!

Хвала! Такива евроидиоти - пардон - евродепутати ни трябват! Смели и сериозни в битката за това България да разцъфне. Имам само едно малко съмнение,и ще го споделя. Единият вносител, не е ли онзи ,който искаше 4,5 милиона от либийците, за да им "освободи" кораба? Свалям шапка на тиквите - от грандиозни - все по-грандиозни кражби на пари! Евала Бойко , евала Доган!

Като тръгне кораб по завоите на Русески Лом, докато се качи до Търговище, ще мине един месец. За 25% от стойността на канала може да се построи скоростна жп линия Русе -Варна и стоките ще стигат за един час от Русе до Варна.

А защо не Видин, София, Бургас ? Така ще развием плувните и водните спортове, ще си джиткаме направо с лодките към морето, автомобилите ще се карат рядко и по този начин ще щадим природата, сафрида ще си го ловим край околовръстното, кеф ти риба, кеф ти паламуд!

Ще има прясна вода в изобилие около Шумен и Разград .Когато реките се удълбаят и разширят ще се разшири и хабитата на риби и животни ,може и рибарници за речна риба. Ще можем свободно да влизаме от Черно море в река Дунав чрез наши митници и граничен контрол .Ще можем да си вкарваме морския флот в Дунава при потенциален конфликт . Варна ще се препори за крайна точка на водната магистрала от Ротердам/Рейн-Майн-Дунав .С подобряването на отношенията с Русия ще може да влизаме от Дунава и до Каспийско море директно от наша а не от Румънска територия . За съжаление Русе не е София и пари няма .

Значи всички сте уникални фантазьори... Сладководните реки в цяла Европа страдат от недостиг на вода. Река Дунав всяка година има все по-ниско ниво, защото няма снеготопене. Сърбите, Австрийците, Унгарците и Германците построиха стотици шлюзове, за да си задържат водата при тях. Ние нямаме нито един шлюз. Удължаването на коритото на река Дунав с 200 км ще убие корабоплаването... В Българския участък река Дунав ще стане езерце за разходка с лодки. Ама няма нито един специалист в тези комисии, всички само се радват на перспективата за комисионните, които ще се лапнат...

100 км магистрали не могат да построят за 100 години-канал ще строят. Това е вицът на месеца!

А защо не канал София - Варна? Кога ще започне строежа - преди или след като се наредят жълтите павета? Съвсем изперкаха тиквите!

Какво , стана с канала Дунав - Бяло море ? Време му Е

Нако, Дунав няма да се отклони, както не се е отклонил от канала Черна вода - Кюстенджа. В Европа и в целия свят има плавателни канали без да са пресъхнали реки. Делтата на Дунав не пресъхна след изграждането на румънския канал - защо смяташ, че ще пресъхне след българския канал?

Оctavius

Не си специалист, предполагам? Прочети малко, преди да коментираш промяната на реката след построяването на канала Чернавода - Констанца. Има причина да не е пресъхнал Дунава, която е неприложима в участъка около Русе...

jingiby

Тия откачалки! Та такъв канал има в Румъния. Чаушеску го е построил с лагерници за няколко десетилетия. А и кой плава от Дунав до Черно море днес?

А защо не е Силистра Балчик канала? Ще е много по-къс и ще има много по-малко баири за преодоляване.

И аз имам предложение: Лом София, тъкмо софето ще стане пристанище.

А от там към Солун или поне Офриньо. Китайците не на шега са проували възможността да построят канал от Бяло или Адриатическо море до Дунав. Едната версия е била по Струма и от там по Искъра. Другата по Вардар и след това по Нишава. Втория вариант осигурява почти пряка връзка Солун - Белград. Имаше и трети вариант някъде през Словения и по Драва. Общото на трите е, че трябва корабите, макар и речни, да се качват до едни 700-750 метра над морска височина. Другото е, стотици километри неплавателни реки да станат плавателен канал, тоест водите им да спрат да се ползват за напояване.

На следващо обсъждане в ЕС, Румънците ще кажат ясно и категорично НЕ! Защото ако се отклони Дунав при Русе, това значи да им пресъхне при тях и те да загубят корабоплавен излаз на Дунав на Черно Море Освен това делтата на Дунав в Румъния е 250 квадратни километра площ, Ако това нещо пресъхне , сумати еколози е Европа просто няма да го позволят Товаа ГЕРБ изкопаха тази архивна тема от Османско време от чудене какъв ПР да си направят Цялата тема е напълно безсмислена и излишно губи времето на всички, просто ГЕРБ са нискочели и лакоми за ПР

uraaaa kupuvayte imoti po kray razgrad,tirgoviste,sumen......

В Публикации с икономическа Обосновка ДОКАЗВАХА че това е икономически АБСИЛЮТНО НЕОБОСНОВАНА Инвестиция, АМА нали ще е поредното усвояване на "НЕКОЙ" на Милиарди ???

Какво количество флора и фауна, Ще бъдат унищожени с този проект?

Това ми прилича на разклонение на Дунав.

Голям бизнес се очертава в София на пристанището!

Идеята е интересна, но Варна е малко скучен град. Няма ли да трябват шлюзове щуротии. Бая пара ще потрошат.

Това е поредната глупост щедро на едро - като пет нови моста над Дунав! Такъв канал има вече в Румъния и функционира години наред. Нащият трябва да го конкурира, което е пълна глупост. Освен това Природният парк "Русенски Лом", резерватът "Бели Лом" и куп защитени зони трябва да бъдат унищожени, защо? За да се откраднат много пари за ненужен проект и някой да си прави PR. Предложете нещо умно и го направете, като например премахнете границата между България и Румъния например!

границата между България и Румъния ще падне от само себе си, когато влезем в Шенген.

Дето няма да стане!

Идеята изобщо не е глупава. КОнстанца няма условия да е пристанище, но въпреки това заради канала си, е голямо пристанище. АКо направим подобен канал, ще се спестяат доста часове плаване и определено ще можем да конкурираме румънския канал. Техният е направен, защото е бил много по-лесен.

Румънците са направили канал до Констанца. Щом Бай Тошо не го е направил, ние определено няма и да го направим и в бъдеще. :-)