Обновеният Панамски канал започва да приема мегакораби

Разширеният Панамски канал беше открит след девет години строителство, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Обратно в новината

Коментари - Обновеният Панамски канал започва да приема мегакораби | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Едни пробиват 70 км тунели за влакове Други прекопават канали за кораби Русия 5км мост не може да направи.

Срещу джамията Чифте кафене в Плевен е блок Кооператор!

Хората няма како да ядат, те канали - манали, нам ко ми ми правят ..

Понеже виждам,че ги знаеш нещата,ще се съгласиш ли,че по бързо ще отидеш от Япония до Европа през Суетцкия канал ,отколкото през Панама?

Не, не може. Танкера тръгва някъде от Жълто море и има 2-3к единици товар, от тях 60% са за краварника, 30% за егейщината и 10% за останалия свят. Така че - първа спирка Фащ. Втора спирка - тука. И някъде по пътя разтоварва останалите 10%. През панамския канал е най-пряко. Тия танкери дето са само за гейщината са няколко пъти по-малко.

Макс - ника ти е много точен - но не пиши моля за неща които не разбираш - аз живея обикновено в Ю.Америка не от вчера така че прочети малко моля

При разлика в нивото на Атлантическият океан и Тихият от 4.5 м какви ще са екологичните и климатични последици бихте ли обяснили моля

като непрофесионалист (аматьор, профан) считам, че не пречи факта: нивото на два съседни океана се различава повече от метър, понеже при отваряне на хидравличните последователни шлюзове се следи всеки един от тях да удържи напора на придошлите милиони литри водна маса , и след като тя се успокои - се позволява на водно превозно средство да навлезе в отсечката между два последов. шлюза, що се отнася до мигриращите водообитавващи животинки - то те навярно с лекота ще ползват гравитачно струящата вода за да сменят местообитанието си било за прехрана ,било за размножаване, дано регулярно биват ревизирани за налични нестандартни луфтове частите на всички хидравлично/пневматично задвижвани шлюзове, през част от денонощието обичайно вятъра е с посока съседен му бряг -> океан, море , а през друга част от денонощието: море, океан -> съседен му бряг, живи и здрави

Руснаците щяха да правят нов канал ама се отложи излагацията им. Първия канал е започнат от Фердинанд Лесепс ,автор на Суецкия Канал,но не се справя и американците го построяват. Завършват го около 1911 г

Какви руснаци,каква излагация!?Никарагуанският канал се копае по график и до 2019 г-трябва да бъде изкопан!Финансирането от около 40-50 млрд.долара е осигурено от китайска компания ,която получава правото/лиценз да го експлоатира 50г.Руснаците осигуряват безопасността на работата и затова са създали там някакъв военен обекти, освен това ще предоставят на Никарагуа допълнително оръжия-/част от оръжията вече са там!?

Ау.. военен обект. Руснаците не експортираха ли само хуманитарни полети и гълъби на мира? Защо ли са им военни бази в чужбина. Те не бяха ли запазено средство на империалистите. Привет на Моника и другите руски агенти и родоостъпници от Дир.бг, който от самото си съществуване е руски пропаганден рупор на предатели. На такива трябва да им се отнемат руски паспорти и да им се дава еднопосочен билет. Може и за Никарагуа.

Нещо не е изчистено в статията. Панамския канал трябваше да се върне на Панама, но САЩ пак извъртяха нещата. Така че, Панама ли управлява този процес или за пореден път САЩ се пробват да разпалят война, като завземат канала и те определят кой ще преминава. Защото това си е ново огнище на война, а не икономически изгодно за търговията в света

Какво всъщност казвате? Канала е отворен, пише кой е собственика, пише кой е строителя, къде тук са САЩ/ФАЩ/СССР и каквито там още неща ви се въртят в главицата?

Даринче то собственика на канала Нориега рече- не искам да вляза в историята, искам да вляза в Канала. И зе че влезе в американски затвор. Така че Канала е на Нориега, Нориега е в панделата, панделата е собственост на САЩ Значи и Канала е на САШ

Бацил, Нориега го вкараха в затвора, защото се опита да води независима политика. Панамския канал е толкова важен за САЩ...колкото Крим за Русия. Затова Китай и Русия ще строят втори канал - през Никарагуа. Канал не се знае дали ще се строи...но руски и китайски бази вече има в Никарагуа. Когато малкото Буш-менче беше президент, докерите на тихоокеанските портове на САЩ се пробваха на демокрация - вдигнаха обща стачка. Бушмена уволни всички докери, вкара на тяхно място Националната гвардия а след 2 години Китай купи портовете на Мексико. Днес китайските стоки влизат в САЩ през Мексико. Затова се разшири Панамски канал - китайските кораби да стигнат директно източните брегове...на Мексико. Днес Калифорния е Green State. Да видиш товарен камион е бинго. Цялото карго е качено на влакове от и за Мексико. Така американската икономика получи поредният нокдаун - милиони останаха безработни. След 911-2001 цялата американска промишленост бе изнесена в Китай. Останаха като заетост строителството и транспортът. С кризата от 2009г. строителството умря. Сега транспортът умира. Американското правителство създаде няколко огромни транспортни компании, за да създадат работа на ветераните от американските войни по светът. Друга работа в САЩ няма за мъжете. Че и за жените. От почти година транспортният бизнес е в тотална криза. Разширението на Панамския канал ще го довърши. Очаквайте стотици хиляди българи завръщащи се от САЩ. Българите държим голямо парче от баницата в САЩ, наречена транспортен бизнес. От превозвачески компании, през диспечерски фирми до стотици сервизи за ремонт на камиони и трейлъри. Всички тези фирми ще се затворят ... с разширението на Панамския канал.

Няма да се плашиш - хората винаги ще имат нужда от лайнарки да им чистят кенефите, като се здръстят! Вземай пример от Мишо Шамара.

Даринче САЩ построиха канала , околоч911 г, Започна го Фердинанд Лесепс ,автора на Суецкия Канал, но не успя. САЩ имаха концесия до 1999 г. и след това го предадоха на Панамците.През ВСВ беше най охраняваното място. Японците са имали намерение да взривят 1 от шлюзовете но не успяват.

Каточели имаше проект за Втори канал , малко по на север. Ко стана?

Eдно от престъпленията на Kлинтън, за които би трябвало да бъде обесен, освен създаването на Kосово като държава, е продажбата на Панамския канал на китайците. Tова + приемането на Kитай в CTO (това последното не е лошо, но беше едно от средствата за отблагодаряване) е неговото отблагодаряване на Kитайскатa Kомунистическа Партия, която му плати кампанията зс втория му мандат, чрез ''роден в Kитай американски гражданин-бизнесмен''. 3а да отвлекат общественото внимание от този скандал, другарите от ,,елита'' му спретнаха Mоника Люински скандал. Pепубликанците ужким започнаха да разнищват скандала (за предателството), но изведнъж се спряха. явно и техни другари са замесени в лапането на китайски (американски като валута) мангизи. Позор!

Такива са американските президенти. За пари всичко правят. Като си помислиш,че и строящият се Никирагуански всъщност е руско-китайски, това не говори добре за позицията на САЩ в международните морски превози.

Комунисте Путин притежава 40 милиарда . Той би започнал ТСВ за да си запази имането.

Яко! Далечният изток ще може да си транспортира стоката по вода директно в Европа, без да ползва измисления анадолско-каспийски маршрут.

Ще кажеш, че през Пасифика и Атлантика ще е по бързо и евтино отколкото по пътя на Коприната.

Прегледай географията.

англичаните сега ще се отдадат на морска търговия и ще забравят за Европа-та ..

Тез панамци са ги скъсали от копане.

:) Платили са на друг да копа панамците, имат пари. Основен играч в консорциума GUPC (Grupo Unidos por el Canal) е испанската фирма Sacyr Vallehermoso.

Такива цървулайзери като нас, от държавите, дето чакаха "светлото бъдеще".

Това е добра новина, честито на Панама, честито на САЩ и всички страни от двете Америки ! Това е нужно - търговия, не войни. Бетоновози, не бетонобойни бомби. Само снимките много стари, защо така ? По-добре да не бяхте пускали снимката на шлюза, изглежда ужасно, както си е бил преди 50 г. Ако нямате снимка (как е възможно при тази интернет) по-добре нищо не пускайте, излагате успеха на строителите !

Тчоно така, шлюзовете за такова съоръжение са задължителни, точно както въртящите врати за вход на огромна еднообемна сграда (хотел, мол) ... не са само цунамитата, не може да се надплува прилива и дори без вече спрелия Гълфстрийм през такъв канал би изглеждал като поток от пожарен маркуч. Това е за бавни, товарни кораби. Ако беше за джетове - може и без шлюзове.

Е сега транспорта на Коката съвсем без пари ще дойде!

Архимеде, Архимеде и ти имаше едино правило.

за нас не може нито Южен Поток, нито АЕЦ

E сега ЕС като се разпадне, а Путин ни освободи - като се разгърнат едни мащабни строежи! Комсодруми, ядрени електроцентрали, потоци, бордеи, заводи за въздух и пяна, фабрики за балони и розови очила! Ехеее!! На всички минимален доход 5000 рубли!

stan_posta@

Жалко обаче, че ще се занемари сегашното мащабно строителство - магистрали надлъж и нашир, тунели под Шипка, Петрохан и Кресна, нови заводи, рафинерии и мини всеки ден по две по три, Борисов тендовагинит хвана да реже ленти.

язва ли имаш или нещо по сериозно?

СЛЕД РОВОЛЮЦИЯТА ЗАТВОРНИЧЕСКИТЕ ОТРЩДИ ОТ БИВШИ ЧОРБАДЖИИ , БЕЙОВЕ И ТЕХНИЯ МУТРОБОЗУК ЩЕ ИЗКОПАТ НА РЪКА МОРЕПЛАВАТЕЛНИЯ КАНАЛ "БУРГАС АЛЕКСАНДРОПУЛИС" ЗА 1 ПЕТИЛЕТКА ... :))

Ако някога въобще се копа канал тои ще е Александропулис- Пловдив- Корабия

ВСИЧКО МОЖЕ КАНАЛ ДЮ МИДИ КОИТО СВЪРЗВА СРЕДИЗЕМНО МОРЕ - ЮЖНА ФРАНЦИЯ С АТЛАНТИКА Е ПОСТРОЕН 17 ВЕК НА РЪКА ... И ОЩЕ БАЧКА !!!!!

".. 14 000 контейнера." И по надолу - тонажът...Ама нали тези 14000 контейнера може да са пълни с олово. А може и с вълна? И от там тонажът ще е различен... Ама де толкоз акъл у журналята. За копи/пейст акъл и смятане не се искат...

Опресни си малко физиката за шести клас, че видимо имаш нужда :) После ако имаш "толкоз акъл" сам ще се сетиш, сигурен съм :)

Когато се каже "контейнер" се има впредвид обем. А връзката обем-тегло е различна и в зависимост от материята. В наше село го учихме по химия навремето. Сега какво казва гестаповското обучение - аз не знам. Пък и не ме интересува...

това е определено интересна новина, но за съжаление коментарите под нея са почти всички негативни и без много връзка с темата. а това, че могат да минават контейнеровози с 14,000 teu си е наистина много голямо подобрение (независимо с какво се товарят).

ама и ти доста разбираш....контейнерите имат ограничения за максимален товар, дали вълна, дали олово макс. 22 тона.Повече не дават...

я да видим кво казват в клипчето Канала ще може да пропуска кораб с дължина до 366 метра и ширина до 49 метра Демек РОНАЛД РЕЙГЪН и всички останали от клас НИМИЦ вече ще минават- дължина 333 метра ширина 41 метра Даже има мегдан да си построят още два три по-големи за Рапторите

нимиц пак няма да могат да минават през канала. по дължина влизат, но ширината им е над 70 метра/41 по водолинита, но нагоре бая се разширяват/. и като почнат да ги спускат нагоре надолу по шлюзовете- просто ще заседнат като риба на сухо. но пък ще могат да минават амфибиите им клас уосп и по-новите америка... което пак не е малко

Те си имат над десет носача и няма нужда да минават през никакви канали - един флот за Тихия океан и такъв за Атлантика.

В БГ за такава сума не могат да направят един тунел при Кресненското дефиле.

Но пък могат да я усвоят !

Хората какви проекти правят - тук 5млрд ще ги отнесат за нула време ...

Бас се хващам, че в Панама някой е протестирал: "КАНАЛИ НЕ СЕ ЯДАТ!"

Напротив - ядат се. Виж ценоразписа за преминаване през канала, като се започне от яхта нагоре. За Панама това е каквото за нас биха представлявали стотина Южни потока или няколко нефтени кладенеца.

Там точно си има заплащане за преминаване. Както и на онзи в Египет. Дори си бяха изчислили там, че за някоя друга година ще си върнат парите и нататък ще печелят по няколко милиарда на година.

Питам се защо ли са били необходими шлюзове, при условие, че нивото на Тихия и Атлантическия океан е абсолютно еднакво. Та те са една водна маса. Вероятно за да се спести допълнително прокопаване на по дълбоко дъно в по високите точки от сушата?

Питай се още и може да стигнеш до правилния отговор.

P.S. Преди прокопаването на Суецкия канал, френски учени изчислили, че има разлика от 9 метра в нивата между Червено и Средиземно море. Което за дълги години е спряло изпълнението на проекта. Докато други учени не доказали, че двете морета реално са скачени съдове чрез Индийския океан и Атлантика и не могат да имат даже и сантиметър разлика в нивата.

Освен това, си и русофилче, нали?

Ами защото каналът НЕ Е на морското равнище. Имаче би трябвало да се изкопае огромна маса почва и скали.

На никой от инженерите не му е хрумнало досега и нито веднъж не е се е повдигал въпроса за шлюзовете. Обаче българският коментиращ гений в дир.бг веднага ги хвана в крачка в тази мащабна конспирация за цоцане на кинти.