Обновеният Панамски канал започва да приема мегакораби
Разширеният Панамски канал беше открит след девет години строителство, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Обратно в новинатаКоментари - Обновеният Панамски канал започва да приема мегакораби | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
LeGrandTulup
Питам се защо ли са били необходими шлюзове, при условие, че нивото на Тихия и Атлантическия океан е абсолютно еднакво. Та те са една водна маса. Вероятно за да се спести допълнително прокопаване на по дълбоко дъно в по високите точки от сушата?
Ламби (нерегистриран)
Питай се още и може да стигнеш до правилния отговор.
LeGrandTulup
P.S. Преди прокопаването на Суецкия канал, френски учени изчислили, че има разлика от 9 метра в нивата между Червено и Средиземно море. Което за дълги години е спряло изпълнението на проекта. Докато други учени не доказали, че двете морета реално са скачени съдове чрез Индийския океан и Атлантика и не могат да имат даже и сантиметър разлика в нивата.
Зъл дух (нерегистриран)
Бас се хващам, че в Панама някой е протестирал: "КАНАЛИ НЕ СЕ ЯДАТ!"
Някакъв тип
Освен това, си и русофилче, нали?
Стършел
Ами защото каналът НЕ Е на морското равнище. Имаче би трябвало да се изкопае огромна маса почва и скали.
Владо (нерегистриран)
На никой от инженерите не му е хрумнало досега и нито веднъж не е се е повдигал въпроса за шлюзовете. Обаче българският коментиращ гений в дир.бг веднага ги хвана в крачка в тази мащабна конспирация за цоцане на кинти.
е (нерегистриран)
Хората какви проекти правят - тук 5млрд ще ги отнесат за нула време ...
LeGrandTulup
Напротив - ядат се. Виж ценоразписа за преминаване през канала, като се започне от яхта нагоре. За Панама това е каквото за нас биха представлявали стотина Южни потока или няколко нефтени кладенеца.
819 (нерегистриран)
В БГ за такава сума не могат да направят един тунел при Кресненското дефиле.
4 (нерегистриран)
я да видим кво казват в клипчето Канала ще може да пропуска кораб с дължина до 366 метра и ширина до 49 метра Демек РОНАЛД РЕЙГЪН и всички останали от клас НИМИЦ вече ще минават- дължина 333 метра ширина 41 метра Даже има мегдан да си построят още два три по-големи за Рапторите
Някой (нерегистриран)
Там точно си има заплащане за преминаване. Както и на онзи в Египет. Дори си бяха изчислили там, че за някоя друга година ще си върнат парите и нататък ще печелят по няколко милиарда на година.
500 (нерегистриран)
".. 14 000 контейнера." И по надолу - тонажът...Ама нали тези 14000 контейнера може да са пълни с олово. А може и с вълна? И от там тонажът ще е различен... Ама де толкоз акъл у журналята. За копи/пейст акъл и смятане не се искат...
ДЕТРОЙТА (нерегистриран)
СЛЕД РОВОЛЮЦИЯТА ЗАТВОРНИЧЕСКИТЕ ОТРЩДИ ОТ БИВШИ ЧОРБАДЖИИ , БЕЙОВЕ И ТЕХНИЯ МУТРОБОЗУК ЩЕ ИЗКОПАТ НА РЪКА МОРЕПЛАВАТЕЛНИЯ КАНАЛ "БУРГАС АЛЕКСАНДРОПУЛИС" ЗА 1 ПЕТИЛЕТКА ... :))
4 (нерегистриран)
Ако някога въобще се копа канал тои ще е Александропулис- Пловдив- Корабия
ДЕТРОЙТА (нерегистриран)
ВСИЧКО МОЖЕ КАНАЛ ДЮ МИДИ КОИТО СВЪРЗВА СРЕДИЗЕМНО МОРЕ - ЮЖНА ФРАНЦИЯ С АТЛАНТИКА Е ПОСТРОЕН 17 ВЕК НА РЪКА ... И ОЩЕ БАЧКА !!!!!
за тях може (нерегистриран)
за нас не може нито Южен Поток, нито АЕЦ
:) (нерегистриран)
Опресни си малко физиката за шести клас, че видимо имаш нужда :) После ако имаш "толкоз акъл" сам ще се сетиш, сигурен съм :)
правилата (нерегистриран)
Архимеде, Архимеде и ти имаше едино правило.
Зъл дух (нерегистриран)
Е сега транспорта на Коката съвсем без пари ще дойде!
DerSiter (нерегистриран)
Тчоно така, шлюзовете за такова съоръжение са задължителни, точно както въртящите врати за вход на огромна еднообемна сграда (хотел, мол) ... не са само цунамитата, не може да се надплува прилива и дори без вече спрелия Гълфстрийм през такъв канал би изглеждал като поток от пожарен маркуч. Това е за бавни, товарни кораби. Ако беше за джетове - може и без шлюзове.
Зъл дух (нерегистриран)
E сега ЕС като се разпадне, а Путин ни освободи - като се разгърнат едни мащабни строежи! Комсодруми, ядрени електроцентрали, потоци, бордеи, заводи за въздух и пяна, фабрики за балони и розови очила! Ехеее!! На всички минимален доход 5000 рубли!
stan_posta@
Жалко обаче, че ще се занемари сегашното мащабно строителство - магистрали надлъж и нашир, тунели под Шипка, Петрохан и Кресна, нови заводи, рафинерии и мини всеки ден по две по три, Борисов тендовагинит хвана да реже ленти.
Иванов (нерегистриран)
това е определено интересна новина, но за съжаление коментарите под нея са почти всички негативни и без много връзка с темата. а това, че могат да минават контейнеровози с 14,000 teu си е наистина много голямо подобрение (независимо с какво се товарят).
тц! (нерегистриран)
нимиц пак няма да могат да минават през канала. по дължина влизат, но ширината им е над 70 метра/41 по водолинита, но нагоре бая се разширяват/. и като почнат да ги спускат нагоре надолу по шлюзовете- просто ще заседнат като риба на сухо. но пък ще могат да минават амфибиите им клас уосп и по-новите америка... което пак не е малко
stan_posta@
Това е добра новина, честито на Панама, честито на САЩ и всички страни от двете Америки ! Това е нужно - търговия, не войни. Бетоновози, не бетонобойни бомби. Само снимките много стари, защо така ? По-добре да не бяхте пускали снимката на шлюза, изглежда ужасно, както си е бил преди 50 г. Ако нямате снимка (как е възможно при тази интернет) по-добре нищо не пускайте, излагате успеха на строителите !
stan_posta@
Но пък могат да я усвоят !
Баси (нерегистриран)
Тез панамци са ги скъсали от копане.
no (нерегистриран)
англичаните сега ще се отдадат на морска търговия и ще забравят за Европа-та ..
Дуа Липа (нерегистриран)
Те си имат над десет носача и няма нужда да минават през никакви канали - един флот за Тихия океан и такъв за Атлантика.
stan_posta@
:) Платили са на друг да копа панамците, имат пари. Основен играч в консорциума GUPC (Grupo Unidos por el Canal) е испанската фирма Sacyr Vallehermoso.
xXx (нерегистриран)
Яко! Далечният изток ще може да си транспортира стоката по вода директно в Европа, без да ползва измисления анадолско-каспийски маршрут.
500 (нерегистриран)
Когато се каже "контейнер" се има впредвид обем. А връзката обем-тегло е различна и в зависимост от материята. В наше село го учихме по химия навремето. Сега какво казва гестаповското обучение - аз не знам. Пък и не ме интересува...
DDD (нерегистриран)
ама и ти доста разбираш....контейнерите имат ограничения за максимален товар, дали вълна, дали олово макс. 22 тона.Повече не дават...
Джеджевска (нерегистриран)
Такива цървулайзери като нас, от държавите, дето чакаха "светлото бъдеще".
7 (нерегистриран)
Смята се на контейнери, защото има ограничение в тонажа на един контейнер. До 20 тона, неможе да сложиш 50 тона в контейнер.
Зъл дух (нерегистриран)
Няма да трябват! Тогава всички ще са толкова угоени, че няма да могат да преминават през вратите на панелките си!
Ехее (нерегистриран)
Ще кажеш, че през Пасифика и Атлантика ще е по бързо и евтино отколкото по пътя на Коприната.
Chicho Dr. (нерегистриран)
Eдно от престъпленията на Kлинтън, за които би трябвало да бъде обесен, освен създаването на Kосово като държава, е продажбата на Панамския канал на китайците. Tова + приемането на Kитай в CTO (това последното не е лошо, но беше едно от средствата за отблагодаряване) е неговото отблагодаряване на Kитайскатa Kомунистическа Партия, която му плати кампанията зс втория му мандат, чрез ''роден в Kитай американски гражданин-бизнесмен''. 3а да отвлекат общественото внимание от този скандал, другарите от ,,елита'' му спретнаха Mоника Люински скандал. Pепубликанците ужким започнаха да разнищват скандала (за предателството), но изведнъж се спряха. явно и техни другари са замесени в лапането на китайски (американски като валута) мангизи. Позор!
Панамчо 2 (нерегистриран)
Каточели имаше проект за Втори канал , малко по на север. Ко стана?
Ламби (нерегистриран)
Прегледай географията.
дарина (нерегистриран)
Нещо не е изчистено в статията. Панамския канал трябваше да се върне на Панама, но САЩ пак извъртяха нещата. Така че, Панама ли управлява този процес или за пореден път САЩ се пробват да разпалят война, като завземат канала и те определят кой ще преминава. Защото това си е ново огнище на война, а не икономически изгодно за търговията в света
Хаха (нерегистриран)
язва ли имаш или нещо по сериозно?
комунист (нерегистриран)
Такива са американските президенти. За пари всичко правят. Като си помислиш,че и строящият се Никирагуански всъщност е руско-китайски, това не говори добре за позицията на САЩ в международните морски превози.
Bacilus Bulgaricus (нерегистриран)
Какво всъщност казвате? Канала е отворен, пише кой е собственика, пише кой е строителя, къде тук са САЩ/ФАЩ/СССР и каквито там още неща ви се въртят в главицата?
4 (нерегистриран)
Даринче то собственика на канала Нориега рече- не искам да вляза в историята, искам да вляза в Канала. И зе че влезе в американски затвор. Така че Канала е на Нориега, Нориега е в панделата, панделата е собственост на САЩ Значи и Канала е на САШ
Цвайштейн до бацила (нерегистриран)
Бацил, Нориега го вкараха в затвора, защото се опита да води независима политика. Панамския канал е толкова важен за САЩ...колкото Крим за Русия. Затова Китай и Русия ще строят втори канал - през Никарагуа. Канал не се знае дали ще се строи...но руски и китайски бази вече има в Никарагуа. Когато малкото Буш-менче беше президент, докерите на тихоокеанските портове на САЩ се пробваха на демокрация - вдигнаха обща стачка. Бушмена уволни всички докери, вкара на тяхно място Националната гвардия а след 2 години Китай купи портовете на Мексико. Днес китайските стоки влизат в САЩ през Мексико. Затова се разшири Панамски канал - китайските кораби да стигнат директно източните брегове...на Мексико. Днес Калифорния е Green State. Да видиш товарен камион е бинго. Цялото карго е качено на влакове от и за Мексико. Така американската икономика получи поредният нокдаун - милиони останаха безработни. След 911-2001 цялата американска промишленост бе изнесена в Китай. Останаха като заетост строителството и транспортът. С кризата от 2009г. строителството умря. Сега транспортът умира. Американското правителство създаде няколко огромни транспортни компании, за да създадат работа на ветераните от американските войни по светът. Друга работа в САЩ няма за мъжете. Че и за жените. От почти година транспортният бизнес е в тотална криза. Разширението на Панамския канал ще го довърши. Очаквайте стотици хиляди българи завръщащи се от САЩ. Българите държим голямо парче от баницата в САЩ, наречена транспортен бизнес. От превозвачески компании, през диспечерски фирми до стотици сервизи за ремонт на камиони и трейлъри. Всички тези фирми ще се затворят ... с разширението на Панамския канал.
Зъл дух (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Така е (нерегистриран)
Руснаците щяха да правят нов канал ама се отложи излагацията им. Първия канал е започнат от Фердинанд Лесепс ,автор на Суецкия Канал,но не се справя и американците го построяват. Завършват го около 1911 г
Така беше (нерегистриран)
Даринче САЩ построиха канала , околоч911 г, Започна го Фердинанд Лесепс ,автора на Суецкия Канал, но не успя. САЩ имаха концесия до 1999 г. и след това го предадоха на Панамците.През ВСВ беше най охраняваното място. Японците са имали намерение да взривят 1 от шлюзовете но не успяват.
НАЙ
Централни хали в София отвориха врати, след 40 г. заработи и емблематичният часовник (снимки)
Потопът в София: Горя сграда до Централни хали, мъж пострада от мълния, улици под вода
Пламна сграда до Централните хали в София (видео)
София се връща към нормален живот след бурята, но след часове се чака нова
20-годишен варненец заби "Мерцедес"-а си в спирка и рани четирима души
Варшава обсъжда възможността да сваля руски ракети
Русия изтри проектопредложението си за промяна на границите в Балтийско море
Централни хали в София отвориха врати, след 40 г. заработи и емблематичният часовник (снимки)
Четвърти арест за подкуп: Задържаха зам.-началника на Генералния щаб на руската армия
Макрон пристигна в разтърсваната от насилие Нова Каледония (снимки)