Откриха грешна задача на матурата по математика
Ще се търси персонална отговорност на този, който е допуснал грешката
Обратно в новинатаКоментари - Откриха грешна задача на матурата по математика | Днес.dir.bg
Коментари
А уважаемите от МОН не се ли сещат поне малко, че с грешното условие объркват зрелостниците и така те губят време, за да преценят ситуацията, вместо да си решават задачите??? Когато зрелостникът сгреши, веднага бива санкциониран - точките се отнемат без значение каква е причината за грешката (може например да е пренесен по погрешка друг отговор в бланката). Но когато от МОН сгрешат, те веднага се оправдават и всичко приключва, сякаш нищо не се е случило. Не може така! Задачите трябва да бъдат коректни, а виновникът - наказан!!!
Това просто е още едно доказателство, поредното, ако изобщо все още някой се нуждае от такова, че всички системи в държавата се разпадат, са в процес на свободно падане, за което сме писали безброй пъти - и преди, че точно така ще стане, и сега, че точно това става! Политиците и управниците много дълго време, години наред внушаваха на народа, че те са много умни и успешни, че са велики а народът е прост и хората са дебили, но вече е пределно ясно, че дебили има, но това не са гражданите, а управленията! Поредната сбъркана система в сбъркана държава със сбъркани политици и управления!
Вече съм го писал, дира го е трил: ЗЕЛЕН КОН И УМЕН ДАСКАЛ НЯМА. Така,че изключенията не са в МОН
И не са малко дори. Друг е въпроса. Освен да знаят, трябва и да могат да предават знанията на учениците. Ей, тези даскали са по-малко. Но и такива има. Най-малко са даскалите, които и знаят и могат. Затова трябва да си ги пазим и да ги множим. А това с плюене наред и слагане в един кюп не става
ВСЯКА година някой "експерт" от МОН извършва грешка или най-малкото формулира противоречиви условия, а после МОНаджиите се мъчат да мажат и да носят вода от девет кладенеца как реално не било грешка и фактически, ако децата нещо си направели или не направели еди-как си по-така, задачата щяла да излезе. И това съвсем не е само по математика. И това вече си е жива статистика. Ей преди дни имаше грешка и в литературната задача. Досущ както предната година. После тия кретени реват на умряло как децата били масово неграмотни, ми то като гледам в МОН какви са некомпетентни загубеняци, че не могат задача за седмокласник да напишат без грешка, как да бъде! МОН, БАН, СУ, средните училища и всичките ни научни структури са се превърнали в трагичен еталон за посмешище и антиобразование, пълни с имбецили с напомпено до небето самочувствие, крепящо се на горещ въздух и колко "уважавана институция" са в техните глави! Само като видиш "експерти" като оная Кастрева и ти става пределно ясно що за сбирщина са всичките, от които зависи образованието на нацията, и колко належаща нужда имат всичките да бъдат незабавно разкарани с шутове, а не с пенсии, че поне да не хабят бюджета!
Има ли уволнени в МОН след позорните провали на матурите?! Що ли питам ... Полуграмотните селски пръчки, които за абсолютно никакъв бизнес не стават, се назначават от управляващите за калинки по всички министерства - поне да участват в разпределението на парите, като нищо друго и без това не могат! е, да си начислят добри суми, да си разпределят премиалните на всяко тримесечие - това всеки от тях го владее, кой ли би се съмнявал?! Какво тук значат някакви си "грешки" в задачите за матурите?! Нали техните избиратели са доволни, нищо, че родители, учители и обществото се възмущават - ще се повъзмущават някое време по сайтовете и ще се кротнат, а чиновниците ще си заминат в Гърция да харчат недостойно заграбеното - както обикновено! Позор и срамота!
Да се уволнят всички чиновници в министерството и се назначат грамотни хора. Защо прилагат драконовски мерки да пазят децата, а самите те са неграмотни. Позор за българското образование. Да се премахнат тези фашливи матури
Така ще е, като в министерствата се назначават единствено и само парашутисти с купени дипломи!!! Там трябва да се влиза само с конкурс, но роднините и него ще купят. Така че, ще трябва да се учим да пишем и да смятаме очевидно извън училище, извън опороченото българско училище. Жалко!
До Криста - коментар. Напълно съм съгласен с констатацията. Министерствата са заляти с некадърници. Партийни назначения и шуробаджанащина.Същата история както по комунистическо...
Едно време прз 80-години имаше един прехвален сборник със задачи за подготовка по математика от Константин Петров. Та в него имаше поне няколко сбъркани задачи с подобни грешки. Една, за която си спомням, беше описание на четириъгълник с някакви ъгли и в задачата се питаше дали около този четириъгълник може да се опише окръжност. Отговорът беше "НЕ", защото сумата от два срещуположни ъгъла не правеше 180 градуса. Дотук добре, ама проблемът беше в това, че сумата от четирите ъгъла на този четириъгълник не беше 360 градуса! Та ако някой успее да посртрои този сбъркан четириъгълник, то аз бих се наел да опиша окръжност около него!
Страната ни се управлява от пълни идиоти. Откровенно неграмотни и некдърни хора са на всички нива в управлението.
Тъжно е, че образованието ни стигна до това ниво! На важни постове застават хора, които са неграмотни дори! Не визирам тези математици, които са дали тази подвеждаща задача, но е факт, че са я метнали без много мисъл. Не знам дали управляващите изобщо си дават сметка, че без образовани хора ние просто загиваме като нация! Младите хора пишат по форумите неграмотно, нямат си и на идея що е това запетайка и изобщо някакви препинателни знаци, в магазина не могат да си направят сметката защото не могат да смятат без телефона си! Голяма част от тези деца ще станат лекари, учители, инженери, ще ни лекуват и учат и правят мостовете по които вървим! И най-лошото е, че голяма част от тях ще станат министри и ще коват закони, или няма да го правят от мързел и незнание!
Задачата е грешна. Такъв успоредник не съществува! Това че някой е достигнал до търсеното от изпитващите число не означава, че задачата не е грешна. Всичко друго са локуми на недоучили математиката
ЧЕ НЕ ЗНАЕТЕ ЛИ КОИ ВКЛИЗАТ ЗА ДАСКАЛИ ПО МАТЕМ? КАДЪРЕН МАТЕМАТИК СЕ ХВАЩА В ИТ И ПРАВИ 3 БОНА ЗАПЛАТА!
ПРАВИ НА МАТЕМАТИЦИТЕ, ЧЕ ТЪРСЯТ ПЕРСОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ И НАКАЗВАТ, НЕ КАТО БЪЛГАРИЦИТЕ, КОИТО ОТ 10 РЕКИ ВОДА, ДАЖЕ С БАН СИ ПОЗВОЛИХА ДА СПОРЯТ!
МОН трябва да се опразни от чиновниците си. След като дори задачите за матура не са проверени, какво да кажем за огромното количество учебници, които "одобряват" без дори да са прочели, без да са тествани - конкурси да вървят за писане и отпечатване от наши хора.
Вълната от неграмотие и безхаберие, тъпотия и чалгаризация, принципът на назначението "наш човек", която приижда от 29 години насам, заля и МОН!
Винаги ми е било чудно защо учениците ги подлагаме на толкова много изпити а за най-отговорните постове няма и елементарни изпити. Кметове и депутати трябва да притежават минимум от знания и да държат изпит преди да се кандидатират за избори.Това е все едно да се дават книжки за управление на мпс без да си изкарал изпит .Отговора според мен е в системата която погрешно е наречена демокрация.Трябва да се нарича партокрация.Веднъж яхнали власта правят закони които да ги олесняват каквито са партийните субсидии и закони които да ограничават извънпарламентарните партии - процентни бариери за влизане в парламента.Ще гласувам за този който изправи тези несправедливости.
Абсолютно си прав! Докато човек е на училище изпитите са безкрайни, докато после на абсолютно важни водещи длъжности дори може да сложиш всеки кретен (има достатъчно примери) без да трябва да покаже по някакъв начин, че е правилния човек за поста ( да е член на правилното клубче не трябва да е фактор, но уви е единственият критерий).
Някой си "матаематик" с претенции за мноооого семе в тиквата е решил да се прави на мноооого оригинален до такава степен, че е объркал сам себе си. Жалко, че това не е първият подобен случай.
От мутри и калинки образование и здравеопазване не чакайте. Не се чудете. То и при Кунева имаше издънки, махна се тя, сега още по-зле. Все по-зле и все по-зле.
Професор дълго и мъчително изпитва студент, за да му пише тройка. Накрая вече уморен казва: - Добре! Кажи нещо, което си чел от лекциите! Студентът мълчи. - Добре, добре... тогава поне кажи, кой ви четеше лекциите? Студентът отново мълчи. - Ще ти дам насочващ въпрос: ти или аз?
Вървят си три студентки. Двете хубави, едната от МЕИ. Двете умни, едната от УНСС. Двете честни, едната от СУ.
Професора: - Доказано е, че глупакът може да зададе такъв въпрос, на който и най-умния не може да отговори. Глас отзад: - А аз се чудя защо не мога да си взема изпита!
Ей,не минава година МОН да не се издъни с някоя неграмотност!Абе, СУ-то е до вас-питайте го!Герберска работа.То, и бай Тошо беше необразован,ама се обгради с учени хора и ги слушаше!Вземете поне от него този пример!Някой си Трингов-експерт по БЕЛ, по математика ще е някоя Тринговица...
Дирниците да не останат назад от модерната дебилизация и те объркали дясното и лявото като .Дирници негодяи !!! Оправете си статията !!! Писали сте задачата отдясно която всъщност е отляво.
Живеем в ерата на некадърниците когато велик некадърник е начело на държавата а кълинки фъркат около него.
Да бе, много кЪлинки, много нещо … И все едни червени!
Грешна задача на матурата по математика... Грешка в задача и на матурата по български език... Илинденска Македония... Махат от учебниците и Емилиян Станев... Изпяха "Прощално" на Вапцаров като чалга...
който не е правил греЖки, пръв да хвърли камък по мон
Аз предлагам тези 77% дето са решили задачата да бъдат назначени в МОН и другата година те да задават задачите. Явно имат по-високо IQ от това на държавните служители в МОН. :)
Всъщност няма по-велико нещо от математиката на този свят според мен, защото не всеки умен човек е непременно (добър) математик, но ВСЕКИ МАТЕМАТИК Е УМЕН ЧОВЕК! Тоест, НЕ Е ПРОСТ! И ... не е ПРОСТАК!!! Говоря - ако е истински математик и средата не изисква и налага да се държи просташки! Именно затова и МАТЕМАТИКЪТ ИЛИ ЧОВЕКЪТ С МАТЕМАТИЧЕСКА НАГЛАСА И МИСЛЕНЕ от една страна, и ПРОСТАКЪТ, независимо от поста и положението, и претенциите му, СА ДВЕ НЕСЪВМЕСТИМИ ПО УСЛОВИЕ, ПО ДЕФОЛТ НЕЩА!!! И ако на първият му се наложи да контактува или биттува с втория то това е непоносим и много тежък компромис (за първия) и неустойчиво положение! Защото математиката, но говоря за истинската, по-сложната математика и всичките й раздели възпитават ума и интелекта, но и ТОЛЕРАНТНОСТТА, истинската толерантност (и усещането за хармония и правилност, за стремжа към търсенето им, ,към търсенето на отговори, за оформянето на ТЪРСЕЩАТА НЕПРЕКЪСНАТО ЛИЧНОСТ!), а тя е важна, много важна - говоря за осъзнатата толерантност - за формирането на човека! И ако човек се замисли (и може) ще разбере и осъзнае (ако не го е направил вече, разбира се), че ВСИЧКО НА ТОЗИ СВЯТ ВСЪЩНОСТ Е МАТЕМАТИКА! Или ... И МАТЕМАТИКА! Всичко!!! Именно затова децата трябва да учат и изучават математиката колкото се може по-добре и дълго! И родителите им трябва да го изискват от тях! Ползвам случая пак да изразя възхищението си от УЧИТЕЛЯ ТЕО!!! Много, изключително ценен човек, и най-важното - има желание да предава знанията И МОРАЛА СИ, и не се е обезкуражил ПАЗЕТЕ ГО И ГО ПОДКРЕПЯЙТЕ!
Един от най-големите недостатъци, неудобства и "грешки" при математика, при истинския математик, когато е извън професията си и сферата на интересите си, в живота и обществото обикновено е, че той ... непрекъснато и всъщност "несъзнателно" регистрира грешките и лъжите, това просто е "генетично" вложено и предположено, поради начина, по който работи и е възпитан мозъкът му, ако разбира се внимава в ситуацията. И понеже в живота бъка с "грешки" или "неточности", те са навсякъде около нас, затова и той, истинският математик като нагласа, мислене, природа (макар че той всъщност се и възпитава и изгражда и доизгражда) СИ ИЗГРАЖДА НЕМИНУЕМО СВОЯ ЗАЩИТНА СТРАТЕГИЯ, тоест е ТОЛЕРАНТЕН, ИЛИ "РАЗСЕЯН", тоест кодирал е в себе си да "изключва' често, което обикновено наричаме и приемаме за РАЗСЕЯНОСТ! Това е и рефлекс за самозащита, защото никой не обича много и винаги правите и коректните, винаги прецизните в живота, често ги оприличават и възприемат и като роботи! И при всеки математик общо взето се забелязва, разбира се с различен успех... Защото кой ако не точно математикът или такъв с такава нагласа не разбира, че човешкият ум може да се оприличи и на празен лист хартия, с определен размер, и ако го запълниш с "маловажни неща" или с глупости, няма, просто не остава място за съществените неща и информация:) При гениите обяснението е просто, че вместо лист хартия имат цяла тетрадка, на която нанасят информацията в живота си, и умеят лесно и бързо да я намират в нужния момент, образно казано! Която понякога обаче се разбърква... Простичко казано, говорим за КРАСИВ УМ, но честно не изцяло разбран, или за КРАСИВИ УМОВЕ! Вероятно някои се сещат и за препратката...
За съжаление, познавам бая математици, които освен завършени простаци, са и доста тъпи парчета.
Или те не са истински математици, или не те са тъпите! От което - от думите ти - следва изводът, че не разбираш от математика. И при двете възможности! Необходимото, НО НЕ ДОСТАТЪЧНО условие един човек да е добър математик е да е умен, тоест не тъп - да ти го повторя! Ти например не си и никога не можеш да станеш добър математик, но никой не е съвършен на този свят.
Я като си говорим за изпити и задачи (и по математика, и по български и литература), да задам и аз една лека задачка: - Знаете ли какво се изисква за да няма грешка в изпитните задачки на това ниво? САМО ЕДИН - ЕДИНСТВЕН ПОНЕ СРЕДНО ИНТЕЛИГЕНТЕН ЧОВЕК, КОЙТО ДА ГИ ПРЕГЛЕДА ВНИМАТЕЛНО, да кажем за половин - един час:) Един-единствен!!! Но да е ... ГРАМОТЕН И ДА ГИ ПРЕГЛЕДА НАИСТИНА, ВНИМАТЕЛНО! Поне веднъж! Да не говорим за комисии, учители и преподаватели, министерства и прочие... И изобщо не е необходимо да е доцент, професор, академик или с научни степени и звания, просто да е поне средно интелигентен и съвестен! Е толкова ли нямат двама такива - за двата изпита, тези, а може и да е един всъщност!
++++++++++++ Ама или няма, или - което е по-вероятно - неграмотните не знаят, че са неграмотни и не могат да преценят грамотността на творенията си, а и на другите хора покрай тях.
Ами то си има и приказка за простия човек, която е много вярна! Ако човек знае, че е прост, ТО ТОВА ОЗНАЧАВА, ЧЕ НЕ Е (ТОЛКОВА) ПРОСТ ВСЪЩНОСТ! Или както аз казвам, не е безнадежден случай... Само като погледнеш колко прости хора са "високо обрзаовани" и веднага става ясно колко им е високо всъщност реално образованието:) Няма да давам конкретни примери, вкл. и с цели министри на културата в България, защото които не са прости и са истински образовани ги знаят, а другите щом досега не са го (ги) разбрали не се ми интересни.
Ся... Аз не знам ти какво наричаш средно интелигентен човек. Също така не знам какво се учи днес по математика в средните училища. Обаче едно време учихме логаритми в 8ми клас, а в 9ти и 10ти - тригонометрия и производни. А хващам бас, че 90% от Българите не знаят какво е логаритъм, синус или косинус и не помнят да са чували за производни, дори и да са ги учили в училище.
Това някакъв сън ли е.....
В борбата за ХОНОРАРЧЕТО една известна задача леко я фризират за да изглежда като нова, но отново ГАФ като миналогодишния...
така е във всички министерства, например в министерството на земеделието са назначили млади и напълно некомпетентни дошли с протекции от този и от онзи, пълни профани добре, че там останаха няколко стари пред пенсия служители , които им обират пешкира
Със синът ми решаваме няколко години задачи от тестовете за СМГ, от олимпиади и от пробни приемни тестове. Мога да кажа, че съм намирал досега поне 20 грешки, които основно се дължат на недобре казана или непълно описана задача. Да вздемат да завършат и български език и литература, преди да пишат условията на задачите. Явно грешките на важни тестове са много често срещани. Това не са изключения.
Добре, всички ревете, но на кого му пука???? На никой...
Пфу, че некадърници, няма матура без грешни условия! Какво образование искате като тези, които изготвят правилата са неграмотни! ВЪН!
приятели, в живота не може да има грешна задача!! грешни решения колкото си искаш, но грешна задача няма!
"Приятели, в живота не може да има грешна задача!! грешни решения колкото си искаш, но грешна задача няма!" По принцип, от чисто математическа гледна точка може наистина да се каже и така, че няма грешна задача (вкл. и в живота), но ако не поясниш - а ти не го правиш - няма да се приеме това иначе вярно твърдение! Тоест - ако не го докажеш и обясниш, както правят типичните математици:) Недей да забравяш, че има нива на познание и не всички изхождат и/или знаят и познават дефиницията за "грешна" (задача), или влагат тяхно сдържание според познанията им! И конкретния случай, разбира се! Под грешна задача,грешна математическа задача - да конкретизирам, специално когато става дума за ученици (и студенти дори) и особено на изпит, на важен изпит, какъвто е точно случаят, под грешна задача (грешно задание) се счита задача, чието решение изисква знания, които надхвърлят предадените (и очакваните) на изпитваните! Друг пример (или може би същият всъщност) е когато на ученици им се дават неопределени задачи, а се търси конкретен отговор, тоест дадените условия са недостатъчни (за определеност) или дори конфликтни според нивото на познанията им, както може да се класифицира и въпросната задача. Веднага давам пример - преди години когато се явявах на кандидат-студентски изпит още след половин час помолих наблюдаващите в стаята ако може още веднъж да проверят и сверят написаната на дъската задача - една от тях! Жената ме погледна първо изпитателно, може би да види дали не се шегувам, и когато видя, че съм напълно сериозен взе написания текст и провери отново задачата и каза, че всичко е написано коректно (от зададените й изпитни задачи). Тогава аз се обърнах към останалите деца в стаята по чиновете и им казах високо да прескачат задачата (мисля бе втората) защото Е СГРЕШЕНА ЦЕНТРАЛНО! И едно-две деца казаха, че и при тях нещо не се получава. Проверяващите (мъж и жената) казаха да се пази тишина и всички продължиха. След мисля още около час, когато се чудех да излизам ли или да ичакам още малко, в стаята влезе един мъж, приближи се към катедрата и прошепна нещо на жената там. Първата й реакция - понеже аз бях свършил и просто попреглеждах записките си и се чудех дали да изляза, бе да ме погледне мен:) И след това каза смутено и високо, че втората задача е сбъркана и да я пропускат и да се концентрират върху решенията на останалите:) На мен ми стана малко смешно...какъвто съм си келеш и сеирджия:) Аз си излязох след това и когато излезнах от училището родителите отвън се затекоха към мен да ме питат дали били трудни задачите и прочие от дежурните въпроси на загрижени за децата си родители! Когато аз им казах, че съм решил всичките задачи, един от родителите, мъж се провикна самодоволно, понеже ме е изобличил в лъжа и самохвалство: "Глейте го пък тоя, едната задача сбъркана, а той бил решил всичките, и нея!" и се изсмя! Аз просто си тръгнах, понеже не си падам много по тарапаните и обясненията... Въпросната сгрешена или по-точно "грешна" задача бе да се реши едно квадратно уравнение, което бе проста работа по принцип - по формулката, но ... СЕ ПОЛУЧАВАШЕ ОТРИЦАТЕЛНО ЧИСЛО ЗА КОРЕНУВАНЕ (и то квадратен корен!). Съгласно материалът, който се предава на учениците това е невъзможно, В ОБЛАСТТА НА РАЦИОНАЛНИТЕ ЧИСЛА!?!?!?! Но... това изобщо не означава, че няма решение - КОЕТО ОБАЧЕ Е КОМПЛЕКСНО ЧИСЛО, но това е материал, който НЕ СЕ ПРЕПОДАВА НА ТЕЗИ ДЕЦА!!! Когато аз стигнах до него, проверих много бързо дали не съм сбъркал (за минута-две) и когато се убедих, че не съм, попитах учителката да свери задачата (условието с числата). И когато тя ги потвърди, аз видях кое число по всяка вероятност е сбъркано така, че да се получи квадратен корен от положително число, и то цяло число и написах, че вероятно това число е сбъркано и я реших с точното число. Това бе първото ми решение! След това намерих решението и с дадените в задачата числа и с квадратен корен на отрицателнтоо число и дадох отговорите...:) С други думи - когато казваш, че няма сгрешена задача (задание) ти трябва да уточниш или поясниш каква е дефиницията ти и защо правиш това твърдение, както при задача се задава често и ДОПУСТИМА ОБЛАСТ (в случая тя е на преподавания материал и познание!) Иначе оставаш тотално неразбран, както виждаш, тоест и си прав (ако се има предвид пояснението и уговорката ми по-горе), и не си, имайки предвид нивото на познание на онези, на които им е поставена задачата :) (Имах после и в унивеситета няколко подобни случая, но с интегрални и диференциални уравнения, и асистентът по едно време започна да ме гледа на криво, защото аз го изчаквах да изпише дъската, и след това му посочвах грешката (кой не е бил келеш като млад понякога!) и той се изчерввяваше, избърсваше написаното и започваше отново:) Няма да му казвам името, защото бе симпатяга, а и грешки стават...Друг е въпросът, че колегите ми гледаха като паднали от Марс когато си говорехме с асистента за задачата:) Но понеже бе много приятен мъж аз реших да спра да ходя на упражненията му...да не го притеснявам:) )
С две думи - грешните задача (задание) е такова, е грешно докато ... НЕ СЕ НАМЕРИ НЯКОЙ ДА ГО РЕШИ И ДОКАЖЕ РЕШЕНИЕТО МУ! Грешна задача за учениците до определен клас например е решението на задача с пет неизвестни и две или три уравнения (не еквивалентни) или условия, защото не могат да открият КОНКРЕТНИ отговори, като конкретни числа! Или да вземем по-простият пример - за едно уравнение с две неизвестни, където не може да се намерят конкретни числа като отговори! НО... Като продължат малко повечко с математиката в по-горните класове, учениците, или поне някои от тях разбират, стигат до откритието, че така се формулират например ... ФУНКЦИИТЕ в математиката, където имаме ДЕФИНИЦИОННА ОБЛАСТ, или ОБЛАСТ НА ВЪЗМОЖНИТЕ РЕШЕНИЯ! Така в миналото, през Средновековието, когато всички хора, абсолютно всички, и най-важното - Църквата тогава са приемали и знаели, че Земята (презумцията е те, Църквата) е центърът на Вселената и че Слънцето се върти около Земята (и около тях), а не обратното! И е била не само грешна, но и престъпна задачата да се провери и дори и да се допусне, че Земята може и да не е плоска, а кръгла и че тя се върти около слънцето, а не то около нея! И решилият тази задачка, един особняк и опак човек, Галилейо Галилей си е навлякъл божествения гняв и са искали дори и да го изгорят на клада, защото е решил "грешната" задачка, така ясният извод е, че ппонякога трябва да се внимава с решенията на някои "грешни задачки" и дори с формулирането и класифицирането им като такива...:) Всъщност интересното и достойно за размисъл е, че хората много по-лесно прощават грешките и дори престъпленията, отколкото ... верните решения и истини, изказани от някои хора!
И аз! Затова както се вижда не се чета:) И затова и не коригирам иначе страшно досадните си грешки, допуснати в бързината или от боравенето ми с айфона. И въпреки това съм в този форум:), имам предвид въпреки че обичам да чета интелигентни хора... Мерси, но аз все пак искам да изглеждам скромен:)
Никога не упътвай някого към врата, зад която не знаеш какво има! Не е възпитано, а и много умно, честно казано! Особено ако не те питат.
Сигурно си си заслужил добрите оценки по математика, но едва ли повече! 1) не си наясно с рационалните числа - защото всъщност трябваше да говориш за РЕАЛНИ числа (рационални + ирационални); - и само от тук следват доста грешни Твои твърдения. 2) и какво, като дискриминантата (подкоренната величина) е отрицателна - ТОВА НЕ Е ГРЕШНА ЗАДАЧА, а просто и тройкаджиите знаят, че уравнението НЯМА РЕШЕНИЕ в областта на РЕАЛНИТЕ числа; 3) май Ти е било по-удобно ТВОЕТО обяснение на случилото се, което описваш - а просто не си разбрал за какво всъщност е ставало на въпрос! ... за останалите Ти хвалебствия мога да ти кажа, че си просто един хвалипръцко ...
Приятелю, ако си се явявал на този изпит, това е било през лятото на 1981 година в някое от МЕИ-тата-тогава изпита беше едновременно за всички технически институти. Наистина имаше квадратно уравнение без рационални корени. За мен (както и за съучениците ми от МГ „Баба Тонка“ Русе) това не беше изненада-в МГ-то беше стандарт да се пробутват всякакви задачи, включително без решения. Изобщо не сме допускали, че задачата е сгрешена-просто решихме, че отговора е „няма рационални корени“ и продължихме нататък. Така до първия възможен момент за напускане на изпита -10.00 вече бяхме решили и написали всичко и целокупно напуснахме изпита. Доста след това е дошла информацията и е било съобщено, че задачата е сгрешена. Ние дори не разбрахме-за нас всичко беше ОК, всички задачи бяха решени и следобеда напоително поляхме успеха. Вечерта мама се опита да ме събуди, защото министъра се явил в „По света и у нас“ и обявил отмяната на изпита, но аз реших, че ме будалкат с татко и продължих да спя добре напоен. Повярвах им едва на следващия ден, защото отмяната на изпита беше във вестника. И така след седмица държахме отново приемен изпит по математика за МЕИ-доколкото зная, това е единствения случай в историята на България, при който се отменя кандидатстудентски изпит по математика. Очаквахме да уволнят министър Александър Фол за грешката, но вместо това същата година го издигнаха още - от кандидат-член на Политбюро го направиха Член на Политбюро.
Не ми се спори с прости злобари, които се опитват да си избиват комплексите! Говоря точно за рационални числа, защото точно такива даваха на задачите на учениците за онова ниво, и то дори не само такива, които са рационални, тоест могат да се представят като отношение на две цели числа, но дори и цели числа, и то не само и просто цели (и естествени, тоест неотрицателни), но ... и КОИТО СА ТОЧЕН КВАДРАТ, за да може след коренуването лесно да се получи като решена детермиинанта ЦЯЛО ЧИСЛО, глупак! Изобщо няма да коментирам глупсотите ти за това кои числа са реални, и кои са рационалните и ирационалните числа, от които се съставят. Говоря точно за рационални и ако бе наистинаматематик щеше да стоплиш и защо толкова лесно намерих кое точно е сбърканото число и с кое точно са го сбъркали! И не аз, злобар, а държавата, Министерството обявиха задачата са сбъркана, ако и това не знаеш и не си разбрал и именно затова и я отмениха (обявиха резултатит от нея за невалидни), както споменава и друг колега тук! А аз всъщност обясних точно обратното, но ти и това не си вдянал, тъпанар, и не се обявявай за математик, като си толкова тъп и прост, че и злобен! Когато спечелиш поне една олимпиада (аз съм спечелил няколко) и решиш поне някоя от задачките, които аз съм решил (да не разказвам, за да не излезе, че се хваля), например тези за прием в Националната математическа гимназия, където учих, тогава се опитвай да говориш с мен, дебил!
И още нещо - аз не съм споменавал за мои "добри оценки по математика" и всъщност за никакви, просто защото те не са ме интересували никога особено! И знаеш ли защо - и в училище, и в университетите.. Защото печелех олимпиадите, и освободих едни от най-тежките изпити (тогава) за другите по този начин и не се явявах на тях! Да не ти разказвам повече, защото изобщо не си в час, а и си много прост и злобен. (Дори е началото в групата ме мислеха за връзкар, защото не ходих на бригадата - аз на комсомолски митинги и демонстрации, и мероприятия не ходех като правило, и на изпити, после дори ме натискаха да стана комсомолски секретар на групата и аз им казах да не ме занимават с глупости и че нямам време за такива простотии - да си изберат някой друг (имаше много тъпанари като теб и кариеристи от провинцията, и не само...) Да ти кажа конкретно каква бе детерминантата - b^2 - 4 x (a.c) - бяха предвидили да е 5^2 - 16 което е 9, тоест точен квадрат на 3, мисля... а ти кажи и си обясни сега какви са тези числа, дебил! И дали могат да се предствят като точно отношение, или не, тоест дали са реални и ирационални...И още една сламка, щото наистина си много тъп - тогава нямаше не се използваха калкулатори и таблици на изпита, тоест НЕ МОЖЕХА ДЕЦАТА ДА НАМЕРЯТ ТОЧЕН КОРЕН ОТ РЕАЛНО ЧИСЛО В ОБЩИЯ СЛУЧАЙ, например от ирационално, тъпанар! Ти можеш ли, и изобщо схващаш ли какво ти казвам и за какво говориш (м)? А иначе - добре, че се обади, за да ме потвърждиш и докажеш постингите ми по-горе за истинските математици и простаците, и каква е разликата...
Достойно поведение и признаване на грешка, не като българистите, които се оправдаваха, че нямали грешка, станаха за писмешище на цяла България, доказаха, че такива като тях нямат място в образователната система
Представяте ли си кой ще оценява решенията? Тези, които са съставили грешните задачи.
Гербаджийски кадри. Не могат един изпит да съставят като хората. Че извикайте математици от БАН или такива от ф-та по математика от СУ-то. Там все още има кадри, които могат да състанят един изпит без грешни задачи. Но нали трябва определени хора да приберат хонорарите.