Коментари - Откриха черната кутия на разбилия се самолет, разследват две основни версии | dnes.dir.bg
назад

Откриха черната кутия на разбилия се самолет, разследват две основни версии

Машината е минала през модернизация в Чехия и от юни насам е в полет

Обратно в новината
| Редактор : Надежда Христова

Коментари - Откриха черната кутия на разбилия се самолет, разследват две основни версии | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Бахти шоумените са тези в парламента.

Ало, журналята. Как ще се отвори парашута, ако не е задействан катапулта. Абе мислете малко, бе. И ако може не с малкия си мозък. От юни насам тоя самолет има 65 часа нальот. Грубо по 20 часа на месец. Въпросът е колко нальот имат пилотите. Годишно, месечно....Щото оня майор дето загина с Миг29 преди няколко години се оказа че бил имал по 15 летателни часа годишно. Ако и тия са така.....Съвсем нормално е да стане инцидент. Единият е на 52 години майор. На тази възраст обикновено вече са полковници. Някои и генерали. А този е майор. Обикновено майор се става на 33 до 35 години. За да си 20 години майор има някаква причина . Както и да е. Светлла им памет на пилотите. Но очевидно някой нещо крие. И се опитва да ни прави на глупаци. А всеки въпрос трябва да има логичен отговор. Иначе.....ами нещо не е в ред.

Някой да каже ,колко български летци има подготвени да летят на ф 16 ?

защото в Израел е забранено да се пишат имената на военните летци, особено да се публикуват снимки. Или тук може да мине номера?

А бе какви версии огласявате бе, нещата са ясни ! Виновни са Доган и Президента Радев. Който не вярва да пита бореца срещу корупцията Д.Пеевски Магнитски. Апропо, това шоу не беше ли по повод влизането ни в НАТО ? Ако е така и Господ ви каза добре ли е че сме там. Жалко за момчетата !!!

В едно от излъчените видеа, ясно се вижда че в зоната на летището лети дрон!

що ли ми се струва че рашите объркаха самолета !

За сега с Л39, очаквайте скоро и с Ф16,шоу ще има

Да се забрани в Б.Армия да се правят Шоу с бойни самолети..Парад може но в боен ред без фигури от висшия пилотаж.Който иска шоу със самолети да беше гледал Николай Калайджиев,който направи рекорд за Гинес.Но човекът там се готви всекидневно на малък много маневрен самолет. Във Франция,Русия,Англия шоу правят само летци които тренират постоянно за тая цел,а не набързо събрани пилоти от различни авиобази.

Висотомерът е калибриран за да покаже налягането директно като надморска височина над средното морско равнище, в съответствие с атмосферен математически модел, дефиниран за международен стандарт от атмосферата (МОС). По-старите въздухоплавателни средства, използват обикновено барометър, на който стрелката прави по-малко от един оборот около циферблата от нула до пълната скала. https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D1%81%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80

Самолетите имат радио-висотомери, те нямат нужда от калибровка и имат точност под 1 метър

Не крийте възможната руска диверсия .Да се разследва сериозно,а не ни подхвърляйте смешни улики ...Пилотите ,са много опитни .Има зловредна намеса в навигацията !!!!!!!

Да бе Путин е виновен!!!!!!

Учебно-бойният самолет Л-39 е първата машина, на която се качват курсантите, за да се научат да летят и по-късно на изтребителите, припомня авиожурналистът Димитър Ставрев. Последният основен ремонт на шест от машините е бил в периода 2013–2016 г. И с условия - удължен общ технически, в зависимост от часовете нальот и междуремонтен ресурс. Така се стига до обявената през 2019 г. обществена поръчка. Тя обаче е прекратена през 2020 г. Мотивите тогава на оригиналния производител "Аеро Водоходи" са били коронавирусната пандемия, а българската фирма не е посочила причина. По същото време обаче Румен Петков от партия АБВ се заканва да даде документи на прокуратурата. Позовавайки се на писмо от чешката фирма производител, Петков посочи, че тя няма да си сътрудничи с избраната българска компания, която прави ремонта. И, че "осигуряването на резервни части и ремонта на самолетите се прави чрез неоторизирани и несертифицирани фирми и производителят не може да гарантира надеждността и безопасността на самолетите". Тогава министерството отрече твърденията. Новият договор за ремонт е от декември 2023 г. с чешката компания производител. Но е за основен ремонт на две машини Л-39, двигатели, системи, навигация, комуникация, идентификация.

МВР и МО са пенсионерски клуб състоящ се от 8 хиляди пенсионера дето точат държавата с пенсия и заплата

Някъде четох в коментарите че търга за ремонта е "спечелен" от българска фирма която е изпратила самолетите за ремонт в Украйна, а не в Чехия за по-евтино...

не ми е жал с 30часа уж полети няма как планини от геройства и медали помним и оня наскоро чак го наградиха че батиса скъпата техника..

Днес сутринта по БНТ 1 показаха видео запис от катастрофата. Пилотите изпълниха лупинг и при спускането към земята нещо се случи и не можаха да изправят самолета за да набере височина. На видеото ясно се вижда как при спускането имаше два взрива в интервал на 1-2 секунди, които експертите трябва да кажат дали двигателите или катапулта са изгърмели.

Това трябва да са пиропатроните.

на катапултите и тя ли е пилотска грешка?

Ти сигурен ли си че е имало засечка? А знаеш ли какво ще ти се случи ако активираш катапулт в самолет насочен към земята на около 100 метра височина?

ще ти се случи ако НЕ АКТИВИРАШ катапулт на неуправляем самолет насочен към земята?

За съжаление на клипа от катастрофата се вижда че става дума за пилотска грешка. Вероятно причинена от ниското ниво на подготовка

Пилотите са принудени да изпълняват фигури на малка височина, да се натегнем на гостите. Това, както и слабата подготовка, се дължат на политическото ръководство на армията и държавата. Парите се крадат, корупцията се шири, накрая няма пари за керосин и поддръжка, а пилотите са принудени да правят всичко с единични бройки самолети и 8 до 10 пъти по-малко нальот. Това е повторение на катастрофата на майор Терзиев. И пак по същия начин ще я заметат.

Деменциите тагаренко и запряренко, които Лично Тиквата ни гласи за министри на Войната в последните правителства са главни виновници. Украйна им е по-важна от животана пилотите и народа. Герб , пп, дб и пеефски са за разстрел заедно с марионетките деменции

самолета. А когато някога рече да пада фъ-16, ще падат 250 милиона лева с него, цена за 1 бройка.

Нито една от двете версии няма да е. Майорът е получил инсулт или инфаркт и както се вижда на видеото самолета се забива неуправляем вертикално в земята. Младият пилот до последно е мислел, че всичко е по план.

Натовските летци от натовската арммия по натовския полет. Нас какво ни засяга, освен че е с крадени пари от данъците ни?

Не познавам умен военен.

Грешка в мисленето на политиците. Военните самолети не са детски играчки за "изпълнения на сложни и атрактивни маневри на малка височина по време на подготовки на авиошоута". Те са инструменти са убиване и точно това правят и в мирно време. А и човешкият фактор е най-рисковия. Колкото и да са модерни самолетите, този фактор ще си остане най-рисковия. Мир на праха на пилотите.

Мдааааа, това е положението . 20 години в Натуту и веме сме във вечен траур.

Тъпи ли са да стават пилоти в българската корумпирана армия ?

Уточнение. Всяка армия е пълна с ШАПКАРИ. Всяка армия е пълна с ПРЕСТЪПНИЦИ паразити. Няма Американска, Руска, Виетнамска, Турска, Китайска. По старо правило във война умират първо най-добрите водени от най-некадърните. Трябва тонове кръв да изтече преди някой да почне да реже тъпи чутури. Бегъл поглед към Украйна показва този процес и във ВСУ и във МО на Русия. Това не спира простотията, далаверките и умирането на качественият персонал. Дори когато отгоре има инициатива за подобряване, наследената от мирно време конюктура, администрация и повсеместна корупция създава условия за провал и злоупотреба. В БА не е по-различно. Вижте си сората на назначеният премиер. Един шапкарски интелект блика на тонове. Вижте си сората на Контрабандиста Тулуп. Там смърди на баница с кисело зеле. Вижте си сората на Магнитният Келеш. На Киро Простото. Ясно ли ви става? Да си военен в БА си е риск. Първо си пушечно месенце на САЩ. Второ не се знае кога ще те фърлят на кучетата. Ма хората отиват, щото капе пара, тече пенсийка, натоварване кой знае какво няма. Изискванията не са масово високи. Коккретно БА нямаме авиация, нямаме условия за сериозно летене на пилотите. Нямаме прозрачен контрол над техниката и подръжката и. КАКВО ДА СТАНЕ? Чудо и изведнъж шапкарите лизачи да проявят РАЗУМ? Как така бе? Той да не расте по дърветата. Па и там да растеше, кой ще се напъне от тях да го набере?

До колкото се разбра,чехите така са модернизирали самолета,че на ниска височина да не може да прави сложни маневри.Пилотите не са знаели това.

ясно се вижда как самолета "престана да се подчинява" при спускането надолу. Та, може да се окаже техническа неизправност.

На това му се казва подемна сила и е нормално да се загуби за кратко по време на такава маневра. След изкачването се губи кинетична енергия и въздушна скорост, при спускането надолу тя започва да се възстановява (постепенно) и правилото е, че винаги се излиза на по-ниска височина от началната. Затова за въздушна аеробатика се ползват модифицирани самолети, които са олекотени и оптимизирани за тези фази/състояния, така че тези моменти да се сведат до минимум. Еквивалента на тази акробатика е карането на една гума на мотор. Всеки може да го пробва, но дори и най-добрите могат да паднат.

За да е управляем самолета - трябва скорост - и съответно за всеки самолет - си има минимална скорост на въздушния поток , при който той може да извършва маневри... Гледайки клипа - може би е грешка на момчетата , започнаха петлята - лупинга - от много малка височина... и явно до последно са се надявали , че ще могат да излязат от него... Бог да ги прости....

Едва ли те решават на момента от каква височина да започнат маневрата. До колкото знам при такива авио-демонстрации всичко е планирано до най-малкия детайл и всичко се контролира от наземния въздушен контрол. Ако са заходили към тази маневра от опасно ниска височина е трябвало да им наредят да прекратят маневрата. Не мисля че тези опитни пилоти са допуснали грешка. Лупинга за тези момчета е като сутрешен джогинг, те правят много по-сложни маневри с огромно натоварване от това което видяхме...

изглежда - първо престана да се подчинява, а после не сработи катапулта. Ако за първото от значение е била ниската височина, то второто изглежда като фиктивен технически преглед. Бутафория, като всичко останало в жалката ни действителност.

Стана ясно,че военни са ПРИНУЖДАВАЛИ цивилни лица-журналисти да изтрият записите от трагедията, записи, които щяха да са от полза за разследването. ВОЕНЕН НЯМА ПРАВОМОЩИЯ ДА РАЗПОРЕЖДА НИЩО НА ЦИВИЛЕН, и няма право да му нарежда да прави нещо против волята си-да трие записи, например. Тоест действията на военните-да принудят журналистите да трият записите са НЕЗАКОННИ, и са за ВОЕНЕН ПРОКУРОР И РАЗСЛЕДВАНЕ ЗА ПРИНУДА И ПРЕВИШАВАНЕ НА ВЛАСТ! Повтарям-в мирно време военен няма власт да нарежда на цивилен!

Радев не е в опасност, него го возят

цял живот е бил в опасност, и явно достатъчно умен и способен, за да оцелее. Ти щеше да си пукнал от диария още кат чуеш двигателите.

Тъп трол на Посолствата. За да управляваш самолет се изисква ПРАКТИКА. Викаш Президента уикенда задължително трябва да ходи да попълва изискванията за пилот ЩОТО ТВОЯТА ПРОСТА КРАТУНА Е РЕШИЛА ЧЕ ТВА Е НЯКВА ГЕЙМКА, която си дръпнал от ЗАМУНДАТА. Мърши неграмотни.

Пеевски ти ли си?

13 минути след излитането има забиване в земята при цирково изпълнение на лупинг на малка висичина.Кой да е виновен-извънземните ли?

Имаше достатъчно височина, за да извърти лупинга до край. Малко на самоубийство ми прилича това изпълнение - да се провери какви лични проблеми е имал по-възрастният - някакво заболяване, предстоящо пенсиониране, финанси, семейни... Един откачен германец изби сума народ в пътнически самолет на Луфтханза, защото му отслабвало зрението и повече нямало да лети.

Самоубийство на съботния празник щеше да е по-предпочитан вариант, отколкото ден преди него.

Виновни са тези, които са допуснали полета, ПРИ НАРУШЕНА ПРЕДПОЛЕТГНА ПОДГОТОВКА, не са виновни пилотите. Видно от записите пилотите са пратени(засега неизвестно от кого и по бия заповед) да правят ПиАр на Радев-видно от записите от камерите те са зад Радев след полета му с Ф-16, вместо да извършват предполетната подготовка. Предполетната подготовка продължава часове, и е критична част за всеки полет, и тя вклч например и не само-преглед плана на полета, анализ метеорологични условия, извършване предполетни проверки, присъствие на брифиннг преди полета. Подготовката преди полет е критична част от графика на пилота , гарантира безопасността на полета. Нарушаването на предполетната подготовка, да бъдат пратени зад Радев е СКАНДАЛНО! ВТОРО-след като предполетната подготовка е нарушена-този полет изобщо не е трябвало да бъде позволен. ВИНОВНИ ИМА-и това НЕ са пилотите, а тези, които им наредиха да правят чужд ПиАр. Със сигурност накрая ще изкрат виновни пилотите, за да бъдат отървани истинските виновници.

Държавна заплатка, вали, гърми, трещи, на датата парите са в на картата. Първа категория труд, нито стотинка осигуровки и ранна пенсия. Социални добавки, храна, порциони, пари за наем или безплатно жилище. Е, то не може само в рая. Да ви кажа ли колко шофьори на тирове, дето ви носят храната до магазина умряха днес?

Мухльо правиш ли разликата между летец и тираджия ? Първия може да разтреля втория а втория може само да пърди в кабината

Много комплексарски мислиш чадо! Всички имат право да си изхранват семействата ……..

А бе нещастнико, шофьорът допринася за благото на на хората всеки ден, а пилот само смуче от обществото. Един циркаджииски номер не можаха да изпълнят, камо ли да иде и да се бие и да победи. Бог да пази България, че с тези пишман професионалисти живи сме я закъсали.

Плюс това първия пази държавата а втория само пие яде и сере

Без тираджията ще пасем трева лигльо. Без тия какво точно се промени? Егати паразита, търтея, тътразулника, навлека на трапезата, свършиха ми определенията. Знам, че ще плащам две заплати и пенсии по малко.

такива сте идиоти, че дори не се сещате къде трябва да я пуснете тая бомба. Отделно, при първия руски МиГ насреща трудно ще ви настигне някой дори до оттатък Сърбия. Пазели държавата...

Това е работа на Русия

Путин е виновен

Добре че неразледват и безумна заповед за показуха със стар самолет, че току що открили нещо

черната кутия на черния петък. аха! чехите са нацистки курва-бобр и това е факт. но и всички натовци са такива. и това е факт. нато-то умира по един твърде традиционен начин за наци структура, създадена от юдео-хитлеристки отрепки, която се има за ненаказуема. е, все пак е, наказуема! и така ще бъде, педи от американското посолство на юдео-нацистите. заври си съчуствията в третополовия гъз, педи! следващия път самолетите ще падат директно в дворовете ви, обградени с високи зидове, камери и охранена охрана. така е то. неблагодарници! заситени пеликани със зелени гущери. който си го търси си го намира, не спа психопатите? ........... Бог с нас

100 % работа на Путин с "ИГЛА", заявиха Пеевски и Борисов.

Втори затрит самолет и общо 3-ма убити пилоти в присъствието на Радев.

Тоно с Л39.... Това е самоубийство

Пилотска грешка.Тръгнаха да правят лупинг, но вместо окръжност самолета описа запетая.Салтото в горната част беше под всякаква критика и оттам се объркаха нещата.Дори да имаха още 200-300 метра височина, пак нямаше да завършат превъртането,което говоли за грешна преценка, а факта, че не са катапултирали говори, че не са виждали технически проблем в машината и управлението.

Олии... двигателя отказа още при издигането

Каквото разбил се е самолета на Румен Радев.... Каква беда

Абе като има трупове е трагедия, какво се правиш на ударен.

На клипа се вижда, че в двигателя има 4 взрива. Чист атентат.

Това са натовски пилоти, затова не ги съжалявайте. Виждате държавите от НАТО как всички заедно дават оръжия на нацистите в Украйна, с които да избиват нашите братя по кръв славяни - руснаците. Майната им на НАТО и натовските пилоти. Да живее Русия и нашите братя руски славяни ! Украйна съвсем скоро ще капитулира, а с нея и НАТО.

Ало, Богинята Рея, тролице руска, И със смъртта на хората ли ще се гавриш бе? Кажи си направо, че ти е кеф защото за хора. Ако бяха тролове, друга песен щеше да пееш.

Ти не си нормален! Те са БЪЛГАРСКИ пилоти, а дали сме в НАТО е отделна тема! Светла им памет на момчетата и дано не си измият ръцете с тях!

А невъзможно ли е да е грешка на командването, че тази трета версия не се споменава? Да са дали команда на пилотите да правят неоправдано рискови маневри? Всички материали по темата звучат твърде оправдателно, сякаш някой иска да си измие ръцете. Много жалко за погубените животи!

В щаба на армията има 75-80 годишни диван генерали. Има и един над 80. Взимат пенсия и заплата общо над 10-15 хиляди лева.

Съболезнования на семействата. Тъжна илюстрация на актуалният резултат от едно 20 годишно "партньорство". Само Тръбанта на Паси в музея ни остана като бойна техника, не на чертеж.

Мисирката на БНТ, която отразява трагичния инцидент на летището край Пловдив, в новините 18 ч, е облечена с блуза, на която пише на англ.ез. "с усмивка"... Пфуууу, как може такова тъпо недоглеждане!!! Но, какво ли чудно..., тази телевизия е пълна с измислени експерти. Трябва тежки санкции за подобна несъвместима изява...

Пи Ар на Радев ми ако пъкне предсмъртно писмо против НАТООФЦИ ко праиТи Оня па дебелия генерали ша уволнява с циганската маала и платенио вот

На машина, която се движи по-бързо отколкото аз ходя, ако не е немска или японска, не се качвам. И да не е по-стара от 15 години.

Много си тъп! Честно!

А, не се качваш! Бас държа, че жена ти е по-бърза от теб!

Кошмарно ВИДЕО от последните часове на починалите пилоти, Радев ги използвал за агитка

Загиналите пилоти вместо да се подготвят за предстоящия им полет, са запечатани от телевизионните камери зад гърба на Румен Радев, малко преди инцидента. Става ясно, че пилотите са пратени да му правят пиар.

А в ПИК е самата катастрофа - правят лупинг близко до земята, но губят подемна сила и се удрят в земята (Двигателя работи нормално през цялото време - няма промяна в звука).

Версията е една единствена и тя е ясна без каквото и да е разследване и разшифроване на черни кутии! Тия двамата ги убиха за оправдание за още по-голямо милиардно набутване на български пари за социални програми и развитие в американската икономика. Ами стара ни била техниката затова били умрели. А в Русия и другите нормални държави пилотите се обучават на тренажори и като сбъркат тренажора просто ги тресе малко и никой не умира. Само пълни дебили правят неща които няма нужда да се правят. Дори в библията е написано да не проверяваш бог, което означава същото нещо. Не е война, няма необходимост да се извършва полет, значи няма да се лети и да се набутват пари за гориво и поддръжка и да се рискуват животи напрано. Тия тренажори струват няколко хиляди и харчат ток колкото да не е без хич. Като искат да се тренират на тренажора денонощно никой не им пречи. Нито струва много нито е опасно. Ама тренажорите не пълнят гушите на САЩ. Записвайте се за канала ми в телеграм ППРАЗУМ с латински букви за да ми помогнете да направя България нормална просперираща и модерна държава която работи за народа и в която няма насилие, няма разделение и омраза и всички сме равни. Не хапе, не боли, нищо не ви струва. А ако спечеля аз печели цял народ, а ако загубя печелят само мутрите.

Венци, болен си, батенце. Ама много болен!

Пише се Бог, с ГОЛЯМА буква!