Коментари - Военната прокуратура: Недопустимо е вменяването на вина на загиналите пилоти | dnes.dir.bg
назад

Военната прокуратура: Недопустимо е вменяването на вина на загиналите пилоти

Вчера от МО обявиха, че причината за смъртта на подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин е предприемане на необосновано висок риск

Обратно в новината
| Редактор : Елза Тодорова

Коментари - Военната прокуратура: Недопустимо е вменяването на вина на загиналите пилоти | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Единственото значение има височината а тя се изчислява елементарно. Защото от клипа ясно се вижда всичко. Скороста в един момент е нула

Аз съм виждал лупинг да се изпълнява със 150км/ч на височина 150 м

Едва ли е бил с такъв самолет.

С какъв самолет, безмоторен?

е някъде там...

Самолетчето е със Стартова маса, кг 4400. Максимална скорост, км/ч 755. Земно ускорение 9,8м/с Чрез тяло, хвърлено от определена височина знаейки ускорението Ж , от която е хвърлено тялото, и времето Т, за което е стигнало до земната повърхност, ние можем да определим височината Х по формулата: Х= Жх Т на квадрат Не ви трябват никакви черни кутии времето на падане го вземете от видеоклипа

Така е само в идеализирания модел на материална точка съответно без форма, без съпротивление на средата , подемна сила и други аеродинамични характеристики на реалното тяло.

1кг вълна и 1 кг стомана кое ще падне по бързо от 100м височина

Хубаво е да има гласност. Прокурорът се опитва да затвори устите на колегите си, не е ясно защо да не се кажат факти. Те не че казват факти, а мнения предимо. Факти са 68 м - няма пряка връзка с трагедията, 455 км/ч - също не е пряко свързано. Още каза, че не са загубили управление в горната точка, следователно няма причина да се убият. Изобщо става ясно, че военните се опитват да укрият колегите си, които са издали заповед за този полет и е трябвало да следят подготовката за демонстрацията. От опитите да се скрият тези лица, излиза че летците грубо са нарушили заповедта на своя командир, нарушили са реда на фигурите, минималната височина, началната скорост на фигурата. Абсолютно безумие се получава от думите на живите военни. Такива летци, даже посмъртно, не са за повишение а за разжалване. Обаче ги повишиха предварително, явно да си измият ръцете пред роднините и колегите им поне. Обача с такива командири военни летци в Бг няма да имаме.

Скоростта на започване на лупиг, според инструкцията за пилотаж на Л-39 ЗА е 600 км/ч.

Да, така се получава по думите, които чух. Благодаря за информацията. Не съм сигурен, че са тръгнали за лупинг, по ми прилича на триъгълник. Но защо така грубо да нарушават скоростта? Аз такъв пилот не познавам, хептен пък 3 д преди демонстрацията, тогава експерименти не се правят, само се затвърждават получените навици.

Се некой е виновен, аре кажете ясно кой е?

Във всяко разследване има основна причина и косвени такива. Основната е "грешка в техниката на пилотиране". Косвените са много и от различно ествство.

Нека споделя една по различна версия. Пилотираните старши офицер се е опитал да се направи на ас пред пилотите от НАТО. А когато нещата са излезли от контрол, го е било срам да си признае че си е надценил възможностите. Поради тази причина не е пожелал да преустанови упражнението, ами е решил да рискува да го завърши. В кабинета е бил по млад негов колега,, а отдолу са наблюдавали курсанти. Някога, при обучението за парашутни скокове, се разправям всякакви небивалици. Най честата, лансирана ит напълно незапознати хора е т.н. ритник в задника. Тоест щеш не щеш, ще скочиш. Категорично мога да заявя че в България никой никога бе е карал да скача с парашут насила. С цялата отговорност, побе там, където аз съм тренирал, такивабеща нямаше как да се случат. И причината затова е проста. Ако, не дай Боже, стане инцидент виновен ще е старшия началник. И ит там надолу по веригата. Дотук с теорията. Можеш ли да не скочиш, когато вече си горе в,самолета. Теоретично, да, практически не. Просто, ако не скочиш и се приземи със самолета, решила е толкова голям, че даже и да те е страх, скачаш. Без значение от страха. Щото иначе с какви очи ще гледаш другите хора. Ако искаш да спести някой скок, симулират нещичко че си болен, че имаш проблем, абе нещо излъжи. Но качил ли си се с парашута, трябва да скочиш. Защо го разказвам всичко това. Да се изложиш е много по страшно от страха и риска. А чувството за чест във ВВС е на много високо ниво. Никой не би преживял решила. Иначе непосредствената причина е недостатъчната подготовка. С 30, даже и с 60 летателни часа новото ти е ниско. В НАТО ноематив от 180 часа. А в елитните подразделения тип ТопГън имат пи над 1500 часа годишно. Апропо, във всички сериозни армии има звено за демонстрации. Пилотите там се занимават само с това. И нальота им е межди 2000 и 3000 часа годишно. А тук....30 часа. Пълен ташак....

на тренировка е едно, когато се скача под обстрел е друго....

Разликата между летци и парашутисти е в психологията. Няма такова - резил... защото самолетът сам няма да се приземи, а парашут се отваря автоматично. Особено по твое време - затваряш очи и се хвърляш, той сам се отваря. Та затова срам не срам, по-добре жив, това го знае всеки летец и има правило - щом летецът е жив, полетът е успешен. Та да, щяха да му се смеят, но не е смъртоносно и не ставаш негоден, ако прекратиш безобразието. И е имало ритници, поне в случаите когато обезумелият на прага пишман парашутист явно губи ориентация, та му помагат да не си удари главата поне.

Политкоректно е да се заяви, че Путин и русия са виновни....

Човешки коректно е да се заяви, че от Галя по-тъпо парче няма!

Ама няма как де се игнорира и избене ФАКТЪТ, че през последните 20 години тя казва, на всеки един спечелил изборите във велик Абсурдистан, на къде и как да си караме нашенският влак, според интересите на Посолството на държавицата с 250 годишната историйка..

Абсолютно сте прав колега, с едно малко уточнение, че държавицата е с 33 годишна историйка.

Така е най-лесно и всичко е точно. Министър Анастас е на чисто и няма проблеми

И какво изясняват хем активно, хем толкова време? Случаят не е сложен по отношение на ко кретните причини за катастрофата. А това кой е натискал, кой не си е вършил работата и прочее едва ли прокуратурата ще каже. По-скоро ще покрие.

Да се правят подобни "шоута" със стари самолети, дори и в пълна изправност, както и с пилоти които нямат дори необходимия нальот часове, да не говорим за допълнителни, колкото и да са добри, е абсолютна безотговорност! В цивилизованите държави това се прави само от много добре тренирани професионалисти, които само с това се занимават и нови самолети! Ама нали някои чантаджии трябва да се докарат на началството - нашето и чуждото! Че има пилотска грешка - има, но преди да се стигне до нея има един куп народ за тричане!

Колега, направете си справка да разберете на колко години са НФ-5А на турската демонстрационна група "турски звезди".

Я питайте бай Петко, Кулата не е ли видяла опасността и ако е ДА, предупредила ли е за нея?!

Гледах видеото на катастрофата. Според времето на падане изчисленията показват че самолета е на 700м височина. Тази височина е достатъчна за това упражнение. Какви са тези измислени показания от черната кутия не знам

Сензорите са показвали друго

Ако няма чупки от рода на зависвания, кобри, двигател на минимална тяга и прочее героизми, 360 километра в час са 100 метра в секунда, 700 метра са 7 секунди, а скоростта даже е и ниска, дели времето на три

Да бе били са с 120 км/ч

Според мен има неяснота. Не става дума от каква височина е тръгнал да пада, а от каква височина е заходил, не е успял да ускори и не му е стигнала скоростта.

"Предприемане на необосновано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж" не вменява вина на пилотите априори. Вината ще е на този, който е разпоредил да се рискува така безумно, а вината ще е на пилотите само и единствено ако те са предприели необосновано рискована маневра на своя глава. Изявлението на военната прокуратура ми се струва малко в стил "гузен негонен бяга". По-малко да говорят и повече да се концентрират да разплетат истината. Защото същото се случи само преди няколко години и с Терзиев, когато едно от заключение беше "неправилна оценка на риска от групата за бойно управление и ръководството на стрелбите". Т.е. и тогава е имало необосновано висок риск, но явно по вина на командирите, а не по вина на пилота. Между другото военна прокуратура е добре да каже какво стана по този случай и защо няма наказани, щом вината не е била на пилота и не е била в самолета, вместо да излиза с безсмислени патетични изявления. Почвата май се подготвя отново за "всички са герои, всеки е направил всичко необходимо, техниката е била в перфектно състояние, но такива неща се случват в авиацията и няма какво да се направи".

Значи, пилота може да прави всякакви глупости, но вина не може да има?!? При това, при подобни инциденти са се разбили стотици пилоти, включително и в България.

Пилотите са си виновни за съжаление! Недостатъчна скорост за изпълнение на тази фигура ! Има си норми - нарушаваш нормите и си плащаш - така е в авиацията ! Ако нямаш достатъчно скорост то трябва да имаш поне достатъчна височина за да си поправиш грешката а когато нямаш скорост и си близо до земята просто нямаш време да си спасиш кожата!!! Има много видео в нета,много пъти са ставали подобни издънки от уж опитни пилоти ! В този бизнес съм от 43 години!

Кое доказва че уредите са били изправни

Въх мари пено, вчера наемаше клауд архитертори един три пъти ти отказал оферта за 11бона, хахаха, оня ден беше на 45 години, ццц, кога беше га рева за цената на боба вече не помня, хахаха Като няма скорост ще има височина, като нещо се издъни да имат време и дистанция да се измъкнат, още повече не правят нещо критично, а натуту може и с бинокли да гледа. Като си знаят нальота

Принципно не оспорвам логиката! Но спазен ли е принципа? Кулата не вижда ли зараждащиоя се проблем? Каква е нейната реакция?

През 2014 г. Румен Радев организира авиационно шоу „Това сме ние!“, като изпълнява с Миг-29 фигури от висшия пилотаж като „Камбана“ и „Кобра“! Ех а България можеше да бъде по-различна сега ?!

Две семейства са почернени, защо искате да почерните още

Защото да останат живи пилоти

са в т.н. "прокуратура", и тези от там "юристи", би следвало да си изгубят работата и да нямат допир с правосъдието и съдебната власт през остатъка от живота си, защото са получавали парите на народа без да работят, същото важи и за повечето "военни" - лешпери и некадърници, унищожили техника за много милиони лева. Докато това не се оправи - в нРБ ще има изроди като Борисов, Доган ... Радев, Копейкин, Славчо, Пеевски и т.н. и всички долнопробни лапачи на парите на народа. Изводът е пълна чистка на държавната и общинска администрация и намаляването и с 3/4.

защо пропусна простите дебили, жъртопаветна утайко? и мравояда без един ден трудов стаж и него пропускаш.оривай се от тази статия, поръчков боклук

Нормално за Запрянов е измъкването от всяка ситуация като мокра връв. Така беше с прословутия му ПИКИС, така е и със сключването на неизгодните сделки за МО. Той винаги е в сянка все едно не е ръководел нищо в МО. Впрочем той има най много стаж в МО от всички минали през това ведомство. И ако е отговарял само за умението си да слугува защо е още там? Подготовката на личния състав не е отговорност само на личния състав. Ама той как да го знае като не е мирисал войнишки партенки, а само се е стремил да оцелява при всички партии.

Може да звучи цинично, но, ако самолетът е бил изправен, пилотът няма как да няма вина за катастрофата. Никой не му е държал пистолет до главата, за да го принуди да извърши маневрата при определените опасни условия (височина, скорост и т.н.). Разбира се, други виновни по веригата, които са допринесли с действия или бездействия, може също да има, но вината на пилота няма как да бъде изключена.

Е ми Батко, знае се, че има наблюдаващ полета, той е трябвало също да прецени и да прекрати извършване на фигурата, това му е работата. Обаче е имаше гости от НАТОто и е било много важно да покажем, колко сме добри с двата самолета на въоръжение, та затова и пилотите и наблюдаващия/те не са го спрели. Първоначална неточност е имало - може да е от техниката, може да е било от неприцизно изпълнение, но не е трябвало да има смърт. НАТО носи смърт!

Добре, да речем, че и наблюдаващият полета също е виновен. А сега тези глупости за НАТО, че носило смърт, няма нужда от тях, бате. Още по комунистическо време в гробището на Графа имаше паметници на летци...

Елза, в Чехия, не в Полша.

Граф Игнатиево е база пълна с бивши комунисти и руски шпиони

Ама много коментиращи тук приеха веднага на доверие и на честна дума, че със самолета не е имало проблем! Защо така бе, другари! Защото партията ли го казва? То на тези пилоти, както и на предишните, явно им е бил омръзнал живота и са взели най-изправния, за тяхно съжаление, самолет и са се бухнали в замята с него! Аз няма да мога да проверя самолета и затова ще попитам фирмата, която онзи ден го е ремонтирала, дали всичко е било наред? И те естествено ще кажат: "Не бе, счупен се оказа, ние сме виновни!". Да ви го кажа направо, най-лесно е да се обвинят пилотите, защото са мъртви и не могат да се защитят. Така се предпазват от търсене на отговорност живите, които може и за затвора да се окажат!

Ето има институция която разследва и трябва да каже но политици бивши комунисти решиха да обвинят пилотите

Е кой ще ти е виновен ако влезеш с колата си в остър завой с 100 км/ч и се шибнеш в мантинелата а ? Грешна преценка на летците, видяли са че скороста е ниска но са си мислели че ще им стигне височина да си спасят кожите но .....не им е стигнала!!!

Височината и скоростта са виновни. Да се арестуват незабавно.

Не, бе! АЗ съм виновен! Аз карах самолета. Ако машината не е била повредена, остава само пилотска грешка или НЛО. И аз, де - Путин.

Абе не знам кой е виновен, ама самолетът е купуван с моите пари. За него ме е яд.

Шилo

Хахах, недопустими било.... Ами какво е допустимо бе? Двамата "асове" са си мислели, че са много яки батки и могат да пилят гуми по завоите, ама реалността се е оказа друга и сега трябва някой друг да е виновен за гъзарията им...

Ако не са виновни загиналите, тогава кой и какво да правим с него ? Тях посмъртно ги наградиха, сега може да им припишат и вината.

Московския възпитаник и настоящ бесен русофоб и зависим евростлантик министър на отбраната Запрянов... ....не само обяви причините за катастрофата според него.. ....обвини мъртвите пилоти в грешки а те не могат да се защитят... ..но обяви че ще уволни ...когото реши че иска да уволни ...

Според закона Запрянов е извършил престъпление като говори за разследване което върви в момента.

по-спокойно тва не ти е московското блато... не е разкрил никакви детайли... може да си говори общи приказаки колкото иска...

Точно така, виновни са генералите от ВВС.

Въпрос на време е някой такъв циркаджия да се забие в жилищен квартал в София, на някой от следващите военни гейпаради.

Извод под черта - требва да те боли кура за службата, и да не си даваш излишни зорове. И така доживяваш до пенсия.

Подобряване на положението в Армията и МВР ще започне с изгонването на всички лакомници на двойната хранилка (пенсия + заплата), тези дебелосерци натоварват допълнително бюджета на страната и парите които те неправомерно взимат съвсем не са малко с тях може да се подсигурят липсващите летателни часове на пилотите. Пенсията на пенсиониран полковник на който още му се служи превишава 2 300 лева (чиста пара) която е много голяма за нещастните доходи на работещите за да ги изкарат в "Европейска" България!

това е фигура от висш пилотаж, която има параметри , които се следят от ръководителя на полета . Кой е трябвало да каже на пилотите какво трябва да направят ако има отклонение от параметрите ? За съжаление военната прокаратура е права, но също такъв подобен инцидент е имало по времето на летчика Радев когато той е бил командир на 3-та изтребителна авиационна база, но случаят се е потулил и явно оттогава насам това е практика.

Това е показуха от висшата простотия! За съжаление такива хора се тачат и стават президенти дори. Ако причината беше да се тренират, а не да си показват простотията, щяха да го правят на учения, а не на шоу, където застрашават живота на невинни хора.

Белята става за десети от секундата. Едва ли има време да чакаш някой да ти каже по радиото.

Ако някой дрифти с БМВ-то до спирка на градския транспорт е виновен, ама дрифти с изстребител в близост до множество хора е невинен! Добре, че не изтрепаха публиката тези герои!

Че кой друг да е виновен? Този дето е решил, че точно тази маневра трябва да се прави и как трябва да се прави ли? Как пък не! Двамата некадърника можеха да опазят самолета

Имало е - и глей са тоя кошляк к'во може бате...

Добра позиция от прокуратурата! Всички точно това си помислихме и е освежаващо да видим че и някой по високите етажи си го е мислил

"разгласяването им от други органи, освен от наблюдаващия прокурор или без негово изрично писмено разрешение, по същество е нарушение на Наказателно-процесуалния кодекс", Веднага да бъде подведен под отговорност този който нарушава НПК, независимо кой е!

Толупа ги научи на тия мурафети стане ли нещо .... абе да не били го правили

Господ да ни пази от тия шапкари ДС масончета и алкохолици. Тия ще ни хвърлят в пещите ей така да си направят кефа. От видеото се видя, че нямаше достатъчна височина за изпълнение на маневрата. Ако имаха аванс от 500 метра щеше да им се размине. Всеки полет се планира и се прави разбор на маневрите. Особено в такава ситуация. Това не е бойно сражение. Ако има доказателства, че планираният полет е обозначен с параметри преди изпълнението, които не са изпълнени, вината е в пилотите. Ако има доказателства, че плана е малоумен, сещате се.

Препрочетох Инструкция за летеца на Л-39 ЗА. Пише, че лупинг може да се започне и завърши на една и съща височина, АКО са спазени определени параметри - начална скорост за започване на фигурата 600 км/ч, претоварване до 4.5 же и т.н. Така че можеше да изпълнят на тази височина лупинга, ако скоростта на започване беше по-висока.

Данните от черната кутия показаха ниска скорост, както в най - високата точка, така и в най - ниската точка от изпълнявания елемент. При технически изправен самолет кой да е виновен - министърът? Бог да ги прости момчетата, но май са се надценили.