Коментари - Около 7% от проверените слънчеви очила в търговската мрежа не отговарят на изискванията | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

само 7 ?? по-скоро 37%

Чета и си викам брей намалели ментетата.. И към карая на статията установявам че изключително важните критерии били да има инструкции как се слагат на носа и да има маркировка за нещо си !!! А дали имат реално UV филтър ? Това няма значение, важно е да е спазена буквата от наредбата... Доста тъжната тенденция да се губи причинно-следствената връзка се задълбочава навсякъде ...

От 40 нарушения, 37 са били че нямало инструкция на български. Еми аз това не го броя за нарушение, макар че уважавам страната и езика си и бих подкрепил спирането им от продажба, докато не преведат и отпечатат инструкция. И какъв е смисъла от подобна проверка, щом не са направени реални тестове за пропускането на светлина, в различни спектри!? Стикера е хубаво нещо, ама си мисля, че работата на инспекторите е точно да установяват дали той отговаря на заявените параметри, а не да търсят под вола теле и да питат "к;во ше праим ся".

За да съм сигурна, че не е менте, купувам маркови слънчеви очила от безмитните магазини на европейските летища. Това е по-сигурно и по евтино.

И там (безмитните велики Европейски магазини), всичко е менте! Честито на печелившите, както се казва! Това е мисленето на всеки Българин, че тук го крадат, обират и му вземат имането! А за Европейците може, дори и с етикет само на Английски, който всички тук имат... А инструкцията как да ги разгънеш и как да ги сложиш на носа е мнооого важна. Задавам си въпросът - има ли инструкция на тоалетната хартия, която всеки или почти всеки използва :-) Искам да видя инструкцията и за използване??? А на безмитните магазини, 90% са ментаци Сойке

Най-сигурният начин е да занесеш очилата в някоя лаборатория, където да ти направят таблица с пропускливостта, напр. от 50nm-10μm, макар че ако има лъчение под 200nm, това ще е опасно и за кожата. Ако очилата се ползват за шофиране, не е зле да ти проверят и поляризацията. Всичко останало е бошлаф.

Преди да си купиш очилата няма как да ги занесеш в лаборатория. Качествените очила са със сертификат, в който пише дали са поляризирани. Очилата с много висок UV филтър / 3, 4/ не се препоръчват за шофиране. Напоследък има инструкция на български, ако някой се затруднява с езика. Все пак, покупката от класен магазин е по-сигурна.

Поправям се - исках да кажа затъмненост 3, 4 не се препоръчва за шофиране. Не случайно пиша повече по темата. Много внимавайте в избора на слънчевите очила, не купувайте от съмнителни места. Евтиното ще ви излезе скъпо.

То кое ни е наред, че до очилата допряхме...