Проф. Танев: Реформата в образованието плаши, но ще лекува

Не се взимам на сериозно като министър, искам образованието да е национален приоритет и в него да има реформи, каза проф. Тодор Танев пред БНТ.

Обратно в новината

Коментари - Проф. Танев: Реформата в образованието плаши, но ще лекува | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

с такъв министър-НЕЗНАЙКО реформата не само плаши,не самоне лекува,но и води към смърт....

Чудя се откъде го изкопаха това недоразумение, та го сложиха за министър??????

Къде са преподавателите, това недоразумение трябва час по-скоро да се маха!

Човече, ако искаш да направиш университетска реформа, намали наполовина броя на висшите училища в БГ......нямаме нужда от над 53 вуз-а, в които се произвеждат полуграмотни "специалисти", при това по многократно повтарящи се специалности.........

"Пази Боже сляпо да прогледа..."

"Не се взимам на сериозно като министър..." Един друг министър, впрочем премиер, беше казал преди години нещо подобно: "Егати държавата, щом аз съм и премиер!" Без повече коментари.

"В Париж тече културен симпозиум. На вратата стои човек от охраната и проверява пропуските. Към него се приближава старец: - Здравейте, аз съм за симпозиума... - Вашият пропуск, моля... - Знаете ли, аз го забравих в хотела. Аз съм Пикасо... - А, как ще го докажете? Старецът вади един фулмастери и рисува на стената гълъб... - Влезте моля... След известно време към вратата приближава друг мъж. - Аз съм за симпозиума... - Пропуска, моля! - Забравил съм го, но аз съм българският министър на образованието... - Трябва да го докажете ! Ето например Пикасо нарисува ей оня гълъб на стената... - А, кой е Пикасо? - Влезте моля..."

След изцепките пред гимназистите във Враца, тоя вече няма моралния авторитет да бъде министър! Крайно време е политикантстващите напористи службогонци у нас да започнат да плащат за фрапантните си гафове! А иначе - идеите му са поредния удар срещу остатъците от нормално средно образование в България. Висшето вече нищо не означава, та е ред и на гимназиите!!!!

От както се въведоха делегираните бюджети училищата се превърнаха в търговски дружества за усвояване на едни пари, а самото обучение и дисциплина са на последно място. Директорите се превърнаха в дирибей.

Математиката е в основата на цялото човешко знание и просперитет! Но е много далеч от твоята тиква! Скрий се и онемей!

Днешното образование има съществени недостатъци. 1. Трябва да се закрият математическите гимназии. От там не излизат хора с професия и са безработни на пазара на труда. 2. Частните училища и държавните следва да се поставят на равна основа - ако едните получават субсидии то следва и частните училища също да получават субсидии 3. Въвеждане на задължителни стажове по специалността 4. Облекчаване на учебните програми - няма никакъв смисъл да се учи Ботев, Вапцаров, Смирненски, Елин Пелин и прочее комунистически бръщолевения. 5.Намаляване на часовете по никому ненужните общообразователни предмети за сметка на професионалните часове

1) Да започнем с това, че МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ ГИМНАЗИИ са едни от малкото, в които все още се запазва някакво ниво на образованието - те са сред малкото средни училища, подготвящи "годни кандидат студенти". А университеттите се нуждаят само от такива. Би било най-голямата глупост, ако някой пипне и МГ-тата (както разрушиха системата на техникумите, по-рано). 2) Частните училища затова са "частни" - защото "частен предприемач" инвестира своите "частни" средства/пари, за да предостави някаква услуга, от която да спечели ПЕЧАЛБА. Държавата няма място в този процес и единствената и роля е да КОНТРОЛИРА СПАЗВНЕТО НА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ СТАНДАРТИ. Иначе частните ХЛЕБАРИ също ще поискат "финансиране и субсидии" - защото правят хляба на народа. 3) Стажовете са хубаво нещо - но за да са "задължителни" - трябва да има предприятия (работещи), където да се провеждат и да са съгласни да приемат стажанти. А за това трябват стимули и облекчения. 4) Учебните програми трябва да се "избистрят". Но Валпцаров и другите изброени не са "комунистически" - комунистическите пропагандатори просто си ги бяха присвоили. Време е те да им бъдат отнети и върнати на народа. 5) "Общообразоваелните" предмети не са "ненужни" - те дават нещо много, много важно - общата грамотност, общата култура и "образователната култура". Без тези три неща, усвояването на която и да е модерна професия е невъзможно. (Само за информация - в днешна, модерна Германия, все още се залага на прилежното изучаване на "никому ненужния" латински език - познайте защо).

Ясно че си изпъплил от някое селско училище с връзки. Защо не допълниш че е излишно изобщо да се учи ами по-добре както в средновековието да се почва чиракуване от 10 годишни

абе,пров танев....,вие ли сте луди или нас ни правите на луди?:-вземете,да препишете закона дословно(под индиго),от наи-развитата дурява в медизинската област......вкараите колсунтанти от вунка!,преди вас,сущото го направете сус бг суда..............и работете! всичко е измислено,новие искате да гепите! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Уважаеми Валери, Очевидно е, че сте продукт на дефектна образователна система - която не Ви е научила дори как да използвате БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА. За грамотността Ви - тя дори няма нужда от коментар. Защо не се пробвате да давате съвети в някоя друга област - която е по-близка до вашата компетентност (например - почистването на обществени градинки, подстригването на тревни площи и др.под.)? В тези области - дори и на maymunica да пишете - няма да нанесете големи поражения.

Толкова дебелокож човек - това което е казал на среща с учениците няма нищо общо с реформи в образователната система - така че, подайте си оставката. От вас не може да се очаква нищо смислено. това което говорите за реформа са само популистки приказки които вече сме чували. Иска се ясна програма - написана на Български език, обсъдена от всички заинтересовани, с осигурени средства - и действия. Стига с това - ала - бала.

професорът да се лекува, ще се сравнява с Айнщайн ???!!!

редното е колегата да си фърли оставката. Тия дето са му дали титлата и образованието да се гръмнат. Поредния Бойчов резил! Тоя и за калинка не става мнооо е дебел, мазен само за търтей става. ОСТАВКА.

най- лошата комбинация е глупак със самочуствие

Боже пази ни от този министър и не давай да се докосне до нищо!

Най-много ме плаши пълната нула, която се взема насериозно за професор. Нищо да не пипа в образованието докато му намерят заместник.

Имам само един въпрос - ако учебника по даден предмет няма да е един, защо крайния изпит ще е еднакъв за всички?

Защото пътищата са различни, а целта е една - тя е определено ниво на познание.

Този кретен с диплома сега пък има наглостта да се сравнява с Айнщайн! Началникът му, пък се изживява като спасител и равен с бога! Мислех си че по големи идиоти и продажници от правителството на Олигарски не може да има , но тези упорито се стараят да докажат противното!

Правете си изводите щом такъв мижав и измислен професор, пигмей по интелект и кретен по призвание, може да е министър и да се перчи пред Жулио и Ломоносов! Но така е то, като не те забелязват, трябва да направиш някоя магария. Покрай чалгата и жълтата преса, все някой ще те забележи.

Този тъпунгер не разбра ли,че народа го грабна и до като не си отиде няма да бъде оставен.Или той иска цялото правителство да си тръгне с него...

Я, тоя ще бие ББ по рейтинг - изкаже се и коментарите завалят. Не знам по какво е професор, но положението му в йерархията е доста притеснително. То свестния човешки материал бе свършил още преди първия мандат на правителството, а сега вече има заявка за 100 % дефектно производство. Досега мама и тате не помагаха на образованието, отсега образованието ще помага на мама и тате за това.

По измислената "наука" политология !

Не мисля, че този или някой друг министър в рамките на това правителство би решил проблемите на образованието. Той ще се движи в зададения му коловоз. Със сигурност обаче би могъл да смекчи или усили негативните тенденции. Просто трябва да излезе от зададените му рамки... Трябва му прозорливост, смелост и искренно намерение, сила, каквато малко българи още имат... Ако успее в рамките на коловоза си обаче да постигне повече и заложи условия за развитие, то той би заслужил титлата - гений!

този български наполеон трябва да се лекува а не да се показва пред учениците защото е много вреден и загубен

Ей, боклук! Срам ме е от такива кретени като теб! Махай се веднага от Министерството!

Реформата в образованието не плаши, плаши ни недоразумението, което иска да прави реформи.

Вярно ли тоя кретен е говорил глупости за Ломоносов и Кюри в училище "Хр. Ботев" във Враца? Ами дали не е оплюл и патрона на училището с професорските си лигавения и вербалния си лайномет?

Чи къф поет е Хр. Ботев? Бах гу в поета.

И са са чудим що образованиета ни нищо не струва!!! ах ти тъпите професори в измеслени Вузове, измислени спедиалноси и купени дипломи!!!! БОКО и титания на простотията и я рязмножава с Тоз плужак тъп,ще обижда меке казано НАПОЛЕОН!?

Боже, колко мъка има по този свят, като видиш такъв питекантроп за министър на образованието, е крайно време да закрием образованието...

НЯМА НАЧИН ДА НЯМА НАЧИН, ГОСПОДИН ПРОФЕСОРЕ! КАТО ПЪРВА КРАЧКА НЕ Е ЗЛЕ ДА ПРЕМАХНЕТЕ ИНСТРУКЦИЯ 2 ОТ 1994, КОЯТО УЗАКОНЯВА НА ПРАКТИКА КОРУПЦИЯТА, ВЪВЕДЕТЕ ПЕТГОДИШЕН МАНДАТ ЗА ДЛЪЖНОСТТА ДИРЕКТОР И ПРЕМАХНЕТЕ ДЕЛЕГИРАНИТЕ БЮДЖЕТИ! ПО-НАТАТЪК МОЖЕ ДА ПОМИСЛИТЕ ЗА НЕВЪЗМОЖНОТО ПРЕМИНАВАНЕ В ПО-ГОРЕН КЛАС, БЕЗ ПОКРИВАНЕ НА ДЪРЖАВНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ПРЕДХОДНИЯ И ВСИЧКО ПОЛЕКА-ЛЕКА ЩЕ СИ ДОЙДЕ НА МЯСТОТО.

Да, има начинИ. Трудно и рядко обаче конфликт - проблем се решава на нивото, на което се е появил. В случая даже той е само част от по-голям такъв. Решенията в подобен случай се водят за "революциоони" в областта си. :)

Не знам... ама от 1989г до сега научих, че щом чуя "реформа" трябва да мисля за орязване на бюджета или преразпределяне на същоствуващия в най-добрия случай... Асоциира се нещо не-хубаво...

За поклонниците на правописния речник - корекция "съществуващите"

Българското образование наистина има нужда от реформи,но няма по-страшно от министър,който няма визия за това какво трябва да се прави.Затова предлагам няколко направления за размисъл и коментар: 1.Докога ще се търпят "делегираните бюджети",които са най-голямото зло и съсипват българското образование? 2.Кога ще се въведе мандатност за директори на училища и началници на инспекторати?В момента това са феодални владетели.Всеки,който се е докопал до тая позиция стои на нея до живот./разбирай до пенсия/ 3.Докога българското образование ще създава "тракала".Тоест хора на лафа ,на лакардията?Страната ни е на първо място в Европа по брой на икономистите,правистите и различните хуманитарни специалности.И какво от това? 4.Преди време от Европейския съюз ни беше казано:"Искаме от България да повиши качеството на работната ръка на пазара на труда"Тогавашния министър Даниел Вълчев реагира мигновенно:"Веднага ще вземем мерки за свръх секретност на матурите по "Български език и литература"-видео камери в стаите,коридорите,малки пликчета,големи пликове-изобщо ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ. 5.В сферата на образованието "бумаштината" е чудовищна.Това идва от чиновници в самото министерство,които по някакъв начин трябва да оправдаят и защитят своите работни места. 6.Без съмнение най-умните и талантливи деца в момента постъпват в езиковите и математическите гимназии.Това е гордоста на образователната система.След завършване на образованието си обаче,по-голяма част от тях напускат страната.Получава се,че държавата финансира емиграция.Както казват:"Луд на шарено се радва".

"Министър Танев се обяви за радикална промяна нагоре на учителските заплати, като допълни, че в системата на образованието има огромни вътрешни възможности за вземане на средства за тази цел" Така не става министре! Заплатата трябва да е обвързана с резултатите от труда. Доколкото учителите ни произвеждат полуграмотни, трябва да са на полузаплати. Ако мислиш, че става със заплащане, давай го на уюениците, а видиш, ще има ли ефект. Като го дадеш на учителите е същото!

Давай го на учениците, да видиш, ще има ли ефект.

Абе много сте придирчиви тука към заплатите на учителите. Я да те туря да водиш часове в едно селско училище, където 1/3 са цигани и да те видя какви резултати ще дадеш ти! Дрънкало.

Едно е ясно! Щом се оправдаваш, си виновен! Тя тази 1/3 въобще не идва на училище, ама ти не учиш и онези, които идват.

Увеличаването на заплатата в дадена сфера води до приток на повече КАЧЕСТВЕННИ кандидати и създава условия за ПОДБОР на кадрите. Дали създадените условия ще доведат до повишаване качеството на процеса зависи от ИЗБОРНИТЕ ПРОЦЕДУРИ и процесът на назначаване. Но е НЕОБХОДИМО условие за привличане на качествени кадри!

Когато в една термодинамична система налееш повече енергия отвън, ентропията (хаосът) в нея нараства! Т.е., без предварително повишаване на КПДто на системата (което да намали ентропията), няма никакъв смисъл да се наливат енергия (пари) в нея!

За заплатите обаче е прав,да ги увеличават,какви са тия500лв, май е време за стачка.

ГЕРБ Ltd.

Първо учителите да дадат качество и тогава ще имат повишение.Във другите професии е така. Резултатите им сега са лоши.

Първо се научи да пишеш, тогава давай оценки за труда на учителя.

Че не се е научил да пише, е най-добра оценка на труда на учителя!!!!! Ама учителите и това ли не могат да проумеят?

Минималната работна заплата за 2015 година ЩЕ бъде 380 лева. Стартовата заплата на един младши учител Е цели 530 лева! 150 лева, едва ли са най-добрия фактор, обуславящ "КАЧЕСТВОТО НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ"! Народе, внасяй си за даскали - бушмени, или моли пенсионери да ти отразяват липсата на кадри в образованието!

Имаме поредното недоразумение в образованието. На ТОЗИ човек трябва да му забранят въобще да приказва публично. Дори и да казва нещо вярно, то е без всякакви разумни аргументи и целенасочени действия по посока на констатираното. Няма как да стане повишаване на заплатите на учителите само върху вътрешни резерви. И въобще проблема не е само в заплатите а общо върху средствата за издръжка на образованието на основа на брутния продукт. Той не само е най-нисък в Европа, но може би и в целия свят. Но това човече няма нито авторитета, нито куража да наложи промяната му. Впрочем както всички преди него. И затова "реформите" в образованието са само изродени началнически простотии изразяващи се в педантизъм към документацията без реални последствия за хората в образователния процес.

Янко, този т.н. "министър" е напълно изкукал?

Университетите в България извършват учебен процес който предполага нулева успеваемост на обучението по съответната специалност - причините са в некадърността на професорско-преподавателския състав който се е накичил със съответните научни степени и звания с празно съдържание и неграмотността на студентския състав. Необходимо е с задна дата да се обезсилят всички дипломи и научни степени и звания и да се въведат радикални механизми за атестация и нови специалности в контекстта на нуждите във всички сфери на ПРИОРИТЕТИТЕ на България. В противен случай всички бомби които сега се залагат в обществения живот ще започнат да се взривяват в близкото бъдеще!

Проф. Танев - олицетворението на българската образователна система и на проблемите и.

Един типичен продук на българската комунистическа система. А защо спестяват и другия невероятен бисер, достоен за колекцията на СУ с кандидат-студентски бисери, който измъдри гениалната професорска главица!? "Наполеон не е бил никакъв пълководец. Само дето се е вземал насериозно." Подозирам го, че се мисли за остроумен като Боко Т.

Друг подобен "продук" на комунистическото обрЯзование, е неговата комплексна НЕГРАМОТНОСТ!

Опааа, колежи! Ясно, каква е целта на тоя - да въведе един ненужен вид образование, а частниците, които го развиват, ще лапкат от бюджета....По-добре да върне техникумите по модела на Германия за професионалните училища...

Айнщайн щеше да се учуди на това, че някакъв политолог го е нарекъл "хабилитиран" Има две много измислени и вредни професии - политолог (=маша на мутрополитиците) и "връзки с обществеността" - явно този политолог няма добър специалист по PR, защото продължава да ръси глупости...

Луд умора няма, този т.н. "министър" е напълно изветрял. ОСТАВКА!!! ВЪН!!!

Ето, имаме си вече и олигофрен за министър на просветата. Обърнете внимание на това: - Министърът на образованието проф. Тодор Танев: Наполеон не е бил пълководец, само дето се е вземал насериозно. Този екземпляр набързо и с лекота срути един от символите на Франция. Кой ги назначава такива за министи? Кой? Кой? Кой?

Виждам, че някакъв поклонник на олигофрена ми е сложил минус. И вие ли уважаеми споделяте мнението на олигофрена, че Наполеон е един нищо и никакъв човечец?

Еми ББ е по-висок от Наполеон, така че...

Нивото на коментарите отразява една дълбоко потисната психика на несигурни в себе си хора, които дирижирано нападнаха човек, който не само е знаещ и интелигентен, но ще направи промени за доброто на системата. Жалко само, че няма да им стигне почтеността да се извинят. Само няколко коментара са по естеството на предложенията. Останалото се изчерпва с невъздържана арогантност, удобно битуваща зад маската на анонимността.

i lomonosov ne e nikoi.pazi boje otvsqkade prostotiq,pomnq predi nqkolko godini edin podoben na toq kazva6e"videatata". prosti sme ta kukurigame ot prostotiq.

то никой не те взема на сериозно но ти не се притеснявай . а мотивация имат . учителите заплатка без одговорност а учениците свобода да правят каквото си искат докато уж са на училище .

Този измислен министър е просто неспасяем- сега пък учени, до които е не по-голям от бацил били само... икони. Тъпанарът просто не може да се излекува от мисълта за своята значимост!

Стар виц: Попитали радио Ереван,какво е отношението на Хрушчов към човечеството. Вижте Запорожеца и ще разберете - отговорили. Аналогично - вижте професора-министър, "колега" на самия Айнщайн и ще разберете какво е отношението на управляващите към образованието.

Този е сложен там за да доликвидира изцяло образователната ни система.

Моля, не коментирайте проф. Танев без да го познавате! Със сигурност вашите мозъци са пилешки, щом робувате на авторитети, без капка критично и лечно мислене! Комунизмът ви е промил безвъзвратно съзнанието и възможността да допуснете, че един съвременен министър мисли и говори без клишета! Дъщеря ми е била на това прословуто съвещание ъв Враца и ми каза, че думите на министъра са взети вън от контекста1 кОМЕНТАРЪТ МУ Е БИЛ ЕРУДИРАН И ЛЕКО ШЕГОВИТ! Което му прави чест!

Да, имаше видео, и то беше извадено от контекста ... Опасявам се, че и министърът е изваден от контекста ...

Абсолютна права сте.Циркаджия.Между другото,какво трябва да изобретиш /откриеш/,че да станеш професор по политология.

Може би това ще бъде тема за дипломна работа, от сорта на: "Как се чиФтосват мраВки на сняК, като като част на стратекическото им развитие в колонията, дошла от Индия или Сирия".

Вероятно дъщеря ти е момичето, с което измисленият министър си направи "селфи", докато някой друг му говореше. Простак- от най-лошият вид- имащ се за нещо голямо и противно на думите му- взел се мнооого насериозно!

Да, "робуваме" на доказани учени, а не на световно неизвестен клоун, чието най-голямо постижение е навиреният нос и незаслужено подареният пост!

Ами твоят професор кога и по кое време е роден? Кога и кои са го учили? Неговият мозък кой е промивал? А твоят? Да, родени сме тогава, но така и не го дочакахме тоз комунизъм, защото социализмът взе, че презря и цъфна , а Берлинската стена го затисна!!!!! Има родени и по времето на фашизма, ама не всички са фашисти, така както не всички родени при комунизма са комунисти (днес социалисти). И защо твоят професор се извинява за изказването си във Врачанското училище, а не пусна гневно опровержение? Ти каква си му? От там трябва да започнеш със защитата му!

"Реформата в образованието плаши, но ще лекува" ... Да се лекува с реформа или с каквото ще, но пред това да освободи министерския пост.

не публикувайте тъпанари и анненцефали, ако обичате