Обмислят връщането на картата за една линия и отпадане на глобата при липса на валидация

Председателят на СОС се ангажира с двете предложения и се закани, че "следващият гаф" на ЦГМ ще означава оставки

Обратно в новината

Коментари - Обмислят връщането на картата за една линия и отпадане на глобата при липса на валидация | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Въпреки призивите на много столичани едномесечните карти да бъдат съхранени, управляващото мнозинство в София - общинските групи на ГЕРБ-СДС и ВМРО-„Атака“, гласуваха за тяхното спиране

не ми се коментира що за б.клук работи в "ЦГМ" и цялата им система. Голямата цел е била да бъде вдигната цената на превоза и НИЩО, ама АБОЛЮТНО НИЩО повече! Адския транспорт се очаква да си остане същата кочина там където и в момента е кочина, в останалите случаи превръщането в кочина предстои. Ако искат да направят нещо смислено нека да върнат талоните с 10 пътувания под някаква "електронна" форма, разбира се на старата цена от 12 лева, включително картите за един месец. Това, което сега направиха е скандално. Това са хора, които не са помирисвали градски транспорт и под заплахата да им се наложи да го помиришат направиха тази простотия, за да има къде да се дянат ако един ден ги изхвърлят от Общината. То услуги се правят предварително, за да осребриш после благодарността. Да им повърнеш върху физиономиите направо.

уважаема Йорданке, господа градски Оправници (не е грешка), С това без/умно решение отказахте всички колебаещи се дали да слязат от колите и да ползват градски/селски транспорт. Отвратихте и малкото които ви вярваха. Премахнахте 10-те билетчета, картата за една линия, за един месец и т.н. работещи, желани и масово изпозвани услуги. Вместо това ми редлагате да пътувам за 30 мин или за 1час на колкото си искам превозни средства. Що за глупост??? Кому е нужно??? Поредно решение срещу интереса на хората. Протест!!!!!!!!

#искамеситалоните

Когато краваре мрат и страдат - душата ми пее!

а за овчарето какво казва душата ??

Дори и децата проумяха, че това е поредното незаконно увеличение на цената колкото и лъжи и манипулации да се изприказват от Фандъка.. Трябва да платят хората това що са си договорили авантаджии с фирмата за поредните им пластики и ''валидатори'', че иначе комисионна трябва да връщат.

"Системата работи и хората трябва да ѝ вярват" Нито работи, нито и вярвам. "възможно ако се доближим до валидатор, да бъдат изтеглени пари от картата ни без наше позволение" Не само е възможно, ами е многократно документиран факт! И накрая - за какво съществува този адски (не е грешка) транспорт? Да си пълнят някои джобовете, или за да може нормално да се придвижваме в градски условия? Предвид цялостната дейност на общинарите ( сини, зелени и пембени зони, "ремонти", след които паркоместата изчезват и тн. май първото ще да е вярно....

Недоизмислена работа. Как ще взема билет за време ако съм в центъра и има стачка и блокира транспорта, КОЙ ще ми върне парите като рейса го няма? Само човек без мозък може да измисли тези простотии.

Но е несъвместим с абонаментните карти. Поредното родно недоносче.

Отделно от това и трябва часовника си да гледате и да пресмятате кога ви свършва ''времето'' та да рипнете още пари да им налеете. Питам се защо трябва да плащам за 30 минути возене като ще се возя примерно само 10???? От Люлин до Младост с метрото е НАД 30 минути та се питам къде да слезна да си ''валидирам'' продължението на времето:)))))

1. За валидацията на карта и валидност на застраховката: По логиката/изискването на г-н Дилчев/ЦГМ, при всяко влизане в автомобила си аз трябва да сигнализирам на някого (например, застрахователната си компания), за да е валидна застраховката ми "гражданска отговорност" ?! Пътувам с целогодишна карта. Тя е и моя застраховка. Валидността й е безусловна за целия срок на валидност! Другите изисквания са необосновано своеволие! Да не говорим за глобата от 3 лв. - смехотворна неграмотност! 2. За аргументацията на валидацията като средство за проследяване на пътникопотоците: Методите са други. Валидаторите не могат да бъдат надежден източник на достоверна информация. Основната им роля е за алтернативно таксуване. 3. За функционалната непригодност на задължителното валидиране: При качване на 30-50 и дори 100 пътника на 1 спирка, настава истински хаос и невъзможност да се изпълни това абсурдно/ненужно изискване. Господа управляващи фактори, осъзнайте се!

Вие като участник в ПТП сте единствен и си стоите на място и си викате КАТ, ако сте в състояние, а в градския транспорт хората са много - не се знае кой е потърпевш и кой не - много може да поискаме обезщетение, без да сме били там.

Ще изчакам,май ще върнат и хартиения билет!Значи ,премахнато е електронното гласуване,че им било сложно на някои и въведоха електронен билет и валидация!Ха да видим,кое е по-сложно и кое по-просто!

Кой беше казал „Крачка напред - две крачки назад!?! Четете Ленин - ако можете да четете...

Натрупан е достатъчно опит от Джипко Бибитков Буда - „Къзàх, мъ съ отъзàх!"

С каквото и да се оправдават и забърсват от Столична реалността доказва че е единствено за оскъпяване на транспорта завоалирано с поредните глупости.. Няма как да премахваш нещо което е ползвано и да налагаш нещо за което се хваличш, че си ''имал 7.5 милиона'' валидации.. Ами оставете си го така както беше до сега като толкова се е ''харесвало'', защо трябва с манипулации да увеличавате цената на превоза.

7.5 милиона 1.60лв ~3% (такса за транзакцията която прибират картовият оператор и банките) = 360000 лв. в банковата мафия !

Как така да отпадне глобата за валидиране! Напротив! Нека се въведе и валидиране при слизане и на спирката да чака контрола, ако картата не е валидирана - пак глоба! Иначе как от Градския транспорт ще се ориентират за пътникопотока? Ще се заблуждяават, че всички пътници се возят до крайната спирка.

Писах и вчера. По отношение на цените и видовете превозни документи - там няма чак такъв голям проблем. Който, като мен, иска да пътува - трябва да си плаща за покриване разходите на градския транспорт. Няма безплатни стоки и услуги - никъде. Разбира се, оторизираните органи, а и гражданските организации трябва да контролират, дали при разходи примерно един милион не се събират два милиона, което вече си е жива кражба от гражданите. Валидирането, обаче, трябва категорично да бъде премахнато. Това е недомислие, което тероризира хората. Както валидаторът въвежда в базата данни кой пътува в превозното средство (и то само за гражданите с поименни карти), така и поставените в превозното средство камери може да въвеждат данните за лицево разпознаване (за случай на инцидент), като по този начин ще са обхванати всички пътници, а не само хората с поименни карти. Така не е необходимо никакво допълнително действие от пътуващия с редовен превозен документ, след влизане в превозното средство.

И при валидирането да се въвежда ЕГН, за да няма измами!

И при шофьора/ватмана да се сложи апаратура за лицево, гласово разпознаване и за пръстови отпечатъци.

Направо до шофьорската кабина да има минилаборатория за ДНК анализ, за да е абсолютно сигурно кой е пътувал и кой - не.

има градове с безплатен градски транспорт!

По-бързо я връщайте, че скоро трябва да зареждам хаха

Обмисляйте, обмисляйте... Нали за това герберите сте там: да мислите преди новите избори :)

Валидирам си картата, която според мен е до 9 май 2023 г. и валидаторът показва че срокът е до 9 януари. Отивам да я подновя и след като платих за 6 месеца се оказва, че новите настройки са да показва дата на месечна база - т.е. показва крайна дата от месеца, а не крайна дата на платения срок на картата. Сега имам карта за градски транспорт до 9 ноември. Да ми е честито!

Братя Мангасарян са възроптали?!

Там все мислители са се събрали.Така ги измислиха нещата, че ще върнат много хора по колите си!

Не е лошо да възобновят и десетте билетчета на пластика... Ще се сетят сигурно.

е пълна и излишна глупост! Даваш пари и получаваш билет, документ който ти дава право да пътуваш! С този "документ" се уреждат всички права и задължения между предоставящия и получаващия услугата. Какво да в а л и д и р а м, нали съм дал ВАЛИДНИ пари?!?!?!?!?!?!?

Вашидираш, че си бил точно ти точно в това превозно средство, в което има инцидент - правилно е, но е невъзможно в нашите условия - претъпкани средства с малко валидатори. Както винаги мислено недомислено. Защото иначе и аз мога та претендирам за обезщетение просто защото имам карта, нали, въпреки че не съм била там.

Водя внука на училище с една голяма раница, една малка за спорт, една малка чанта за храна, кучето, внука и аз. Качваме се в пълния трамвай и аз започвам да търся валидатор! Смях!

Да се влиза само от една врата, да се слиза - от друга, и на всяка от тях да стои нотариус, както и на всяка каса, за да удостоверява че точно ти си си купил точно това „превозно средство" и че няма да го използваш за никаква друга цел.

Валидира се, когато изполсваш превозна карта, тип дебитна карта. Такава в която вкарваш известна сума и се возиш докато има пари в нея. Т.е. с валидацията, системата ти взема сумата колкото едно пътуване. Не трябва да се валидира когато с играта има т.нар. абонаментни карти, защото от тях няма какво да се взема. ЦГМ ти е взел парите още с абонамента. Проблема е, че са побългарили няколко западни системи събрани на куп и са родили недоносче. Явно са им се видяли скъпи валидаторите и вместо по 2 валидатора на всяка врата, са забили само един валидатор в превозното средство. Това е прословутото българско пестене на пари.

така са спестили и от сим карти

очевидна ситуация: градските съветници от всички партии са на един акъл,че картите за една линия трябва да отпаднат, за сметка на много изгодните ,според тях, годишни. Това единствено показва,че тези ояли се,самозабравили се калинки и партийни функционери нямат нищо общо с обикновените нормални хора- не са в състояние да схванат,че за половината от гражданите това означава, че трябва да отделят половин или едномесечен доход за карта,която няма да я използуват пълноценно. Ами какво да кажем за безработните? Тези градски чиновници,заедно с кметицата, явно ще схванат само с бой... и изгонване . Иначе ще продължим да ги гледаме(и попържаме) по телевизиите,нагло обяснявайки, че обществото им е виновно и длъжно. Та ситуацията етакава: ние срещу тях.

че са преписали от чужбина, ама не са дописали. Или се ползва система за билети/превозни карти с валидатори, или се ползват абонаментни карти. А не и двете на куп. За какво да валидираш абонаментна карта, като застраховката си я платил с абонамента?

Да де ама как да знам че си в рейса , а нена теотоара до рейса и като стан удар

Много е трудно да разбереш дали съм се ожулил при падане в рейса, или ме е мачкал рейс?

започва политагитацията за местните избори наесен. Прозрачни сте другари.

ами познавам хора, които ползваха предимно карто за една линия, а за валидирането, не им пука за азстраховката, която прокламират, че имал пътника, с глобата от 3 лева за Невалидиране покриват от гратисчиите загубите, много познати отказват да се валидират, защото това е издевателство в пиковите часове опашки пред устройствата, само и само редовните пътници да компенсират загубигите на ГМ от онези тумби от "братятя" коите не могат да ги накарат да плащат, и аз спирам да се валидирам

Парапитека се е опитал да препише от Запада, напънал се и родил недоносче. Толкова си може. Чул че някъде има валидатори и юрущ на маслините, ще слагаме валидатори. Ама те били скъпи. Ми ше сложим по един! Ама хората имали карти. Е кво като имат карти. Ще ги валидират!!! Трябва да се оправдаят средствата за валидаторите!!! И те така.

Да живее паважната демокрация!

Неам нерви. Ползващите валидаторите да си вземат и валидол.

Божидар Божанов е изкукал гъзолизник! Как валидатор ще ти застраши националната сигурност, бре малоумник?! Дядо ти като е развявал червен байряк и е викал “КПСС-БКП” да не е застрашил националната ти сигурност?! Ох, Българийо! До кога ще раждаш малоумници, възкачващи се на държавни постове?!

въпрос за китайските и руските камери..... чукча не читател....

И одете пеш! Да живей демокрацията демократична -дело на всеки!

Много граждани добре си спомняме каква клоака бе София преди 20 години.

Много по малка отколкото при руската даскалка.

че надали си спомняш имената на предишните три кмета на София. Ровенето в Интернет не е опция.

Ти вероятно помниш неща отпреди Освобождението, но от близкото минало нямаш представа. Има медицинска диагноза за това състояние!

не си много оригинален

БГ парапитека пак ще се вози гратис. на него му е генетично заложено.

Щот влака на демокрацията се спря на жълтите павета!

Влака на Демокрацията изобщо не е влизал в България. Тука е изроден социализъм.

Тулупите и хрантутниците на държавната софра едно нещо не могат да направят като хората. Даже не успяха да препишат и западния модел, тъпанарите. Тотални некадърници и нищоправци и функционално неграмотни.

той не се постига без пари

Хаха, да ако спрат да крадат тия боклуци, ще има пари и за градски транспорт и за детски линейки, и за медициски хеликоптер, за самолети, за инфрастуктура и за много други неща. Уви, трябва да се пълни чекмеджето на разни тулупи.

ти не крадеш ли, като се возиш гратис?

До а , като ме хванат ще ме глобят. Ама да попитам колко осъдени и глобени тулупи има за кражби в големи размери? Не ми сравнявайте 1-2 даже ако искате и 100 возения гратис с кражба на милиони от държавата. Сами си направете сметката, кое повече тежи на нас. Предпочитам да е гратис да се возят, ама да не се краде от държавата.

Божанов, дай да нарежеме аец че е руски или влаковете в метрото?

СОС бандера към столична община доказа на банките че тяхните карти не са защитени по никакъв начин .

За 100 мили лна толкова

Глупостите, алчността и корупцията в столичната община са безкрайни!!! Застраховката нямало да важи, абе аланкоулууу, до 1 януари без застраховки ли пътувахме бе, токмак неден?!

Интересно ми е и защо премахнаха картите с които пътувахме в метрото и се зареждаха с по 10-20 пътувания. С какво са по различни от новите им пласмаси за които трябва да се плати допълнително и да ги зареждаш за минути и след това да си гледаш часовника дали не са минали докато са те ''обслужвали'' с превоз..

Не съм се притеснила много, защото винаги в България на крадливите управници всичко им е ден до пладне. Да полаят малко по медиите, че уж вкарали някоя дигитална тъпотия по заповед на ЕС господарите си и кат' приберат парите и всичко се връща по старому :))))))))))))))) Толкова е хубаво. Балканското ни местоположение ще ни спаси и ни е спасявало винаги :)))))))))))

оскотялата биомаса която населява жалката ни кочина и без пари да и направиш билета пак ще мучи и вие ...простаците малоумни искат както си беше едно време и да не се променя нищо.....как ще разясниш на подобна настроена анти на всичко измет нещо ново?! Тя винаги ще скача и мучи навъпреки

Мууууууууу

Виждаш ли се скоте малоумен ?! Абе свини , що не живеете в пещери и да ядете сурово месо и кълцана пшеница бе ?! Нали нищо ново не требва

Те нямат гуми автобусите ти добре ли си!

О, какъв образец на изящна словесност, какъв изтънчен език, какво възпитание и висока култура струят от този коментар! Благодаря възвишений, "умно"-кресливий жълтопаветнико, че ни направихте свидетели на неземната ви особа! Пфу!

как може банковата ми карта да е билет без да знам какво се случва с нея без да съм потвърдил с своя пин транзакция ,това означава че тези карти не са защитени по никакъв начин щом с едно докосване могат да ти вземат пари като айдуци.Как може да те принуждават да купуваш годишна карта дори и на вноски при положение че трябва два три шест месеца или недай си боже се случи най лошото тогава тя трябва да е наследствена.Как може да ходиш с километри за да намериш пункт да си заредиш картата и нормално ли е 2 лева да дадеш за две спирки .Колко милиона са отишли за тази простотия вместо тези пари да са налети в транспорта за намаляване на разходите и съответно и намаляване на стойноста на превозния документ.и не плюйте по соца защото тогава системата се дотираше ,хората пътуваха с адския транспорт беше пълно дори за да бъдат извозени беше направен стъполовиден график на работа на предприятията,като можеш и с автомобила си да стигнеш до тях..А сега бандеровците от столична община всячески се стараят да свалят хората от обществения транспорт вместо в времето когато хората отиват и се прибират от работа да е безплатен..Кой прибра комисионните от тази глупост

Ми и в магазина за 1,60 не ти искат пин безконтактно

7.5 милиона транзакции х 1.60лв х ~3% (такса за транзакцията която прибират картовият оператор и банките) = 360000 лв. в банковата мафия !

Пълни глупости,с тия електронни карти и билети.

А що не обмислят да си върнат системата, както си беше?! И друго, що не обмислят малко да оправят рейсовете и да са по-начесто може би? И що не обмислят да дават повече пари за шофьори? И сега ги няма и умират един по един...

АМИ ТОВА Е ИЗМИСЛЕНО ОТ МАЛКИЯ С ВИСОКА ЗАПЛАТА БОРИС БОНЕВ ОТ СПАСИ СОФИЯ. ТОЙ ИСКА КМЕТ ДА СТАВА . НА ВСИЧКОТО ОТГОРЕ УВЕЛИЧИ И ИНВАЛИДНИТЕ И ПЕНСИОНЕРСКИ КАРТИ НА 10 ЛЕВА. БЕШЕ В ГЕРБ СЕГА СПАСИ СОФИЯ. АЙДЕ СТИГА ВЕЧЕ ЕКСПЕРИМЕНТИ НАД ХОРАТА.

Обмислят? Как,като не са способни на мисловна дейност?

Ах вие Маймунки махнахте машинното гласуване че хората било прости и няма как да се справят, а пък сега ги направихте че са инженери всичките с тия карти маймунки сте вие по горните етажи, АБЕ ДЖЕНДЪРИ това е

Премахването на картата за една линия беше поредното доказателство, че в Столична община и в ЦГМ мениджмънт няма. Така е в структури, където броят на партийните калинки надделява над професионалистите. Хората отдавна са го измислили в страните от ЕС. Валидацията е най-малкия проблем на системата. Видяхте колко пъти за последните години се сменяха билети, карти, валидатори и т.н. Важното е да се вземат едни комисионни. Защо никой не провери, къде и колко струва на данъкоплатеца отпечатването на пластиките и хартиените билети?

Случайно вие идиоти да сте излизали озвън България, в някоя средно добре развита държава??? Никога няма да се оправи тая помия, наречена България

Комунизмът никога не си е отивал от България. Много години ни управлява комунистическата корпорация ГЕРБДПС. Тя управлява и в момента и скоро не се очаква да сдаде властта.

Хубаво е, че обмислят връщането на такава карта ,но защо не го обмислиха в началото , когато се създаваше системата.Защо винаги се върви след събитията.Така е за всичко.

Къде по света няма валидация на карта? Валидацията е средство за борба с гратиса-всички пътници виждат кой се е валидирал. Добра си е системата. Против валидацията са гратисчиите.

Навсякъде, където си купил карта за определен период от време, картата се валидира само при първото пътуване. След това - не. Тъпотията, да се валидира целогодишна карта при всяко влизане в превозно средство, е напълно ненужна и създава излишни струпвания пред вратите, особено в пикови часове.

Боковите калинки вкараха ред в хаоса,а ? хахахахахахахахахаха

Отдалече си личи че цялата работа с новите карти в грацкия транспорт е работа на герб