Обърнали ли сте внимание, че билетът за градския транспорт в столицата се нарича... "карта"?

Поднормативни актове целяли да опазят високата цена на превозния документ и да се избяга от НАП?

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От както София е столица на България не е имало по-корумпирано, по-невежо и по-нагло управление в лицето на кмета и заместниците. В нашия квартал Разсадника направиха безумна организация на движението, никой не я спазва, катаджии дебнат да рекетират по 20 лв и няма сила, която да промени тъпото им решение.

Хммм, не, че ги защитавам, ама ако спазвате знаците, сигурно ще спрат да ви глобяват. Ама е по-лесно да влезнеш срещу знака, вместо да заобиколиш 1 пряка, нали?

Volkano

Не знам за името, но според мен билетът трябва да стане поне 2 лв. С оглед и в бъдеще да се купуват нови коли за градския транспорт както и да може да се поддържат съществуващите вече.

Направо 5 лв да стане, да има и за почивка на кмета в чужбина.

А защо комисионните на банките се наричат такси!? А защо в Закона за банките прокараха някога това понятие! Не е случайно. Всеки средно грамотен икономист знае, че таксата е публично вземане, т.е. не може едно акционерно дружество и то частно да събира такси. Но като ни пробутаха това понятие, у глупака се създава впечатление, че това едва ли не е нещо съвсем естествено и трябва да го приема нормално. Така както си плаща таксата за "тротоарно право", така и "таксата" на банката. Нима не виждате, че всички истински думи се подменят?

Цената на билета увеличила автомобилите...вЕрно ли 'е? Е,е,е,е как така? Толкова невероятно звучи да има такава логика... Дали фандъчка е толкова тъпа и не се е сетила или просто е една алчна жена? От както увеличиха цената билет или каквото е там не съм си купувал и не мисля да ми се налага. Докато бяха по 1 лев бях най-редовния пътник и римляните дори се подсмихваха като го дупчех. Вече съм на мнение, че ГТ трябва да бъде закрит. От него само се краде. Така кметовете ще крадат само от боклук и разрешителни за строеж. Пак не е малко и пак фандъчка ще се кандидатира.

1лв.е таксата за превоз на един пътник ,а 0,60 лв.е надбавката за превоз на един мангал когото контрольорите така и не проверяват.И защо ли ,нали някой редовен пътник му е платил превоза....

ами то има ли нещо, което се нарича " билет" в София, след избирането на ГЕРБ-кметовете? Те смятат, че работните им задължения включват активна дейност по това да не остане камък върху камък от преди време. Сигурно е имало и проект , и пари са платени. По едно време имаше нещо, наречено " талон" жалка смахната жена за кметица

Имало някакво изискване в закона за това, кой има право да налага глоба. Може би само определени държавни контролни органи имат това право. А Градски Транспорт не бил сред имащите това право. По тази причина, глобата в градския транспорт вече не се казва така, а се нарича - карта за пътуване на нередовен пътник. Със сигурност има и юридическа причина билетът да се нарече карта. Всяко нещо си има причина - просто я потърсете. На мен това ми изглежда странен начин за заобикаляне на закона чрез подзаконов нормативен акт. Значи, ако нямам право да налагам глоба на клиентите си, защото не изпълнявам законовите изисквания за такава институция, но ако нарека глобата с името карта за нередовен клиент, вече ще имам право да му съдирам кожата ПО МОЯ ПРЕЦЕНКА и процедура. Защо просто не изпълня заложените в закона изисквания, или не бъда добавен в списъка с имащите това право да налагат глоба. Защо е нужно да си кълчим езиците с още и още понятия, изразяващи де факто (от гледна точка на Клиента) едно и също, но де юре различни неща? Някой юрист ако може, моля да обясни. Иначе навлизаме в хипотезата кой какъв е и накъде е тръгнал в изречението "Всички наши Клиенти са Пътници".

В църквата ли го кръстиха?

Откакто алчните гербаво-седерастки идиоти вдигнаха без икономическа обосновка цените на билетите - трафикът на коли по софийските улици се увеличи. Увеличи се и броят на колите с само един човек в нея- шофьора.

И се намали броят на колите на градския транспорт. Но се увеличиха ИНТЕРВАЛИТЕ на които пътуват 30- 40 мин

ИСТИНАТА Е, ЧЕ ТОЛКОВА СИ МОГАТ И КМЕТ И УПРАВЛЯВАЩО В СОС МНОЗИНСТВО! НЕ СЕ НАДЯВАМ НА НИЩО ХУБАВО ОТ ТОВА УПРАВЛЕНИЕ НА СОФИЯ! И ТАКА ДО СЛЕДВАЩИТЕ ИЗБОРИ. ДАНО ИМАМЕ КЪСМЕТ ТОГАВА.

Късмет няма как да имаме. Избори в София са дирижирани. Няма как тази тъпа смотла да печели. Какво е направила за София тя? Едно голямо нищо и увеличението на билетите! Метрото е от ЕС, а тя само КРАДЕ от него.

да се "возят" в такова чудо? Нещо ги гледам полупразни сутрин и вечер, на последна спирка докарват я има, я няма по един-двама пътници, а що харч за поддръжка, ток, заплати...... И кой умник ни закупи онези грозни ръбати зелени рециклирани морги с вид на офроудър след падане от скала? Не могат да се виждат добре и се сливат с буйната околна растителност. Може да лбяхме нагъчкани и приведени, но с маршрутките за същите пари стигахме много по-напряко и бързо до целта си, та затова ги изпозакриха, че се пречкат на Голямата работа в СОС с гарнитура! Но кой ли ни пита нас, данъкоплатците, електоралните единици, популацията и е-ге-не-тата, нали така ни наричат, само не и ХОРА?!

Що се изказваш неподготвен, бе умствен " офроуд"? Никой не е плащал за " зелените трамваи. Те са подарък и са се движили в столицата на една от най-богатите европейски държави - Швейцария, след като са били основно ремонтирани. Пише го на всеки трамвай. И вътре са ( все още) удобни и чисти, и са по-лесно достъпни. Какво му е на зеленото? като не виждаш - иди се прегледай. Идиот нещастен

Каква е тая безфокусна снимка на билета? Опа картата извинявайте. Да не сте снимали с 0.3 мегапиксела? :)

Ненужни писаници. Желание на българина да не плаща. Къде моля, се возите с евтин билет? 2 Германия или в Америка. тук плащаме на циганите. Забранено е да ги глобяват.

В Москва(един от най-скъпите градове) билетът струва наши 55 стотинки, в Харков струва 32 стотинки....

Абе скъпотия до шия !

Хихи, най-накрая някой да повдигне завесата на мега кражбата СГТ. Същото е и с смс-те за синята зона. Ако някой си мисли, че влизат в касата на общината, дълбоко се лъже ;)

под НОРМАТИВНИ актове?!?!?! Неграмотни безхаберното!!! ПОДЗАКОНОВИ!!! Ако са поднормативни значи са под нормата,т.е. правилото,т.е. няма правила!!!!

Точно така. Казва се подзаконов нормативен акт.

Ви как си представяте да се построят десетки километри подземна метро-мрежа и това да не се отрази на цената на билетите? Ами че тази подземна мрежа е много скъпа за поддръжка. Като искате да се запазят цените на билетите са закрият всичката дублираща наземна мрежа от автобуси, тролеи и трамваи.

За 1.60 пътуваме в кучкарници,а не в градски трнспорт.Ако си без билет те глобяват,че дори някои контрольори си позволяват да те бият,а за собствениците на кучета няма глоби,че това им били домашни любимци.Защо мълчиме,макар да знаеме,че ни взимат незаконно по 1.60???

В столицата градския транспорт трябва да е безплатен и да се финансира с тол такса която трябва да плащат частните МПС. Така ще изчезнат задръстванията. Въздуха ще стане по-чист. Корупцията в столичната община ще намалее!

Е, аз нямам против билетчето да е 5 ст. И картата за цял месец да е 5лв. Така ще се събират по 5-6 милиона на месец от населението и всеки ще може да си позволи тези разходи. Не е необходимо да е напълно безплатно.

Еййй, Дир-аджии, "билета" е карта от 10 години. Вие сега ли го забелязахте? Причината е в закона в който се казва, че за да продаваш билети, трябва да имаш касов апарат и да издаваш касови бележки. За картите това изискване не важи. Та СКГТ се изхитри и вместо билетчета, започна да продава карти. По този начин първо спести от закупуването на Н-броя касови апарати за продавачите на билети, второ, остана варианта билетите да се продават от вестникарите и трето, НАП не може да ги следи кво са изпечатали и колко са продали.

Защото за билетите трябва касов апарат, а за картите не трябва. Само държавните првозвачи могат да издават карти за еднократно пътуване, частните се налага да си купят касов апарат за да продават билети.

Стига сте мрънкали, всичко поскъпва ! В Киото, който е с милион и половина жители всичко е така направено, че не можеш да влезнеш в метро или гара , без да си купил билет. За автобусите се качваш отзад , има апарат от който си купуваш билет и минаваш за слизане отпред. Там има едни "вратички" и като пуснеш билета , те се отварят. Но не само това е нещото да имат чист редовен и добър транспорт, а съзнанието, че след като искаш да ползваш тази услуга , си длъжен да платиш, дори за една спирка ! Така може да е печеливш транспорта !

Ама и българските шведи ли ще трябва да си плащат картата за пътуване?! Е, начи нема да стане, щото те тогава нема да гласуват за чучелото от банкя.

Що чак в Киото? ела в наше село. Нема билети, нема движение , нема хора. Напиши за това. Ама пусто си решил да се похвалиш, че си бил в Киото и си видял как се плаща. Ами напр. в Женева не се плаща така. Какво ще кажеш сега за "примера си".

Даже повтоня, купуваш си карта за цялата градска мрежа месечна и ти излиза под лев билета, ама гратисчиите не им се дават50 лева на веднъж и пискат ли пискат ежедневно пътувам с метрото, хората които го ползват очевидно са повече от времето когато билетчето бе лев

Но е вярно, че за 90% от българите това са 25% от месечните им приходи?

Всеки сам си прави сметката. Ако си купя карта, ще ми излезе 4 лв. возенето - така че за мен е поскъпнал. Откъде знаете, че са гратисчии тези, които „пискат“? Хората си казват проблемите.

Малко са ви грешни сметките. Всеки ден ли пътувате? Колко превозни средства сменяте? Никога ли не сте извън града? На почивка не ходите ли? Случва ли се да се разболеете вие, жена ви или децата ви и да ви се наложи да си стоите вкъщи? МНОГО повече от лев излиза, още повече, че без кола ако имате семейство не можете да мръднете извън града. Т.е. автомобил с всичките му разходи ви е необходим (и това е проблем) т.к. скоро спират БДЖ, а автобусните фирми свалят кожи.

Авторът още не е разбрал че от два месеца има нова наредба за пътуването с градски транспорт. Каквоото и да отмени съда, то е по старата наредба.

Ако съдът беше независим (от ББ) щеше да отмени всичко незаконно, а именно вдигането на билета с цел КРАЖБИ!!! Как може да сме сред първите страни с електробуси? Толкова ли сме богати, че да сме опитни зайчета???

След като не е билет а карта, значи не трябва да се перфорира(компостира).

Живея в Княжево, работя с/у Министерство на земеделието. 8 км. Сутрин пътувам в 7.20 до 7.50, вечер 18,30 до 19.10. Карам дизелова кола. 5,6 л / 100 км. До работа и обратно 1.4 л. лято, 1.7 зима. Нека вземем по-голямото число по днешната цена на дизела - 3.90 лв на ден. НО : с мен пътуват и двете ми деца - безплатно. Учат близо до мен - Немската гимназия. Ако трябва да купувам карти за тях 3.90 + 2 х 1.1 на ден -> 6.10 на ден. А на нас ни струва само 3.90. Колегите "математици" на ЦГМ нека да сметнат разликата за 4 седмици х 5 работни и учебни дни х 9 месеца ... А ако ползваме трамвай (5,19 и др.) или автобус (с прекачванията) -> зимата не винаги се "качваш" на първия, блъскаш се за следващия (напомням : деца, 15 и 18 години), смрад, цига...(роми де), и.т.н. Лятото - задух у смрад (пот, липса на лична хигиена, храна, увита във вестник, бира или друг алкохол, цигари, разговори и подвиквания на висок глас) ... Знам, че това е частен случай, но по мненията на колеги, всеки (трамваен, тролееен или автобусен маршрути) се вписва в това описание. Та затова си караме личните автомобили (моя е с Евро 6) ... Е, има и забавяния в трафика. Например Красно Село. Ама там Фъндупкова да си носи отговорността - от опит знам, че най-лесно се краде от копане на дупки - никой не знае колко кубика са изнесени, колко свлачища и срутища са "надписани" ...

Мунчо, всеки второкласен шофьор на баничарка ще ти каже къде ти е грешката в изчисленията. И тя е, че смяташ само бензина. Сметни застраховки, подръжка, масло, гуми, данъци, амортизация и т.н. Раздели ги на 365 дни и ще разбереш, че сметката ти е крива. Комфорта е несравним, да. Но като пари градското каране ти излиза по-скъпо от градксия транспорт, ако използваш месечна карта. При трима човека може да си почти 1:1 като цена, но за по-малко не си заслужава по-принцип.

Да ти поясня, че над 20 години ползвам този маршрут. Не ползвам бензин, нафта е ...Сметнал съм си разходите. И ми е по-евтино ... и по-нормално ... и по-удобно. А ти си ползвай трамвая, тролея, метрото и другите ЦГМ чудесиии. Да ти обадя и една книжка, 1984 се нарича. Джордж Оруел я е писал. В случая -> да зомбираме народа и да го прехвърлим на ЦГМ, обяснявайки, че другото е незаконно, тровещо и опасно ... За околната среда и природата - Евро 6 е с по-ниски емисии от която и да е бензинова кола. За ЦГМ - единствено монопола ще ги спаси от фалит. А и защо ли без дизел няма да постигнат нивата за безопасност ???

Бензин, нафта... Все тая. Щом колата ти е Евро 6, то тя е сравнително нова, следователно каско + ГО са ти около 800лв на година. Смяна на масло + филтри още 250. Ако е над 100 коня данъка ти е към 300лв. 8 гуми среден клас (4 летни + 4 зимни) са ти 800 кинта. раздели ги на 4 години живот =200лв на година. та 800+250+300+200 = 1550лв на година са ти чистите експлоатационни разходи на автомобила. 1550:365=4,25лв на ден. + 3,90 за "нафтата" пътуването ти излиза грубо малко над 8лв на ден. 8лв х 22 работни дни = 176лв. на месец, без да слагам в тази сметка разходите за ремонти по автомобила и разни други дреболии. 3 карти за цялата градска мрежа са 150лв. Освен това личното ми мнение е, че 1984-а е надценена. Причината е, че тъпанарите искат да се покажат колко много знаят, че си мислят, че като вмъкнат някъде думичките 1984-а, ще изглеждат много начетени. Света по-скоро върви по стъпките на рамана на Алдъс Хъксли "Прекрасния нов свят", отколкото към този описан в 1984.

Освен това има и семеен пакет за цялата градска мрежа. Карта за Цяла Градска Мрежа за един пълноплащащ възрастен е 50 лв.дава право на децата ученици да ползват карти за ЦГМ от 10 лв. Накратко за тримата е 70 лв. за месец включително за Събота и Неделя. Иначе децата стават заложници на родителите и техният автомобил. И не знаят как да стигнат от вкъщи до училище и обратно.... Да не говорим да мръднат някъде с приятели.... И те така!

Абстрахирам се от всички мнения, много добре си го сметнал (с леки неизвестни)! Искам да попитам само, каза, че работиш срещу Министерството на земеделието и храните, там е синя зона в работни дни се таксува 2 лева на час, ако е зелена зона - е един лев на час. Има ограничение за паркиране, тоест в обедната почивка трябва да станеш и да преместиш колата. Как се справяш с този проблем? Ако имаш паркинг, който е служебен, завиждам ти! (кой е като теб) ;) Има и ред други въпроси, които ми изникват, но за сега ще ти ги спестя.

Или ти работиш от/до обяд или децата ти се возят всеки ден безплатно за да отидат/се приберат от училище. Надали клетниците седят цял работен ден да те чакат да ги прибереш. И сега въпросът е - децата ти ощетяват общината с поне по 1 безплатно возене всеки ден или сметките ти нещо не излизат ;)

42, 43 и прочие, които смята каско, ремонти, масло, минетка и прочие явно са платени тролове. Аз ползвам велосипед за придвижване и не ме интересува цената на билета (откакто стана 1,60 не съм си купил нито един - не си струва да се ползва тази услуга), но и аз имам кола и плащам данък, застраховка, ремонти и масло. Колко повече амортизация ще има за 22*16 км в сравнение с изминаваните при почивка??? Несравнимо е и безсмислено до степента на безсмислието на цена от 1,60 за да могат от ЦГМ да ОТКРАДНАТ повече. Спирайте ГТ щом не сте на печалба и това е! За какво ни е ГТ? Да плащам аз , а да се возят мангустите!

Много просто. По закон ако е билет трябва да се издава касова бележка и НАП (поне теоретично) ще спипа далавераджиите. И затова ефектно прекръстиха билета на карта - за да няма касови бележки и контрол.

Защо, защо ... Защото ни управляват мошеници - затова! Защото не могат да говорят човешки, не могат да четат и да разбират специализиран текст, не загряват какви последици ще имат техните егоистични, алчни и просташки, агресивни, действия по траспорта с цел лично обогатяване чрез измама и премятане на гражданина за кой ли път с тоя измислен картобилет ... Повече коли, повече пушеци и прахови частици, повече пътуващи без билет/карта, и каква е ползата от толкова метаморфози само за последните три години?! Всички се отвратиха от некадърниците, които нацвъкаха навсякъде управляващите, и вероятността още веднъж да вземе столицата клони към много дребнички стойности ... Поне един положителен резултат ...

Колко кметове има още на свобода,поради липса на доказателства.И не са виновни тъпите,некадърни управляващи,а избирателите им

сутрин метрото е през ~3 минути на Сердика, вечер когато робите се прибират през 10-15 минути Изводи ???

След като съда обяви цените на билетите за незаконни, купуването на билети и плащането на глоби представлава престъпление.

Мошенническа гербаджийска лакома паплач!!!

В случая обаче не са гербаджиите а комунистите. Не че е важно, но все пак.

кви комунисти бе...вече нема такива...а стига с тия комунисти, повръща ми се от такива постове

А Фандъкова какава подлога е според Вас?

mathur

Как ще давам 1.60 на тъпата учителка, а в автобусите да се носи Смръдта от нейните избиратели пътуващи без билет....Не благодаря ти фанТъпкова ще си ползвам личния автомобил , по евтино, по чисто , по качествено.....

Преди няколко години другарката Фандъкова промени името на билетчето на "карта", след като НС гласува закон за всеки "билет" да бъде издаван незабавно касов бон, от устройство, свързано директно с НАП. Преименуването на билетчето на карта е заобикаляне на закона и измъкване от плащането на данъци.

Ами НАП да взема да осъди Фандъкова и Столична община за пропуснати ползи за периода от влизане в действие на тази административна измама!

Чак сега ли го скивахте? Няма как да качите хората в рейсове няма шофьори няма достатъчно автобуси.Още шефовете се чудят как да направят летни разписания, няма как .

Браво за статията!! Поздравления, г-жо Мариянска.

често в 310 и 309 може да се видят роми с торби пълни с вторични суровини и ромчета-деца без предружител... моля, Норвежкия орган да се самосезира :)

Ти ли ще ги приютиш като се самосезира?

Голям праз... на билетите във Варна също пише "карта".

Варна е с кондуктор... купуваш, пътуваш.

...ама касов бон НЕ дават