Коментари - НС одобри $5,2 млн. за терминали за комуникация с новите F-16 | dnes.dir.bg
назад

НС одобри $5,2 млн. за терминали за комуникация с новите F-16

Решението бе подкрепено от ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ, ДПС и "Има такъв народ", а "Възраждане" и БСП гласуваха против

Обратно в новината
| Редактор : Калина Петрова

Коментари - НС одобри $5,2 млн. за терминали за комуникация с новите F-16 | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Терминали за комуникация на разбирайте чужди ф16,тук не става въпрос за нашите чертежи за ф16

Това трябваше да включено в пакета със самолетчетата. След като пристигнат още едни милиарди ще им и за закупуване на муниции за тях, нали? 200М долара за бройка самолет, слязъл от чертожната дъска преди петдесет години и нищо друго?! Нека някой министър се опита да ни убеди, че това е изгодна сделка, а не грабеж?

Е няма по-глупави политици на земята да строят инфраструктура за самолети които пет-шест години ще ги имаме само на хартишка така ще стане и с енергоблоковете наец които ще строят американците понеже ни накараха да се противопоставим на Русия от което нищо не спечелихме тоест спечелихме че става американците да ни строят енергоблокове и да не доставят газ на космически цени

Това гласуване показва кои са тъпаците в парламента. Къде са самолетите? Да сте чули поговорката - Не слагай тигана на печката, преди да си хванал рибата? Или чужди пари лесно се пилеят?

И ние да получм от най-доброто.

Нашите Ф 16 никога няма да ги получим, тези са за чуждестранни

Какви са разликите и приликите между връзка 11, връзка 16 и връзка 22? Link-11 е наследена комуникационна способност, която ще бъде премахната от оперативна услуга през следващите години. Link-22 ще бъде евентуалният заместител. Връзка 11 е защитена полудуплексна радиовръзка за тактически данни, работеща с HF или UHF обхват> връзка 11 се използва за предаване на цифрова информация между системи за тактически данни във въздуха, на сушата и на борда на кораба. Link-22 е сигурна комуникационна способност извън линията на видимост (BLOS) за съвместни и коалиционни комуникации на повърхността, под повърхността, земята и въздуха. Link-22 е мрежа с възможност за самовъзстановяване, повишена потребителска наличност, по-дълъг обхват и оперативна съвместимост с Link-11 и Link-16.

Урок за връзка 16, научете за връзките за тактически данни (TDL) Урокът за връзка 16 е проектиран от TONEX, за да ви даде общ преглед на различни аспекти на връзка 16. Този урок ще ви служи като обща насока за това, което трябва да научите по отношение на тактическите данни, Link-16. Този урок е особено полезен за вас, ако тепърва започвате да научавате за link-16 или ако знаете достатъчно, но просто трябва да освежите познанията си за link-16. TDL и връзка 16 Модни думи: Какво е TDL? Тактическите връзки за данни (TDL) са високо структурирани стандартизирани и оперативно съвместими комуникационни връзки, използвани от военните организации. TDL, като базирани на TDL решения, предлагат средство за защитена комуникация чрез мрежи като Link 16, Link 11, Link 22, SADL, JREAP, VMF, MADL, CDL, TTNT и SIMPLE се използват за предаване и обмен на тактически данни между САЩ съвместни и коалиционни партньори. Тактическите комуникации по линия за предаване на данни също са в центъра на всички военни командни и контролни системи днес. TDL стандартите са изключително сложни и непрекъснато се развиват, а TDL решенията трябва да взаимодействат между платформи, клонове на услуги и дори международни граници. Какво е TADIL? TADIL-J или „Тактическа цифрова информационна връзка“ (TADIL) J се отнася до поредицата от стандартизирани съобщения от J-серия, използвани в Link 16 TDL. Link 16 и TADIL-J се използват от американския флот, американската армия, американската морска пехота, американските военновъздушни сили, бреговата охрана на САЩ, NSA, страните от НАТО и Япония като част от мрежата за многотактически връзки за данни (MTN). Съобщенията TADIL-J са описани в американския военен стандарт MIL-STD-6016. TADIL-A, TADIL-B и TADIL-C са еквивалентни съответно на НАТО Link 11, Link 11B и Link 4. Обменът на съобщения от серия J през IP-базирани носители се определя от протокола NATO SIMPLE. JREAP чрез сателит е препратен към S-TADIL J. Какви честоти използва Link 16? Стандартът за тактическа връзка за данни Link 16 работи в частта от UHF спектъра, L-лента (969 – 1206 MHz), с изключение на честотите 1030/1090, тъй като те се използват за идентификация, приятел или враг (IFF) Сигурна ли е Link 16? Може ли връзка 16 да бъде блокирана? Връзка 16 е, че комуникацията е сигурна и устойчива на засядане. Link 16 позволява прехвърляне в реално време на тактически и бойни данни, гласови комуникации, изображения и навигационна информация в бойното пространство, използвайки множество слоеве на криптиране на данни и прескачане на честотата. Относно съобщенията от серия J Тактическата информация на Link 16 е представена като съобщения от серия J. J съобщенията са двоични думи с данни, групирани във функционални области и разпределени към групите за участие в мрежата (NPG) (виртуални мрежи). Примери за важни NPG са: Мрежово управление (серии J0 и J1) J0.0 Първоначално влизане J0.1 Тест J0.2 Актуализация на мрежовото време J0.3 Задаване на времеви интервал J0.4 Радиорелейно управление J0.5 Repromulgation Relay J0.6 Комуникационен контрол J0.7 Преразпределяне на времевия слот J1.0 Разпит за свързаност J1.1 Състояние на свързаност J1.2 Създаване на маршрут J1.3 Потвърждение J1.4 Състояние на комуникацията J1.5 Инициализация на контрола на мрежата J1.6 Назначаване на група за участие на Needline PPLI или точно местоположение и идентификация на участниците (групи за участие в мрежата 5 и 6): J2.0 Индиректен интерфейсен модул PPLI J2.2 Air PPLI J2.3 Повърхност PPLI J2.4 Подземни PPLI J2.5 Land Point PPLI J2.6 Сухопътен път PPLI Наблюдение (група за участие в мрежата 7) Командване (Управление на мисията/Координация на оръжията) (група за участие в мрежата 8) Контрол на въздухоплавателни средства (група за участие в мрежата 9), Електронна война (EW) и координация (група за участие в мрежата 10). Какви платформи използват връзка 16? Самолети Наземни превозни средства Системи за противоракетна отбрана Мрежови оръжия кораби Пример за платформи с активиран Link-16 са: Стрелка ATR-72MP Нитова връзка Boeing RC-135 Dassault Mirage 2000 Dassault Mirage 2000D Dassault Rafale E-2C Ястребово око E-3 Часовник E-8 Joint STARS EA-18G Growler EA-6B Prowler EP-3C Овен Eurofighter Typhoon F/A-18 Hornet F-15 Eagle F-16 Fighting Falcon F-18 Super Hornet F-35 (в допълнение към многофункционалната усъвършенствана връзка за данни или MADL) Съвместни сензори за наземна атака/отбрана от крилати ракети (JLENS) JSOW-C1 JTAGS Семейство хеликоптери MH-60S/R NavalHawk P-3C Орион Панавия Торнадо Patriot ICC и команден пункт на батерията (BCP) Кораби на Кралския флот, френски, италиански, испански, норвежки, холандски и немски фрегати Saab 340 AEW&C Сааб Грипен SDB II ШОРАД ТААД ВЕСТА Какви са разликите и приликите между връзка 11, връзка 16 и връзка 22? Link-11 е наследена комуникационна способност, която ще бъде премахната от оперативна услуга през следващите години. Link-22 ще бъде евентуалният заместител. Връзка 11 е защитена полудуплексна радиовръзка за тактически данни, работеща с HF или UHF обхват> връзка 11 се използва за предаване на цифрова информация между системи за тактически данни във въздуха, на сушата и на борда на кораба. Link-22 е сигурна комуникационна способност извън линията на видимост (BLOS) за съвместни и коалиционни комуникации на повърхността, под повърхността, земята и въздуха. Link-22 е мрежа с възможност за самовъзстановяване, повишена потребителска наличност, по-дълъг обхват и оперативна съвместимост с Link-11 и Link-16. Какво е JREAP? Протоколът Joint Range Extension Applications Protocol („JREAP“), както е дефиниран от MIL-STD-3011 (JREAP A, JREAP B и JREAP C) и STANAG 5518, разширява обхвата на тактическата връзка за данни като връзка 16. Той позволява на съобщенията с тактически данни да да се предават през мрежи на дълги разстояния и извън линията на видимост (LOS), напр. сателитни връзки. JREAP A: криптирана сателитна връзка със сериен интерфейс за данни за обмен на информация в режим на излъчване или полудуплекс. JREAP B: сигурен синхронен или асинхронен сериен интерфейс за данни от точка до точка (режим на пълен дуплекс, прозрачен за данни). JREAP C: защитен интерфейс за връзка за данни, който капсулира JREAP през TCP/IP протоколи и капсулиране, използвайки IP-базирани мрежи за обмен на информация. Какво е MADL? Multifunction Advanced Data Link (MADL) е модерна връзка за данни, използвана в платформите F-35. MADL е насочена комуникационна връзка с висока скорост на предаване на данни, X-band, използвана в самолетите F-35 от 5-то поколение. F-35 споделя своите тактически и сензорни данни за синтез (Интегрираният и комбиниран сензорен пакет) с други самолети, наземни и наземни платформи. Комплектът за комуникация, навигация и идентификация (CNI) на F-35 има над 27 различни вълнови форми, включително MADL. Какво е SADL? Връзката за данни за информираност за ситуацията (SADL) е сигурна, здрава, устойчива на засядане и безспорна безплатна връзка за комуникация на данни между изтребители, въздух-земя и земя-въздух. SADL интегрира самолетите за близка въздушна поддръжка (CAS) на ВВС на САЩ с цифровизираното бойно поле чрез подобрената система за отчитане на местоположението на армията на САЩ (EPLRS). Какво е TTNT? Технологията за тактическа мрежа за насочване (TTNT) е сигурна и стабилна IP-базирана вълнова форма, която доставя най-бързата ad hoc мрежова мрежа до тактическия край. Ниската латентност на TTNT и ad hoc IP мрежите при поискване позволяват на самолети, UAV, кораби и наземни превозни средства автоматично да влизат и излизат от мрежата без предварително планиране. Мрежовата способност за самовъзстановяване без управление гарантира, че дори ако възел на платформата се загуби или напусне зоната, мрежата остава активна за всички останали потребители. Какво е VMF? Форматът на променливите съобщения (VMF) е тактическа връзка за данни (TDL), поддържаща всяка желана среда. VMF е много подходящ за ситуации с ограничена комуникационна честотна лента, когато се разгръщат и използват мрежи Combat Net Radio (CNR). VMF и Joint Range Extension Applications Protocol (JREAP) дават възможност за обмен на глас, мисия и тактически данни и изображения чрез свързване към мрежа от различни участващи възли, платформи и единици, както вертикално, така и хоризонтално. Link 16 и TDL курсове за обучение от Tonex ИМЕ НА КУРСА ДЪЛЖИНА Обучение за връзка за напреднали 16 3 дни Обучение по протокол за приложения за съвместно разширяване на обхвата | JREAP обучение Bootcamp 4 дни Връзка 16 Разширено обучение | Обучаващ лагер за оръжия с активирана мрежа 4 дни Link 16 и MIDS Training Bootcamp 5 дни Връзка 16 Интензивен курс по киберсигурност 4 дни Link 16 Обучителен курс по системно инженерство 3 дни Връзка 16 Обучение за мениджъри 3 дни Връзка 16 Обучение | Курсове | Обучение за тактическа връзка за данни 3 дни Интензивен курс за тактическа връзка за данни | TDL тренировъчен лагер 4 дни Bootcamp за тестване на тактически връзки за данни (TDL). 4 дни Bootcamp за обучение с променлив формат на съобщението (VMF). 4 дни MIL-STD-6016 е официалният стандарт за съобщения за тактическа връзка за данни (TDL) 16, използван в DoD. Въведение в тактическите връзки за данни (TDL) Тактическите връзки за данни (TDL) предлагат важни комуникационни маршрути между силите за подпомагане на оперативната съвместимост. Прилагането на задълбочени, установени стандарти удостоверява, че тактическата информация се предоставя сигурно и устойчиво на всички компоненти на силите и по този начин е решаващ фактор за управление на бойното пространство (BM) и споделена ситуационна осведоменост (SSA) в операциите. връзка 16 Най-често срещаният TDL за националните сили, силите на НАТО и коалиционните сили е Многофункционалната система за разпространение на информация (MIDS) Link 16, която е водеща в последните операции на НАТО и коалицията в Босна, Ирак, Либия и Афганистан. Въпреки това, предимствата на Link 16 не могат да бъдат разбрани без използването на сложни инструменти, добре обучен персонал и добра връзка. Тактическите връзки за данни поддържат инструменти за разпространение на данни, обработени от РАДАР, СОНАР, Идентификация на приятел или враг (IFF), електронна война, самоотчитане и визуално наблюдение. Всеки TDL прилага специфичен стандарт за връзка за данни за доставяне на комуникации чрез радиовълни или кабели за данни. Такива военни стандарти (MIL-STD) установяват стандартите за съобщения за оперативна съвместимост на връзката за данни. По време на битката за Великобритания RADAR позволи на съюзническите сили да идентифицират вражески бомбардировачи и изтребители чрез проследяване на „парчета метал“ в небето, стартиращи от различни позиции в цяла Европа. Разпространението на тези отпечатъци тогава се извършваше чрез гласови комуникации, което беше много сложно и бавно. С течение на времето самолетите започнаха да летят по-бързо и по този начин скоростта на разпространение на тактическите данни стана жизненоважна. В края на 50-те години на миналия век е изобретена тактическата цифрова информационна връзка (TADIL), която днес ги познаваме като TDL. Връзка 16 Описания MIDS Link 16 е позициониран на въздушни, сухопътни и морски етапи и позволява търговията на данни под формата на стандартно съобщение: Ситуационна осведоменост C2 към C2 Battle Management C2 към задачите на мисията на Fighter Обмен на информация от Fighter to Fighter Изображения Гласови комуникации Независимо дали бойното пространство се управлява от единичен C2 център или от разпространена C2 атмосфера, Link 16 позволява търговията със сензорни данни, за да улесни C2 центъра да създава и поддържа общата оперативна картина (COP) и подпомага ефективното изпълнение на мисията, като позволява връзката 16 активирани платформи, които трябва да бъдат внедрени с най-висока ефективност. Връзка 16 използва терминалите за връзка за данни на Съвместната система за разпространение на тактическа информация (JTIDS) и Многофункционалната система за разпространение на информация (MIDS). Връзка 16 е връзка за данни с скачащи честоти, устойчива на засядане и голям капацитет. Функционирайки на базата на множествен достъп с разделение по време (TDMA), където 128 времеви слота в секунда са присвоени между допринасящите JTIDS единици (JU), времевите слотове се подготвят в множество оперативни групи за участие в мрежата (NPG). Връзка 16 се състои от компоненти на Връзка 11/Връзка 11B и Връзка 4A/Връзка 4C, като същевременно поддържа няколко оригинални или надградени компетенции, включително глас. Връзката 16 също така предоставя решаващ обмен на данни за ситуационна осведоменост между свойствата, активирани от Link 16, което прави Link 16 съществено влияние върху военните администратори да вземат мъдри решения в бойното пространство. Връзка 16 обикновено се прехвърля през радиочестотен (RF) носител, въпреки че може да се обменя между стационарни, сателитни и серийни връзки. Инструментите за криптиране на данни и прескачане на честотата удостоверяват, че Link 16 е едновременно устойчив на засядане и сигурен. Link 16 работи на UHF честоти; по този начин правата комуникация е практична само когато предавателят и приемникът са на една линия на видимост. Свържете 16 процедури, така че позволявайте на данните да бъдат „препредавани“ през други етапи, но това все още изисква персонал на C2, за да се увери, че имотите са географски разположени, за да осигурите последователно комуникационната мрежа. Като заместител, съобщенията на Link 16 могат да бъдат транспортирани чрез надеждни стационарни линии, сателити или други връзки за данни, като се прилагат, например, качествата на Joint Range Extension за подобряване на структурата на Link 16. Link 16 функционира на честоти, които имат възможност да възпрепятстват работата на навигационните средства. Следователно, по време на мир, приложенията на Link 16 изискват прецизен мониторинг, за да се гарантира спазването на националното законодателство за безопасност на полетите. Системите за управление и наблюдение на мрежата се придържат към тези правила и стандарти и позволяват на Link 16 Network Manager/JICO да поддържа безопасността на полетите. Жизнен цикъл на Link-16 Жизненият цикъл на TDL ще позволи генерирането на ефективна енергична TDL мрежа. Жизненият цикъл включва пет фази, които заедно гарантират, че TDL подобрява междуфункционалността между допринасящите платформи, което води до ефективна комбинация от двата ъгъла на физически и данни. Жизненият цикъл включва набор от организационни единици, които трябва да бъдат включени в цялостния курс за управление на Battlespace. Следователно всяка нация може да приеме различни подходи и различни организационни единици, изпълняващи задачите, обяснени по-долу: Фаза 1- Планиране Link 16 е систематична мрежа, която използва данни на мисията и членовете на мисията, за да подобри мрежата и да поддържа сигурността. С ограниченията на линията на видимост на Link 16 очевидно е от решаващо значение да се организира мрежата така, че взаимодействията винаги да могат да се поддържат. А) Дългосрочно планиране За да се проектира планирането, процедурите за дългосрочна архитектура изискват да се извършват най-малко 6 месеца преди обучителни събития/операции и трябва да се вземат предвид следните факти: Конференции за планиране Видове платформи Местоположения/диапазони Изисквания на FCA Основна връзка Платформа/площадка за излъчване на връзка 16 Архитектура с множество връзки, препращане на данни – връзка 11, връзка 16 Б) Краткосрочно планиране За разлика от дългосрочното планиране, краткосрочното планиране приема седмичните/ежедневните критерии на мрежата Link 16 и платформите, които допринасят в нея. Трябва да се вземат предвид следните факти: Opt Ask Link (OAL) създаване на съобщения Доклад за прогнозата на JTIDS Трансгранична връзка Ежедневно планиране на мисии Фаза 2 - Проектиране Мрежовите проекти включват всички забележими данни за мрежата Link 16 и се прилагат за подготовка на всеки от терминалите, подходящ за всеки потребител на мрежата. Мрежовите дизайнери изграждат мрежите Link 16. Те са принудени от критериите, посочени в националните споразумения за разрешение на честотите (FCA), индивидуалните изисквания за оборудване (IER), типовете и номерата на крипто и платформи. Такива данни се получават от данните за дългосрочно планиране, получени от DLOC. Основните съображения на Link 16 Designer са: Връзка 16 Design Authority Конвертиране на чужди дизайни Разпространение на дизайни Оценка на грешки и поддръжка за свързване на 16 оператора IER база данни Фаза 3- Инициализация Тази фаза е да наблюдава и регулира L16 мрежата, свързана заедно с наземните терминали чрез интерфейси и национални WAN. Създаването на мрежа Link 16 се стартира от система за управление на мрежата Link 16 (NMS), която налага свои собствени наземни терминали, за да влязат в мрежата, или чрез функциониране като референтна мрежа за време, или чрез синхронизиране с външна референтна мрежа за време. Фаза 4 - Наблюдение и управление на мрежата Мониторинг FCA мониторинг на съответствието Платформена свързаност Мониторинг на използването на времеви интервали Здраве и производителност на мрежата TSDF изчисления Управление Безжично присвояване и отмяна на присвояване на времеви интервали Задаване на реле Повторно присвояване на зареждания на идентификатори към платформи по въздуха Функционална роля Фаза 5- Анализ Тази фаза позволява на ръководителите на Battlespace чрез Network Manager да подобряват, надграждат и разглеждат уроци, които са били определени за период от функции. Доста често има проблеми с оперативната съвместимост, които възпрепятстват функционирането на платформите в мрежите Link 16 и по този начин ограничават приложението на платформите, докато се изпълнява мисия. Това също може да повлияе на общите цели на мисията. Документацията на Докладите за дейността на FCA и JTIDS потвърждава, че нациите разполагат с доказателства за предоставяне на разследвания на инциденти от CAA. Операциите по записване и възпроизвеждане поддържат общата оценка на мрежовите данни и могат освен това да помогнат за обучението на операторите. Как можете да научите повече? TONEX предлага изчерпателни, практически курсове за обучение по Link-16:

Плащайте слуги тъпи!!!! Държавата е тотално разбита, а тия идиоти финансират само Америка вместо да ги инвестират в България.

Link 16 е стандартизирана комуникационна система, използвана от силите на САЩ, НАТО и коалицията за предаване и обмен на тактически данни в реално време, използвайки връзки между съюзнически военни участници в мрежата, известни също като TADIL J. Той използва множествен достъп с разделение по време (TDMA), за да осигури множество едновременни комуникационни пътища през различни мрежи. Считана за стандарта, по който се измерват други системи за сигурна ситуационна осведоменост във въздуха, Link 16 е кредитирана от ВВС на САЩ като ключов фактор за спасяване на животи в множество театри поради повишената ситуационна осведоменост, която системата осигурява. За разлика от други вълнови форми на комуникационни връзки, Link 16 подобрява сигурността, устойчивостта на заглушаване и осведомеността за ситуацията, като същевременно увеличава пропускателната способност на данните и капацитета на обменяната информация. Освен това Link 16 осигурява сигурна гласова възможност, относителна навигационна способност и точно местоположение и идентификация на участниците. Данните по Link 16 се предават чрез терминали Link 16, намиращи се в редица платформи, включително самолети, надводни кораби, наземни превозни средства, системи за противоракетна отбрана, мрежови оръжия и мрежи за командване и контрол. Тези терминали могат да работят изключително с възможностите на Link 16 или могат да комбинират функциите на Link 16 с други усъвършенствани военни вълнови форми. За да се осигурят непрекъснати сигурни и непрекъснати комуникации, задължителните актуализации на протокола Link 16 се прилагат според нуждите в мрежата, като датите на прекратяване на системата са предварително обявени на всички участници в мрежата, така че те да могат ефективно да актуализират оборудването и процедурите на различните си платформи.

Само бегъл преглед какво има вече Румъния , която тръгна заедно с нас в ЕС и НАТ0. Румъния има три съвременни последен модел системи за противоракетна отбрана, aмериканските Пейтриът, Aegis Ashore и френската Мамба, в преговори са за израелския Железен купол. Ние имаме старо желязо от времето на Брежнев. Румъния мима 50 самолета Ф16 на въоръжение с обучени летци , за тях преговарят за Ф35 имат израелски дронове . Ние въобще нямаме авиация, няколко стари нелетящи допотопни морги , обородвуни с 10 генерала , за да е пълен абсурда единият е избран за президент за тази съсипия.. Сухопътните сили на Румъния имат танкове Ейбръмс, бронирани машини Пираня и 54 системи Хаймарс, само 18 от тях обърнаха войната в Украйна, при това румънските са оборудвани с по-далекобойни ракети , каквито Украйна още не е получила. Ние имаме скрап за части, които и в Африка вече не търсят. Изпуснахме и шанса да получим нещо , което върши работа срещу старите гробници.

Замисълът на НАТО беше всичкито това оръжие да иде на Източния фронт... поне така решиха шефовете на НАТО на Уелската среща през 2014, само дето войната в Сирия, а и тази в Украйна, показа толкова много дефекти в тези оръжия че НАТО забрави какво е решавал в Уелс и сега във Вилнюс пак обсъжда как да се отърве от пачите яйца на които координираната политика на НАТО и ЕС натресе и двата съюза;)

Link 16 е военна тактическа мрежа за връзка за данни, използвана от НАТО и нациите, разрешена от Службата за международна програма MIDS (IPO). Спецификацията му е част от семейството на тактическите връзки за данни. С Link 16 военните самолети , както и корабите и сухопътните сили могат да обменят своята тактическа картина в почти реално време. Link 16 също поддържа обмен на текстови съобщения, данни за изображения и предоставя два канала за цифров глас (2,4 kbit/s или 16 kbit/s във всяка комбинация). Връзка 16 се определя като една от цифровите услуги на JTIDS / MIDS в Споразумението за стандартизация на НАТО STANAG 5516. MIL-STD-6016 е свързаната връзка 16 MIL-STD на Министерството на отбраната на Съединените щати . Съдържание техническа характеристика редактиране Връзка 16 е базирана на TDMA защитена , устойчива на заглушаване, високоскоростна връзка за цифрови данни , която работи в радиочестотната лента 960–1,215 MHz , разпределена в съответствие с радиоразпоредбите на Международния съюз по телекомуникации (ITU) към аеронавигационната радионавигационна служба и към радионавигационната сателитна служба. Този честотен диапазон ограничава обмена на информация между потребителите в рамките на пряката видимост един на друг, въпреки че със сателитни възможности и adhoc протоколи днес е възможно да се предават данни на Link 16 през протоколи за дълги разстояния като TCP/IP , използвайки MIL- STD 3011 (JREAP)или STANAG 5602 (ПРОСТ) . Той използва характеристиките на предаване и протоколите , конвенциите и форматите на съобщенията с фиксирана или променлива дължина, дефинирани от MIL-STD 6016 и STANAG 5516 (по-рано план за проектиране на технически интерфейс JTIDS ). Информацията обикновено се предава при една от трите скорости на данни : 31,6, 57,6 или 115,2 килобита в секунда (kbits/s), въпреки че радиостанциите и самата форма на вълната с разширен спектър с подскачане на честотата (FHSS) могат да поддържат стойности на пропускателна способност доста над 1 Mbit/s . [1] Информацията за връзка 16 е основно кодирана в съобщения от серия J , които са двоични думи с данни с добре дефинирани значения. Тези думи с данни са групирани във функционални области и са разпределени към групи за участие в мрежата (NPG) (виртуални мрежи), най-важното: PPLI или точно местоположение и идентификация на участниците (групи за участие в мрежата 5 и 6), Наблюдение (група за участие в мрежата 7), Командване (Управление на мисията/Координация на оръжията) (група за участие в мрежата 8), (самолет) контрол (група за участие в мрежата 9), Електронна война и координация (група за участие в мрежата 10). развитие редактиране Връзка 16 има за цел да усъвършенства тактическите връзки за данни (TDL) като стандарт на НАТО за обмен на информация по връзки за данни . Оборудването на Link 16 е разположено в наземни, въздушни и морски базирани платформи за противовъздушна отбрана и избрани изтребители . Промишлеността на САЩ сега разработва ново радио MIDS-JTRS, съвместимо с Link 16 SCA , което в момента се предвижда да реализира девет различни тактически вълнови форми, включително Link 16. [ необходим цитат ] Програмата MIDS , която управлява развитието на комуникационния компонент за Link 16, се управлява от Международния програмен офис, разположен в Сан Диего , Калифорния . В Съединените щати водещото командване на военновъздушните сили за стандарта, плановете и изискванията MIL-STD-6016 е Центърът за глобална интеграция на киберпространството на военновъздушните сили в Langley AFB , като изпълнението на програмата JTIDS се управлява от 653d Electronic Systems Wing на Hanscom Air Force База близо до Бостън, Масачузетс . Попечителят за управление на стандартната конфигурация MIL-STD-6016 еАгенция за отбранителни информационни системи .

стига са загивали български пилоти заради руските самаьоти дето си падат сами .. Време е БА да има надлежни и съвременни самолети да защитават България . руските боклуци няман място във българските ВВС само Ф 16 не пада като руските боклуци. ВВС на Индия от 1971 година насам е загубила 482 изтребителя „МиГ” съветско и руско производство. Това е разказал военният министър на Индия Аракапарамбил Куриан Ентъни ..При инцидентите са загинали 171 пилоти (35%), един член на екипажа, осем военнослужещи и 39 мирни жители. Според Ентъни причини за катастрофите са от технически неизправности. Тяхното бракува през 2014 година.Индия замени част от тези изтребители с френски Rafale. компанията Dassault победи в индийския търг за доставка на 126 самолета на стойност 10-12 милиарда долара.

През 1971 година Индия политически подкрепя Източен Пакистан заради което Пакистан напада Индия, в операцията "Чингис хан" Пакистан унищожава 11 индийски военно-въздушни бази и намиращите се там самолети...Е, индийците си го връщат тъпкано на Пакистан, който капитулира, а в последствие дори САЩ със своите самолетоносачи не може да спре създаването на подкрепяната от Индия Бангладеш. Повечето от това което си написал се отнася за F-4 и F-16... Единият се е прочул като създател на вдовици а вторият има чудното свойство при кацане да създава такова претоварване че пилотите губят съзнание, дори като екстра, в бройките които ще получим някога в бъдеще време, ни обещаха че самолета ще проверява дали пилота е в съзнание и ако не е самолета сам щял да набира височина за да не се разбие в пистата, нещо което се е случило с една трета от произведените F-16... То и затова Индия се отказа да купува F-21, тунингования за индийските ВВС F-16, но Тата остана в бизнеса и ще произведе крилата и електрониката за последната серия F-16, същата серия от която америкнаците ще ни доставят... в бъдеще време.

обявииха на срещата на върха на НАТО във Вилнюс

Скритите разходи взеха да изплават... я, някой от опозицията да вземе да пита какво още трябва да сикупим за да могат новите ни хвърчила да отлепят от земята?!

плащаме 8 самолета но в България ще дойдат 6, два остават в САЩ за обучението на нашите пилоти... щото такъв ни е договора.

Няма смисъл от пропаганда Турция чака 100 и не го получава. Тези са за американски да летят. Защото тук ще е фронта.

ЩЗащо ще ги строите тъп----нгери . Янките ще ви ги нарисуват

сте изключително тъпи копелета за няколко нещастно самолета и една система САЩ ще си нарушава репшутацията на търговски партньор - ти не си ли чувал ,че сатаностите-кравари-фащиянаци - БИЗНЕСА е над всичко... де ви копат такива мислители...

няма да им е за първи път. Само ще припомня че купените от Ирак Ф-16 официално бяха предадени от САЩ на Ирак в Тексас през 2014-а, но Конгресът на САЩ забрани тези самолети да напускат САЩ докато ИДИЛ превземаше Мосул... щото в Ирак имало война;)

„БМВ Серия 5“ (BMW 5er) е модел автомобили от висок среден клас (сегмент E) на германската компания „БМВ“, произвеждани в седем последователни поколения от 1972 година насам Тъпите чукчи си мислят че като кажеш Ф16 2023та е също като Лада... не емръднала и с пръст (изключваме френските подобрения, неизмислени от мужици, отново каква изненада) Та ф16 дето купувамеи ЩЕ ни досатвят особено след като тотално ви изметем... не са ония ф16 за които си милиш...

Първите пет бройки бяха поръчани през 2019 г., но работата по тях започна чак през 2022 г. А през декември месец съобщиха че първата бройка е готова и започва тестването по нея. Е след като не е предоставена тази бройка значи навярно ще бъде доставена с другите четири. Е при това положение и при нарушеният първичен срок за до 2024 г. да са готови, с новото тепмо ще са готови към 2027 г. А отделно чакаме и още 15 бр.! Тъй че до 2045 г. може и да имаме една пълна ескадрила. Хей Украйна чухте ли? До 2045 тряба да удържате!!!

Щерев,слаба ти е подготовката.F16 са дето стари но и още на платени чертежи.

май ще олекнат кражбите на държавна пара с руските каруци от преди 50г..ха.ха хаха и за Белене така квичат червените крадци дето откраднаха 5 милиарда от яловите проекти. то ще има народен съд за червените крадци един ден!!!

Отново налетя ватната ескадрила от 'гълъби на мира' на която тьотя Мутрафонова редовно сипва зрънца в хранилката. Абе да ви питам аз - вие нали за 'мир и неутралитет' се борите, за какво тогава са ви първо самолети, и то чужди?! Вгъзраждане е пълно с титани на интелекта и авиационни инженери - почвайте да разработвате оригинален български Булгар-Джет-Гюру Михайлов .. колко му е!

Ако имаше експерти, то тогава щяхме да имаме реални 20 GRIPEN-а, а не чертежи на 16 F-16.

Нека да обобщим 'гениалната' ви вГъзрожденска 'стратегия': 1. България и излиза от агресивното НАТО и става 'неутрална'; 2. С 15 морално устарели Грипена (стари радари и въоръжение) става напълно способна да се защити самостоятелно от каквато и да е чужда агресия.

Щатите продават въоръжение за тези грипени на България, която е вече извън НАТО?!???

Да разбираме ли че тази информационна осведоменост за 10 млн ,е свързана с това,че като звънят на тагарев да му набиват канчето това е платен акт ? Щото самолети нямаме!

на КОПЕЙКАТА ДЕБИЛ: ПЪРВО СЕ ИЗГОТВЯТ ЧЕРТЕЖИ НА КОМПЮТЪР И СЛЕД ТОВА СЕ ПОЧВА ПРОИЗВОДСТВОТО НА МАШИНА! РАЗБРА ЛИ СЕГА! АЙ КАТО СИ ИЛИТЕРАТ, НЕ ДАВАЙ МНЕНИЕ И ПОДХВЪРЛЯЙ ДЕБЕЛАШКИ ШЕГИ!

то Ф16 нема, нема и да има скоро, та до терминалите останахме ....

Самолети скоро няма да видим. Ще ни кажат: Другари, дайде да ги дадем на Украйна. Вие с тях и без тях, все тази, ще ви прегазят като дойде Путин. А, Украйна защитава Европа. Дайте, дайте. Така, че тези терминали не са ни нужни.

Ако самолетите бяха пристигнали вече, щяхте ли да сте доволни? Или щяхте да намерите нещо друго за което да мрънкате??

Ами грипените щяха да са вече тук! А и Швеция е близка държава от ЕС!

'Швеция е близка държава от ЕС' която напира да влиза в 'агресивния блок' НАТО, това едно, а АМЕРИКАНСКИЯ двигател на грипен-а не те ли поне малко смущава??

Аз да питам за едни самолети на хартия кога?? Мисля че през крив макарон и още хабят пари за тоя дето духа...

Самолетите ще стоят в САЩ и Тагарев ще комуникира с тях от министерски съвет?

Тъй като самолетите ни са на чертежи ,летищата на снимки ли ще са ?

Рибата в морето ,тиганът се пече.

Дъ...ви КажЪ,че мЪ пуснахЪ от...ЛудницътЪ !! ВчерЪ. В отпускЪ.

И кои експерти гласуваха за това?!

Наетите от посолството, разбира се!

Добре де, поне нещо бонусче за "правителството Денков" няма ли да има? То вярно, че за 5-6 млн няма как да е много, ама поне един уикенд в Дубай бе?

Gugnelid

Хм... нали уж бяхме платили "всичко", "пълен пакет", включително обучение, периферия и т.н. и т.н.? Сега се оказва, че отново имало дребен шрифт май, а?

Струва ми се Следва ДъСъ “чудите” Друго ! : - КакТака Баш тов.аг.Иван - напъхА парсата В-аванс ?! …което Е ни виждано, ни чувано.

Когато самолетите са по НАТО стандарт, То и пистата с оборудването, трябва да е по НАТО стандартите

Тоест на картинка, така ли? Ово е стандарт!!

не е картинка, а радио вълна, затуй не можеш я видиш - то да не ти е като на руските бракми - с жестомимична командна линия

не между а СЪС самолетите.. ся да не се оплачеш ,че и самолетоносача не дават...

Gugnelid

Чети ти бе, тупан - когато сме ги поръчвали тези самолети, не се ли е знаело, че ще трябва да комуникират с другите, за да влезе всичко в "пакета", както ни обявиха при договарянето и плащането на онези милиарди? Хм? Или нуждата/възможността от/за комуникация е току-що изобретена (за самолети от 70-те години на 20-ти век) и затова сега се доплаща?

Не се притеснявайте и неустойка ще платим на Хамериканците

Поредната американска пеерастия !!! Продаваме ви едни самолети ама без системи и без въоръжение....и без подготовка на пилоти....всичко отделно и срещу огромни пари !!! Как да не ги запсуваш ....ама ей така по български ?!!

викаж онез наште 28 момци отидоха за година и половина семки да чоплят у амеранчко, а?

Мда, президентът Радев предупреди Банкянския ЯСТРЕБ колко РЕАЛНО ЩЕ СТРУВА ОРЯЗАНИЯТ пакет за ЧЕРТЕЖИТЕ с НАЗЕМНАТА комуникация. ... "ПРОГНОЗНАТА стойност на договора е 5 255 514 щатски долара, а срокът за ВАЛИДНОСТ на офертата изтича.." ПРОГНОЗИ; ВАЛИДНОСТ... ПЪРВИТЕ чертежи трябваше ДА ПОЛУЧИМ в КРАЯ на МИНАЛАТА година. НЕУСТОЙКИ НУ-ЛА! А БГ ястребите си ПОРЪЧАХА ВТОРА партида чертежи...

И ДъСъ Опитвате Пак да попорибутвате тов.г.з.Радив ?!

И космически кораби ще си поръчаме скоро от САЩ, хартиени или на компютърна анимация. Ще ги платим предварително и ще ги забравим. Но да гледаме позитивно - сделката съвсем скоро ще бъде "хартия за хартия". Така че не сме на чак такава загуба.

Само покрай избора на Ф-16 ни ограбиха с някой друг милиард лева! Това са скритите разходи за Ф-16, както и за пистата. Още нямаме готова и 1 писта за Ф-16, а Грипените кацат на магистрала. И са много по-подходящи за нас и не случайно англичаните (те също имат и Грипени) ги препоръчваха за Украйна. И си летят с Ф-16 над Балтийско море без никакъв проблем и няма никакви съвместимости дето тук лъжеха, а директор на Локхийд Мартин тук като го питаха за НАТО-вски стандарти, каза че не знае какво визират под това. После го бяха научили какво да говори. Само за първото решение ни ограбиха с поне 1.4 милиарда лева. Първо не смееха да кажат цената на Ф-16 с ДДС, която говореха за другите. Само цената е сигурно 600 милиона лева повече (2.1 - 1.5 милиарда лева). После 2 самолета повече, където на техните излиза над 500 милиона лева (2.1/8 х 2 милиарда лева). После решиха още веднага за писта да дадат 100 милиона лева. После за живота на изтребителите, където са по-икономични Грипените. После предлагана инвестиция от 110%, на която само ако си възвърнат вложеното, ще трябва да платят някъде 200 милиона лева данъци, а иначе можеше да докарва дори милиарди лева печалба за България. Между другото последният учебен боен изтребител се прави от Боинг със СААБ. Въобще няма такова разделение на американски и други, а се произвеждат части и ракети по всякакви части на Земята.

НЕ намирам за Смислено да се Опитвате да Ни въртите в-кръг / насам-натам, Колега… - колкото до Шведските “потайности” на Командировани”наши” - НЕ е шега.

Какво неясно има. Евроатлантиците и послушковчината да следват какво им казват, като нищо дотук постигнаха милиарди лева загуби за България. Освен че и ни заплашват и нас да ни жертват като пешки тип Украйна. Разните управляващи нарушаващи клетвата от конституцията в която са се клели. Попадат под членове от НК раздел предателство и шпионство - например според мед 98 (вкарване във война),103 (води във вреда на републиката),105 (обслужва чужди интереси). Нарушават какво ли не. Като член 162 от НК, за ръсене на омраза по националност.

Пистата я удължават заради цистерните не заради F16.

Ф-16 се води супер капризен. Има варианти преди смукалката отдолу я сравняваха с прахосмукачка и едно камъче, че може да прати самолет на ремонт за милиони.

Само дето офертата за грипените беше без кюорав патрон - тях вече трябваше да купуваме от хамериканците през шведите... найс, а? Отделно другаря льотчик радефф глътна тлъста комисионна за да лобира за тях и като не му се отвори парашута сега риве, че яде кифтетата...

Мишоци, аре докарайте поне един самолет, па после харчете!!!!!!

Наистина ли НЕ зацепвате че ВсеОще Няма доверие към ДържаватаБългария, Колега ?

То и аз нямам доверие към ЦРУ. Ама им дадохме милиардите, нали и те си ги взеха. Защо ги взеха, като "всеОще Няма доверие"? Теба в Дървения философ!

И нека краденето да продължи!

Големи боклуци тия ф-ки, трябвали им терминали да комуникират. Ся ще кажат, че им трябват и крила за да летят

Денков и Тагарев и тях ли гепнаха по закона Магнитски? Или Асан? Понеже тези бъдещи терминали за комуникация с несъществуващи самолети, струват пари. Нали така?

…та Да попоНачертаем ! : - Украйна - В ЕС ! — Русия - В ЕС до Урал ! —- Турция - В ЕС до Босфора ! …..ииии - Си Заставаме На Нашето Място !

И къде, аджеба, е нашето място? На площадката пред входната врата, да си бършат гостите калеврите?

Едно време и бойчото борисов беше така - висеше охрана на една бариера пред Ресторат Мираж... мръзнеше в дъжда и се кланяше отваряйки вратите на лимузините... И глей го докъде стигна - направиха го Премиер, ония, същите дето им отваряше врата на лимузината... С такъв премиер, по този начин ще третират България... и ще ви остане само да се надявате и вий един ден да сте като бою, банкянската сланина!

Хъб. Централен. ..за Всичко. …колкото до Гостите - да Са ДобреДошли !, но Гости !!…т.е. ДобриПриятели. - пък токуВиж - Им Помогнем ТеСами да Си поизчистят калеврите !, които Ясно#Кой Целево опацули.

Терминали, т.е. командни центрове на НАТО и ние ще им ги осигурим и ще ги платим с голия си...

Мммм…Искате Да попоПодкарваме Говедата дето ДъСъ облажиха Яко виа ОкрадванетоНи ? - Никакъв проблем ! …въпрос на две-три шайби.

Боклуците от възраждане и БСП пак са против, жалки нещастници

Не знаех че мангала Копейкин е такъв пацифист… направо да идва готвача и да го вземе на задна. Копейкин ще се радва защото ще има мир…

а руски мир...

А да си тъп дали можеш ?

Опитвам се, но нещо не ми се отдава!

Виждам, че теб повече те кефи мангала военнолюбец Петков.

Викаш друго си е кръволока, дето иска да пролива руската "славянска" кръв, дето е отишъл неканен у съседите да коли и изнасилва жени и деца, а? Ти да видиш къв е лош...

Добре де, трябвали им терминали така ли? А на Крайна не и ли трябват? Нали самолети ще им дават? Там без терминали ли ще са?

…хайде Сега - И по един Самолетоносач в порт Бургас и Варна !

Новите ф16 са модел 1970 г.. Ще получим няколко такива в неопределено бъдеще. Цената е платена в миналото. Изтребителна авиация нямаме. Продължаваме да плащаме за нищо обаче сме горди членове на НАТО.

Това просто не е вярно. За разлика от СССР където модернизират повърхностно, в САЩ с всяка модернизация моделите се променят генерално. И за да ме разберат членове и симпатизанти на БСП, между основния модел на Ф 16 от 1978 и модела блок 70, който ще ни доставят няма почти нищо общо. Моделът , който сме закупили като оборудване в много по близък до Ф35 отколкото до началния Ф16.. Да, не в СТЕЛТ. Да няма многото модификации на Ф35. Но....за тия пари толкова. Руско съветските мекерета газ пикаят. И то е защото с тия нови модели Русия ще береш ядове. Даже и със старите модели, дето се готвят да доставят на Украйна я Русия ще имат проблеми. И основният им проблем е че те са въоръжени с такива ракети, които могат да изстрелват извън зоната на руското ПВО. И на руснаците им е ебана в гъз.

А дано по-бързо ги доставят, да почнат да ги свалят руснаците като зрели круши с прът, че да млъкнеш, урод долен.

Абе тъпанар, Турция тепърва ще поръчва над 100 самолета ама ти знаеш повече, къде ви намират толкоз прости ме знам.

чевртежите отдавна не са на хартия! Викат му компютри, не компоти!! От 30 години!

Извинете! Значи имаме самолети на компютри. Терминалите и те ли ще са на компютри? Абе ние да не сме в някоя компютърна игра?

От четиридесет е АutoCAD. А преди това имаше Redac.Но....руско съветските мекерета работят с хартия. Като е любимата им Русия. Там са изостанали с поне 30 години в технологиите. Ама така е то, когато полуграмотни милиционери обявяват кибернетиката за псевдо наука, а компютрите за империалистическа мистификация. До края на 70 те години на миналия век в СССР нима дискусия дали компютрите да бъдат аналогови или цифрови. А в САЩ вече отдавна работи IBM 370.....