Най-опасните шофьори на пътя са млади мъже с мощни автомобили
Професионалните водачи обаче са по-критични към уменията си зад волана от любителите
Обратно в новинатаКоментари - Най-опасните шофьори на пътя са млади мъже с мощни автомобили | Днес.dir.bg
Коментари
Аз не съм съгласен,За толкова години по пътищата за мен най-опасните са между 45-65г.Тези са като камикдзета-изпреварване в завой,без мигачи,без видимост.....
Съгласен съм, че в България има немалко млади шофьори, които карат опасно. Не разбирам обаче, защо никога не се говори за наистина възрастните шофьори, които често не са адекватни: взимат очевидно предимство (например не пропускат насрещното движение при ляв завой на пресечка без знаци за предимство или на светофар), времето им за реакция е секунди (а не части от секундата), което с висока скорост е изключително опасно, както и не виждат тъмни обекти обикти през нощта (например хора в черни дрехи). Не всички възрастни шофьори имат този проблем, разбира се, но никога не се поставят като проблем.
Съществува от години цяла една субкултура сред т.нар. млади мъже, които могат да ти разкажат спецификациите на последен модел Ферари, въпреки че не са отваряли книга през живота си и че 99.9999% от тях няма и да се снимат с подобна кола. Това обаче не им пречи да юркат тунингования голф със 100 в градски условия. И белите не закъсняват. А и с премиер като нашия, какъв друг пример да възприемат.
Онзи ден карах от летището към центъра. При отклонението за "Цариградско шосе", където пътят на идващите С ПРЕДИМСТВО от летището се засича с пътя на идващите БЕЗ ПРЕДИМСТВО по "Христофор Колумб", до конфликтната точка стигнахме заедно с един градски рейс. Какво мислите? Че уважи предимството ми и намали ли? Или че ме избута и трябваше да се спасявам с опасна маневра и добре, че нямаше никой в лявата лента? Поздравления за позналите :-)
"Той е нетърпелив, нетолерантен и разсеян мъж, който е с основно образование." Това изречение описва много точно опасните на пътя. Образованите хора са винаги по-толерантни , а търпеливо са учили много години.
Проблема е, че те изобщо не са мъже. Едно време 95% от момчетата излизаха от казармата мъже - отговорни, здравомислещи, грижовни, готови за живота .. сега до 35 масово са кел.еши и егоисти, а някой даже и след това. В днешно време е рядкост да срещнеш МЪЖ на възраст под 40год.
1. Жени, "управляващи" или то тях МПС и заедно с това-гримирайки се, закусвщи костилков плод, говорещи по телефона; 2. Дядовци, не разбиращи краката си ли движат или разместват простатата; 3. Баби, включили климатика на максимум, да заглушат "менопаузата"(то важи и за по-млади); 4. Непритежаващи книжка младежи, свикали мъртвешки събор за приятели; 5. Ако за шофьор се определя и оня, невписан в законите "водач' на тротинетка, то оставащия му живот е проблем на родителите му; 6. Купилия си "кола" от гробница и сядайки в нея, почувствал се, че има за каво да живее(заедно с пенсията на баба си); Всички имат 2 проблема: - обществото-което заедно с роднините не им е дало първите 7(вторите, третите...та до 91 години) - държавата, която вместо да възпитава хора, изкарващи с честен труд парите си, си затваря очите за ВОЛНИ БЕЗДЕЛНИЦИ, използващи своите коли за избиване на комплекси... Лошо е, че и свестните вече губят нерви...
Ами в държави с нормални управници, на лица под 29 години, не се позволяват мощни автомобили
Към най рисковите добавете: Жена 20-35 години с джип и смартфон на ухото и като добавка с цигара в едната ръка
Най - опасни са "внимателните шофьори" които карат с 40 при ограничение 90 и правят по километър колона и изнервят и пенсионерите
Сещам се за една такава пловдивчанка на 20-ина, дето беше решила да играе боулинг с джипа на сутеньора си и събори десетина коли. Проблемът при това поколение е в ценностите, а изпълненията им на пътя са само едно от отраженията на това.
Ще станеш пенсионер и ще рабереш какво е да те лишат от транспорт ,когато ти е най необходим. Или за да ти подновят книжката те прекарат през иглени уши . Пенсионера обикновено ползва колата при крайна необходимост ,а не се състезава по магистрали или на околовръстното.
Па вкарвайте системата Бонус Малус ! Какво се занимавате с допитвания и статистика !?
ТИ, прочете ли въобще.. Цитст спешЪл фор тебе :... " по километър колона и изнервят И (!) пенсионерите "
Така ще е докато "гражданина автомобил" има "гражданска отговорност" селянина българин няма...!?!?
дрънкалници, именно защото нямате чест, затова сте рискови - колко човека са погубени от жени=шофьори и колко от мъже - ама на вас все вибратор ви вибрира в главата - ТОЛКОЗ!!!!
Първата рискова група - Млади гъзлета с допотопни таралясници, агресивни, нагли, безпардонни, налитат и на бой... Втората група са млади мутреси с цигара в едната ръка и телефон в другата, карат скъпа лимузина, не отстъпват на никого и за нищо. И тези две групи статистически са най-честите убийци на пътя.
Къде е сега Шефката на АПИ, която преди година каза, че най-опсните водачи са тези на възраст над 60 г. Не само каза, но и искаше да им прави проверочни изпити !
Като си помисля за класа ми и като се сетя за това колко пропаднали училища има... вадя извода че ще става много опасно на пътя
Има си решение, като в белите държави, едно, две нарушения, плюс възраст, плюс мъж, хайде тройна застраховката. да си помислиш като тръгне пак да нарушава правилата за движение и скоростта.
Вкарана е , но отново по-български ! Застраховката е на автомобила , а не на водача ! И така може да си купиш автомобил с малус застраховка без да разбереш и после да се чудиш какво да го правиш защото не искаш да плащаш заради чужди грехове !
Бате тва е статистика, а не твоите съображения... Едно си мислиш, ама статистиката показва че такива като теб, смятащи се за непогрешими, са най-опасни...
нещо доста важно - челните сблъсъци! такива стават само по тесни пътища с завои, където трябва да изпревариш камион/каруца. по света такива пътища не останаха! чу ли бацка?
По мои наблюдения, водачите на BMW са в отделна категория дебили. И това е от 2-3 години.
колата ми е 300 коня а имам златен талон. не мощността е проблема. образованието, домашното възпитание и манталитета.
да, и следващите 3 години-застраховката на името на жената, докато мине давността. българчета сме, няма само ирландците да регистрират камиони у над, щото е лесно.
Застраховката трябва да е на автомобила. Ако с този автомобил е направено нарушение, високата застраховка да важи за него. Който иска да плаща, важното е да се плаща повече. Аз например ако знам че ще плащам повече, няма да ти дам моята кола, ако правиш нарушения, които после идват на моя за д н и к.
Моите наблюдения показват че най опасни са м@нг@с@ри до 25 години с БМВ Е36 и втора употреба гуми галоши
Хммм.... 60 часа седмично при 80 часова работна седмица! Не ми се вярва професионалистите да карат толкоз непрофесионално, че да са на първо място в статистиката по ПТП. След тази статия ще си помисля, че не IT специалистите НЕ са най-търсените в България, а шофьорите с 8-ми клас. Според мен, най-опасните на пътя са тези дето си мислят, че много добре знаят ЗДвП и са убедени, че владеят автомобила си перфектно. Аз съм забравил по-голяма част от закон и правилник, но си имам изграден мой. Карам от 50 години и за това време и стотици хиляди километри зад гърба, имам само едно ПТП (преди 2 месеца в България). Моят правилник е: спазвам и знам, че с поведението си като водач на МПС никога не трябва да създавам и не съм съм създавал пречки или предпоставки за опасни ситуации на колегите участници в движението. Винаги се старая да предвидя последиците на предприеманата от мен маневра и да я извърша по най-безопасен начин за другите уяастници в движението. Винаги съм спазвал ограничения и пътни знаци, задължително без изключения или „пардон“ в населени места. Винаги и без изключение съм давал и давам предимство на пешеходци като, възрастни хора, деца и майки с деца (е има колездачи и тинейджери дето ти ходят по нервите с шпайкове, ама нищо не можеш да направиш, има си ги...)! Лек ден.
Грешиш. Жените 25-40г са най-внимателните шофьори на пътя. Причина: на задната седалка са децата им!
Най опасни са: 1. Анаболни, кисели, нацепени и татуирани батки с физиономии, излъчващи интелект приблизително колкото протектор на телефон, каращи предимно "зли", тъмни на цвят 300+ к. с. МПС-та. 2. Пластмасови кифлундери, опитващи се да шофират поверено то им от чичко МПС, голямо почти колкото автобус за 50 души, правейки завой по тясна уличка в центъра, въртейки волана с кубинците силикон докато в едната си ръка държат модерна напитка с фибри, с другата си оправят маската на Зоро и едновременно с това записващи си час за тунинг по телефона. 3. "Безсмъртните" келеши с "резачки", чиято възраст е близка до тази на шофиращия.
Психолозите отдавна са доказали, че поведението на шофьора зад волана показва нековата действителна същност. Чувството за анонимност и неприкосновеност го карат да разкрие какъв е всъщност. Баз маска. Затова, само с наказания и административни мерки няма да стане. Трябва да се работи върху възпитанието и културата.
Понеже ми изтриха коментара в съседна тема за стрелба до училище в Калифорния (там някой беше коментирал колко е опасно в САЩ) - само да обърна внимание на цифрата 56 души загинали в катастрофи в България за последните 3 седмици - едно малко селце...
5 дена по 8 часа са 40. За 80 седмицата трябва да е с 10 работни дни или да въртят геврека по 16 часа на ден, което е също опасно. Колкото до хай-опасните, това са "безсмъртните" и пияните. По отношение спазването на правилника - ако всички карат на пътя със 120, а ти се влачиш с 80-90, то ти определено си опасен и си предпоставка за ПТП. Ако то се случи, оправданието, че си спазвал правилника, ще ти осигури чиста съвест, но щетите и последствията за живота и здравето *недай боже) ще са факт.
Мнимите психолози са доказали една лъжа, не се коси. Няма такова нещо - "действителна същност" зад волана. Същия човек си е, както и без волан. Разбира се, движението с висока скорост доставя удоволствие, то е рефлекторно, вродено, но и разумна реакция. Пъпленето в задръстване не доставя удоволствие. Много сложно да се проумее ли е?
Шофирането само това ли е? Ами неспазването на правилника, арогантността, агресията, стремежа да си винаги пръв, на всяка цена, "притискането" когато някой ти се залепи за задната броня и ти облещи дългите, т.е. "не ми пречи", фуклявенето, дрифтването и т.н.
Написал си елементи на шофирането украсени от теб със смисъл, какъвто нямат. Нали не им четеш мислите? Казвай си го това всеки път и няма да се дразниш чак толкова. От едно нарушение, според теб, не може да направиш на място извода за целия правилник, нали? Арогантност и агресия - те са си и без волана присъщи на индивида, не са свързани със шофирането. Това за стремежа добре си го описал, то е резултат от първото написано от мен. Да, в случая от ускорението ти се повдига настроението. Ето това да кажем е психологически елемент. Не за всички. Предполагам на теб равномерната скорост, пак висока, ти доставя удоволствие. Аз редувам - като с възрастта все по-често карам равномерно. Но, финтове си трябват, поне за да усетиш живота около теб. Но, не трябва да ти поднася колата при това. Който не може - да не го прави. А ти не си описал такива маневри.