Най-опасните шофьори на пътя са млади мъже с мощни автомобили

Професионалните водачи обаче са по-критични към уменията си зад волана от любителите

Обратно в новината

Коментари - Най-опасните шофьори на пътя са млади мъже с мощни автомобили | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

бетата са си все опасни. и на 18 и на 30 и на 100 години. но и тук като всичко автомобила е с изкривена функция. автомобила е за работа. а не да харчиш пари от скука за гориво, да се пробваш дали можеш и да ходиш да пиеш едно кафе ама с колата. последното особено дразни в София и в Пловдив

оня дето затри цяло семейство не беше много млад

А ние ще увеличаваме цената на гражданска отговорност на по-възрастните водачи, че били по-рискови! Къде е тогава логиката? То се знаеше отдавна, че младите пишлемета, яхнали мощни коли, се правят на "герои" по пътищата.

Леле, това си е "ОТКРИТИЕ". Цели 10 години им трябваше на "органите български" да видят истината за всички келемета, деца на правоимащи с мощните автомобилчета/играчки. Колко такива кретеноида бяха оправдани за последните години и чак сега неадекватните държавни контролни органи "видяха" истината. Е белким поне едно синче на некой властимащ бъде осъдено неусловно. Кво стана с оня .... кмет на Трън дето детето се беше ударило в джипа му и си беше спукало далака, а?????

Проблема не е в старите автомобили, а в задкормилното устройство. Не зная скоро да е ставал пътен инцидент, предизвикан само заради факта, че автомобила е бил на години. Причините са няколко и те са: Неадекватно поведение по време на шофиране - т.е., изключвайки случаите, в които водача е под упойка или наркоза, това е несъобразяването на скоростта с пътната обстановка. Друга причина е непознаването и неспазването на правилата за движение. Лоша преценка на възможностите на управлявания автомобил. Непознаване на елементарни закони от физиката. Неправилно използване (или не използване) на светлинна сигнализация. Често ми се случва шофьора пред мен да си пази мигачите (възможно е и да не знае човека от къде се включват), както и внушението на някои, че подадения мигач е равнозначен на предимство пред останалите - няма такъв филм обаче! За употребата на клаксон, толерантност спрямо останалите и всичко друго имащо отношение към безопасността на пътя, няма да коментирам!

Да, пловдивчани са много опасни с глупавата им измислица, че подаден мигач ти дава предимство. Такива идиоти отдругаде не съм срещал. Лошото е че карат и в София така.

Щом ти прави впечатление нещо подобно в Пловдив, значи самият ти изобщо не си толерантен към останалите. В Пловдив сме свикнали като видим сигнал да пуснем човека да си смени лентата спокойно, не да го цакаме и да се чуди как да се оправи в последния момент преди кръстовището. Така че проблемът е при вас в София, че не сте толерантни, а не обратното.

Вчера една кюстендилка избуши кочинята, като караше с 200 в насрещното... Еманципация, брат, и феминизъм!

Взел малкия сопол 25 годишно БМВ, дето половината му коне са измрели отдавна, обаче му сложил воланче като на количка от луна парка, лапмички по шасито, тъмниу стъкла, ауспух като тубата на берковската духова музика и вече е пръв на село...МИ СТОЙТЕ СИ НА СЕЛО БЕ СЕЛЯНЧЕТА !

седи зад волана над 60 часа седмично? Znachi taxi

Незнам каква е статистиката, но мога да кажа кое е нещото,което мен ме дразни най-много на пътя - неадекватното поведение. За съжаление такова съм виждал и от мъже и от жени и от млади и от стари и от мощни и от малолитражни автомобили... Пример от днес... Кръгово движение с 4 ленти (кръговото на 4-ти км в София), малко автомобилче с незнам какъв водач (не си направих труда да огледам) тръгва да излиза от кръговото естевено от крайна лява лента (така хубаво да пресече пътя на всички).. добре де... не знаеш ли на къде си тръгнал, сега ли реши че трябва да излизаш, толкова ли беше трудно 30 метра преди това да дадеш мигач да се преустроиш в правилната лента - емнайсе коли бият спирачки и рискуват катастрофа, защото виждаш ли един неориентиран индивид си няма и най бегла представа на къде точно е тръгнал и къде отива... АДЕКВАТНОСТ и пРЕДВИДИМОСТ!!! Това са двете най-важни неща от поведенеието на участниците в движението. Най-лесния начин да се постигнат е че спазване на общоприетите правила за движение (описани в Закона за движение по пътищата).. толкова ли е трудно ???

Опасното е, че млади шофьори го правят - от най-лявата излизат от кръговото. Пълна идиотия, и представа си нямат, че се прави по друг начин. Така са научени. Масово го правят - пречат на всички, и на себе си включително. Има си отделна глава в ЗДП, с няколко реда е - десен завой се казва, описано е как се прави. Инструкторите не са ги обучили със сигурност. Много опасно карат на това кръгово и подобни нему - защото карат с висока, несъобразена скорост. Плюс идиотщините с пешеходни пътеки наоколо. А на тесните - там пък, поради намесата на неграмотния ни премиер, не може да държиш лентата, ако си автобус, не може да включиш мигач, защото ти се изключва, ако не си с някоя кола от началото на 20 в.

Друга група убийци са пияни келеши без книжка,натоварили се да ходят на дискотека от едното село в другото посред нощ на междуселски път.Там жертвите при катастрофа са минимум 4 човека. Те полиция са виждали два три пъти в живота си,а за катаджии изобщо не са и чували. И една от най-важните причини е напълно неадекватната политика в областта на КАТ.Таз се работи като през 70-те години.Набляга се на бройката актове,а не на това да се съдейства на водачите или където има нужда от намеса те да са там и да помагат.Десетките хиляди глобени водачи са такива снимани с триногите камери.Седят си катаджиите в колата ,а камерата им върши работата.Камерите се слагат на места,където е най-лесно да хванеш някой,а не на места където има нужда.Превишаваш скоростта с три километра в час и вече си в графата на нарушителите.А джигитите си карат безнаказано.

Тро по 20 го наричам. 20 годишен с книжка на 20 дни и кола на 20 години.

Дали е само това, което отчитат в дописката. Тръгва, спира, върти обратно няма мигач (не е изгорял) просто не иска да "изгори крушката" Товарен автомобил пресича двойно непрекъсната и идва насреща ти, като те принуждава да "пързаляш" мотора, гледа те тъпо и даже не разбира какво точно си му спестил тъпият въпрос "Е КАКВО ТОЧНО Е СТАНАЛО!?" Дори тези отстрани като че ли не разбират в какво точно се състои кавгата; гледат безучастно или подвикват окуражително да се хванете за гушите. И защо точно млади мъже до 35 в двата примера се касае за хора на възраст, с посивели или побелели коси. А Колко са младите "тунинговани" госпожици със скъпи и мощни коли които карат така че "ВИЖТЕ МЕ КАКВА СЪМ -ПО, ПО , НАй! Които дори нямат чувството че са смъртни с мобилния, или червилото, дори с туша за мигли в колоната от два автомобила.Значи не говорим за възраст а за съдържимото в главата. Смятат че готиният, мощен и скъп автомобил ги прави водачи. Няма да говоря за водачи на ТИРове, които ти топят нервите, а като тръгнеш да ги изпревариш все едно си напистата на формулите. Няма да говоря и за тези с бетоновозите и циментовозите -при тях като че ли е задължително при подаден ляв мигач да те изпреварят, дори и тогава когато трябва да завиеш наляво заради маршрута ти по който си на път. Няма да говоря за автомобили които са поне 20 (двадесет) пъти по -тежки от теб, а карат в "багажника" ти, които ти подсвиркват с троомбите, ако спазваш ограничението на скоростта заради ремонт, стеснение на пътя, оло наближаващ остър завой почти до обратен по пътя Карнобат -Шумен - и в тези ТИРове често водачите са на и над 50 години, важното за него е като те изпревари да надуе победоносно тромбата ......

У нас е ненормално да караш мотор, пък велосипед хептен! И е ненормално да го караш по правилата също.

Като цяло автопарка в България прилича на автоморга. Това, кеото се счита за магистрали в 90% са селски пътища с дупки. Ограничението от 140км е безумно за разпадащи се ламарини на по 20 години по пътищата. Една ръждясала бръкма със 150-160 км, която няма пъргавината и капацитета да се маневрира дори и при двойно по-ниска скорост си е подвижен ковчег. И всички ми обясняваха това лято, че така се карало. Безумие!

Тези "всички", защото аз не съм сред тях, и те ли бъркат ограничение със задължение? Т.е. 140 е ограничение, но не е задължение за никой шофьор да кара със 140 на магистрала. Може да кара и с 90, 60, може и с 20 при мъгла. Нали като сядаш зад волана знаеш на колко години ти е колата? Изненада ли е за теб, че не държи 140 на магистралата? Ами караш по-бавно. Описваш някакъв психопатичен тип, нереален шофьор, който само като нещо не върви се сеща, че колата му е негодна. Това са редки изключение на деменция, не мисля че е общ случай за родната страна.

Пишете в спортал там не трият

Понеже ми изтриха коментара в съседна тема за стрелба до училище в Калифорния (там някой беше коментирал колко е опасно в САЩ) - само да обърна внимание на цифрата 56 души загинали в катастрофи в България за последните 3 седмици - едно малко селце...

Една поправка. Приеми я приятелски. Не цифра, а число. Работим в десетична система, не в петдесетична! Следователно цифрите са от 0 до 9.

Правилно :-). Приема се. Но числото е стряскащо - това е акцента.

Психолозите отдавна са доказали, че поведението на шофьора зад волана показва нековата действителна същност. Чувството за анонимност и неприкосновеност го карат да разкрие какъв е всъщност. Баз маска. Затова, само с наказания и административни мерки няма да стане. Трябва да се работи върху възпитанието и културата.

Мнимите психолози са доказали една лъжа, не се коси. Няма такова нещо - "действителна същност" зад волана. Същия човек си е, както и без волан. Разбира се, движението с висока скорост доставя удоволствие, то е рефлекторно, вродено, но и разумна реакция. Пъпленето в задръстване не доставя удоволствие. Много сложно да се проумее ли е?

Шофирането само това ли е? Ами неспазването на правилника, арогантността, агресията, стремежа да си винаги пръв, на всяка цена, "притискането" когато някой ти се залепи за задната броня и ти облещи дългите, т.е. "не ми пречи", фуклявенето, дрифтването и т.н.

Написал си елементи на шофирането украсени от теб със смисъл, какъвто нямат. Нали не им четеш мислите? Казвай си го това всеки път и няма да се дразниш чак толкова. От едно нарушение, според теб, не може да направиш на място извода за целия правилник, нали? Арогантност и агресия - те са си и без волана присъщи на индивида, не са свързани със шофирането. Това за стремежа добре си го описал, то е резултат от първото написано от мен. Да, в случая от ускорението ти се повдига настроението. Ето това да кажем е психологически елемент. Не за всички. Предполагам на теб равномерната скорост, пак висока, ти доставя удоволствие. Аз редувам - като с възрастта все по-често карам равномерно. Но, финтове си трябват, поне за да усетиш живота около теб. Но, не трябва да ти поднася колата при това. Който не може - да не го прави. А ти не си описал такива маневри.

С това, което пишеш, ти на практика потвърждаваш казаното от мен без да го съзнаваш:) Описваш маниери си на каране, което вече те описва теб самия - как улягаш с възрастта, как се кефиш на кратки "финтове", но разумно, без крайности и прекаляване, как нямаш нищо против някое "невинно" нарушение на правилат, но да не става навик и т.н. Ако не можеш да се познаеш, питай хората около теб :)

Най опасни са: 1. Анаболни, кисели, нацепени и татуирани батки с физиономии, излъчващи интелект приблизително колкото протектор на телефон, каращи предимно "зли", тъмни на цвят 300+ к. с. МПС-та. 2. Пластмасови кифлундери, опитващи се да шофират поверено то им от чичко МПС, голямо почти колкото автобус за 50 души, правейки завой по тясна уличка в центъра, въртейки волана с кубинците силикон докато в едната си ръка държат модерна напитка с фибри, с другата си оправят маската на Зоро и едновременно с това записващи си час за тунинг по телефона. 3. "Безсмъртните" келеши с "резачки", чиято възраст е близка до тази на шофиращия.

Застраховката именно за тази демографска група в Англия е най-висока.

Хммм.... 60 часа седмично при 80 часова работна седмица! Не ми се вярва професионалистите да карат толкоз непрофесионално, че да са на първо място в статистиката по ПТП. След тази статия ще си помисля, че не IT специалистите НЕ са най-търсените в България, а шофьорите с 8-ми клас. Според мен, най-опасните на пътя са тези дето си мислят, че много добре знаят ЗДвП и са убедени, че владеят автомобила си перфектно. Аз съм забравил по-голяма част от закон и правилник, но си имам изграден мой. Карам от 50 години и за това време и стотици хиляди километри зад гърба, имам само едно ПТП (преди 2 месеца в България). Моят правилник е: спазвам и знам, че с поведението си като водач на МПС никога не трябва да създавам и не съм съм създавал пречки или предпоставки за опасни ситуации на колегите участници в движението. Винаги се старая да предвидя последиците на предприеманата от мен маневра и да я извърша по най-безопасен начин за другите уяастници в движението. Винаги съм спазвал ограничения и пътни знаци, задължително без изключения или „пардон“ в населени места. Винаги и без изключение съм давал и давам предимство на пешеходци като, възрастни хора, деца и майки с деца (е има колездачи и тинейджери дето ти ходят по нервите с шпайкове, ама нищо не можеш да направиш, има си ги...)! Лек ден.

5 дена по 8 часа са 40. За 80 седмицата трябва да е с 10 работни дни или да въртят геврека по 16 часа на ден, което е също опасно. Колкото до хай-опасните, това са "безсмъртните" и пияните. По отношение спазването на правилника - ако всички карат на пътя със 120, а ти се влачиш с 80-90, то ти определено си опасен и си предпоставка за ПТП. Ако то се случи, оправданието, че си спазвал правилника, ще ти осигури чиста съвест, но щетите и последствията за живота и здравето *недай боже) ще са факт.

Малоумници с големи усти и малки пишки.

Моите наблюдения показват че най опасни са м@нг@с@ри до 25 години с БМВ Е36 и втора употреба гуми галоши

и на мен това ми направи впечатление

колата ми е 300 коня а имам златен талон. не мощността е проблема. образованието, домашното възпитание и манталитета.

Аз винаги съм си мислел, че джигитите са на 80г. и коли до 30 коня

По мои наблюдения, водачите на BMW са в отделна категория дебили. И това е от 2-3 години.

Тия с аудитата ги конкурират доста успешно - пълни дебили с пишле с размер на фъстъче.

idio

нещо доста важно - челните сблъсъци! такива стават само по тесни пътища с завои, където трябва да изпревариш камион/каруца. по света такива пътища не останаха! чу ли бацка?

Глупости, няма такива пътища по света ли, айде спри с глупостите.

чувал ли е изобщо и интересува ли го Австралия, плуващо парче земя in the middle of nowhere.. За какъв свят пък точно ти ми приказваш, дето си се заврял на луната как било по белия свят, т.е. Европа или Северна Америка.

Млад мъж до 39 години с нов и мощен автомобил=чалгар.

Има си решение, като в белите държави, едно, две нарушения, плюс възраст, плюс мъж, хайде тройна застраховката. да си помислиш като тръгне пак да нарушава правилата за движение и скоростта.

да, и следващите 3 години-застраховката на името на жената, докато мине давността. българчета сме, няма само ирландците да регистрират камиони у над, щото е лесно.

Застраховката трябва да е на автомобила. Ако с този автомобил е направено нарушение, високата застраховка да важи за него. Който иска да плаща, важното е да се плаща повече. Аз например ако знам че ще плащам повече, няма да ти дам моята кола, ако правиш нарушения, които после идват на моя за д н и к.

Като си помисля за класа ми и като се сетя за това колко пропаднали училища има... вадя извода че ще става много опасно на пътя

Къде е сега Шефката на АПИ, която преди година каза, че най-опсните водачи са тези на възраст над 60 г. Не само каза, но и искаше да им прави проверочни изпити !

Първата рискова група - Млади гъзлета с допотопни таралясници, агресивни, нагли, безпардонни, налитат и на бой... Втората група са млади мутреси с цигара в едната ръка и телефон в другата, карат скъпа лимузина, не отстъпват на никого и за нищо. И тези две групи статистически са най-честите убийци на пътя.

Па вкарвайте системата Бонус Малус ! Какво се занимавате с допитвания и статистика !?

Така ще е докато "гражданина автомобил" има "гражданска отговорност" селянина българин няма...!?!?

Вкарана е , но отново по-български ! Застраховката е на автомобила , а не на водача ! И така може да си купиш автомобил с малус застраховка без да разбереш и после да се чудиш какво да го правиш защото не искаш да плащаш заради чужди грехове !

С две думи млади цигани с (или без) купени книжки.

вярно ! Както и 18-19 годишните ду.ета.

Най - опасни са "внимателните шофьори" които карат с 40 при ограничение 90 и правят по километър колона и изнервят и пенсионерите

Ще станеш пенсионер и ще рабереш какво е да те лишат от транспорт ,когато ти е най необходим. Или за да ти подновят книжката те прекарат през иглени уши . Пенсионера обикновено ползва колата при крайна необходимост ,а не се състезава по магистрали или на околовръстното.

ТИ, прочете ли въобще.. Цитст спешЪл фор тебе :... " по километър колона и изнервят И (!) пенсионерите "

Към най рисковите добавете: Жена 20-35 години с джип и смартфон на ухото и като добавка с цигара в едната ръка

Сещам се за една такава пловдивчанка на 20-ина, дето беше решила да играе боулинг с джипа на сутеньора си и събори десетина коли. Проблемът при това поколение е в ценностите, а изпълненията им на пътя са само едно от отраженията на това.

Ми , кат нее извадила още вибратора и с него подпира сигурно кормилото?!

дрънкалници, именно защото нямате чест, затова сте рискови - колко човека са погубени от жени=шофьори и колко от мъже - ама на вас все вибратор ви вибрира в главата - ТОЛКОЗ!!!!

Ами колко? Няма статистика, което е подозрително. А ти не знаеш, нали?

Грешиш. Жените 25-40г са най-внимателните шофьори на пътя. Причина: на задната седалка са децата им!

Ами в държави с нормални управници, на лица под 29 години, не се позволяват мощни автомобили

1. Жени, "управляващи" или то тях МПС и заедно с това-гримирайки се, закусвщи костилков плод, говорещи по телефона; 2. Дядовци, не разбиращи краката си ли движат или разместват простатата; 3. Баби, включили климатика на максимум, да заглушат "менопаузата"(то важи и за по-млади); 4. Непритежаващи книжка младежи, свикали мъртвешки събор за приятели; 5. Ако за шофьор се определя и оня, невписан в законите "водач' на тротинетка, то оставащия му живот е проблем на родителите му; 6. Купилия си "кола" от гробница и сядайки в нея, почувствал се, че има за каво да живее(заедно с пенсията на баба си); Всички имат 2 проблема: - обществото-което заедно с роднините не им е дало първите 7(вторите, третите...та до 91 години) - държавата, която вместо да възпитава хора, изкарващи с честен труд парите си, си затваря очите за ВОЛНИ БЕЗДЕЛНИЦИ, използващи своите коли за избиване на комплекси... Лошо е, че и свестните вече губят нерви...

Проблема е, че те изобщо не са мъже. Едно време 95% от момчетата излизаха от казармата мъже - отговорни, здравомислещи, грижовни, готови за живота .. сега до 35 масово са кел.еши и егоисти, а някой даже и след това. В днешно време е рядкост да срещнеш МЪЖ на възраст под 40год.

"Той е нетърпелив, нетолерантен и разсеян мъж, който е с основно образование." Това изречение описва много точно опасните на пътя. Образованите хора са винаги по-толерантни , а търпеливо са учили много години.

Абсолютно вярно. И допълвам-с големи комплекси! С една дума-келеши.

Онзи ден карах от летището към центъра. При отклонението за "Цариградско шосе", където пътят на идващите С ПРЕДИМСТВО от летището се засича с пътя на идващите БЕЗ ПРЕДИМСТВО по "Христофор Колумб", до конфликтната точка стигнахме заедно с един градски рейс. Какво мислите? Че уважи предимството ми и намали ли? Или че ме избута и трябваше да се спасявам с опасна маневра и добре, че нямаше никой в лявата лента? Поздравления за позналите :-)

Съществува от години цяла една субкултура сред т.нар. млади мъже, които могат да ти разкажат спецификациите на последен модел Ферари, въпреки че не са отваряли книга през живота си и че 99.9999% от тях няма и да се снимат с подобна кола. Това обаче не им пречи да юркат тунингования голф със 100 в градски условия. И белите не закъсняват. А и с премиер като нашия, какъв друг пример да възприемат.

Съгласен съм, че в България има немалко млади шофьори, които карат опасно. Не разбирам обаче, защо никога не се говори за наистина възрастните шофьори, които често не са адекватни: взимат очевидно предимство (например не пропускат насрещното движение при ляв завой на пресечка без знаци за предимство или на светофар), времето им за реакция е секунди (а не части от секундата), което с висока скорост е изключително опасно, както и не виждат тъмни обекти обикти през нощта (например хора в черни дрехи). Не всички възрастни шофьори имат този проблем, разбира се, но никога не се поставят като проблем.

Бате тва е статистика, а не твоите съображения... Едно си мислиш, ама статистиката показва че такива като теб, смятащи се за непогрешими, са най-опасни...

Демек всеки мангал.

Съгласен! циганин в учебна кола аз не съм виждал!

Аз не съм съгласен,За толкова години по пътищата за мен най-опасните са между 45-65г.Тези са като камикдзета-изпреварване в завой,без мигачи,без видимост.....

толкова години си на пътящом още не си разбрал истината?