Участъкът беше изграден с безвъзмездна финансова помощ, предоставена от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и местно съфинансиране.
5 300 пътуващи на ден преминават през станция "Горна баня". Буферният паркинг се ползва от 600 автомобили на ден. Само с този участък на градската железница, годишно се спестяват над 700 тона вредни емисии.
С изграждането на третата линия, метрото свързва не само кварталите Горна баня и Овча купел с центъра на града, но и улеснява достъпа до столицата на пътуващите по жп направлението "София-Перник-Кулата".
Това е връзка между 4 вида транспорт, които се използват не само от жителите на София, но и от всички, които често пътуват от Югозападна България до столицата. ЖП спирка Горна баня обслужва всички преминаващи влакове. По направлението Радомир - Перник - София и обратно, ежедневно пътуват около 3700 пътници. Общо 14 влака преминават през спирката в час пик.
Удобната връзка с метрото насърчава използването на железопътния транспорт. При пътуване с влак между Радомир и София, вредните емисии от CO2 са наполовина по-малко (-52%) в сравнение с използването на автомобил.
НАЙ
Родилка и бебето ѝ починаха в Самоков, здравният министър разпореди незабавна проверка
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Израел нанесе въздушен удар по Газа, откраднаха 66 млн. евро от "Банката на Палестина"
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Москва се готви за парада на 9 май, в 25 руски градове се отказаха от военната манифестация
Благодатният огън слезе в храма над Божи гроб в Йерусалим (снимки)