МВР съветва: При лошо време не напомпвайте много гумите
МВР публикува съвети на експертите за основни правила на действие при динамична метеорологична прогноза.
Обратно в новинатаКоментари - МВР съветва: При лошо време не напомпвайте много гумите | Днес.dir.bg
Коментари
Всеки производител е написал, колко да се помпат гумите, включително и гумите за сняг и кал! По принцип, така наречените ''зимни гуми'' се помпят повече от ''летните''!
При нормално напомпана,здрава зимна гума изглежда мека. Направена е е от по мек материал. Когато гумата се върти върху сняг,преминавайки отдолу грайфера се свива леко и прищипва снега,следва след това разстваряне и освободеният сняг се изхвърля назад. Така се стига по бързо до здрава основа на пътя. При много напомпана гума,се получава напълване на грайфера и въртене на място. Само +0.2bar поради минусувите температури. Моите ги дават 2,1 помпя ги 2,2бар и така цяла зима. За лед нещата са други и е повече обяснението. Те затова Урал при кал спадат гумите и после ги помпят като минат препятствието.
Военен акъл да дава се е грешен няма го всичко става поддиктовка аколкото до наречения инструктор които тия обиждат и не искат да признаят се пита ако го почерпи може и да го признае но в поделението му има друг у същия бизнес които муе добре когато тои работи а колко е кадърен всички знаем нали милене и тони
Последно - по-малко напомпани или повече? Или зависи от вид, размер и т.н. ЗИМНИТЕ гуми? Цитирам: "Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres. Повече налягане през зимата Знаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nok... Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път."
Вместо да пускате минуси - кажете и вашето мнение! В момента пишете минуси на производител експерт гумаджия!!! НЕ НА МЕН!
До т.н наречения инструктор сигорно голфа си не вадиш от гаража дори и лятото освен ако не ти дотрябва и остави баш инструкторите да работят и не даваи акъл де го няма
Те бмв зима да сте видяли аз само четирима професионалиста знам де не се интересуват от сезони а инструкторе щото толкова и работят а другото дее питаи автомобилна администрация
Самолетните гуми са еднакво напомпани на едното летище където температурите са +54 летят на -60 и след 5 часа кацат на другото летище където е -20 и така по няколко пъти всеки божи ден. Та ко казвате за гумата на гумата на автомобила?
В сняг и лед е по-добре гумите да са повече напомпани. В пясък е добре да са меки.
В сняг и лед е по-добре и да са тесни отколкото широки. Дано не се сетят да ни карат да ги сменяме и с този показател.
Значи - предполга се, че МВР не дава съвет на шофьорите как да карат офроуд, а как да карат по републиканските пътища... На мен ми се е случвало 30 километра да карам по въпросни "пътища" - на едното място беше изчистено, на другото - въобще не! Е, като карам по асфалт напомпани гуми, а като по същия път мина в друг окръг, а там сняг до коляно - да изпусна гумите??? После - помпата и пак да ги вдигна за почистеното?
Да съм по-конкретен - пътят беше Плевен-Ловеч! Който кара там - знае за какво става дума и как е, когато падне сняг!!! Винаги - излизаш от Плевен на току-що навалял сняг 20-30 сантима, караш нормално до табелата Ловешеки окръг... И от там до Ловеч - ЩЕТА! Ниикой не мръднал да почисти!!! Да не говорим за отбивките от този път към селата!
Абе тия,на две магарета,сеното не могат,да разделят,тръгнали,акъл на хората,да раздават.
Каква дълга статия , а всичко можеше да се напише в едно изречение - "Не си вадете BMW-тата от гаража "
Вярно е всичко това, но някак несериозно, между другото. И на края на зимата. Или да започнат сериозна и постоянна подготовка на водачите, или да не компрометират добрите идеи. Аз лично имам всичките тези неща и още два пъти по толкова. За 500,000 км няма нещо, което да не е влязло в работа. Важно е винаги да се прибираш в къщи, там те чакат ! И на други хора се налага да се помага, има млади водачи, има възрастни водачи, има технически неопитни водачи, има жени. Трябва да сме готови.
Значи да караме бавно и на дистанция с меки гуми. Ами ако наближи патрулка отзад без включени сигнализации и сме на завой какво да правим??? За протокола имам и Хускварна в багажника. Ще се обадя на 112 да го успокоят.
Да добавя към необходимото -един брус сланина и самун хляб и поне една шофьорска шуба от едновремешните.В никакъв случай не вземайте жената ако има навик все да мрънка за нещо камо ли пък заедно с тъщата.Ще се изнервите и ще направите някоя глупост от бяс.
не разбрах що ми е брадва? Да си пазя колата от набези, докато съм затънал ли?
Не се чуди ами си вземи и гледай да е по-остра.Ще ти потрябва.Едно време баща ми (Бог да го прост)проф.шофьор ,винаги си държеш една зад седалката до сгъваемата кофа направена от вътрешна гума.
Аз живея в Канада 28 години, като работата ми е да поглеждам поне по три пъти на ден в багажника на коли на клиенти. Досега не съм видял балтия в багажник. Нито съм чул средствата за масова информация да ме съветват да нося балтия в колата, нито пък законът ме задължава. Виждал съм цяла изба в багажник, цялото имане и чеиз на клиента, но не и балтия. Да приемем условно, че в Канада има зима ?
Като не можете да карате зимата, стойте си вкъщи или ползвайте градския и междуградския транспорт. Аман от карачи, които като сложат зимни гуми, си мислят, че са хванали Господ за шлифера!
При движение по българските пътища през зимата, човек трябва да е екипиран и оборудван поне колкото Амундсен на път за Южния полюс.
Пропуснахте да добавите чувал цимент, пясък, вар, мистрия и др. строителни инструменти за да си построите колиба и да изчакате до пролетта, когато пътищата ще са проходими.
От МВР не различават зимна от лятна гума, само грайфера знаят кое е на гумата, тръгнали съвети за гуми да дават. Пази боже.
гумите трябва да са нормално напомпани за да може при движение грайфера да се почиства! иначе се деформира и става галош...
Така е като премахнахте военното дело в училищата и казармата, даже в някои страни и дамите служат /Израел примерно/, даже в САЩ бойскаутските обучения дават някаква елементарна подготовка на поведение за оцеляване при екстремни условия или природни бедствия. Тука е друга губерния и криво разбрана демокрация и цивилизация. Тука най много да отиде по летни но лачени обувки през зимата на дискотека, да се надруса, напуши, напие и после газ до дупка с 200 км/ч към неизвестното. А недай си Боже полиция да се опита да го спре и провери е рев до небесата че правата са му нарушени. Ето затова ще се размазват като мухи по дърветата и ще имат неадекватно поведение при екстремни ситуации. Не ми се мисли ако настъпи военен конфликт или терористичен акт или природен катаклизъм тези мъжлета и девойчета какво ще правят при тази нулева подготовка. Никой не апелира да се връща двугодишната казарма но може поне да се започне с някаква военна подготовка като на времето по училищата с дисциплината "военно дело" поне малко от малко да ги ограмотят какво поведение да имат при нужда.
"От МВР предупреждават, че не трябва да се спира за почивка на открито" за целта МВР са направили гаражи на определени места, където да почиват шофьорите.
При лошо време пътувам само в краен случай, а не се набутвам в мизерията от чудене какво да правя.
.....достатъчно гориво, въже, лопатка, фенерче и брадва....... тия си личат отдалече- най-важното "кибрит" го няма! Като видите много зор- палите колата с кибрита и се топлите да не умрете от студ!
По тъп съвет не съ чувал. Баш гумите си треа да са си яко напомпани. Важно е да имат грайфер обаче.
И най-много по една водка на гума /5 водки може- и резервната гума се отчита!/
да дуаме ли? Или ше ни дуат на безниностаците? Я карам каруца една концка сила и гуите са цели, минаат насекъде и докиментити са ми у жапката на кона за проерка.
За идиотите, продукт на демокрацията и тези инструкции не са достатъчни.Требва си Исламабадска Конвенция с върховен контролиращ орган да проверява и наива в кухите канчета как да възприемат и следват дадени от грижовните органи инструкции. как мрат американците при снежни бури?Като влязат от затоплената къща в топлия гараж, и вече подгрятата кола и отхвърчат към мола на 20-30 мили и това всичкото по къси гащи и по чехли.А понеже лед са виждали само от фризера и за хлъзгането на лед знаят само от първенствата по хокей, колата им се изпързаля в канавката или дола и ги намерят оцъклени след седмица като отмине бурята!Демокрацията ражда идиоти и егоисти, размесени в разни пропорции! Зима е!
МВР взе и като автосервиз да се явява:)))))защото завалиите незнаят за какво вземат заолати та гледат поне по някой въпрос и задача белким се окажат ''прави''..