МОН въвежда математически модел за оценка на училищата по напредъка на учениците

Учебните заведения ще бъдат разпределени в определи групи въз основа на комбинации от фактори, външни за тях

Обратно в новината

Коментари - МОН въвежда математически модел за оценка на училищата по напредъка на учениците | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Измерване....с математически модел. Да ви науча, защото явно не знаете (правила съм го в научни трудове). Първо, се предлагат решения на проблемите Например, как да се повиши мотивацията на учениците - това със сигурност ще подобри дисциплината. Второ, прилагат се решенията. Трето, оценка на приложение на решенията. В случая си мисля, че целта е, да правите оценка на "нищо", за да се вземат едни пари.

Извинявом се - ДИСЦИПЛИНАТА на учениците.

Наистина ли?Какви ли резултати ще имат 9 ромчета и 2 българчета от 10 клас в някой малък град?! Ами ако не се явят на външните? Оставете учителите на мира да си вършат работата, помислете за улесняване на учащите и дисциплинератето им, ПОДПОМАГАЙТЕ УЧИЛИЩАТА и МАХНЕТЕ инспекторатите!

Точно така, инспекторатите са пълни боклуци, само взимат пари за глупости! И тези "реформи" са от пръсти изсмукани! Не разбрахте ли, че учителите не са виновни, когато децата толкова си могат -и да се напънат до Космоса, това е!

МОН, ще има ли атестация и кога, за вашите кадри и тези, в испекторатите? За директорите? За раздутата администрация навсякъде по веригата? За бумащината и несвойствените отговорности на учителите, особено началните? За тежките програми и откровено некадърно написаните учебници!? Напредък, компетентности, програми и проекти, думи, думи. Усвояването продължава и то със същите хора!!!

А на слабо представилите се ще им намерят ли по качествени ученици?

Пълна загуба на време и на средства за пореден път. Вместо това, трябва да върнат старите учебници и методология на преподаване от преди 20 години. Покрай дистанционното обучение се убедих за пореден път, че системата не работи. Препуска се из материала, няма време за затвърждаване на знанията с упражнения, "смъкнат" материал от горни класове, съответно поднесен абсолютно неадекватно в учебниците. Ясно е, че децата не са такива, каквито сме били ние, времената са други, но в крайна сметка нищо не се е променило нито в математиката, нито в българският език или друг предмет /изключвам историята с разширеното изучаване на комунизъм и т.н./. Неслучайно е казано-прост народ, слаба държава.

Да бъдат махнати делегираните бюджети, oа има оценка за поведение и изключване от училище ,като последното може да бъде за всички държавни училища ,от съответният град,ако градът е по-малък,или от всички държавни училища от района,в който е училището.Някога имаше училища ,в които всички ученици в дадено училище бяха елитни. .

Като криминилизират школите които “подготвят” децата за НВО ще лъсне истината. Иначе това ще е поредната лъжа. Не може 80% от децата да подещават школи по български и математика и да се казва сега ще оценим учителите по резултатите от НвО

Учудващо е как се спекулира с науката и как тази наука се трансформира в догма. Интересно е да се прочете есето "Наука за карго култа" на Ричард Файнман, което е част от книгата му "Със сигурност се шегувате, г-н Файнман!", ето само няколко откъса: "Открих неща, в които дори повече хора вярват, като например, че имаме известни познания за това как да обучаваме. Има големи школи по методи за четене, математически методи и така нататък, но ако забележите, ще видите, че резултатите от четенето се запазват ниски и трудно мърдат нагоре, въпреки факта, че ние непрекъснато използваме същите тези хора, за да подобряваме методите... Друг пример е как да се отнасяме към престъпниците. Очевидно не сме постигнали напредък --- много теория, но никакъв напредък --- в намаляване на размера на престъпността чрез метода, който използваме, за да се справяме с престъпниците. И все пак тези неща се казват, че са научни. Ние ги изучаваме. И мисля, че обикновените хора със здрав разум са уплашени от тази псевдонаука. Учител, който има някаква добра идея как да научи децата да четат е принудена от училищната система да го прави по друг начин или дори е заблуден от тази система и мисли, че неговият метод не е непременно добър... Така че наистина трябва да погледнем в теории, които не работят, и наука която не е наука. Мисля, че образователните и психологически изследвания, които споменах, са примери за това, което бих искал да нарека наука за карго култа... Сега, разбира се, трябва да ви кажа какво им липсва... Това е един вид научна почтеност, принцип на научната мисъл, който съответства на един вид пълна честност ..."

изобщо не са глупости... образованието е система от първостепенна важност за националната сигурност. Ученето (преподаването) трябва да се развива всячески, за да следва промените в обществото. Няма как тези "фини настройки" да стават без някаква обратна връзка между учениците обратно към училището.

Махнете делегираните бюджети и започнете да оставяте двойкаджиите да повтарят. Стегнете дисциплината и за ученици и за учители.

въртите, сучете все делегираните бюджети са ви в устата. Когато всяка година се раждат 1000 деца по-малко (в България) това неизбежно ще доведе до свиване на нуждите от учители. При стандарт от 23 - 25 деца, това са 40 (четиридесет) паралелки на година. Това е горе-долу едно училище (първи-дванадесети клас). Тук трябва да се мисли не за финансирането, а как да се употребят в максимална степен ресурсите, които са налични.

Денкоффф, кво стана с чегърткането бе ? Че нещо не видяхме нито една махната калинка? Какви резултати ще постигаш с директори прости като чамова дъска! Кога ще спре феодализма в образованието и ще въведете мандатност? Кога бе Денкоффф?

Докато не започнат да повтарят ученици, образование в България няма да има! Запомнете го това! А в МОН могат да си го татуират на мозъците !

Това е последното място където могат да си направят такава татуировка, трябва специалист ювелир да я прави, под микроскоп.

Това моментално води до комцентриране на учители,директори върху Оценки , а Не Знания! Наизустяване ма Отговори от Тестове, Подсказвания на изпити,Изключване на изоставащи по някакви причини. Напрежение върху преподаватели,които ще наметят начин около това ,за сметка на знанията на децата. Не е добър модел.

докато учители и директори се концентрират върху оценките (което няма как да стане когато учениците се местят в друго училище), от министерството ще се концентрират как да направят тестовете от НВО такива, че да трябва да мислиш, а не да назубряш.

Академик-вредителят трябва на секундата да се изчегърта от това министерство, защото делириумът му се увеличава с геометрична прогресия и здраво място няма да остане в образованието след него.

Преписването ще стане политика на училището и ще има тотално изкривяване.

глупост. Какъв напредък ще измерват. Особено пък в 7 и 12 клас, когато масово всички ходят по уроци извън училищата и две-три школи, заради кандидатстване. Никаква част от този напредък в тези класове не се дължи на училищата, а на изтъняващия джоб на родителите, плащащи за частни уроци по предмети.

Абсолютно вярно, в тоя модел няма как да се оценят допълнителните знания и от къде са продобити - частни уроци, от родителите или ...

ще въвеждат математически модели значи ? както нашите математици предвидиха за началото на февруари по 30 до 60 000 заразени на ден така и тук голям модел ще измислят кажете истината че едни "математици" искат да "сметната" едни кинти по някой научен проект

Добра идея, подобна стратегия има и в Швейцария - няколко кантона привеждат общообразователен изпит в края на 3, 5 и мисля 7 клас, който не изисква подготовка, а се провежда от учителя. Включени са роден език, математика и природни науки, също и английски. Така се добива представа за преподаването в отделните у-ще и способностите на учениците. Всичко е анонимно, Родителите получават писмо с инфо таблица къде долу - горе се намира ученика. Гледа се с добро око.

Глупости. Ако са като моделите за пандемията - бягай работа , че ида.

Чудно ми е какви ще са критериите и дали ще докарат до 3 на релси!