МОН чисти академичния език от учебниците
Ако искаме един такъв преглед да е ефикасен и да даде добър резултат, може да се извърши за по-малко от две години, коментира издател на учебна литература
Обратно в новинатаКоментари - МОН чисти академичния език от учебниците | Днес.dir.bg
Коментари
Нямам против даде изчисти прекаленото от учебниците (писани според изискванията на МОН) само че не мога да вярвам на "чистачите" от МОН, защото съм им сърбал попарата!
Променете лъжите в учебниците по История! Нека неграмотните българи да узнаят, че Русия е обстрелвала Балчик. Нека знаят, че Македония е " отрязаната ръка" от майка България, че ако не бяха Руснаците сега Ниш щеше да е български. Напишете как са ни откраднали златото от БНБ. Напишете, че българите генетично нямат нищо общо с Руските орки.
Страхотна новина! Стискам палци да се получи. Имаме нужда от мислещи деца, не от папагали. Намалете количеството за сметка на качеството, особено в прогимназията.
Ако променят учебниците, трябва да изхвърлят и всичко, свъразно с империята на злото Русия!
И какво, ще изкривим историята, че невероятните американци са ни освободили от османската власт? Или да се учи американска история вместо българска, по-кратка е.
Ми....ако имаше малко акъл щеше да знаеш, че благодарение на Удрол изобщо съществуваме все още, като държава и не сме с размера на Малта. А и всички революциоенри са били против руските орки, които само и единствено ние от бившия соц лагер припадаме. Левски, Ботев, Раковски, Стоянов, Вазов също са ги не ненавиждали. Вазов се усеща по-късно, но все пак видя що за стока са. Но наш Ганъо днешно време "знае" повече от тези хора.
Никаква наука в науката, само джендър-флуидна и затоплистко-зелена политкоректност. Путин, хвърляй "онази" бомба.
След това, ще започнат да се издават учебници на шопски, влашки, кардашки и долнопотурански и с 4 и 6 вместо гласни. Да живее свободното изразяване, политическото малоумие и чиновническата тъпота!
Направете ги само с картинки, току виж някой се излъгал да прочете някоя дума от учебника. Неграмотността е отчайваща.
Неграмотността е потомствена у нас , видяхме през пандемията , че е смъртоносна. Програмите ги променят откакто се помня резултатът е все един същ ,при тези учители , родители и уважение към знанието толкоз. Трябва да се фокусират върху базисни знания , които да могат да надграждат , критично мислене ,гражданско образование най-важното интерес към четене за разширяване на кръгозра. У нас вместо тях има зубрене от предписмената епоха, нерзаличимост на наука и шарлатанство , нихилизъм и фанатично еднокнижие .
ЗАЩО се занимават С ГЛУПОСТИ?! Да се откажат от КОЛИЧЕСТВОТО и да се концентрират върху КАЧЕСТВОТО на учебниците! 1 УЧЕБНИК по 1 ПРЕДМЕТ. За специализираните гимназии като МАТЕМАТИЧЕСКАТА има СБОРНИЦИ. Издателствата също да не се занимават С ГЛУПОСТИ като издаване на "ПОД ИГОТО" на ШЛЬОКАВИЦА. И БЕЗ ДЖЕНДЪР образование!
По-добре премахнете изцяло учебниците и пускайте на децата рап, чалга и поп-фолк. Нещастници!
Е какво общо има академичният език с ориентацията на знанията - практическа или академична. Ако им говориш за лопата какъв академичен език си използвал досега, бе , Денков. Или се чудиш какво да правиш - стигнал си връх и сега - само надолу
ВСИЧКИ еврейски деца минават НАЧАЛНО ОРТОДОКСАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ. В тези години се създава ЛИЧНОСТТА ЧОВЕШКА. Всички еврейчета, във всички части на Света, ходят в РЕЛИГИОЗНИ УЧИЛИЩА, бият чела в Тората и ходят в ЧЕРНИ ДРЕХИ с фитили по слепоочията. Основен език е УМРЕЛИЯТ преди 2000 г език хабиру....възстановен през 1947г. Задължителни часове по Старобългарски език и поне 1 час седмично по РУСУВАНЕ на БОЖЕСТВЕНАТА ГЛАГОЛИЦА. За българските деца. Апропо, знаеш ли от колко букви са ГЛАГОЛИЦАТА и "кирилицата"? Знаеш ли кога се пише И, кога i и кога i с 2 точки отгоре?!
Има училища, които са към църквите!!!!!! Останалите са светски и никой не обиу§ава децата в религия! Освен за да се запознаят с религиите в рамките на един учебен час! Училищата се издържат с парите на всички нас, не на църквата! Църквата НЯМА място в светско училище!
МОН да вземе да изчисти българския език в училищата от боклука, който го е засипал през шльоковицата. Оня ден две девойчета на улицата ми бутат някакви "флайери" в ръката и ми обясняват, че там пишело как едикъде си щяло щяло да има "пърформанс" и "уорк шоп" на нещо си. Обясниха ми, как ще съм много "фешън" ако се "логна". Това изопачаване на българския език определено ме притеснява. Затова реших да "шерна" какво мисля по темата.
Ако Хитлер не бе предаден от Сталин....днес щеше да програмираш на ДОЙЧЕ. Но Българския език трябва да се изчисти от турцизми, циганизми, гърцизми и особенно от РУССИЗМЫ. В Калафат чух от румънска митничарка най-прекрасният Български език, чист и звънък както Божие Слово.
Да минаваме на харвардси език рязко и безпрецедентно! България ще биде втората световна столица след Харвард, която ще въведе официално харвардския език за майчин, а канадския за официален втори!
Такива камари хартишлъци никъде по земята няма. Вероятно ще станем и най-прегърбената нация. Най-добре е министърчето да изгори на клада всичко сегашно, от раниците на децата, да уволни МОН-калинките с лустрация доживотна от образователната система, и да върне на първо време старите малки по размер учебничета - систематизирани и с много знания. Могат да пипнат само историята и географията, без фентъзи измишльотини. Всички съчинени от разни "умни-лелки-професорки" термини и съкращения, които не са международни, да изчезнат от аритметиката и всички други учебници по точните науки.
Тъмън 6ъ ръзбиръм кво, пишът ф о4ебника. Ъм дъ земити дъ привидети и книгити ил поне хари поТър нъ ръзбирън език.
Предлагам на МОН следното: 1. Английският език в учебните заведения да бъде заменен с канадски; 2. Да се премахне изучаването на руски език в учебните заведения и да се замени с украински; 3. Да се забрани изучаването на Менделеевата таблица; 4. Да се редактират учебниците по история, като се запише, че от фесовете и от нацизма са ни освободили украинците; 5. Да се запише в учебниците по история, че държава Русия никога не е съществувала, а цялата територия се е казвала Украйна; 6. Да се запише във всички нормативни уредби, че гражданите на братска Украйна се ползват при записване на отрочетата си в детски ясли, детски градини и училища пред българския отпадък (според някои ду.едавци и гъ.олизци), населяващтериторията на България. Освен всичко друго, видим ли украинец, задължително да му бъде заплащана такса "Солидарност" в размер на 10 лв. Последното - към НАП ще го предложим.
Днес академичния, утре научния... След това ще забранят учебниците и ще има само час по трудово, по физическо и по рисуване... И всичко това с една единствена цел - да не си личи колко тъпа е една прослойка......
Първо на водещата "специалистка" Кина. Кино, извинявай но за времето до 1990 година България беше водеща страна по своята образователна система. Второ: Академика е прав за езика в учебниците за средно образование. Тъй като авторите на учебниците боравят с малко български думи използват академична терминология, в който се забъркват като патки в калчища. и резултатът е прост, децата много често не разбират за какво се говори. Трето: Учебните програми са направени с безброй задачи и подзадачи като за робокоп, а не за деца. Тези деца от вашите задачи към урока и задачите от измислените от някой идиот "работни тетрадки" нямат време да си играят с топка, колело и пр. Четвърто: Като не знаете каква да е програмата и обема вземете и прочетете старите учебници от 1 до 11 клас. Поколението обучавано по тях е много пъти по-образовано от сегашното обучавано с "иновативни методи" сътворени от идиоти. Пето: Какви са тези тестове с по 20 - 25 въпроса, на които трябва да отговориш за 40 минути. Не може на контролно по математика да дадеш 20 задачи за решаване. Дай три, но съдържателни , за да може за 1 учебен час ученикът да ги реши, ако може. Опитът от сега обучавани по математика ученици е трагичен. Те не са в състояние да сметнат елементарни неща. Учат много материал , а не могат нищо. Шесто: кой идиот реши, че децата в първи клас, в първи срок трябва да учат задачи с неизвестно. Тези дечица на схващат каква е разликата между число и цифра, вие ги започнахте със задачи с "неизвестно". Седмо: В учебниците по химия, буламачът е огромен. Вместо да ги научат на българска химична терминология се използват сложни латински и чужди наименования и нали разбирате какво е разбрал ученика .... нищо но от сърце. Ще взема смехотворния превод на СО2 въглеродния двуокис със полупревода му с Въглероден диоскид . ако ще го превеждате карайте до край - Карбонов диоксид. И вярвайте ми това е само върха на "айсберга Химия". Да не подхващам предметите География, Биология и болезнената История пренаписана от НОВИТЕ ДЕМОКРАТИ. Да истината да я има, ама за всичко, а не избирателно. Осмо: Учебниците по-български са по-сложни от тези които се учат в университета. Кому е нужно това. Като чета какво пишат по разни "заявления" вместо "Молби" за назначаване и други, та ми се завива свят. То няма главна буква, няма запетая нито точка на края, а в учебника по български анализ на изречението за академици по български. Най-важното е, отгледахме няколко неграмотни поколения и сега сърбаме попарата. Няма кой да работи елементарна работа.
Айде, още един разбирач от всичко и всички науки.
Мемчо, батко ти е доктор на науките и то от тези, които са направили не едно нещо в живота. Вервай ми. Образованието на човека се добива от 1 до 12 клас, после следва специализирано образование, ако иска. А дипломата за завършено образование е некролога. Слушай какво казват по-умните като Бисмарк: Глупостта е божи дар, но не бива да злоупотребяваме с него.
Знам каква е разликата между число и цифра и мога да ти я обясня на 4 езика. Друго интересува ли те?
Чудесно! Значи ще се оправиш в живота. До тук съм се занимавал донякъде с обучението на 3 деца, последното в момента е първи клас. Това е по принуда и е част от житейските проблеми на повечето нормални хора. Нищо лично, просто житейски опит.
То при нас всеки се е занимавал с нещо и е самопрокламиран експерт. Това, че имаш гумаджийница и си сменил гумите на 10000 автомобила, не те прави инженер проектант на ДВГ. Разбирам също така и причините поради, които на някои хора им е по-приятно да питат касиерката в магазина за разликата между РНК и векторните ваксини, вместо да прочетат една научна статия.
Мемо, съжалявам че ще те разочаровам, но не разбирам много от гуми и техния монтаж, та не можах да си направя гумаджийница. Може да споделиш твоя опит с някой който се интересува от това, явно в това те бива. Освен това боравиш с 4 езика и това ти гарантира успех в този бизнес. Ако се върнем към съдържанието на статията става въпрос за нивото на образование в българското средното училище. За сега това ме вълнува много повече от вида на гумите на колата ми / иначе предпочитам Континетал/
точно така, добре казано. Само да добавя - не може средното образование да се крЕпи на частните уроци, освен ако това не е главната задача.
Само ще добавя. Вярно е, новото поколение добре борави с мобифона и до някъде с компютъра, но мили ми дечица тези електронни устройства се проектират и произвеждат по технологии създадени от образовани нации в Азия. Вие сте "образовани" на ниво юзери. Това ли искате, да сте само консуматори, а не създатели? Обидно е, вярвайте ми. Повечето от вас има добър умствен капацитет, но той остава не разработен и не използван. Жалко !!!!!!!!
Малките деца трябва да ЗНАЯТ и да учат в Училище от 4-5 клас, както преди 20 години, за Мюсюлманското РОбство, което преживяхме в продължение на 500 години !! Българите Християни нямали право да стават чиновници, нито да служат в армията.Показанията на един мюсюлманин в съда имали повече тежест от твърденията на трима християни. Сред турците дори се ширело мнението че да лъжесвидетелстваш срещу гяурин е добро дело. Българин НЕ можел да притежава къща в Мохамеданска махала, нямал право да язди кон, нито да носи оръжие, освен със специално разрешение за това. ЗАБРАНЕНО било да се обличат в цветни дрехи от скъпи тъкани и кожи, да носят високи калпаци. На нарушителите отнемали дрехите и ги биели с тояги по стъпалата. Опасни за носене били червените и особено зелените одежди, защото този цвят е свещен за Исляма. Ислямистите поробвали САМО немюсюлмани: военнопленици, въстаници, понякога и деца, заради неплатени данъци. Децата затваряли в плетени кошове, които натоварвали върху конете- както се носят птици на пазар. Ислямистите навързвали мъжете и жените, един за друг с въжета или железни вериги и така като добитък ги отвеждали в големите градове. Там имало тържища за роби. Купувачи,можело да бъдат САМО Мюсюлмани.Те оглеждали внимателно нещастните хора, събличали ги голи, спорели за цената, разделяли деца от родители, брат от сестра. Хиляди БЪлгари били поробени и пръснати из огромната Османска Ислямска Империя. Техните имена откриваме по документи в Крит, Кипър, Испания. РОбството в Българските земи се запазва до Освобождението на БЪлгария- 1878 г. А Робството в Османската империя се запазва чак до Първата Световна война. Сър Хенри Моргентау, който служил като посланик на САЩ в Константинопол( Истанбул) от 1913 до 1916 г., твърди в своята „История на посланик Моргентау”, че имало банди, които продавали бели роби по време на неговата служба. "НИкой, който притежава един РОБ, НЕ е беден", гласяла една Ислямска поговорка. Ето защо всеки Мюсюлманин мечтаел да си има роби, които да работят вместо него и да го издържат. Мюсюлманин разполагал с живота на своя роб. Султан Мехмед Втори наредил да отсекат главата на негов роб, за да покаже на Италианския художник, който го рисувал, как се свиват шийните мускули. Когато при Турски Кадия( съдия) доведат българин, несправедливо обвинен от Богати турци, за да си придаде важност, Кадията подръпвал от наргилето си. Но той вече е взел решение в полза на своите, ислямисти. Кадиите( турски съдии) си затваряли очите, когато Мюсюлманин ограбвал или убивал гяури( българи). Думите Бакшиш( подарък) и РУшвет( подкуп) са турски.
Преди не много години (не повече от 10-15) Министерство на образованието и науката имаше комисия, която оценяваше кои учебници да се използват. Само че тази комисия не беше удобна на издателите (защото не всички учебници минаваха с положителна оценка) и вероятно под тяхно давление същата беше премахната. Резултатите не закъсняха: всяко издателство нае по някой професор, доцент и т.н + авторски колектив, да напишат учебник. Този учебник се юрваха да го предлагат в училищата и се стигна до абсурдното положение деца от съседни паралелки в едно и също училище да учат по различни учебници (защото преподавателите избират по какво да предават) ! Тези учебници са трудни за разбиране от възрастни със (смея да кажа) средно ниво на интелигентност, а какво остава за деца! Така че не комисия за преглед на съдържанието, а комисия за оценка на учебниците е необходима! И то спешно! Но тогава някои издателства ще глътнат една студена вода.
да научи пишещите учебника да имат ясна идея какво искат да кажат. Че често мотива за словоблудстването в учебниците, което обърква децата е с мотив да ми платят повече, за по-дълъг текст.
ЗАЩОТО ОПРОСТЕНИЯТ "МОДЕРЕН" УЛИЧЕН И ГЕТО-РАЗГОВОРЕН... ЧАЛГА-СТИЛ СЕ Е НАЛОЖИЛ...... НАСКОРО ГЛЕДАХ НОВИ БЪЛГАРСКИ ФИЛМИ.......!!!??? СЦЕНАРИСТИТЕ....!!!??? НОВИНИ....ВОДЕЩИТЕ.....!!! ??? ..... БЯХ УДИВЕН, УЧУДЕН, ИЗУМЕН ОТ ФАКТА.... ЧЕ ТОЗИ УЛИЧНОГЕТОЧАЛГА СТИЛ СЕ Е НАЛОЖИЛ...... ДОРИ И ВОДЕЩИТЕ В НОВИНАРСКИТЕ МЕДИИ ОХОТНО СЕ ВЪПОЛЗВАТ ОТ ТОЗИ ПСЕВДО"БЪЛГАРСКИ РЕЧЕВИ СТИЛ" ........ КЪДЕ СЕ ИЗГУБИ БОГАТИЯТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК....ЧИИТО ПЪЛЕН ТЪЛКОВЕН РЕЧНИК Е ЗА РЕКОРД ГИНЕС.....КАСТРИРАН,СКОПЕН,ОБЕЗЛИЧЕН......ПРЕДИ ГОДИНИ В УЧИЛИЩЕ........ УЧИТЕЛИТЕ НИ ПРИТЕЖАВАХА ВИСОКО НИВО НА РЕЧЕВА КУЛТУРА И БОГАТА РЕТОРИКА....!!!!!?????
Учебниците трябва да бъдат на езика на съответната наука или дисциплина. Учителите са тези, които трябва да направят урока разбираем за учениците.
Ролята на учителя е сведена до "слушам и се подчинявам". Издателствата се договарят с директорите и закупените веднъж учебници се предават от випуск на випуск. Как избират, като в обикновения случай в началото на учебната година новите учебници са все още в печатница, а старите идват от предишни випуски?
Не само академичния език ! в Историята и География да пише за България, Европа и тогава за останалия свят, По математика в основното образование да се учат основни ,базистни неща, не смятам и че теория на вероятностите и е мястото в средното образование. Има доста нови и класически български автори останали извън учебниците. По изкувствата може да наблегнете на история на съответния предмет ,който не може да пее и рисува няма кака да стане творец, но обща култура ще има. Ако трябва направете мини референдум между учителите , но прецизирайте уроците иначе рискувате да останат напълно неразбрани и ненаучени В съответното образование трябва да се учат съответните неща - в основното - основни, в средното - надграждащи основното.............и въобще няма да е зле да се замислите , поне за средното образование да има избирателност от съответния ученик - ако иска да учи повече математика да е повече математика.....а не да давате 3 свобоно избираеми и това да е избора, учители поне има в момента - наемайте повече от тях по разнообразни предмети, на хонорар допълнително ....
Крайно време беше.Започнете с учебника по Литература за 5ти клас.Той може да затрудни дори академици.
За лятната ваканция какво измъдрихте, ще почва на първи юли и ще свършва на първи септември?
Аз съм на 64 г.От както се помня все се променят програми и учебници в училище !Дойде време да ходят и внуците ми и още не сме намерили верния път Докога бе "Джананм"Няма ще ли някоя умна глава да каже "Стига вече" Няма ще ли кой да препише само учебни програми от умните страни .И какво стана ,леле ужас някой да казва , че не знае че Халкидики не държава Но за порнодджуките всичко знае ,да размахва гащи пред телевизора знае и да получава супер кола без да има мозък знае Е тогава защо ние училището Да го направят само до 4 клас , защото само до тогава децата обичат да учат
Не е лошо авторите на учебниците, да са виждали поне деца или като начало някое познато роднинско дете да го прочете! Също така би било хубаво да бъдат съобразени учебните броят на часове с броя на уроците, предвидени за една учебна година! Дъщеря ми е седми клас и забелязвам, че колкото повече се работи по съдържанието и се синхронизират предметите, толкова по-зле става! Например по физика за тази учебна година има предвидени 58 урока в учебника по физика. Те имат 2 часа първия срок и 1 час втория, т.е. 1,5 часа средно за учебната година. В учебното съдържание са предвидени 58 урока. Календарната година има 52 седмици. Естествено, за никой не е изненада, че учениците имат не повече от 36-38 учебни цедмици! Т.е практически е напълно невъзможно целият учебен материал дори да бъде преподаден...
Как не ви е срам? Две години да ви хрантутим да правите анализи. Учебната програма е измислена и е сходна във всички развити страни. Никой не иска от вас да измисляте топлата вода а да преписвате.
кат ша чистете чистете и правописа да не са иска да са пиши правилно а тъй както са говори важното е да са разбираме