И ”Глобул” махна автоматичното подновяване на договорите
"Глобул" ще премахне автоматичното продължаване на договорите за новите си абонати от 5 април. Компанията ще махне обаче тази клауза и за досегашните абонати, когато и "Мобилтел" направи същото.
Обратно в новинатаКоментари - И ”Глобул” махна автоматичното подновяване на договорите | Днес.dir.bg
Коментари
Трябва в договорите да има някаква опция, че могат да се прекратят без глоби, ако клиентът е недоволен. Примерно MTEL от много месеци надписват и бавят сметките. Сериозен повод един клиент да иска да прекрати договора си предсрочно. Или Интернетът от еди кой си оператор не отговаря на посочениет скорости, няма го с дни и т.н. В този случай е редно клиентът да може да се откаже от услугата след като очевидно тя не се изпълнява. А не по 1 година да сме вързани за някакви фирми, който са пределно наясно с това и не си мърдат пръста за клиента, а после го метват с още 1г.
Ползвам всички възможни услуги на Глобул - в общ пакет, с натрупване, но без лизингови задължения (за техника). Досега съм доволен от продуктите им и от обслужването, а колегите ми все мърморят с/у другите два оператора. За около десет години не се е налагало да се карам със служители на Глобул, а иначе аз задължително вдигам скандал, когато ми се нарушават интересите.
Кво да очакваме от подлите византийци освен мазна и хлъзгава позиция? Като са толкоз загрижени за клиентите си защо не махнаха клаузата за всички? Кво ги бърка Мтел? Защо все гледат Вуте? С това си поведение и само ще изгубят клиенти, вместо да се издигнат в очите им
Глобул се държат детински и непрофесионално като гледат в паничката на другите и открито плюят конкурентите. Вместо да си видят техните кирливи ризи, те се вторачили в другите играчи... Има една приказка "Всичко Мара втасала та гледа и у чуждата паничка"
ейй, те пък щото останаха последни и за това и те го спряха автоматичното. Но въпреки всичко изобщо не може да им се има доверие. Новата 'кампания' дето стартираха с връщането на парии и не кво.... всъщност пак има уловка - дават ти телефон, дето уж е подарък, и после като решиш да се откажеш ти казват, че трябва да изплатиш апарата.... малоумна работа!!!
Много некадърни мнения има в този форум! А хубаво ли Ви беше, когато плащахте по 3 лв. на минута дълги години на един монополист? А сега има избор, има конкуренция, има и нормални цени. Някои хора, като лапнат апаратчето не го пускат. И ако има някакви нередности, затова си има КЗП и КРС. Протеста трябва да е срещу тях. Монопол има в електроснабдяването. Там не можеш да избираш. :) Естествените монополи трябва да са държавни.
Съгласен съм, че протеста трябва да е към комисиите защото те доуснаха с изменения да се стигне до тука и не реагираха още на първите сигнали, а отговаряха че това се договорни взаимноотношения
Да си чувал нещо за картелни споразумения и защита на конкуренцията? Или си служител на някоя от компаниите. Каква е разликата между 1 монополист и 3 немонополиста, които са се разбрали да действат като един?
Драги Распутин, много филми гледаш. :) Не е възможно да действат, като един, защото не са в равани пазарни позиции. Най-много абонати има Мтел, после Глобул и накрая изтърсака Vivacom. Каква сметка, например имат Виваком, за да поддържат статуквото, като по този начин ще облагодетелстват най-вече Мтел, като бивш монополист? Преди да пишеш глупости, първо малко помисли! Когато вече се изравнят пазарните позиции на трите оператора и има минимални възможности за експанзия, тогава вече могат трите оператора да си спретнат една стиковка. :)
Всички оператори(и трите) са "майка плаче"! Това просто е България! И голяма отговорност тук носят политиците и държавата. Само приказки за държава на гражданите и гражданско общество. Това, което в момента може да се направи е, ако не ви харесва оператора, да го смените, като изберете най-изгодната за вас от ОБЯВЕНИТЕ тарифи на компаниите. Самата идея да ви дават бонуси, за да останете показва, че като останете, все ще намерят начин да ви го изкарат през носа. Наказвайте ги, като ги напускате! А в движение ще чакаме държавата, за такива унизителни към нейните граждани практики, да почне да налага милионни глоби, а защо не да отнема лицензи и да пуска нови играчи на пазара. Защо да няма 5-6 оператора? И чак след това може да очакваме и у нас отношение към клиента такова, каквото е във Великобритания.
Александър Бел изобретил телефона през 1875. Когато го включил за първи път, видял, че има две неплатени сметки към Мтел
Бях дългогодишен абонат на Мтел, след като ме нервираха за пореден път, след скандал и опит за измама от тяхна страна за да ми продължат договора, накрая го прекратиха. Сега съм абонат на Виваком и говоря с удоволствие. Хубаво е да не махат автоматичното подновяване за да може да имат все още достатъчно клиенти балъци и да правят конкуренция на Виваком - да ги поддържат във форма :)
цитат:"Глобул" въведе подобни клаузи и в своите договори, за да защити своята пазарна позиция"- въведе ги, защото видя възможност и не трябваше да вземе на 90% клиентите на мтел ли? Картелите на този малък пазар отвсякъде изпъкват. Тук конкуренция и пазарни позиции са изкривени понятия. Две фирми не се конкурират само по цени, а по условия, обслужване и още много други. Колкото гореспоменатите са по-благоприятни, толкова повече клиенти имаш, които увеличават твоя дял на пазара. Дял на пазара не означава броя магазини!
Мтел са много големи мошеници, както и всичики останали оператори. Надписват сметките, както на тях им харесва и ще си загубят клиентите много скоро. Мтел, "Великата компания" лъже хората на общо основание с уж нови изгодни договорчета, с незнам колко безплатни минути и дъра-бъра два чадъра. Ама те какво си мислят, че хората са прости ли? Не са, просто са се хванали на хорото и като им изтекат договорите и няма да остане никой при тези измамници.
Преди имах GSM към Глобул и исках да го прекратя, но ме цакнаха със такса за следващия период, защото оставали по-малко от 7 дена до започването му. Искаха ми такса за незапочнал период, тоест за несвършена работа която никога няма да бъде свършена! После имах служебен телефон към тях и те пратиха човек да ме анкетира на адреса ми в провинцията, на който беше регистриран вече спряния ми от няколко години личен телефон, служебния беше на фирма от София!
То беше ясно, но докато не се почне с глобите от по 50 милиона, а не по 5000 лева, нищо няма да се промени. Как може да се глобява с 5000 лева фирма, която прави по над 1 милиард на година? И най-малкото, от всяка измама прави милиони.
Странно племе е българинът, все си мисли, че го лъжат, надписват сметки, бил съм клиент на мтел 5 години и никога не са ми надписвали сметките, имах карта и на глобул и там не съм имал проблем, как стават тези надписваници не ми е ясно, като имате проблем, вадиш една разпечатка и гледаш, а относно цените и на трите мобилни оператори са с мед да ги намажеш, в Германия за какви космически суми става въпрос, но там никой не върви по улиците и не гомопи по "Джи си ема"
Абе пич, кви цени тук в Германия...?! Аз съм от 11 г. тук, и всеки път като се прибера в БГ, ми настръхва косата от цените които плащам с припейда на М/тел или Глобул...!!! Бях даже в Испания и телефонирах с моята немска карта... ПОЗНАЙ..? Излиза ми 50% по/евтино от БГ.....Абе кво да ти разказвам..?!Слушаи си чалга и бъдин щастлив...
Кога еm-tel ще се изравни сметките неможе всеки месец да плащаш по две сметки и на края да имаш три сметки не платени .ДОКОГА
И едните и другите сте един дол дренки! Ментел, след като уж направиха оня безплатен концерт по случай рождения си ден, начислиха на абонатите си измислено надути сметки, за да си платят за удоволствието. Сега другите нещастници изтъкват като аргумент, че първите не напривили еди какво си, затова и те нямало да го направят. Извинявам се, АЛООООООО, вие за вашите абонати ли се гришите или си мерите оная работа с най-големите ви конкуренти и правите всичко заради тях?! Най-доброто предстояло, а?!
Ако МТЕЛ не въведе това и за старите клиенти, веднага ще се махна от тях. Да не правят потребителите на идиоти че правят голяма отстъпка като е валидно само за нови клиенти.
Една кратка история... Преди години живеех в Англия, съответно ползвах Водафон. По принцип-никакви проблеми. След около 15-16 месеца, откакто съм абонат, получих известия, че поради "технически" причини, сметките ми за телефон са били надписани с 36 паунда!!!(нещо, за което никога не съм знаел и няма как да знам). Поднасяйки ми своите извинения, заедно с чек за сумата, ми предлагат до края на годината да бъда без такса. Ако не ме удовлетворява, ме канят на разговор, в който ако не се съглася на техните условия, са съгласни да ги съдя за обезщетение. Когато тази изстория се случи в БГ, значи наистина имаме държава. Но както на всички ни е ясно, всички монополисти плащат за тяхното спокойствие, без значение кой е на власт. Да не говорим за това как американски съд глоби една банка 350 000 000 долара за измами към клиентите си.
ВИВА КОМ СА НАЙ ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖЦИ.ЧАКАМ СЛЕД ДВА МЕСЕЦА ДА МИ ИЗТИЧЕ ДОГОВОРА И СЕ МАХАМ ОТ ТЯХ.ЖАЛКО ЧЕ ЕДНО ВРЕМЕ КОПАХ ЗА ДАМИ ПРЕКАРАТ ТЕЛЕФОН И ТЕЗИ ДОЙДОХА НА ГОТОВО.Т Ъ Р Т Е И.
Прав си ! А за копането се сърди на онова нищожество Симеон, които подари БТК на синовете си за 400 млн., а те я продадоха с 1 млрд. печалба на следващата година.
ами ние си говориме семеиството в българия с немски карти на водафоне(предплатени) и дори с роминга ни излиза по ефтино.а от скоро си имаме радиостанции пмр и за град са отлична комуникаця
В нормалните държави когато 2 или повече компании се наговарят за неща които са в ущърб на клиентите автоматично кара прокуратурата да се самосезира. Уви в БГ това просто няма как да се случи. Дали ще доживеем този ден да видим държавата да постави монополист на мястото му?
Гробул е една арогантна,лъжлива,крадяща абсолютно пропорционално на Ментел,компания.За мое най-голямо съжаление,работата ми налага,да ползвам корпоративни карти и към трите оператора.Хора,не се лъжете-абсолютно еднакви са-нелоялни,алчни,надписващи....Нагли,лишени от всякакъв морал и фирмено достойнство,монополисти.
Аз пък си знам кога ми изтизчат догоорите с Мтел и Глобул. Единия на 11 декември, другия на 22 декември, и ще си вземем довиждане :) Спирал съм телефон към Мтел - отивам в офис, 10-тина дни преди да дойде задължителния едномесечен срок за предизвестие. И оная ми казва - "ама не може така, трябва да дойдете ТОЧНО в деня!" При което и казвам - "ми то е неделя?" После ми казаха, че можело и на *88 да се обадя, и с клиентска парола да ми спрат телефона. Така и направих. Обадих се, казах какво искам, и след не повече от 15 мин. ми се обади няквква много любезна кака - и започна да ми предлага индивидуална тарифа, след това - да ми направили месечната такса 0 лева за ЦЕЛИЯ период на договора, но разговорите да са малко по-скъпи, накрая - да мина на прима... в крайна сметка ми спряха картата без почти никакви разправии. Да, обаче един колега закъсня точно с ЕДИН ден. И се прецака :)
от 11 г. съм в глобул, а от 8 месеза и в мтел. глобул е много по-коректен. просто са несравними мтел още на вторя месец ме "изработиха" с космическа сметка. тотални мошеници са!
Бях и съм лоялен клиент на М-тел от самото създаване! Плащах редовно пет абонаметни плата с пет сим карти! Миналата година едната карта ми стана излишна и помолих да я ми я спрат. Естествено ме цакнаха с въпросната клауза за автоматичното подновяване! Е загубиха ме като клиент ЗАВИНАГИ - поетапно си спирам всички телефони като спазвам едномесечното предизвестие!
И още нещо, срочните договори са си съвсем нормални, когато ползвате бонуси(друг е въпроса дали това изобщо са бонуси). Та като вземеш без пари телефон, който струва 100 лв. например, как да ти прекратят договора? Върни телефона(или плати неустойка-това правят) и бъди жив и здрав. Но те го удариха през просото и почнаха с ИЗМАМА да продължават договорите. Ако зависеше от мен, аз бих им взел лиценза на М-тел. Без да ме интересува какви данъкоплатци са. Мошеници! А най-добре 2-3 нови лиценза за мобилни оператори, тогава ще видите какъв вой ще нададат!
Напротив, има договор и при софтуера - EULA. За да го инсалираш, трябва да се съгласиш с него, иначе не може да ти продължи инсталацията. Там нещата са още по-законово заплетени, защото на практика ти тези условия не ги виждаш когато купуваш продукта, а чак като почнеш да го инсталираш. И естествено в тези условия пише, че МС не носят никаква отговорност за каквото и да е :)
Увлечени да плюете по доставчика ви на каквито и да е услуги, вкл. и мобилни, пропускате да забележите събитието, че за първи път, след граждански натиск и то много силен, "робите" извоюваха една малка победа. Да ни е честита и да се отиде докрай, да не остане само поредната мимикрия.
Цитат: "Когато това не се случи, "Глобул" въведе подобни клаузи и в своите договори, за да защити своята пазарна позиция", добавят от телекома.". Това звучи супер тъпо - ако Глобул беше премахнал тази клауза преди година, сега абонатите му щаха да са с 1 милион повече, а на Мтел с толкова по-малко. Глобул са поредните тъпаци, които си мислят, че всички сме балъци.
Цялото ми семейство ползва услугите на Вивател.Много сме доволни.При тях всичко е коректно и прозрачно.
Интересно мнение. Чак прозира. БТК са толкова коректни, че трябваше с бой да си прекратя договора за домешен телефон.
Ал, и аз ще потвърдя, че Виваком са много коректни и точни, поне за сега. От август м.г. съм техен абонат след епична битка с Мтел. На Вивател слабото место им са офисите, според мен. Там работещите никога нищо не знаят, каквото и да ги попиташ вдигат рамене или ще ти кажат нещо, което е много далеч от истината.
ТЕЗИ НЕ СЕ ЛИ СЕЩАТ,ЧЕ АКО ТОВА НЕ ВЛЕЗЕ В СИЛА И ЗА СТАРИТЕ КЛИЕНТИ ТАКА ЩЕ ГИ ОТСВИРИМ,ЧЕ ВИВАКОМ НИ ЧАКА...
Договорите трябва да са за не повече от 3 месеца и след това да се прекратяват с едномесечно предупреждение. Другото е елктронно -мобилно робство.
Хора, всички при Вивател! Да загинат другите два мастодонта.
Александър Бел изобретил телефона през 1875. Когато го включил за първи път, видял, че има две неплатени сметки към Мтел
"...ограничаването на срока на договорите до 24 месеца, с опцията и за 1-годишни контракти в случаите "когато клиентът изрично предяви такова желание" Ментел си е ментел...Договорите трябва да са мах 1 годишни с опция ако клиентът пожелае 2 и повече год. И Глобул да не се праят на ощипани щото и те са същите дрис.и :(
Дано да дойдат О2 или Вудафон - да видите как фалират боклуци, като М-тел и Глобул....
Бойко трябваше да почне с банките. След това да мине към горивата. След това ГСМ операторите След това електро-разпределите и останалите монополи. Ама , на , само по магистралите и метрото има напредък. Което си е едни магистрали и едно метро повече от комунистите и царя.
А аз като съм "стар" клиент и не мога да се откача от няколко години, защото все си изпускам срока? Явно продължавам да си отварям очите, защото пак ще ми го подновят автоматично. Май само "Виваком" са коректни към всички, а останалите все гледат да изработят клиентите си.
Няма ли държава да ги глоби тия кръвопийци с по няколко милиона и да си дойде всичко на мястото. Или държавата мяма интерес да се бърка в делата на картелите..
Мтел бяха много години монополисти,благодарение на И.Костов!Една СИМ карта струваше 200 лв.?!Мошеници,както и Костов!Всички при Виваком!!!
от 4 год. съм на договор,и мисля че е достатъчно.Само задължения и изисиквания към мене.минавам на ваучер,и не ме интересуват кой е по-добрия оператор.по малко дрънкане по телефона,може да е по-здравословно.Без моите пари няма заплати.
Скоро си платих сметката в ГЛОБУЛ и поисках и апарат на лизинг , защото ми изтичаше договора и исках да го подновя . При подписване на договора ми представиха да подпиша и ЗАПИС НА ЗАПОВЕД , на която никъде не пишеше номер на договора , нито срок , нито задължение да ми върнат оригинала след изтичане на лизинга - нищо , просто сумата на апарата . След скандал и отказ от моя страна ми казаха : - Вижте този човек - сега взе 3 апарата и нищо не каза като разписваше . Това е новото робство , но ще си го предявят когато поискат , може и след 10 години , за да са по-големи лихвите . ВНИМАВАЙТЕ КАКВО РАЗПИСВАТЕ . Трябва вече с адвокат да ходим в магазина .
А аз да допълня, че и аз бях свидетел при един приятел като му предоставиха Запис на заповед. Направо се оцъклих, обаче като видях, че е предварително предявен, което е вече е ненормално. Осъден преди да си направил нарушение. Да се чуди човек до къде стигна беззаконието в България.
Не трябва да подписвате! Много по лесно е да си купите само апарат. Ако не е по джоба на човек да си купи най-новия модел, винаги може да си вземе по-нисък клас или предходен модел без за се обвързва с проклети договори. Това е решението, поне докато в България не се оправи отношението към клиентите.
Не мога да повярвам, че това нашето е държава! Две частни фирми с изключително негативен имидж разиграват някакъв жалък фарс, правейки се на много загрижени за абонатите си, докато в същото време далаверата им си върви, печалбите им се трупат и двете компании са доволни от положението. Не разбирам къде е държавният релупаторен оргран, с какво тези хора заслужават хилядите, които получават? Как е възможно толкова много години да не се намери решение на проблема с тези унизителни автоматично подновяващи се договори, които се превръщат за немалка частот абонатите в пожизнени?!
Мобилните оператори си отправят ултиматуми през медиите все едно,че няма държава ?! ..Аз ще спра да съм непочтен,но и Иванчо да спре,щото иначе няма ! Защо ще се отварят приемни за оплаквания,когато може да им се обясни,че при една и съща доказано престъпна практика ще бъдат изхвърляни от България ? Представяте ли си аз всеки ден да нахлував у съседите и да ги обирам,следствие на което държавата да открие приемна за оплакване от мен !?