БСП внесе проектозакон за отмяна на плоския данък
БСП внесе законопроект за данъците върху доходите с идеята за въвеждане на прогресивно подоходно облагане и елемент на семейното подоходно облагане.
Обратно в новинатаКоментари - БСП внесе проектозакон за отмяна на плоския данък | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
К О Й (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
1 (нерегистриран)
Кажи къде има демокрация от твоята?
Демокрация на идиоти (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
376 (нерегистриран)
Това как ще помогне на икономиката и на работещите? Кой е луд да се води на висока заплата? И кой шеф осигурява на пълна заплата?!
1 (нерегистриран)
Има и балъци.
Alsam (нерегистриран)
Поне да бяхте прихванали нещо от съвместното управление с турците, под турско робство е имало само данък десятък. Ежедневно работата на всеки български чиновник е да мисли как да вземе на данакоплатеца 1лев повече на ден.
1 (нерегистриран)
Браво!!! Така трябва. Ще вземат от тези, които произвеждат нещо. И ще го дадат на държавните чиновници, които пречат на всичко.
Демокрация на идиоти (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
нема такива изроди ей (нерегистриран)
Ей това по-лошо от нагъл комунист надали им. Не стига че работещите в България са под 2 млн. Ами дай да ги довършим с данъци!
Гордън Шамуей
Тия започнаха със селските си тарикатлъци!
Напомняне (нерегистриран)
Напомня се на българските комунисти, че по време на турското владичество данъкът е бил - десятък. Другари, никой не е грабил народа си както вас, в хилядолетната му история. Другари, този път червения ботуш го няма и няма да ви помогне. Опомнете се!
честито (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Кръчмарят (нерегистриран)
Абе Вие... прости ли сте, не сте учили математика ли, не можете да четете ? Какво толкова революционно се предлага - нищо. Ако сметнете ще видите, че при 2000 лв, данъкът ви е 186 (при 10% е 200); при 3000 лв (186 + (3000 - 2000)*0,12 = 306 при 300 с 10%... Единствено тия с доход по 8000-9000 ще имат разлика, която пак няма да усетят. Все пак, като са и гоУеми мениджъри и отговарят за много хора, ще плащат и по-голям данък, за сметка на това, че размахват камшика и управляват. Айде стига сте се пенявили, за очевидни неща.
ерверт (нерегистриран)
само процентът м/у 2 и 5000 е 15%, т.е. 336лв при 3000лв доход (11.2% данък)
:-) (нерегистриран)
Плосък та ръбат. А за корпоративния (т.е. тия с милионите) - 10%. Докато се лаят тези с 300 и тези 1300, с милионите им се смеят.
гост (нерегистриран)
евала андрешко, дърпай всички в казана
не точно (нерегистриран)
при 3000 лв (186 + (3000 - 2000)*0,15 = 336 при 300 с 10%... при 4000 лв = 486 вместо 400 и т.н.... въпросът е, че и сега доста хора се осигуряват на минимална заплата, просто защото не виждат смисъл... като им се даде минималната заплата да е и без данък, още по-добре за тях...
трудна работа (нерегистриран)
повече хора ще имат стимул да са в сивата икономика... пък и данък общ доход не пълни хазната, това е по-скоро популистка мярка, която ще спести по 34 лева на хората с заплата до 1000 лева, но нищо повече - не увеличава заплатите, което е по-добрия вариант за повече разполагаем доход... хазната се пълни от ДДС и акцизи, там трябва да се поработи.
:-) (нерегистриран)
Но за сметка на това отново дава бонус на който се осигурява на минимална заплата. От 680 на 340, сега поне половината данък си плаща, после - 100% укриване
точно (нерегистриран)
тотчно така... всичко минава под линия... ако искат справедлив вариант, този, който предлагаха преди и не мина е по-добър - 10% до осигурителния праг, 15% над него и толкоз... но не е достатъчно популистки вариант, защото тези с ниски доходи не кярят, а само се настройват хората с високи негативно... та на никой не му стиска да го предложи...
Червен популист (нерегистриран)
Отмяна на плоския данък само ще влоши положението на държавата. Ще спадне рязко събираемостта на данъка и ще има бягство на капитали от България. Ще се увеличи още сивата икономика. Върхушката на БСП ще продължи да живее охолно, независимо от данъка. Поради своята зависимост от Москва, с това си действие БСП изпълнява заповедта на Москва да прави всичко възможно, за да е зле България и народът й да живее зле. Такова състояние на България и българите е удобно на Москва във войната й срещу ЕС. Искането за премахване на плоския данък е пореден епизод от войната на българските комунисти срещу собствения им народ, продължаваща вече повече от 70 години.
Абе махате се бе комунисти гнусн (нерегистриран)
Явно пак циганите и турците ще са облагодетелствани. Против съм отмяната на плоският данък. За мен той е на-справедлив. Много добре помня как навремето ни беше страх да ни вдигнат с 10лв заплатите, защото минавахме в горното стъпало и като резултат взимахме по-малко!
yoyo (нерегистриран)
айдеее,като се има в предвид вашите гласоподаватели,то никой от тях не трябва плаща!!! интересното в случая е,че тия измамници не направиха нищо по въпросът когато бяха мнозинство(подобно на етническата секта за закона за възродителният процес),а именно сега,за да имат оправданието,че са в опозиция и нямат глас в парламента!!!
Аз (нерегистриран)
И при плоския данък богатия плаща повече, за какво да се слага прогресивен ? Сега ако взимаш 300 лева ще платиш данък 30 лева. Ако взимаш 2000 лева ще платиш данък 200 лева. Справедливо е за всички да е еднакъв процента. Десятък и толкоз...
jj (нерегистриран)
А корпоративния данък? Не следва ли печалби да се инвестират, вместо да се изнасят и да се трупат в анонимни сметки на фиктивни имена и комании?
към jj (нерегистриран)
Сякаш не помним как се криеше преди когато корпоративният не беше 10%.
goto6o (нерегистриран)
Ееееее ..почна се ! Предизборната кампания!
възмутен (нерегистриран)
Аз съм твърдо против да се маха плоският данък! Процентът е за всички и е най-справедлив. Взима се 1/10 от заработеното на всички. Ами какъв е стимулът да работиш повече като ще ти вземат повече? Или комунистите не са свикнали да работят, а само да взимат!
Popa
КОНСТИТУЦИЯ на Република България Чл. 60. (1) Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. Нема такива пинизи българския гражданин да не плаща данъци. Само електората на БСП, състоящ се на 90% от мангусти не плаща данъци!
NMVNCM (нерегистриран)
данъкът е прогресивен, т.е. в зависимост от големината на данъчната основа се акумулират натрупванията - основа от 2000лв би се обложили с ДО от 442лв (по предложението на БСП), сега е 200лв
Konstantin
Не знам какво е ДО, ама досега за 2000 е 200, а по предложеното става 186...
мьбнцж (нерегистриран)
трябва да се добавят 70лв за дохода между 300 и 1000лв. иначе излиза че с данък се облага само горницата над 1000лв. получава се общо 256 или 12.8%
8 (нерегистриран)
Единствената причина да стоя в България е ниския плосък данък. Ако вдигнат данъка на хората с нормалните заплати за да хранят циганите за какво да стоиш в бг...
Циганин (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
жеко (нерегистриран)
и с плоския данък малко са бизнесмените които декларират всичко и оставят парите в бг, така поне малкото което оставят на "яве" ще бъде обложено... правилно а на бедния няма вече какво да му земеш...всичко свърши приятели...
КЪСНО ! (нерегистриран)
Много е Късно ! Никога няма да гласувам и симпатизирам на някой, който в бедна страна въвежда плосък данък !
Konstantin
И като е рошав данъка какво ще се промени, ако не е някаква тайна...Всеки подоходен данък над 15% е обречен на неплащане...Особено при по високите доходи...
жеко (нерегистриран)
а пък до сега щото се скъсаха да плащат и плоския
Забравен урок (нерегистриран)
Богатите на Запад, преди да падне соца бяха разбрали едни важен урок: по-добре да се преразпределя част от богатството им към другите, от колкото да има революции и да изгубят всичко. Сега те го позобравиха тоя урок, а при нас е забравен одавна. Така че, ако богатите в БГ не си припомнят бързо тоя урок, има голяма вероятност да пее Калашник и всичко почва от начало! Тогава ще е най-зле за всички.
7251 (нерегистриран)
Българите са доказали че ако ще да умрат от глад нищо няма да направят - така, че тия мечти за калашника ги забрави. Освен това на мен лично, ако ми вдигнат данъка спирам дейност или я изнасям - и много други мислят като мен - не си прави сметки без кръчмар - проблема не е в данъците и никога не е бил в България - и преди плоския данък не бяхме цъфнали и вързали
;)) (нерегистриран)
Не бих разчитал на това: "...че ако ще да умрат от глад нищо няма да направят". Явно не си гладувал. Гладът е способен да прави чудеса!
guest (нерегистриран)
!!! e прав - няма плосък данък, но аз ще го попитам къде в цивилизования свят, в който вече дълбоко се съмнявам че влиза България, потъват парите на данъкоплатеца с Държавно одобрение..проблема е че пак нормалните хора ще си плащат като пичове а тия които окрадоха КТБ по време на одита, пак ще са на далаверка...
аха (нерегистриран)
На бай Мангау и на богатите тарикати, чиито доходи никой не ги вижда реално, им е през оная работа!
от най-дълбока древност (нерегистриран)
плоският данък е най-справедливото нещо, даже и в библията го има!!!
Справедливост (нерегистриран)
И кои са тия велики справедливи държави?! Я дай някакъв списък на такива, че да се открехнем да справедливост! А що се отнася до Библията - тя е писана във времена, в които робовладелството (т.е. 100% данък за робите) е хранело малка част от "свободните" хора, които са плащали десятък.
гост (нерегистриран)
В библията данъци няма. Има социална справедливост и икономия /ударението е на второтото "и"/.
Административен капацитет (нерегистриран)
Нулеви данъци. Тая държавна администрация ни краде и ни се подиграва в очите.
Стареца (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Старецо (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
четете (нерегистриран)
Не го въведоха по рано прогресивния данък, защото турците чорбаджии от ДПС държащи бизнеса в Булгаристан не даваха !!!!!!!
!!! (нерегистриран)
Къде на друго място в ЕС има плосък данък бе, тъпаци! През к--а ми е за БСП, обаче за това подкрепям! В БГ достатъчно се краде по други начини за да се остави положението да се краде и през плосък данък!
God (нерегистриран)
А ти умнико виж колко данъци РЕАЛНО плащат богатите в държавите без плосък данък. Богатите винаги ще платят колкото преценят, но средната класа пак ще го издуха. Какво по-справедливо от това всеки да плаща еднакъв процент от дохода си на държавата? Така имаш стимул да работиш легално на висока заплата и да търсиш начини да си увеличаваш легалните доходи, а не да работиш на сиво. Ама то за тая работа трябва и акъл, а не само комунистически плам в очите.
Бре! (нерегистриран)
Ами ти си по-умен тогава от най-умните в целия ЕС, бе! Ти си национално богатство напрово! Не се ли усещаш колко не си в час!
Абе, мозък (нерегистриран)
Колко е средната заплата на "средната класа" в БГ?! Абсолютно сигурен съм, че не е над 2000 лева! А за 2000 лева доход данъкът при тази схема би бил около 9%, а не 10% както е в момента! Т.е. Цоциалистите в този много рядък случай предлагат нещо, което би облекчило средната класа!
EU (нерегистриран)
Ех, "умнико", аз плащам реално под 10% данък. Човек с моите доходи без жена и деца би плащал над 20% данък за същия доход! Абе то всички сте много умни и справедливи в БГ-то, та затова ви гърбят мутри, мафиоти и най-обикновени политици.
kukumitzin (нерегистриран)
Господин Миков, защо ен го направихте докато бяхте на власт? - не ви се носеха негативите..., а пардот коалиционния партньор ДПС не беше съгласен
Сметката (нерегистриран)
Нещо не разбирам пишещите тук. При това конкретно предложение, хората с до 2000 лева доход очевидно ще плащат данък под 10% (186 лева при 2000лв доход спореед статията са 9.3% от 2000). Човек със среден доход от 800лв (средна заплата според НОИ) ще плати 50лв данък, което са 6.25% - т.е. по-малко от сегашните 10%.
cucurbita (нерегистриран)
Тук пишат основно баровци, които хранят всички нас, простосмъртните.
КГБ (нерегистриран)
Тук пишат хора, на които сме им платили да пишат глупости. Също и хора, които по-бързо пишат, отколкото мислят.
Н-ам кой си (нерегистриран)
А не виждате ли ,че това си е жив пример за популизъм? Предлагат го СЕГА ,когато "слязоха от коня"! Защо не го НАПРАВИХА когато бяха отговорни затова? Знаят,че ЗА ВСИЧКИ БОГАТИ това е неприемливо и за това И СЕГА НЯМА ДА СЕ ПРИЕМЕ,но ДАЙТЕ ДА РАЗЛАЙВАМЕ КУЧЕТАТА!
ДПС (нерегистриран)
Не го направиха, защото бяха жадни за власт, а ние им държахме яко топките :) Ние не искаме хидролозите да плащат по-големи данъци за хонорарите си!
VeDike (нерегистриран)
Първо да оправят изтичането от акциз, ДДС, и консултантските по офшорки, после да пипат данъка. При условие, че Лукойл и една купчина големи фирми са платили данък 0 (нула лева) за миналата година, това повишаване е път за никъде.
?! (нерегистриран)
Защо си недоволен - ти най-вероятно ще платиш по-малък данък, отколкото плащаш в момента?! При тази скала, само хората с доход над 2280лв месечно ще плащат данък, който е над 10%. Вземи прочети внимателно статията и евентуално учебника по математика за 3-ти клас.
питащ (нерегистриран)
След малко сметки какво се получи за доход от 2000 лв - до сега 200 лв. данък прогресивно 186 лв. при 2100 - 210 към 201 лв. при 2300 - 230 към 231 лв при 3000 - 300 към 336 А при една комисионна от договор-от 2000000 лв 200000 до сега -400000 по точно 399636 лв при прогресивно облагане . Нека помислим кое е по добре за държавата и не са ли малко стъпките за нарастване
cucurbita (нерегистриран)
cucurbita ( нерегистриран ) 29.10.2014 15:39
мими (нерегистриран)
Трябва да се отмени плоския данък.Крайно време е данъка да бъде подоходен.Иначе нямапарив бюджета.Държавните служители да се осигуряват както всички други категории българи.Нали всички работ;ят за държавата.
cucurbita (нерегистриран)
Мими, достъпа до компютър и интернет не е достатъчно основание за писане. Данъка и сега е подоходен. Вероятно искаш да кажеш пропорционален. Пунктуацията също е много зле...
Не пропорционален! (нерегистриран)
Иска да каже прогресивен данък. Сега е (право)порпорционален. А е добре да бъде в известна степен експоненциален.
добре де (нерегистриран)
Замислих се. Все за ЕВРОПА ни говорите. Ами направете необлагаемият мининум като в нормална европейска страна. Направете мин заплата като в Европа. Оставете средства в хората и ще се вдигне покупателната им способност, ще се стимулира вътрешния пазар, НО СПРЕТЕ ИЗТИЧАНЕТО на КАПИТАЛИ от страната, нека се въртят тук... Вместо хората да вземат кредити за дреболии и да процъфтяват кредитни дружества, нека има регламентирани средства ЗА ОБОРОТ в държавата. Социалната политика при предишното тройно управление се свеждаше до увеличаване на някакъв социален приход с 10-20лв от общата каса, дето хич не променя цялостната картинка... Не гледайте само от къде да напълните липсите в хазната, ами я пълнете така, че ГРАЖДАНИТЕ на България да имат ОБОРОТНИ средства...
само (нерегистриран)
нищо не споменаваш,че ще работиш като в западна европа или поне една десета ще свършиш от тяхната работа,само претенциите са ви до небесата,а истината е,че и сега спрямо свършеното много ви плащат
venom (нерегистриран)
Колкото и да не ми се иска да го призная, добре че последната година и нещо, ДПС (мразя ги колкото всеки друг) дърпаше спирачките на тези безумци, червените боклуци!! Ако не бяха в коалиция, а управляваха сами, щяха да направят още по-необратими поразии - и да върнат цигарите по заведенията, и плоския данък да премахнат и какво ли още не! Този плосък данък е едно от най-хубавите неща които имаме в сравнение с другите страни от ЕС, и само една червена кратуна може да напира да го премахне! Никога не трябва да допускаме това!
даа! (нерегистриран)
Ами взимай ибрика и почвай! Е, ти всъщност си го взел вече!
Н-ам кой си (нерегистриран)
И защо смяташ,че САМО ДПС-арите са им дърпали спирачката? Мислиш ,че на червените милиардери им се иска да плащат по няколко милиона годишен данък? :-(
БСП си увеличиха заплатите (нерегистриран)
БСП увеличиха заплатите на всички партийни подлоги. По тази причина през последната 1 година, когато управляваха страната, те увеличиха запатите на общински съветници, на разни технически сътрудници и други подобни, ВЪПРЕКИ че постоянно приказваха че не им стигат парите и дори искаха да правят съкращения в различни държавни фирми. Абсолютни мошеници. Едно приказват , а друго правят....
Петров (нерегистриран)
БСП внесе проектозакон за отмяна на плоския данък Миков, плоско, много плоско.
momo (нерегистриран)
А защо не си го приеха преди изборите когато БЯХА на власт? Май е много лесно неудобните закони да се пробутват на други. Айде, мерси! Не сме ви
чувство за неравенство (нерегистриран)
какво неравенство бе? Нали на всички е по 10%.
neraven (нерегистриран)
всички по 10%, ама едните си чешат тааците, а другите си скъсват гза
454 (нерегистриран)
Чакам от БСП-то и закона за задължинтелното пушене в заведенията и особенно там където се приготвя и сервира храна.
анализ (нерегистриран)
1.Защо не го приеха преди 4 месеца. 2.Западните фирми си отиват в Румъния.Там е плосък данъкът и са по добри и сигурни условията за инвестиции. И за да има 3-то ----Кален номер за новото правителство.Сиреч добрите БСП предлагат но другите лошите не дават. Моля, да идват следващите избори.Отсега се почва предизборната борба за догодина.
предлагат го (нерегистриран)
защото на следващите избори ще се конкурират с Атака за преминаване на 4% -вата бариера.
?! (нерегистриран)
Някой да е казал за промяна на корпоративния данък от 10%?!
георги (нерегистриран)
ако вземам 2000 а имам 4 членно семеиство от които работя само аз,какво тогава,трябва и повече да плащам?
! (нерегистриран)
Ако вземаш 2000 плащаш 200 лв. При новата скала - 186 лв. Въпроси ?
8352 (нерегистриран)
Да, ама ако вземаш 3000 лв, плащаш 336лв , вместо сегашните 300лв. И какво правим?
Niko (нерегистриран)
До тук добре, но при над 5 става малко дебело. По тази схема ще трябва да плащам 200 лв. повече всеки месец. И от тук - насърчаване на сивата икономика и загуба на инвестиции привлечени от 10 процентният плосък данък до сега. Звучи меко казано малоумно да се опитваш да вземеш от хората, които се скъсват от работа, за да запълниш дупки...да не говорим че не сме и толкова много на тези пари и до никъде няма да стигнат.
1 (нерегистриран)
Един съвет към всички политици: Преди да отменяте плоския данък се опитайте да промените плоското си мислене!
Bible story for children (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
много интересен факт (нерегистриран)
БСП почват да се правят на лява партия и да показват загриженост за хората винаги когато изгубят изборите.
Отмъстителите (нерегистриран)
Дрън-дрън.Извадиха от нафталина популизма. Всичката Мара втасала,само не се вчесала.
що бре (нерегистриран)
току виж народецът намазал... поне веднъж, макар, че ... едва ли.
Аз (нерегистриран)
Кретени. Трябва да се насърчава сивата икономика, иначе лапачката е по-малка, нали? Защото хората с високите данъци 90% са с официални заплати. Друго си е всички да минем на 400 лв. минимум, да видя какво ще съберат.
нюанси на сиво (нерегистриран)
1. да де, на устна договорка... щото като не ти платят заплатата, каквото и да сте договаряли, ще ти се полагат 400лв.... 2. Не, че ако договорите ти са изрядни и чакаш 1000 лв заплата нещо мнооооого по-различно се получава... ама все пак ... юридически по-изрядно... ама ако ще те цакат - ще ти пишат глоби за ..... и пак до 400лв ще я докарат или до без заплата
НАЙ
Кирил Петков: Видях как си отиде един човешки живот, с охрана съм заради заплаха
"Медиана": ГЕРБ води сериозно, "Възраждане" вече са втори, ПП-ДБ четвърти след ДПС
Сашко от Перник се изгуби пак, но вече отново е в прегръдките на баща си
Културна дипломация: Новият президент на РСМ отиде на спектакъл на Софийската опера в Скопие
Румен Радев определи като невъзможна военната победа над Русия
Кирил Петков: Видях как си отиде един човешки живот, с охрана съм заради заплаха
Румен Радев определи като невъзможна военната победа над Русия
"Медиана": ГЕРБ води сериозно, "Възраждане" вече са втори, ПП-ДБ четвърти след ДПС
Захарова: Посещението на Путин в Китай е съдбоносно за бъдещето на цялата планета
Сашко от Перник се изгуби пак, но вече отново е в прегръдките на баща си