1/2 от деветокласниците решават само елементарни задачи

44% от българските деветокласници могат да правят само елементарни изчисления по математика. Страната ни заема 47-мо място по математика, 51-во по четивна грамотност и 45-то по природни науки от общо 65 държави.

Обратно в новината

Коментари - 1/2 от деветокласниците решават само елементарни задачи | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

По време на скапания социализъм българските единадесетикласници бяха на ЧЕТВЪРТО място според класация на Юнеско от повече от 100 държави

да, ама това се полушаваше не щото много добре е в България, а защото си мислехме че това е трамплин с който по-лесно ще се чупим назапад - и верно така си стана :)))

Това че "1/5 трудно осмислят текст " не е никакъв проблем, понеже 99% от актуалните текстове (закони, нормативи, компромати и прочие) нямат никакъв смисъл :)))

комунизмът навсякъде е еднакво престъпен, противочовешки и фалирал, подкрепят го само крадци и убийци

Освен, че не могат да смятат, не могат и да пишат. В 8-9 клас имат нивото на деца 3-4 клас. Нито под диктовка, нито да пишат от дъската, а учителя по биология например преподава анатомия на човека.

Ами в трети клас в училище още упражняват аритметичните действия -- какво искате тогава от деветокласниците? Имат по два-три часа седмично математика. (За сметка на това български език и литература имат всеки ден). Въобще води се отчаяна борба да не не би да им мине някоя по-абстрактна мисъл през главата, а после: "Кой ми с.р.а. в гащите?"

Не обвинявайте децата, които са огледало на 20-годишна управленска импотентност в образователната система! Какви крайни цели се поставят за изграждане на една личност в училище!? Липсва приемственост в знанията между отделните класове, много и не синтезиран материал за дадената възраст, посредствени съставители на учебници, които компенсират с висок и неразбираем изказ.

И какъв е смисъла да се образоваш, след като при всички положения в България вегетираш!? Чел не чел, учен, неграмотен, все си на дъното! Разликата е, че като си с по-висок интелект, разбираш и реагираш крайно болезнено на мизерния живот, на който си обречен. Затова управляващите предпочитат да бъдем неграмотни, за да възприемаме мизерията, като част от традициите в България! И да няма недоволни! За едно кюфте и чалга да сме благодарни... Вижда се, че целта е постигната!

Няма да задълбавам в теорията на конспирацията, но днешното състояние на българското училище го възприемам единствено като част от някакъв пъклен план за тотално затриване на интелекта на децата. Как иначе да си обясним факта, че преди 1989 образователната ни система (като качество), при толкова хуления "социализЪм, беше на трето място в Европа, а при "демокрацията" сме на път да излезем извън класацията?

Това са очакваните резултати от добре премислена стратегия за опростяване на населението . Няма какво да се учудват господата , които със своите действия доведоха до тези последствия . Ние бяхме експеримента им . Сменяха ни програмите за обучение всяка година , но устояхме . Материала от горните класове го сваляха към по-малките ,а от университетите - към горните класове, за да проверят колко ще издържим . Ние издържахме! Знаехме повече от своите връстници в Европата. Но такава армия от знаещи не беше по вкуса на определени кръгове . И решиха да се разправят с нас , за да не знаем много . Падението на нацията започна много по-рано и няма какво да се тюхкат тези , които сами го предизвикаха !

Чантата на ученик трети клас тежи 15 килограма, един предмет напр. математика върви с 2 учебника, 2 помагала 1 учебна терадка и 2 други - за работа в клас и за домашно. Същото е и по другите предмети. Не е ясно къде пишат и защо.Стилът вътре е хаотичен, липсват определения и обяснения. После се чудим, защо хем ходи на училище, хем почва системата на частните уроци за кандидатстване за 7 клас. Тогава каква е ролята на обучението в училище?

2+2=4, а може и 3 щом Боко нареди.

Рецепта за отъпяване на нациите: 1) Наводняване със низша лъже-култура по т.нар масмедии, интернет и т.н. 2) Съсипване на образованието: с назначаване на неподходящи "експерти", чиито въдушни замъци относно сратегия, тактика и учебници нямат реална основа (не обиждам - това личи от резултатите), написани учебници на "научен" стил - със прекомерна употреба на специализирани термини вместо на разбираем език, с безкритично използване на остарели схващания, идеи и похвати; ..... можем да продължаваме до безкрайност, но какъв е смисъла? Quo bene /кой се облагодетелства/се пита в задачата. Паразити, бандити, тъмната част, олигархията, мършата. Какво можем реално да направим? Какво са направили едно време дедите ни, когато сме имали нужда да развием образователна система - още по турско робство? Направили килийни училища, читалища, училища? Не, това е следствието. Първо те са взели нещата В СВОИ ръце. Повярвали са си. И са опитвали, докато са постигнали резултати. В крайна сметка са развили образователна система. Сега е наш ред да вземем нещата в ръцете си и да станем активни вместо пасивни.

За начало е необходимо много стриктно да започнем да отсейваме реално малкото но важна информация, които ни трябва и спираме потока низша диария от ТВ, интернет. И да обясним на децата защо това отсейване е полезно. Да започнем НИЕ да си ги обучаваме, дисциплинираме и изискваме да могат да правят елементарни неща свързани с ученето -дори и най-добрите и добронамерени учители са ограничени от това какво им се пуща отгоре. Но за начало децата трябва да могат да се ориентират в това кое се прави първо, кое второ (да има в училище предмет посветен на практикуване на спазване на приоритети и вземане на решения? Няма, защото ние си го знаем и можем. А дали е така? Какво показва живота, фактите?). Също поне трябва да могат да смятат, да пишат правилно и да общуват разбираемо един за друг и за околните. Това са основни умения, дето се оказва, че би трябвало да се знаят, ама от това, което наблюдавам - НЕ СЕ ЗНАЯТ, НЕ СЕ ПРИЛАГАТ. И то от възрастни. И до голяма степен, защото родителите им са се предоверили на една система и не са проверили резултатите, не са упражнили достатъчен контрол върху децата си.

Това е. Няма кой да вземе решенията вместо нас. Докато не осъзнаем това все другия ще е виновен, а работата няма да е свършена. Не е разковничето да се търси виновния - това е отвличане на вниманието. Разковничето е да върнем колата в пътя, а не да се хапем като псета.

Какво се чудим! Та задачката, която ни поставиха западните демократи с извинение през 1990г. бе:- Първосигналност на населението! Трябваше да се формират 2-3 поколения за да стигнем тез завидни дълбини на интелекта на подрастващите и на тяхните родители! Да! За консуматорското общество трябва доволен изпълнител! Пусни им чалга, порно, менте пиене и ерзац храни и готово! И внимателно следи, ако има някой млад мислещ и можещ, да го дръпнеш при вас си да бачка за в пъти по-малко от вашите граждани! Така е! Поробените с трудът си винаги са осигурявали охолството на поробилата ги сила!/ Държава, съюз, коалиция, уния/ Трябва смяна на системата!

То Падението си е Падение. И една случка от лятото, разказана ми от приятел. Отива на пазар през лятото и купува там нещо. Сметката е 5.40 BGN /да съм модерен с парите/. Дава приятелят ми на продавача / някакъв вероятно ученик, помагащ На сила на Родителите си/ 10.40 лв.И настава трескава обстановка при продавача, вади се мобилен телефон, да пита, какво трябва да върне. Това не е измислица. Те, Тия, са следващата порция "Ранобудни", без да се извинявам.

Срам за България - в 21 век неграмотна младеж. Къде ще се реализира тази неграмотна младеж..... Но как и да бъде, когато заплатите на учителите са смешни и когато самите учители са неграмотни - не всички , разбира се. Трябва да се започне от горе - много висок критерий за учителите с по-високи заплащания. Да се върнат в училищата безплатните кръжоци, безплатните занимални. Не може всичко да е платено. За децата - безплатни занимални до 8-ми клас, безплатни кръжци, безплатен спорт

Аз съм съгласна, но и безплатното за едни, все някой трябва да го плати, а за образование тази държава пари няма. А тя няма, защото най-лесно се манипулира прост народ, който не чете. Това го знаят дори и тези, които казват за кое колко България да даде пари.

jizast

Вярно е, само като ги погледнеш какви излизат от чалготеките и ти става ясно колко им е акъла. Едни такива прости физиономии, поглед на телета, простотия до шия.

целта е постигната ниско образование прост народ да ходи да бере ягоди това подготвят управляващите 24 години. а някои казват да си търсят късмета в чужбина какъв късмет като си тъп и прост какво можеш да работиш освен да бъдеш бял роб в скъпия европейски съюз. какво предлагаме сега на сирийците как се държим с тях така сме и ние българите из европа блазе ни.

Знаещите и можещите напуснаха България.Малкото ,които останах ги тъпче комунистическо-фашистки ботуш! На сила можеш да вземеш,не можеш да дадеш/да научиш някой на нещо,ако той не иска/.

По време на социализма образованието беше на доста добро ниво и затова всички образовани българи заминаха и се реализираха в чужбина. Сега и образувателната система е не ефективна и децата нямат никакво желание да се образоват дори за елементарни неща, предпочитат да седнат пред компютър, да гледат филми с убийства и насилие, да слушат фолк. Учителите са да ги научат, да ги образоват, но насила никой не можеш да накараш да учи.

Всичко е много по-просто за обяснение - етническите Българи намаляват като процент в училищата поради което се намалява успеха.

Да, ама не - етническите "небългари" обикновено са окапали още след втори, най-много трети клас и изобщо не участват в класацията! Друг е въпросът с какво учат децата ни - имам две магистратури, но като чета учебника по математика (да уточня- един от многото) за 6-ти клас, направо се почувствах идиот...не знам тези, които учат по него, какво ще разберат!

Там ,където знаието е насилие и няма човешко лице- всичко е гнило. В България не може да е друго, защото властва моралът на мутрата и културата на чалгата. А интелектуалецът е роб на управляващите, както бе при соца. Той е един приспособим интелектуалец, за да оцелее.

Уж сме една от най-интелигентните нации, а нещо това изследване не го доказва. Срам и позор пред нас самите и света! Явно можем да се гордеем само с доскорощните знания на родителите си, но не и нашите. Не е нужно да участваме в някакво проучване, за да видим колко неграмотни сме и каква простащина ни заобикаля и незнание, невежество у младите хора. Има много имена, с които да се гордеем, но като че ли те стават все по-малко. Не знам защо така се получава. Погазваме си достойнството.

Глупчо, такава политика се води. Ти знаеш ли, че всяка година няма пари за билети, за да отиде националния отбор на олимпиада. И ако някоя фондация плати се връщат с медали. А няма защото господарите-прости и безмозъчни не дават. Но за тях има милиони. Не сте безмозъчни- просто не им пука за вашето образование и за живота ви също. Те с аобзети от алчност и чуство за недосегаемост. Ако сами не го разберете, че сте оставени сами на себе си- никой не мисли за вас. И училището в бг е място за насилие.....знанието е насилие там, после децата употребявали насилие. Ами средата е нездравословна.

интелекта със знанието. Ние можем да сме интелигентни, но някой трябва да ни научи да използваме този интелект. Обикновено развитието идва от мързеливите, имаме една много точна поговорка за тази цел " Накарай мързеливия да работи и той ще те научи на акъл"

Основните качества на една социална система са образованието, здравеопазването и системата за сигурност на гражданите. Всичко друго е ала бала. Изводите се налагат сами.

Най-малко средства се влагат за образование, здравеопазване и сигурност. Най-много за подлсушване и търсене на вътрешни врагове. Мен също са ме подслушвали, защото не бях съгласен с управлението на организацията, а не бях съсгласен, защото те си караха по стар номенклатурен обичай.

болшинството се стреми към демокрация, а не към социализация?

23 години колонизация - това е един от резултатите. На напразно, там където се извършва колонизация от английски тип първо се заемат с унищожаването на образователната система (едновременно с унищожението на армия и действаща в интерес на гражданите полиция и служби за сигурност). Спомнете си с каква злоба и настървеност седесераските и царските хазарски гавази Методиев, Кретениел Вълчов всички финансови министри без изключение се нахвърляха върху Българското училище, как "реформираха", как тъпчеха и се гавриха с българския учител, преписваха учебници, слгаха вътре Азис и махаха Ботев, как и до днес пълнят класните стаи с компютри вместо със уроци развиващи мисленето. Спомнете си как множество "борси" за съвременни икономически роби набират малкото останали кадърни българчета за да ги пратят първо да берат ягоди и да чистят изпражнения на английски крави, а след това да изпомпат всички спестявания отгладувани с кървав пот от родителите им за да учат и отдадат младостта и активните си години на посраната английска кралица, Швабия или УСА. 23 години демокрация! 10 години Булгаристан в ЕС ! Овое е стандарт !

Ти си типичен представител на голяма част от българите, на които все друг им е виновен, някой все иска да ги унищожи и им пречи да се развиват. Които никога не търсят вината в себе си. И злобата ти към тези, които отиват да се реализират на запад може би е оправдана - за човек който не е успял в живота защото не е предприемчив и интелигентен, но също е типична за голяма част от населението, което си мисли че и "кадърните българчета" трябва да се гърчат заедно с него в мизерията, вместо да си търсят късмета на друго място.

А ти си типичния представител на колонизаторските компрадори, които при показване на "голата истина" (тя е налична 23г. демокрация - 23 години неграмотност и мизиерия!) си разкривяват устните в заучената мантра "конспирация". Не господин "пясък и прах". Аз не съм средностатистически БГ гражданин. Успял съм първо в България, а после "на запад". Успял съм благодарение на българската образователна система - СМГ звършена през 1982 г. и сегашният ТУ (изчислителна техника) завършена през 1989 г. За разлика от вас "глобалистите" не мисля, че българчета трябва да се гърчат където и да било в България или другъде. Няма нация намираща се в първата 50-ца по Света, която да позволява износа на най-кадърните свои деца, лекари (инженери отдавна няма в БГ). А колкото до известната мантра-лъжа-клише, че "все някой им е виновен (на некадърните и малоценни нации)": Ами във всички колонизирани места това е едно от първите "обяснителни клишето", които се втълпяват на аборигените. Правят го от 300 години в Азия, Африка, Щжна Америка и по малко в Европа.

За да докажа че не си съвсем прав, има и други хора в България. Надявам се да изуча децата си на малко по-високо ниво от това в училище и то без да плащам частни уроци, за да се научат преподавателите да предават знанията си в училище (за това им се плаща) а не в къщи на отбрани платежоспособни.

"функционално неграмотни" което ще рече че им липсва елементарна логика - ужас

Това е населението на бъдещето в банановите републики - безмозъчни зомбита гледащи денонощно "смарт"-фони, завързани за хранилката Гугле-цензорио, попиващи в наркомански транс рекламни мантри и чалга-певици, мразещи и ненавиждащи вичко, колещи се с повод и без повод - деца на света (разбира се на света на банките и глобализма) .

То професорите и академиците не могат, ти искаш учителите.

като завършвах техническияпреди 15год , ни караха да изтегляме чертежите на Паус и ни се караха когато някой правеше своя на Ауто Кад който вече дори е излязъл от употреба от бизнеса

за какво горим, а двойки пишеха ли, ако някой прави нещо на Auto Cad?

Знаията не са толкова важни- винаги можеш да си наваксаш загубеното. Но.....творческото мислене и стремежът към знанието не като самоцел, а като отношение и принос в обществото не се формира в днешното училище. Някаква безумна система за учене, като че ли изпълняваш норматив. Затова хората имат ниски резултатит, защото искрата е няма в училищата. Знанието не е норматив за изпълнение. Отношението към знаещия човек ако не се промени- резултатоите ще стават и по-зле.

Добри преподаватели. Трябва на върнем качествените преподаватели , както система за нуждите на обществото (говоря вече за по-горните курсове)

Няма добри преподаватели, защото всеки добър иска да оцелее. А някак си не може в такава среда. И хората бягат, но потърпевшите са бъдещето. Аз не мисля, че след като им повишат заплатите на учителите- те ще станат други. Няма. Освен от заплати имат нужда и от обучение- как се работи със съвременни деца, защото методите им са остарели и от руски учебници.

Във времена, когато са горели книги, не е имало радио, телевизия, компютри, интернет, изобщо информационният и образователен фон е бил нищожен, гениите никнели като гъби. Днес израстват идиоти, алчни и егистични рептили. Разбира се, причините са известни, но отговорите са някак социално и политически неудобни. Между дригото, масовите "насилени" инвестиции в строежи на пътища, инфраструктура са белязали края на повече от една цивилизации. Смятали ги за ефективно средство за борба с икономическа и социална деморализация и упадък.

Да, защото не е било насилие знанието, а сега в бг. училището е малко като насилие и от него ти зависи успеха в обществото, само че в бг. обществото е само насилие. Защото успелите бягат от тази среда.

защо се учудваш- колкото по-прости, толкова по-добре

Какви са резултатите по етноси ?

Такъв е резултата от целенасочената политика. Бъдещите роби трябва да са неграмотни и без способност за критично мислене. Познанието и умните хора са най-големия враг на всяка диктатура. Зaтова се отглежда сбирщина от егоистични консуматори и се насърчава простотията, посредствеността, грубостта и насилието от медиите и хълтурата. Работи се и за разрушаване устоите на семейството, като се прокарат закони отнемащи правата на родителите в полза на децата, за да растат непълноценни индивиди. Ударите са насочени срещу семейството, националното чувство за принадлежност и религията. Когато се разруши фундамента, обществото се разпада на дезорганизирани неграмотни безродници неуважаващи се един друг. Роби на парите и финансовия елит. Такова общество е неспособно да се обедини и да се бори срещу своите подтисници.

Не е това. Българският интелектуалец, много знаещият е приспособим, за да оцелеле. Тогав апроблемът е друг и той не е нито в интелектуалеца, нито в ниските резултати.

а как така другите бивш соц страни са пред нас Защото те са по комунистически или защото се отърваха от найгнилото -комунисте -капиталисти ТОВА Е ПРОБЛЕМА

Ами те са пред нас не само по образование, но и самото общество е много по-преди нас.

Прост народ - слаба държава....

Я стига глупости! Като гледаме сегашните кадри на по 40-50 години какви ги знаят и вършат не виждам голяма разлика! Истината е друга - кадърните отдавна напуснаха и тук остана мат'ряла!

да, истина е. Като гледма каква им е управията навсякуде не само в образованието, е ясно че ни управляват доносници, партийни функционери- бивши и всякаква друга привилегирована паплча от соца.Децата били неграмотни: издайте хиляда учебника по един предмет, за да печелите, оставете учителите на дъното на социалната стълбица, давайте на децата знания, но не и отношение и творчество към знанието. Пък после пишете глупости. Тук винаги потърпевшия е виновен. Началникът е винаги прав. Примитивно мислене.

Ми ... русские друзья имат една приказка: който сее вятър - жъне бури. Сега, да не се хванете за руската приказка. Не съм от БСП/ДПС/ГЕРБ/АТАКА/СДС и прочие лайнари. Само искам да кажа, че това ние самите си го създадохме. Бюджетът на МВР е 10 пъти по-голям от този на МОН. Парите за магистрали, субсидии на партиите, 50 заплати за военните, 100 заплати за милиционерите (пардон, полицаите). Оскотяването на населението. Защото много родители смятат, че е достатъчно децата им да са облечени и нахранени и смятат, че с това приключват задълженията им. Разчитат на училището. Няма как училището да ти научи детето, ако ти не го натискаш с чатала на врата да учи. Ако не го изпитваш, ако не го проверяваш колко и какво знае. Кой е виновен? Застанете пред огледалото и ще го видите.

българското училище няма човешко лице. Интелектуалците в България са слуги на бившата партийна номенклатура, сега олигарси, монополисти и т.н. При такъв фон и прочие недоразумения в системата- резутатът е нашите деца. Те били виновни. Само че това обвинение не решава проблема. Някак си потърпевшият не е способен сам да си го реши.

Българчетата настигнаха Американчетата по грамотност ... Обаче докато Американчето учи за господар и морски пехотинец - за което не се иска много ум , много кофти е да бъдеш неграмотен роб като Българчетата :)))

Ето как много българи виждат нещата. Няма Тодор Живков няма: образование; здравеопазване; земеделие; промишленост; култура; спорт... Дали хората са прави? Не знам. Знам само, че и аз мисля като болшинството.

Болшинството сте тъпаци.

Аз бих ги нарекъл слепци, гледащи в миналото, докато бъдещето ги подминава!

F*CK! И това доживях!

Вярно е за Ваш ужас. Преподавател съм и тук и в България. За съжаление почти "настигаме" американците по неграмотност. Поне такова е моето усещане през последните 5-6 години...

И кой ви излъга, че американчетата са неграмотни, това че са с една година назад не ги прави неграмотни. И как така такива големи неграмотници от училищата- като възрастни движат световната наука.

В американското училище има много по-човешко отношение към децата, отколкото в българското. В българското те са неодушевени предмети. Затова и няма уважение между преподаватели и деца. Абе това са деца.

И Америка както и България е мултиетническа и мултирасова държава. Същата класация я има и по раси за Америка и се вижда че Американците от Азиатски произход са с резултат 549, Евро-Американците са с 509, Латино-Американците са с 455, Афро-Американците с 421. За България е 439. Но също и в България е различен резултатът на различните етнически групи.

М-дааа. А едно време бяхме на 12-то място. Сега "тъпите" англичани са на 27-мо място, а ние на 47-мо. Нашето образование отразява тоталният колапс на българското общество. Важното е да продължаваме да вярваме, че сме най-добри във всичко.

"Тоталитарно и нетоталитатарно образование няма! Химията не е тоталитарна, математиката също! И образованието не може да е тоталитарно или нетотаритарно! То може да е добро или лошо! Но след 1989 г. нашето образование се "модернизира" като се поамериканчи и стана никакво! А мутрите и чалгата го довършиха окончателно!"

Нищо подобно. Ето и ти не схващаш и си получил 8 плюса, явно много е зле положението. Не става въпрос за тоталитарен предмет и нетоталитарен предмет. Това е много опростено и нереално. Става въпрос за писането на учебниците на нормален стил и език, като за деца, а не като за възрастни. И второ- става въпрос за прекалено много излишна информация в тях- ненужна просто. Другото което е, че знанието е нещо като насилие в училище и другото е, че знанието не е самоцел, а малко творчесво при усвояването му не е излишно. Това не са работи, това са деца. Ето там се къса брънката. Ако разбираш, защото така както пишеш- май не ти е много ясно.

"Сега е много-по лесно да се образова човек - цялото знание е в мрежата и то безплатно!" Самообучението е трудна работа. Няма кой да ти показва (не че в училище има), няма кой да те поправя, няма кой да ти дава съвети, всичко е на опит и грешка. През целия преход образованието в България е калпаво и става все по-калпаво с напредване на годините. Няма кръжоци, няма никакви странични социално-образователни дейности, на всеки само пари са му в главата. В България няма и работеща икономика, няма възможност за читав стаж, съответно и за читаво образование, съответно за перспектива и реализация. В един момент се оказва, че трябва да учиш още, защото преди това само са ти губили времето. Истината е много проста и се обобщава до следното - това е резултата от 24 години демократичен преход и размиване на всички видове ценности и морал. Да ви е сладко!

И една добавка. За да може човек да си позволи лукса за качествено и достойно за уважение образование, то той трябва да разполага с много ресурси. Под ресурси визирам пари, свободно време. С 500 лева средна работна заплата Оксфорд се завършва 1:1 000 000

Сигурно си прав, но преди 25 години с 200лв на месец хората успяваха да изучат децата си. Но тогава нямаше 93 различни учебника по предмет за един и същ клас. Имаше си един учебник и не се пипаше с години, а в него знанията бяха много. Сега само дедовия.

А, ами кой да цъка игрички, да блещи на фейсбука и да дрънка по скайпа! И какви ресурси трябват да решаваш задачи или да четеш книги - все пак не говорим за висша наука! И дали мотивацията на най-великите умове са парите?!

Тези, които управляват държавата, са завършили училище по програмите на Тодор Живков и СССР, тъй че, не пиши глупости!

И не само те, а и предишните, и по-предишните, и всички до и след 89-та година. Това включва и твоите родители и баби и дядовци.

Глупостите ги пише тъпият глупак като тебе! Не става въпрос за тези дето са завършили училище, а за деветокласничетата сега, в това време! А пък тези дето са завършили училище преди 1989 г. сегашното образование ряпа да яде! Солидни знания в училищата и професионални умения в техникумите даваха преди 1989 г. училищата в България! Сега се "модернизираха" по американски образец и затова училищата бълват лица с осакатено образование!

Не си разбрал какво съм написал, а смяташ мен за глупак? Ти най-вероятно си българин!

Е, ти пък, нали им стига акъла да отидат до Макдоналдс. Какво повече му трябва на средностатистическия капиталист?

Всъщност голяма част от 40+ годишните, тези със "солидните" знания са пълни неграмотници. Винаги са били. Навремето естествено не можеше да се каже, че образованието не работи.

Деветокласниците сега преди четири години са били в пети клас! А от пети до девети клас е най-важният етап от процеса на обучение! А то за днешните деветокласничета е ставало под благотворното управление на ГЕРБ и под мъдрото ръководство на четеца на Винету и неговото правителство! И ето резултата е налице! До каквото се докосне ГЕРБ то се съсипва!

Дори и да си прав, ГЕРБ са кадри на червената чума и соц. образованието! Значи, до каквото се докоснат другарите директно или индиректно се съсипва!!

Социално - икономически били причините за ниските резултати на теста-глупости, ако децата са достатъчно мотивирани да се образоват и да са начетени като индивиди, тогава ще намерят хиляди начини да го направят, дори и с една тетрадка по всичкологоия. Но на нас българите ни е много изхвърлячеството,може да нямаме хляб и да живеем на вересия, но пред другите сме със скъпите телефони, таблети...., а какво остава учебници да си купим:Д. Няма да се оправим скоро, ако ще и извънземните да дойдат да ни памагат, пак ще намерим начин да се скатаем и да търсим под вола теле:Д.....

През епохата именувана Възраждане , грамотността е била около 3 процента, според първата статистика на Царство България, а функционалната по-ниска. Явно има напредък и пък се оплакваме. Щом учените наричат тогавашното време Възраждане, как трябва да наречем сегашната епоха? Превъзраждане ? Понятията за нещата явно не са наредени както трябва и оттам идва сериозен проблем и бъгове.

Упадък! Упадък по всички линии и направления!

Сега е много-по лесно да се образова човек - цялото знание е в мрежата и то безплатно! Но личните усилия и желание за развитие са съвсем друго нещо! И типично по български оревахте света, търсейки вечния друг виновник!

И понеже имаме такива успехи, в новия закон за образованието часовете по Български език и литература и по Математика намаляват и то драстично. Явно с по-малко часове, ще се научат да смятат по-добре, да пишат по-добре и въобще да са по-грамотни.

Из БСП практики. Из < нека ги оставим да поработя>. Из , защото . Из лошите евреи и добият ешкенази Станишев. Из и добрите от ДПС. Из лошите и добрите горки .Из до бягащи от войната. Из февруаски протести до протеста на ----> ------> до протеста на . Из и . Из до < протестиращи>. Из до това . Едни и същи номера и все минават. Дано украинците не са като нас.

Половината от коментара не е отпетан от дир бг. Не го четете, така е една безсмислица.. Не си губете времето с този сайт.

Нормално..... 1. Учебници с прекалено много информация, като че ли детската глава е кофа. 2. Психическото развитие на децата не отгаваря на стилът на учебниците, те не разбират академичен стил 3. Малко мотивирани учители- те оценяват, но знания не дават. 4. Училишната система е тоталитарна с елементи на репресии След всичко това какво очаквате от децата? Разбира се в бг-то потърпевшият е виновен. Мислене на примати.

И аз някак си не разбирам как децата при толкова много учебници, тоталитарна система на образование могат сами да се мотивират да учат, като образованите хора в бг са в немилост. Някак си не е проблема в децата, а в управияра, която е посредствена.

По отношение на т.4 сте в тотална грешка. Какви репресии? В училищата е тотална анархия. Никакво уважение към учителите + непрекъснатите претенции на свръхамбциозни родители. Ами като не сте доволни от учителите - учете си ги сами. Като не сте доволни от лекарите - лекувайте се сами. Това поискаха" някои хора" и го постигнаха.

Не съм в грешка, ти си в грешка. Когато в една среда има взаимно уважение, тогава има успехи. Ти как си представяш съвременното училище от времето на бай Генчо или от тоталитаризма. Ами няма да има уважение, защото някак си даже не знаят учителите как да оценяват, нито как да се отнасят със съвременните деца. Училището на бай Генчо и руската школа няма да те научат.

Ами и без това ги учим сами, но в едно общество не е това целта, нали?

Ето резултата от държавното образование! Държавно ли е, значи е под всякаква критика!

Мда, разбира се - дай да го затрием напълно държавното образование. И после да учат само ония, дето имат пари. Останалите да мрат и тъпеят.

Не ви трябват математика и български, натискайте на английския за да разбирате заповедите на господарите.

Пробвал съм господарите, повечето не могат да напишат елементарно заявление на български и изпадат в бяс , ако трябва да си го пишат сами, щото после като ги чета следват подхилквания и вицове . Става дума за големи господари. Тук е така.

Любопитно ми е експерт по какво сте? То английски е хубаво да знаеш и да чуеш "господарят" какво ти казва ама като си неук - какво ще правиш? Ще кимаш с глава и толкова и на другия ден шут в г..за и на борсата. Така че казаното от вас е малко несериозно. Езици /не само английски - кокото повече, толкова по-добре/ + знания - това е пътят. Който не го разбере или не може - съжалявам.