Коментари - Круизен лайнер се удари в кей и в друг кораб във Венеция, има ранени (видео и снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Моe ли ги береме тез кораби (жици метал)?

Кво се панират. Не са ли гледали Скорост 2 ?

Каптана да не е пак украинец? Ако не се лъжа този тип параходи имат по два BowThrusters на носа и лесно може да прави маневри даже и на място.

Аз

Той и 100 bowthrusterа (на Български - подрулващи устройства) да има, се тая - те местят носа наляво или надясно. Капитанът на големия кораб много правилно, според мен, наби носа между малкия кораб и кея. По този начин само му скъса въжетата, ожули го и го изхвърли на вода. Ако беше завил вляво, така че да мине от външната страна на по-малкия кораб, щеше да премаже между собствената си огромна маса и кея и най-вероятно по-малкият кораб щеше да потъне там - на място. Ако беше завил вдясно, той самият щеше да се удари много по-силно в кея и да получи много по-големи повреди, а и пак щеше да удари малкия кораб и да го повреди. Все още не е съвсем ясно какви са точно причините за цялата галимация и как е действал капитнът преди сблъсъка, но що се отнася до самия сблъсък, ми се струва, че това беше най-доброто развитие на нещата. Иначе, има подрулващи устройства, които се въртят на 360 градуса и могат да духат във всички посоки и с такова капитанът би могъл да даде някаква допълнителна тяга назад, но мисля, че не се използват при океанските лайнери, пък и главните двигатели са много много по-мощни.

Такива атракции са скъпи и не за всеки! Голяма тръпка ще да е било. Поне си имат кораби за блъскане бол.

Според мен , "круизното корабче" Ривър Контес просто му бе заел заявеното място на кея - точно си пристана където трябва:))) Та Ривър Контес си е съвсем нормален речен круизен кораб -110 метра дължина , 130 пасажера , Униуорлд няма какво да ги мислим , всичко е застарховано. Дано ранените се оправят бързо .

Кабели,жици, метъл стръже у метъла и макарони и спагети,тиня до шиа канал като канал обаче хора скачат от страх у мердата на цяла Венеция а уж канал като канал. Италианска работа обяснена по български. Нямам какво да добава освен,тоз със гумата да спре да търка,че писна на ората...

Бэлгария. Морска страна! Флот над един милион БРТ. Висше морско училище, чиито дипломи се признават от всички държави и регистри по света. И тук един неграмотник пише "СКЪСАН КАБЕЛ" Какъв кабел за интернет, за стационарни телефони, заа кабелна ТВ! Да ви имам и дипломите и званията и най -вече съмочувствието. ВЪЖЕТЕ ДРАГИ ДРАСКАЧИ, ВЪЖЕТА! БУКСИРНИ ВЪЖЕТА ПРИ ТЕГЛЕНЕ НА БУКСИР (ОТ ВЛЕКАЧ) И ПРИ МАНЕВРА! ШВАРТОВО ВЪЖЕ ЗА ШВАРТОВАНЕ (ВРЪЗВАНЕ НА ДОБИТЪКА) НА КОРАБА КЪМ КЕЯ, КЪМ БУЙОВЕ. Вероятно скъсан буксир но по вероятното е пилота или щурмана на мостика да са отработили грешен ход, или да не са успели да дадат ход на главният двигател. Особено в този клас кораби, на които има и подрулващи машини -не ще да е само буксира ..... Ката Яни капитани!

Аз

По въпроса с КАБЕЛА: В такелажното дело има въжета с: 1. Въжена изработка, които се състоят от: - усукани нишки, - няколко нишки, усукани в обратна посока на собственото си усукаване образуват конец. - няколко конеца по същия начин образуват предка. - няколко предки - въже. 2. Кабелна изработка: всичко същото като при въжената изработка, но допълнително няколко въжета са усукани помежду си обратно на собственото усукване. В този случай отделните въжета се наричат стрендове. Демек, кабелната изработка има едно допълнително ниво на усукване, в сравнение с въжената. При един и същ диаметър въжетата с кабелна изработка са малко по-слаби от тези с въжена, но са по-гъвкави и по-еластични. В зависимост от дебелината и изработката, корабните въжета се наричат: - шнурове - въжена изработка до 25мм. - линове - въжена изработка до 25мм и кабелна - до 35мм. - въжета - въжена изработка 25..100мм и кабелна - 35..100мм. - перлини - въжена изработка 100..150мм. - К А Б Е Л И - кабелна изработка 150..350мм. - канати - кабелна изработка над 350мм.

Прав сте до известна степен. Говоря принципно по въпроса с кабела. Прии бункероване н Южният Атлантик и то на ход се ползваха едни въжета наречени "ХЕРКУЛЕС" В КОИТО ОСВЕН МЕКОТО ВЪЖЕ ТИП МАНИЛА ВЪТРЕ ИМА И СТОМАНЕНО ВЪЖЕ. Та такова едно въже при скъсването си влезе през финистрина в салета на кораба (през джама). но в случая става въпрос за буксирно въже, въже за маневра, което освен че трябва да е меко, но и да е леко за да не потъва във водата. Това за обратно усуканите оплетки в снопа, касаят други неща -относно усукванията след разтягане. Т.н. ШКЕНТЕЛНИ въжета с подобна оплетка се ползват за подемно транспортни машини, но за по -евтино се ползват обикновени стоманени въжета и сигурно си виждал скоростта с която се въртят вирбелите на крановете по гари и пристанища. В края на краищата, в случая аз не преподавах уроци на които съм сдавал изпити по подемно транспортни машини и в частност "въжета за подемно транспортни машини" Така че в обичайната практика въжетата са си въжета, а кабела си е кабел -другото е технологично изпълнение -тама за доказване кой е по -по -най

Подрулващото на левия борд би трябвало да отклони носа ако е било задействано и посоката на движение на целия кораб.

... в "Repubblica" пише вероятна повреда на мотора и скъсано въже,( ама може и метални оплетени кабели) за теглене.

ime, и ти. Досадни подробности; първо подрулващото устройство се намира в близост да носа на кораба и е монтирано в тунел. В местото където е този тунел над ватерлинията е поставен знак че кораба има такова устройство. (вие ми говорите за активен рул нещо съвсем различно). На доста фериботи има винт и на носа на кораба, което е друга тема. Второ: не знам какво пише в. Република но сто % не касае за стоманени въжета (кабели) -по долу писах по въпроса буксирното въже освен че трябва да е МЕКО, то ТРЯБВА И ДА Е ЛЕКО! Защото 90% се работи на ръка, поемането, закаченето на куката, но и не трябва да потъва във водата. За да се вижда през цялата маневра, за да не бъде захванато от работещите винтове или пера на руля. А няма как де е стоманено въжето и да е леко и меко

Оффф... Па аз кво чета?! - Куриозен лайнар се удари в кей... Викам си: - Тоя пък гомнъо, кво ли е правил та да се забие там...? Абе къорава работа!

Само не разбрах с елкабели, или с телефонни са го дьрпали лайнера. Явно са ги обьркали нещо...

Бачо, един професор вече ти постна минуса. Глупака професор от де да знае какво е кабел и какво е въже!

Айдее,вълнението се пренесе и в Италия.

добре, че не ходя до смрадливата венеция на романтика и да съзерцавам отходните Й канали!

Взема ми думата от устата , още като наближиш Венеция и започва да мирише на жаборняк , талог, отходни води,комари като тухли повече от тия дето са по поречието на Дунав.

Оди до Созопол, бе. Натовците акат все по-усилено.

Влекачите дърпат корабите с кабели. Понякога се късат и тока спира.

това сигурно е било електрокораб и затова са го теглили с кабел?????

Те и на Дунава преди да построят шлюза Железни врати гемиите ги дърпаха с парни локомотиви. На някои имаше и верижен рудан, който издърпваше конвоя с парна машина и верижна звезда

Крайно време е да има забрана за тези огромни таласъми, чието място не е във Венеция.

и кво? българия се удари в демокрацията и потъна! ама джурналалята не пишат за това! некой да се интересува?

Ние сме си на това същото лайняно дъно още от времето на Шишман. Малко края на 30-те години на 20-ти век бяхме се дигнали от дъното, но братята руснаци дойдоха и сериозно ни закотвиха с 4 поредни фалита на държавата през соца и още два след това....... демокрация или социализъм все сме най-бедните в клуба на богаташите.

Какви 30-те години на двайсети век бе? Помня малко от следдеветосептемврийска България-на 10 километра от София -100% кирпичени едноетажни къщи.пръстени подове които за хигиена се мажеха с говежди лайна. Никаква вода -по един кладенец на 20 къщи .За канализация да не говорим. В цялото село едно колело и един радиоапарат -в общината. Ако е било такова благоденствие 30-те години къде е отишло за 7-8 години

Ти май си Тласът на Североизтока, а? Още ли плащат по 3$ на коментар братушките?