Коментари - Круизен лайнер се удари в кей и в друг кораб във Венеция, има ранени (видео и снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

и кво? българия се удари в демокрацията и потъна! ама джурналалята не пишат за това! некой да се интересува?

Крайно време е да има забрана за тези огромни таласъми, чието място не е във Венеция.

Ние сме си на това същото лайняно дъно още от времето на Шишман. Малко края на 30-те години на 20-ти век бяхме се дигнали от дъното, но братята руснаци дойдоха и сериозно ни закотвиха с 4 поредни фалита на държавата през соца и още два след това....... демокрация или социализъм все сме най-бедните в клуба на богаташите.

Влекачите дърпат корабите с кабели. Понякога се късат и тока спира.

добре, че не ходя до смрадливата венеция на романтика и да съзерцавам отходните Й канали!

това сигурно е било електрокораб и затова са го теглили с кабел?????

Айдее,вълнението се пренесе и в Италия.

Взема ми думата от устата , още като наближиш Венеция и започва да мирише на жаборняк , талог, отходни води,комари като тухли повече от тия дето са по поречието на Дунав.

Оди до Созопол, бе. Натовците акат все по-усилено.

Ти май си Тласът на Североизтока, а? Още ли плащат по 3$ на коментар братушките?

Само не разбрах с елкабели, или с телефонни са го дьрпали лайнера. Явно са ги обьркали нещо...

Оффф... Па аз кво чета?! - Куриозен лайнар се удари в кей... Викам си: - Тоя пък гомнъо, кво ли е правил та да се забие там...? Абе къорава работа!

Какви 30-те години на двайсети век бе? Помня малко от следдеветосептемврийска България-на 10 километра от София -100% кирпичени едноетажни къщи.пръстени подове които за хигиена се мажеха с говежди лайна. Никаква вода -по един кладенец на 20 къщи .За канализация да не говорим. В цялото село едно колело и един радиоапарат -в общината. Ако е било такова благоденствие 30-те години къде е отишло за 7-8 години

Бэлгария. Морска страна! Флот над един милион БРТ. Висше морско училище, чиито дипломи се признават от всички държави и регистри по света. И тук един неграмотник пише "СКЪСАН КАБЕЛ" Какъв кабел за интернет, за стационарни телефони, заа кабелна ТВ! Да ви имам и дипломите и званията и най -вече съмочувствието. ВЪЖЕТЕ ДРАГИ ДРАСКАЧИ, ВЪЖЕТА! БУКСИРНИ ВЪЖЕТА ПРИ ТЕГЛЕНЕ НА БУКСИР (ОТ ВЛЕКАЧ) И ПРИ МАНЕВРА! ШВАРТОВО ВЪЖЕ ЗА ШВАРТОВАНЕ (ВРЪЗВАНЕ НА ДОБИТЪКА) НА КОРАБА КЪМ КЕЯ, КЪМ БУЙОВЕ. Вероятно скъсан буксир но по вероятното е пилота или щурмана на мостика да са отработили грешен ход, или да не са успели да дадат ход на главният двигател. Особено в този клас кораби, на които има и подрулващи машини -не ще да е само буксира ..... Ката Яни капитани!

Бачо, един професор вече ти постна минуса. Глупака професор от де да знае какво е кабел и какво е въже!

Те и на Дунава преди да построят шлюза Железни врати гемиите ги дърпаха с парни локомотиви. На някои имаше и верижен рудан, който издърпваше конвоя с парна машина и верижна звезда

Кабели,жици, метъл стръже у метъла и макарони и спагети,тиня до шиа канал като канал обаче хора скачат от страх у мердата на цяла Венеция а уж канал като канал. Италианска работа обяснена по български. Нямам какво да добава освен,тоз със гумата да спре да търка,че писна на ората...

Аз

По въпроса с КАБЕЛА: В такелажното дело има въжета с: 1. Въжена изработка, които се състоят от: - усукани нишки, - няколко нишки, усукани в обратна посока на собственото си усукаване образуват конец. - няколко конеца по същия начин образуват предка. - няколко предки - въже. 2. Кабелна изработка: всичко същото като при въжената изработка, но допълнително няколко въжета са усукани помежду си обратно на собственото усукване. В този случай отделните въжета се наричат стрендове. Демек, кабелната изработка има едно допълнително ниво на усукване, в сравнение с въжената. При един и същ диаметър въжетата с кабелна изработка са малко по-слаби от тези с въжена, но са по-гъвкави и по-еластични. В зависимост от дебелината и изработката, корабните въжета се наричат: - шнурове - въжена изработка до 25мм. - линове - въжена изработка до 25мм и кабелна - до 35мм. - въжета - въжена изработка 25..100мм и кабелна - 35..100мм. - перлини - въжена изработка 100..150мм. - К А Б Е Л И - кабелна изработка 150..350мм. - канати - кабелна изработка над 350мм.

Според мен , "круизното корабче" Ривър Контес просто му бе заел заявеното място на кея - точно си пристана където трябва:))) Та Ривър Контес си е съвсем нормален речен круизен кораб -110 метра дължина , 130 пасажера , Униуорлд няма какво да ги мислим , всичко е застарховано. Дано ранените се оправят бързо .

Подрулващото на левия борд би трябвало да отклони носа ако е било задействано и посоката на движение на целия кораб.

... в "Repubblica" пише вероятна повреда на мотора и скъсано въже,( ама може и метални оплетени кабели) за теглене.

Такива атракции са скъпи и не за всеки! Голяма тръпка ще да е било. Поне си имат кораби за блъскане бол.

Прав сте до известна степен. Говоря принципно по въпроса с кабела. Прии бункероване н Южният Атлантик и то на ход се ползваха едни въжета наречени "ХЕРКУЛЕС" В КОИТО ОСВЕН МЕКОТО ВЪЖЕ ТИП МАНИЛА ВЪТРЕ ИМА И СТОМАНЕНО ВЪЖЕ. Та такова едно въже при скъсването си влезе през финистрина в салета на кораба (през джама). но в случая става въпрос за буксирно въже, въже за маневра, което освен че трябва да е меко, но и да е леко за да не потъва във водата. Това за обратно усуканите оплетки в снопа, касаят други неща -относно усукванията след разтягане. Т.н. ШКЕНТЕЛНИ въжета с подобна оплетка се ползват за подемно транспортни машини, но за по -евтино се ползват обикновени стоманени въжета и сигурно си виждал скоростта с която се въртят вирбелите на крановете по гари и пристанища. В края на краищата, в случая аз не преподавах уроци на които съм сдавал изпити по подемно транспортни машини и в частност "въжета за подемно транспортни машини" Така че в обичайната практика въжетата са си въжета, а кабела си е кабел -другото е технологично изпълнение -тама за доказване кой е по -по -най

ime, и ти. Досадни подробности; първо подрулващото устройство се намира в близост да носа на кораба и е монтирано в тунел. В местото където е този тунел над ватерлинията е поставен знак че кораба има такова устройство. (вие ми говорите за активен рул нещо съвсем различно). На доста фериботи има винт и на носа на кораба, което е друга тема. Второ: не знам какво пише в. Република но сто % не касае за стоманени въжета (кабели) -по долу писах по въпроса буксирното въже освен че трябва да е МЕКО, то ТРЯБВА И ДА Е ЛЕКО! Защото 90% се работи на ръка, поемането, закаченето на куката, но и не трябва да потъва във водата. За да се вижда през цялата маневра, за да не бъде захванато от работещите винтове или пера на руля. А няма как де е стоманено въжето и да е леко и меко

Каптана да не е пак украинец? Ако не се лъжа този тип параходи имат по два BowThrusters на носа и лесно може да прави маневри даже и на място.

Кво се панират. Не са ли гледали Скорост 2 ?

Аз

Той и 100 bowthrusterа (на Български - подрулващи устройства) да има, се тая - те местят носа наляво или надясно. Капитанът на големия кораб много правилно, според мен, наби носа между малкия кораб и кея. По този начин само му скъса въжетата, ожули го и го изхвърли на вода. Ако беше завил вляво, така че да мине от външната страна на по-малкия кораб, щеше да премаже между собствената си огромна маса и кея и най-вероятно по-малкият кораб щеше да потъне там - на място. Ако беше завил вдясно, той самият щеше да се удари много по-силно в кея и да получи много по-големи повреди, а и пак щеше да удари малкия кораб и да го повреди. Все още не е съвсем ясно какви са точно причините за цялата галимация и как е действал капитнът преди сблъсъка, но що се отнася до самия сблъсък, ми се струва, че това беше най-доброто развитие на нещата. Иначе, има подрулващи устройства, които се въртят на 360 градуса и могат да духат във всички посоки и с такова капитанът би могъл да даде някаква допълнителна тяга назад, но мисля, че не се използват при океанските лайнери, пък и главните двигатели са много много по-мощни.

Моe ли ги береме тез кораби (жици метал)?