”Коста Крочиере” призна за грешки на капитана за корабокрушението
Компанията собственик на италианския круизен кораб "Коста Конкордия", който в петък се натъкна на скала близо до крайбрежието на западния италиански остров Джилио, призна, че капитанът е направил грешни преценки и не е изпълнил процедурите, предвидени за извънредни ситуации.
Обратно в новинатаКоментари - ”Коста Крочиере” призна за грешки на капитана за корабокрушението | Днес.dir.bg
Коментари
Ей макс ти наистина си луд. Натискай надписа под картинката да се генерира нова новите са с по малко числа Успех.
Намирам практиката за растеж в кариерата особено на пасажерските кораби за дълбоко погрешна. Липсата на подготвени кадри, стремеж към икономии, погрешната практика хотел менажера да е по главен от Капитана, назначаване на механици само за това, че не се страхуват да влязат при машините и познават числата от 10 до 46, морски лица на които главите действат след ръцете, липса на дисциплина сред обслужващия персонал ( сухоземни, които не са научени да ходят по палуба), съпротивата им срещу заповедите от страна на офицерите, некомпетентни офицери, некомпетентни суперинтендати и т.н. и т.н. Всичко това води до аварии като тази и тя няма да е последната . Плаването по море не е само наука, но и хилядолетен човешки опит, заплатен с човешки живот. Всяко пренебрегване на обичайните правила води до катасрофа. И още нещо - хайде всеки да си гледа работата за която е учил да не става като в ония виц, където Капитана и Чифа се сменили да си доказват кой колко е. Капитана звъннал на мостика и казал, че не може да запали машината, а Чифа му отговорил - няма и смисъл, ние заседнахме!
колега на пасажерските кораби няма безвахтено MO на 100 % иначе тока спира навсякаде като само някои консуматори остават в деиствие като авариино осветление навигационно оборудване рулева и осушителна и противопожарна помпа спасителните жилетки са във всяка кабина според броя хора + резерв на място близо до лодките ако не може пасажера да си стигне до каютата да кажем.иначе си прав за вината на корабособственика
Представете си какво мазило е в кораба: манджа за 3000 човека за минимум 15 дена. След 48 часа всичко бомбира и бъка с бактерии. Петрола в танковете ще е най-малкия кахър.
Да на капитаните трябва да им се даде възможност да плават "flight by wire" както на пилотите. Tака няма да правят глупости и ще могат да се пенсионират по живо по здраво на 70г.
ПАНИКАТА на борда е може би най-опасното нещо ,което може да се случи. Такова голямо добиче обикновено не потъва за десет минути.Виждал съм хора обзети от паника-наистина става страшно. А капитана вероятно също се е поддал на това чувство.Вероятно и повечето от жертвите са загинали най-вече прегазени от тълпата или паднали във водата в опита си да се качат на спасителните съдове, а не от потъването,което така и не се е случило. Мир на праха им! :-(
офицер по сигурноста -Safety Officer е позицията на която се е качил човека на работа в компанията и това е позиция между офицер по навигация и заместник капитан т.е не е бил някакъв пазач да знаете кораба е тръгнал бързо от пристанището и като италиянски не е бил проверен както трябва ,а сащо така регистрацията на кораба е в италиянската Рина (корабен регистър) и всичко води до едно не добре усмислено потопяване на кораба правилно изчислен курс, сметнати застраховки " - '' тези за няколко живота които ме съмнява да са били планирани защото от екипажа има около 80 човека или с други думи по двама на всяка лодка в случая по 4 защото е само на единия борд които са способни да спуснат лодките без да мислят за печалби от застраховки,а за живота на хората и за техния а за паниката да ще я има и вие да сте там и вие ще бягате и ако сте 4000 трудно ще ви ударят 1000 . капитана е знаел и трябва да бъде съден и тея които са го изкомандорили сащо.
Ти, "AZ", поназнайваш нещо, но не си съвсем подготвен. Офицер по сигурността на компанията e COMPANY SECURITY OFFICER, а не SAFETY OFFICER. Човекът най-вероятно е плавал преди това, докато придобие капитанска правоспособност, а след това е назначен на тази позиция. Освен това няма "заместник капитани", а "помощник капитани". Виж, за действията му в този случай не само, че не го оправдавам, а съм направо потресен!
Абсолютно сте прав за поведението на капитана! Но както пише Н-ам кой си , много хора с по-лабилна нервна с-ма се поддават на паниката .Може би и капитана е от тях.
г-н к.д.п както правилно съм написал по горе това е била позицията му ,а посочената от вас, е позиция ,която капитана би могъл да заеме на по- късен етап от работата си в компанията т.е на всички кораби да е "Company Safety Officer C.S.O "
Hа пасажерските кораби длъжността е точно "Safety officer "Kапитанът е бил добре подготвен, тъи като е постъпил точно на тази длъжност и многократно е провеждал упражненията по безопасност но се е уплашил и не е реагирал адекватно. A и понякога капитаните са доста самонадеяни и не преценяват правилно.
г-н к.д.п както правилно съм написал по горе това е била позицията му ,а посочената от вас, е позиция ,която капитана би могъл да заеме на по- късен етап от работата си в компанията т.е на всички кораби да е "Company Safety Officer " а и позицията на пасажер не е както на товарен кораб , запознат съм повече отколкото мислите :)
е явно изразено италянско конте - сваляч. И като такъв е пътувал и на кораба. Според пътници по време на аварията е бил на вечеря в салона с млада пътничка-да се докосне и тя до жив капитан. А на брега е избързал, за да посрещне самоотвержено останалите дами, коя с чай, коя с чаша студена вода.
Не се е джаснал в никакви камъни,а се е ударил в подводни скали,което е най-честата причина за големите морски катастрофи по света!А тука явно много хора не са виждали жив капитан на кораб ,за да пишат глупости относно външния му вид!