Концесионерът на Летище София ще строи Терминал 3
Владислав Горанов и Ивайло Московски в спор за клаузите в договора
Обратно в новинатаКоментари - Концесионерът на Летище София ще строи Терминал 3 | Днес.dir.bg
Коментари
Имали паркинг,нямали таксита!Луда история! Летял съм до Йоханесбург,Москва,Вашингтон...... с българска компания-директен полет, но навремето.След това съм летял до Пула / Хърватска/- 4 полета за един ден.Сф-Будапеща,Будапеща-Виена,Виена-Загреб, Загреб-Пула......Четири излитания и кацания за една пиклива дестинация. Да вея и комисионните и консигнацията и блудкавия мозък.
Кой ще е концесионерът?На ндй крадец и рубладжия ще бъде дадена концесията?Докога ще позволяваме да ни ограбват?
Тези от транспортното министерство са.... - какво общо има дългът на концесионера с концесията???? че те може да изтеглят и пет милярда и после да кажат изхарчихме ги.... отнемете ни концесията...
А третия терминал и той ли ще е със 6 гейта като втория? Ули може би с 10, че се предвижда увеличаване на потока. То не че и те са натоварени, повече от 2 самолета наведнъж не са се случвали, ама за сравнение само, трети терминал на Ванкувър има 68 гейта а по население Ванкувър е по-малък от София...
ЕРДОГАН наистина ще стане КХАЛИФ СУЛТАН ше стане повелител на ВЬЗДУХА ше казва кои да кара и вдига самолета след като ТАВ придобие пьлен РВД КОНТРОЛ над балканските кавказките арабските руските републики някои африкански летища в Египет и Сенегал .ИСЛЯМСКИТЕ ДЬГИ ЩЕ опасват голяма част вьздушното световно пространство .Туркиш Еьрлаинс е ЗАКУПИЛ стотици нови ЕЬРБУСОВЕ/за милиарди евра/ и дьржи наи-обортни линии включително до САЩпредлагащ лукс обслужване на невьзможни за избиване цени за билети с такова качество,а ТРЕТО ИСТАНБУЛско летище е НАИ-ГОЛЯМОТО в СВЕТА.Американците и евреите банкери от МВФ СБ,ЕБВР подаряват Султанския жезьл на ЕРДОГАН да властва и сьздава грижи на целия Християнски свят
Едно вметване...турското летище се конкурира за титлата най-голямото в света с китайското - Пекин Даксинг, ковто също е в строеж в момента :) Вие сравнявате София с Истанбул, но забравяте, че България Еър не е Туркиш Еърланс. По света има много летища, които са конкурентни на хъб летищата си в съответните страни. Летище София има възможността да развие собствена маршрутна мрежа, която да отговаря на исканията на българския маркет, а в момента има достатъчно линии с потенциал.
Провинциално европейско летище и такова ще си остане с такива мързеливци! Освен 320 и тем подобни малчугани не можеш да видиш голям самолет. Това е едно от най-ненатоварените летища в света. До Москва има полети всеки ден, а до ,,стратегическия,, ни партньор - САЩ нито един.
A380 също има благодарение на Lufthansa Technik и ако повярвате малко в идеята за концесионер може и по-големи самолети от А320 да видите. Що се отнася до стратегическия партньор - държавата няма възможността да спонсорира активно стратегия, която включва развитие на глобални маршрути...
Сравнението с цената постигната за Летище Белград ще е критерий, защото нито са в ЕС, нито натоварването е колкото на Софийското летище
Омръзна ми само аз и подобни малчугани да се мотаме по софийското летище! Член сте на НАТО и САЩ са ви,, стратегически,, партньор, а нямате и един полет до САЩ. До Москва - каждый день! Каквото и да правите, соф.летище ще си остане провинциално европейско летище каквото е в момента защото ви мързи да работите.
Най-много още 1 кула за РВД-то поради увеличения трафик на новото истанбулско летище, което ВЕЧЕ заработи! Това са шутки и пляски и тоя черен... министър е време да го махат от там преди да са парчеладисали БДЖ-то! София няма нищо! Нито голяма компания, която да подкрепи разрастването, нито читав оператор. Сърбите са купени от Етихад. Албаниците и те. Голямо летище има в Букурещ, още по-голямо е новото в Истанбул. Каква е ролатя на София в тази ситуация - на малък локален пристан, който евентуално да отмъква нещо от големите 3 (Атина, Букурещ и Истанбул) и да "уплътнява". Не на последно място, София няма никаква удобна директна връзка за релокация, за да стане транзитен център за смяна и комбиниране на полети като да речем Франкфурт. Не ни разтягайте локуми за 3 терминал. Не нам! Твърде интелигентни сме, а и има купища информация из нета.
Летище София няма как да се сравнява с летище Франкфурт, защото то е хъб за Луфтханза. Ако мога да поправя - летище Белград е на концесия от януари 2018 след победата на френските Vinci. Летище София е летище на европейска столица, което има нужда от своите маршрутни връзки. Когато има директни полети от София до всички европейски столици или до определени точки в Азия, Амеика и т.н, силно ме съмнява да тръгнете към Истанбул или Букурещ...ще си ползвате нашето и друга песен ще пеете. Причината, в момента да ги няма тези линии, е липсата на концесионер, който да може да приложи правилните стратегии за управление и привличане на авиокомпнии. Държавата няма този опит и бюджет да спонсорира такъв бизнес план.
А защо си мислиш, че македонци или сърби няма да искат да ползват нашето летище тогава, когато се развие, и компенсират за тези, от източна България, на които им е по-удобно да летят от Букурещ?
Летище София по нищо не отстъпва на това в Букурещ, от гледна точка на възможности...просто няма кой да развие потенциала му от авиационно и комерсиално погледнато. :)
Летищата във Варна и Бургас, които бяха дадени на консорциум межфу Фрапорт и Химимпорт/ТИМ/, плащат 18% от приходите от всички дейности. Годишната печалба на тези две летища е 100млн.лв. Минимум. При годишен пътнически поток от около 1.5млн., а София прави повече от 3.5млн. пасажера годишно. Смятайте годишната печалба. А на всичкото отгоре ще плаща и само 10% от общите приходи. Нямам думи.
Летище София в момента обслужва 6.5 милиона пътници и след като концесионерът започне своята работа се очаква приходите да са много по-високи и съответно и сумата, равняваща се на тези 10% ще е много по-висока от фрапортските 19.2%. Нека не забравяме и минималното условие за инвестиции от 600 милиона евро, както и всички други икономически позитиви, свързани с добре управлявано летище.
Официални данни на летището в Бургас: Една писта 3200 м. Работи 24 часа без прекъсване Над 18 000 полета през 2015 2,4 милиона пътници през 2015 125 дестинации Летище Варна една писта 2500 м. оперира 24 часа, без слотове близо 15 000 самолетодвижения за 2016 г. 1,7 милиона пътници през 2016 г. 102 дестинации
А на бас , че тоя Московски пак ще пробута концесията на някой фес , близък до Ердоган!
Не просто близьк а ЗЕТЯ на Ердоган ,Берат Албаирак ЖЕНЕН за Есра Ердоган,Редцеп Таипи направи ЗЕТЯ СИ министьр на ЕНЕРГЕТИКАТА на Турция/все едно Боико да направи зет си Ванко министцр наЕнергетиката ида смени д жукестатаж Теменужка, но Ванко хал хабер си няма от 2но Счетовоство и укриване на даньци в офшорки/
Е, и кой ще излита от него?...Ние вече се изнесохме.
Време е да дойде концесионер с опит, който ще развие това летище. Има нужда от масивни инфраструктурни проекти и инвестиции, за да може да обслуже целия трафик. След стартирането на Райънеър, летище София отдавна е задминал капацитета си и трафик прогнозите. От комерсиална гледна точка - тези от вас, които са пътували предполагам виждате разликата в услугите на другите европейски летища и нашето - плачевна нужда от промяна в дизайна и стила, заслужаваме летище, което да показва най-доброто от България и културата ни. С развитието на маршрутите и отварянето на нови маркети се стимулират инвестициите и разкриването на нови работни места. Откъдето и да погледнеш едно добре развито летище може да носи само позитиви.
Докато има глупаци като теб националните интереси на България ще бъдат тотално продавани! Това е пътя, по който Българите само за още десетина години масово ще бъдат превърнати в просяци. Това, че управляващите завити в партийната си черупка нямат капацитет да разработят даден проект, не означава, че всички са като тях. Концесията е начин да прикрият некадърността си. Целта е да не се разбере, че ни управляват илитерати, за които е недопустимо да бъдат управляващи!
Вече споменах, че управлението на летище не е работа на държавата...може би е било до едно време, но инустрията се развива и променя...не е това, което е било преди 10 или 20 години. Не говоря за предприятия в други области, а само за това, което разбирам. Авиационния трафик глобално нараства с безумни темпове и бизнесът трябва да се адаптира. Има компании, чиято работа е да управляват летища и затова са измислени концесиите. Ако няма частни инвеститори, силно ме съмнява държавата да може да си позволи технологични подобрения в операционните дейности на самолето летище, камо ли консултанти, които да се заемат с капацитетните проблеми.
Като иска да страи тоз ми ти концисионер, ами защо просто не си построи ново летище, ами точи лиги за готовото, направено с народно пара. Не се накрадаха тез хора бре, не се наядоха. Как пък не се задавиха.
трябва нов терминал тия двата не могат да смогнат на бягащите хора от хубавия живот в Боколандия.
Да бе , и всички бягат към Москва ! Затова на трети терминал ще излитат само самолети на Аерофлот . Хайде стягай багажа !
стегнал много отдавна и не съжалявам,като виждам какви помияри управляват и какъв чуден материал е останал.
ТАV Фирма на турското разузнаване МИТ и Турската Армия /собственост на ЗЕТЯ на Ердоган и турски енергиен министьр етническия албански сефарад Берат Албаирак женен за Есра -шерката на ЕРДОГАН/ е готова да ДАДЕ коджарувет от 100 МИЛКИ /МИЛОНА/ на Асфалт паша и мургавото хазарче Московиц.ЦЕЛТА на ТАВ ,МИТ, аЛБАИРАК-еРДОГАН е затваряне на РВД и ВЬЗДУШЕН трафик на Балканите под форма на ИСЛЯМСКА ДЬГА.ТАВ-дьржат летищата в Прищина-Косово Скопие Тирана Сраево Загреб Истанбул-2бр Тбилиси/от там е бащата наЕрдоган/ и Батуми-Грузия летщето в МЕККА-С.Арабия/милинен поток за Мюсилманския Хадж/ с-у ТАВ обаче играе много силен противник Турско-ИЗРЕЛския холдинг LIMAK които строи трьбопровода ТАНАП и е собсвеност на EBRD London headquaters на Изрелските служби ТЕВЕЛ и ЦОМЕТ /стоящи по високо от Мосад/ които ЩЕ спечелят концесията наСофииското л-ще БЕЗ да дават коджарушвет на братовчедите си хазарчето Московицки и Бахур Бехар паша
TAV са всъщност собственост на ADP (Aeroports De Paris) или летище Charles De Gaulle и Paris Orly :)
Факт, че има акции в посочените от теб летища, но ADP са мажоритатните акционери на TAV с 48% :)
Придобиването на ТУРСКАТА ДЬРЖАВА на всички главни Балкански летища/без Букурещ и Атина/ чрез ТАВ /които дьржат 2те летища в Истамбул ,МЕККА както итакива в Кавказ което значи е в бьдеще семеиство на Султана ЕРДОГАН ЩЕ казва кои от кьде кога защо да лети над БАЛКАНИТЕ и ше напьлни ЕСи Европа с ИСЛЯМ които НЕ го слуша ще му дрьпне шалтера ше изключи комуникациите от РВДкулите и ще го сбльска с 1товарен самолет над Черно или Бяло море
терминал 2 се ползва на по-малко от 50%, карат те с автобус до термиинала, а повечето ръкави си стоят празни - това ако не е корупционна схема, кое ще да е - берлинското летище ли?
Ръкавите се ползват в зависимост от това дали авиокомпанията си е платила за тази услуга. Ако имаш предив Райънеър - те освен на Станстед (където са 80% от трафика) мисля, че никъде другаде не ползват ръкави :)
Фактите са, че всичко до което се е докоснал министъра на транспорта и експертите му е затънало в корупция и проблеми, а работещи решения липсват. Защо залитат към бартер инвестиции ( надценявани порочно) срещу концесионни такси, а не договарят реални пари?
Дела трябват, а не думи! Всички пишат тук, но защо не протестираме? Не е луд, този който яде баницата, а този който му я дава!
Глупаци , дават го на концесия защото нямат пари за БДЖ, а то е фалирало, когато го даваш от зор га даваш на колкото се навият кандидатите, а те го знаят това и си играят играта. Като знаем колко са експерти нашите "експерти,'' плюс навика да се корумпират, си представям какво ще получим накрая. На прост народ такова правителство.
Само в България печеливши дружества се дават на концесия и само тука държавата е лош стопанин.
Че как ще печели частникът? Най-сладките хапки, няма по-лошо от монополист капиталист. Гаратирани печалби!!!
Летище София НЕ Е печелившо дружество за България. Държавата може би е била добър стопанин на летищо, но в миналия век. Сега този бизнес отдавна се е променил и управлението на едно летище се разглежда И от комерсиална гледна точка, ако толкова много искате да приличате на западните народи. Трафикът глобално нараства , както и нуждите от инфраструктурни инвестиции и промени. За тази индустрия си има специалисти и концесии - не случайно са измислени и се прилагат из целия свят.
Годишната такса за летището е колкото месечната сега само от наеми и съпътсващи дейности.Зад китайския инвеститор който толкова крият стои ТИМ като подизпълнител.Изобщо всичките им приказки са мижи ми ти лъжи ме.Къв трети терминал ще стоят като летището реално има две полоси за кацане и излитане????Просто то е прекаленно малко за по голям поток камо ли за още един теримнал освен ако имат предвид някакво мини мини мини терминалче за техните самолетчета.
Летището отдавна е надминало предвидения си капацитет след стартирането на Райънеър. Плаче за разширения, инвестици и модернизация. Всяко едно голямо и модерно европйеско летище се управлява от частен инвеститор и именно това е причината летище София да изостава по всяко едно отшение от своите съседни. Държавата няма възможността да влее толкова много пари в развитието му, няма как да наеме опитни консултанти, които да го проектират на нужното ниво - затова са концесионерите...това е тяхната работа и те от това си разбират.
Да им е честито на Тимаджиите"руснаците"
Повдигнал е завесата? Тоя ли ще определя условията и ще даде стратегически обект от изключителна важност, дето не беше прочел инструкциите и уби дете?
ТЕЗИ ЩЕ ГО ДАДАТ НА ДРУГИ, "ПО КОНЦЕСИОНЕРИ" С 40% ОТГОРЕ. ОНИЯ ЩЕ ГО БАТАЛЯСАТ И НАКРАЯ, ВИЕ ДЕТО СКАЧАХТЕ ПО ПЛОЩАДИТЕ, НО И НИЕ, БЕЗ ДА СМЕ ВИНОВНИ, ДЕТО НЕ СКАЧАХМЕ, ЩЕ СТРОИМ НОВИ ЛЕТИЩА, ЩЕ КУПУВАМЕ НОВИ САМОЛЕТИ.................... с две думи ЩЕ СТРОИМ ОТНОВО, НОВА, СОЦИАЛИСТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ!!!!!!!!!! А седерасти, герберасти, и вся остальная СВО&ЛОЧ, ЩЕ СЕ ПОТЯТ НА НЯКОЙ ПЛАЖ ...............С ОТКРАДНАТОТО ОТ СОЦИАЛИСТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ!!!!!!!!!!!! ТАКЪВ Е ЖИВОТЪТ!!!!!
4 милиона БГ граждани в България .... бетонирано черноморие ..... и при такива перспективи за къв чеп ни е 3-ти терминал ?????
Не знам къде ще го строите този 3-ти терминал, но го направете по-далече, че иначе ще продължи замърсяването с фини прахови частици... ...а умните столични общинари ще вдигат данъка и ще слагат забрани за автомобилите...., сини , зелени зони.... Преди време им пречеше металургичния комбинат Кремиковци... сега го няма, но това не пречи да се измислят всевъзможни причини и да ни обясняват глупости общинарите и зелените кратуни.
Турция построи ново Летище и го ползва , тези нашите Убавци подаряват на някого готово Българско Летище ! Герб направиха България Гроб ! Оставка и да вървят на М..... ! Техния Вожд на Мутрите в България , си купи остров и ЧЕЗ , не му пука за България и Българския Народ !
ГРУПИРОВКАТА, КОЯТО ЗАГРАБВА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ (ТЯ Е ДОБРЕ ИЗВЕСТНА ) СТАВА СОБСТВЕНИК НА ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ !!!! КАТО ПОДАНИЦИ ТРЯБВА ДА СВЕДЕМ ГЛАВИ, НО ОТ СРАМ !!!!!!
летището щяло да се "вземе " от фирма на зетя на Ердоган, а гръцкото островче,продавано от турска фирма за имоти- на Боко.Опозицията в Гърция почнала да рови.Как да разберем
Бравос! Мислещият за българския народ слага кръст на най-голямото българско летище и едно от малкото останали ПЕЧЕЛИВШИ ДЪРЖАВНИ дружества, да не кажа ЕДИНСТВЕНОТО. Посочете ми ПОНЕ 1 концесия, от която печели държавата, от която печели народът!!! Пак ще печели някой за сметка на държавата... Пфу! Всичко печелившо продадоха...Доразпродадоха държавата... За чий чеп ХЪБ-аджията ще купува руски газ от "Турски поток"?! Населението на България се топи главоломно - след 20 години с още 25% ще се стопи според БАН...
Веднага ти посочвам - летищата Варна и Бургас. От 2006, когато им започна концесията, двете летища не спират да се развиват и са много по напред от летище София. Също така с годишните такси платени от концесионера и % от оборота, летище София ще може да допринася много по-голяма сума в държавния бюджет.
Явно един терминал не стига да се изнесе целия български народ в чужбина.
А сърбите го дадоха тяхното за 1,5 млрд евро - почти три пъти повече и то за 20 години, а не 30
Със сигурност забележките на Горанов са основателни. При евентуално предсрочно прекратяване на концесията и уреждане на сметките с държавата - тогава финансовото министерство плаща нали?
ДАЙТЕ ДЪРЖАВАТА НА КОНЦЕСИЯ И ПОНЕ ЩЕ СМЕ СИГУРНИ, ЧЕ БЪЛГАРИ НЯМА ДА НИ КРАДАТ. ЩЕ НИ КРАДАТ ЧУЖДЕНЦИ!!! ОСТАВА САМО АЕЦ И ВСИЧКО ДРУГО ОТ СОЦИАЛИЗМА Е ПРОДАДЕНО!!!!!!...............да сте ми живи и здрави дето скачахте и крещяхте, СДС, СДС!!!! ТЕ ТОГАВА ВИ КАЗАХА, УМНИТЕ ЩЕ ЗАБОГАТЕЯТ И ПАРИТЕ ЩЕ РАБОТЯТ ЗА ТЯХ!!!!!!!!!!! ДУХАЙТЕ СУПАТА ЩОМ НЕ СТЕ УМНИ И "ТРУДОЛЮБИВИ"!!!!!
Каква е тази безумна глупост! За какво ще се строи нов терминал! просто да се събори Терминал 1 и да се направи новия терминал на негово място.За какво да се запазва Терминал 1 при положение че е толкова стар!
Тоя такъв курбан даде и пак не му увира главата. Да, Бог не забравя и наказва, ама като го гледам тоя - кел файда.