На 16 май в София Тех Парк се проведе финалният етап от мастъркласа "Бъдещето на храната", част от младежката програма на WWF България - Panda Labs, която Kaufland България подкрепя в ролята си на един от основните съмишленици на инициативата у нас. Във втория мастърклас от програмата, който бе посветен на иновации в храните, взеха участие четири отбора от ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години, с афинитет към иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда. Те се състезаваха за голямата награда от 10 000 лв., с помощта на която ще създадат стартъп и реален прототип на своята идея в рамките на 2021.

Жури, в което и Kaufland България участва, определи отбора-победител с най-перспективен бизнес план, с който да превърне идеята си в успешен продукт или услуга. Победители са отбор BioFoam (ученици от Русе), които вече имат развит бизнес план и работещ прототип. Тяхната идея е за разработване на био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители.

На финалната права в състезанието останаха и отборите на М₃KD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни; отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупена остатъчна храна от ресторанти и отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане. Те бяха избрани да се включат в тематичния мастърклас "Бъдещето на храната" в конкуренцията на стотици кандидатури в областта на управление на храните.

В седмицата на финала Kaufland България посрещна четирите отбора-финалисти от този мастърклас на специално тематично посещение в един от своите хипермаркети и на лекция, която представи автоматизираната система на компанията за планиране и управление на наличности, позволяваща максимално оптимизирано управление и на хранителните артикули в магазините. След завършилите вече два семестъра на Panda Pabs, посветени на бъдещето на отпадъците и на храната, следва трети - "Бъдещето на мобилността". Кандидатстването на участниците продължава до 20.05. на: https://www.wwf.bg/what_we_do/youth_engagement/panda_labs/

Kaufland България припознава темите, които са обект на разработване по програмата Panda Labs, в унисон със своята концепция за устойчиво развитие под мотото "Действията носят промяната". Корпоративната социална отговорност на Kaufland в България се прилага в последователни действия в различни области, сред които водещите са "Родина", "Хранене" и "Природа" и именно с тях компанията обвързва тематичните проекти в Panda Labs на WWF.

Фокусът на Kaufland България върху включените от WWF теми в програмата Panda Labs не е от днес. В контекста на направление "Родина" компанията развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си. В контекста на направление "Хранене" компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. А в направление "Природа" Kaufland работи със силен фокус върху енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.


За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева. Вижте повече на www.kaufand.bg


За WWF България: Основана през 1961 г., международната природозащитна организация WWF [Ве-Ве-Еф] развива дейности в над 100 държави с помощта на 7000 служители и над 5 милиона доброволци. WWF работи за подобряване на състоянието на околната среда, за да може хората да живеят в хармония с природата. В България WWF се занимава със защитените територии и местообитанията от европейско значение в мрежата Натура 2000, горите и сладководните екосистеми, устойчивото развитие на селските райони, промените в климата.


Материалът е предоставен от Kaufland България.