Нова катастрофа с автобус, има 10 пострадали
Автобус по линията София-Силистра е катастрофирал тази сутрин, съобщиха от МВР-Силистра. 10 души са откарани в болница. Водачът казал, че на пътя е имало елен.
Обратно в новинатаКоментари - Нова катастрофа с автобус, има 10 пострадали | Днес.dir.bg
Коментари
Пътувах по тази дестинация също през нощта миналата година с автобус на "Юнион Ивкони". Шофьорът беше сам, нямаше друг с него, което е в нарушение при нощните преходи. И аз не спах, стисках зъби и си мислех до 5.00 сутринта (часа на пристигането в Силистра) кога ли ще стане такъв сакатлък, заради пестенето на пари от заплати.
През 75-та до Силистра имаше не само жп транспорт,но и самолет.Имаше много хубаво летище,което сега е една жалка картинка.През 75,76-та хората си вземаха самолетчето и за един час стигаха до София.Тогава силистренци се гордееха,че имат всички видове транспорт,без космическия.А сега един много красив български град и оставен в прах и забрава от държавата си!
Какъв елен насред тази равна като тепсия земя насред Добруджа и то точно край Ситово!За разлика от по голяма част от България,в Силистренско пътищата са много добри,с хубав асфалт,равни и без дупки.И шофьорът е карал като полузадрямал джигит!Това е,няма елени,мечки,вълци!В 4 сутринта и крави и каруци няма!Има един безотговорен олигофрен,който е осакатил десет души!
Ние, с големите рога, нощно време не излизаме. Гасим мъката в чашката. Но 12-та година карам товарен камион и за тези "обяснения" на момъка за "елен" ... ще го направя на мома. За "момеене" е и този, който му е дал ключовете на автобуса и отговорността да превозва хора. Не е имало елен а е спал на пътят. Защото на 26 години е "живял" предната вечер и не е починал, както гласи Закона. Лос Анджелис до Бостън са 3300 мили и ги минавам Законно за 3 денонощия. Този Сополанко ще ги пътува 2 седмици с няколко "елена" на пътят.
Елен - надали, това е дежурна история в такъв случай. По-вероятна причина е навика на шофьорите на автобуси да карат с колкото може да върви автобус, а не с колкото позволява обстановката.
Случва се, но ако пътниците имаха колани (както е в нормалните държави) нямаше да има сериозно пострадали хора. Не виждам воля някой да приложи това задължение и спрямо автобусите....а видно, че трябва!
Интересно кое е по важен живота на един елен или живота на50 човека? Шофьора е трябвало да прецени правилно.
Интересно, кое е по важно - живота на един елен или живота на 50 пътника? Тоя шофьор не може ли да прецени?
Вчера се връщах през Сърбия и 1 автобус с деца-спортисти (засякохме се после на митницата) ме изпревари като спрял с близо 30-40 км/ч над ограничението ;-)
Чудя се защо всички повярваха, на този келеш шофьора, че е изскочил пред автобуса точно елен. Защо не са му взели проба за наркотици, по точно за употреба на халюцигени?
А всъщност катастрофата се дължи на неправилното обучение на шофьорите. Кое е по-важно - да спасиш елена или да опазиш 50-те пътника зад гърба си? Повечето водачи в тази ситуация тръгват да заобикалят. А правилната реакция е да скочиш на спирачката, което може да ти даде 1-2 секунди за ориентация и размисъл какво да направиш после. Познат професионален шофьор, който с това си вади хляба, беше изненадан от излизащ на заден ход автомобил от паркинг. Той, вместо да намели нарушителя, се удари челно в идващия отсреща.
Случва се. Колко пъти и на мен са ми излизали - прасета, стадо сърни, лисици, язовци. Нощно време през гората трябва да се внимава. И както виждаме - и в полето става !
Случва се. Колко пъти и на мен са ми излизали - прасета, стадо сърни, лисици, язовци. Нощно време през гората трябва да се внимава. И както виждаме - и в полето става !
Само тези, на които не се е случвало диво животно да им излезе внезапно на пътя, могат да сипят злостни коментари срещу шофьора. Глупав и прост народ.
На мен ми е излизало и реакцията беше с двата крака на спирачките и здраво хващане на волана! Никакви такива глупости на кривя наляво-надясно из канавките, че да взема да се преобърна заради едното животно. Дори при челен удар имам колан, еърбег и т.н. и съм по-защитен от бягане в трънаците. Щях да реагирам като шофьора на автобуса само ако отсреща ми има или идва МПС.
И като се събуди какво стана,беше целият потен,краката ти във леген,двата ти пръста във контакта,и се мислиш че си бързовар:)
тези хора карат денонощно само и само да се изкарат някакви пари ама собствениците все недоволни трябва да се прави пара ама много пара то лакомията няма краи
Има малко утешение, че у нас не живеят слонове...Поразииите щяха да бъдата къде, къде... а това с цигарите е факт, който никой не отбелязва .. и не се опитва да го изкорени... защото е България... а може и още как.
В рамките на няколко дни - поредната трагедия, породена от тоталния упадък на транспортните услуги. Колко ли още нещастия трябва да се случат, за да бъдат взети някакви мерки?
Разбира се Министерство на транспорта и ръководителите му през последните 20 години, които успяха да затрият релсовия транспорт и лобираха активно за автобусния нямат никаква вина. Политическа далновидност и стратегия отдавна в България липсват, а човешкия живот за политиците ни не струва. Дано след толкова инциденти на някой фактор в управляващите партии му светне, че има нещо генерално и тотално сбъркано по отношение на траспорта. Най-малкото да се замислят къде в Европа автобусният транспорт в пъти надвишава релсовия.
Аман от "разбирачи" в тази държава!!! Всичките обаче само стоят и плюят и никой нищо не прави за да се промени нещо!!! Само за сведение и в Европа има автобусен транспорт, както например в прехвалената Германия, бяха принудени да го пуснат след като за дълги години междуградските обществени превози беше монопол само на ДБ и до толкова се самозабравиха с цените, че пътуването сам с автомобил стана в пъти по-евтино!!! Междувпрочем и Германия наводнения стават и там има жертви, така, че престанете само да плюете и да разправяте как било в Европата, ами вземете променете нещо, щото вие тая Европа само си мислите , че нещо по-различно от БГ, а всъщност я знаете само от новините!!!
малко измираме от болести,ндоимък и глад,сега бум на катастрофи.тъжно!
а някой не се ли замисли за техн изправност на превозното средство..............
Е цяло чудо е, че не са повече катастрофите с автобуси на Юнион Ивкони! Шофьорите са сякаш събирани от училища за бавно развиващи се, автобусите са някакви мръсни и разбрицани антики, ама кой ти гледа, бутат рушвети на проверяващите и си продължават...
с тази компания по друга дестинация и са двама шофьора.
Положението не е такова само в Юн. Ивк. Имам усещането, че всички шофьори са задължени от работодателя си да пушат цигара, да говорят по телефон (без хендсфри естествено) и да не спазват ограничения за скорост. И това става през цялото пътуване. Изненадан съм, че има толкова малко катастрофи с автобуси.
Абсолютно точно казано! Тази фирма е за ликвидация!
вярно е ,много мръсни и стари автобуси и арогантни шофьори,един път пътувах с тази фирма и няма никога да повторя!
Прав си - веднъж пътувах с тия и няма да повторя. Всичко е абсолютно така, както си го описал. Проблемът е защо това е възможно в 21 век и в държава, която е в Европа. Нещо е сбъркано - векът си е точно 21, зхачи другото не е вярно - за държавата в Европа. Я обратно на коне и магарета.
Е От както караме денем на Фарове,Катастрофите се намалиха драстично,Гарантирано от Герб,и от както Винетките ги вдигнаха отново Катастрофите намаляха драстично,Гарантирано от Герб,сега и Билетите като бъдат увеличени от 1-ви юни на 1.60лв,отново ще преборим гратисчиите.абе Гробарска Работа.
Ако имаха колани...
Пътят Русе- Силистра е сравнително нов и много хубав. Тук вина трябва да се търси според мен в ръководствата на фирмите-превозвачи, тъй като с цел икономии съкратиха още преди години вторият шофьор по тая линия. Дори и при прекрасен път сам човек е изморително да шофира 7 часа и отговаря за 40-50 пътника. Освен това той - шофьорът се занимава с багажа като за всеки пътник слиза да му отваря да си го вземе, по автогарите сам си заверява пътните листи, сам пуска филми или музика, сам следи и брои хората след почивките дали всички са се качили в автобуса. Това са 7 часа на абсолютно пълно внимание. Отделно самите пътници го занимават и отвличат вниманието, кой къде иска да слезе или с други проблеми като климатика например или с деца, аварии и какво ли не. И с цел икономии на фирмите, пътниците са обречени на риск след като няма втори шофьор да помага и да се сменят.
чети по-долу. вероятната причина на този път според мен е селскостопанска машина.
Да кажем НЕ на агресията по пътищата: RoadmadnessBulgaria
Вижте сега, пробата за алкохол може да е отрицателна обаче 99% е сигурно, че е пушил на работното си място и освинват всичко око себе си.
Имайте предвид, че шофьорите в България основно са 1 - 50-60 годишни чички взели книжка с 2 агнета и вуйчо милиционер преди 30 години, неграмотни селяни непознаващи знаците въобще 'книжката не кара колата ве' . Вариант 2 - някакви 20 годишни дришльовци, мечтаещи по цял ден да карат нова кола и да слушат радио Вероника вътре. Нормалните се изнесоха да карат тир-ове в Англия за 3000 € месечно, тук остана батака..
Как ли ги псуват на Запад нашите Балкански чеда...
Да имаш да вземаш ,момче ,това за "агнетата" ,дето казваш точно това не вървеше преди 30-40 години ,кога вземамхме книжки ! И днес не върви ,защото ...агнета ...няма ! Виж пари ...боол ! И корумпирани ,които да ламтят за тях ...също ! Ама от къде да ги знаеш тия неща ,дето ги пишеш ,като не си ги видял със собствените си очи ,защото не си бил роден тогава !
Ей затова в НОРМАЛНИЯ свят хората развиват жп транспорт и скоростите са съвсем други при по-нисък РИСК! Това да предадеш съдбата на 40-50 човека, возещи се в автобус на един средно или слабо грамотен чичка, който да върти волана по пътища кози пътеки, със скорост около 100 км/ч- това само в балканските държави, Латинска Америка и бившите руски републики го има! В нормална държава- тази фирма с такава катастрофа ПРЕСТАВА ДА СЪЩЕСТВУВА и шефовете и фалират до 1 седмица - като ги барнат застрахователите- оставят ги голи!
Ке е определението ти за нормална държава? Нали се сещаш че когато видя дядки седнали в къщичка на детска площадка, защото там било удобно да си четат встниците и било сянка, не ме кара да си мисля че институционално може да се достигне до понятието "бяла " държава
Наскоро пътувах с туристи1еска агенция на екскурзия, един шофьор / нали трябваше да се по двама, кара като ненормален особено на връщане от екскурзията защото бил от незнам си кой град и трябвало по- бурзо да се прибере!/ Не ще има катастрофи и ранени, ами незнам какво! Няма контрол! Това е ! Ако има яки глоби и за превозвачи и турситически агенции това нямя да го има в новините сега!
Нещо много взеха да губят контрол, пусти шофьори ... Губят, губят, къде ли го губят - аз никъде контрол не намирам ... Егати загубения контрол ...
90 процента от катастрофите стават в Русенско, или покрай Благоевград. Просто там е пълно с фесове - Исперих, Омуртаг, РЕзград, Търговище, Дулово, Каолин, Симитли, Кресна, Корница, Лъжница и т.н. Каквото и да ми пишете статистиката си е статистика, по цял ден обикалям България, на пътя Търново-Русе нищо му няма, просто е пълно с ненормални фесове изпреварващи на завои, срещу ТИР-ове, в селата със 140 и т.н.
То затова навсякъде трябва да се сменят шофьорите на 3-4 часа макс. А тук какво е - 7-8 часа един шофьор кара.
Винаги на дълги дестинации са по двама.
Бяха по двама преди години. Дори и стюардеса имаше. От няколко години насам пътувам по линията Силистра-София и обратно и винаги шофьора е един. Има само две кратки почивки на Русе и на Обнова. А пътят е цели 7 часа, за един шофьор отговарящ за живота на много пътници това е изморително да кара сам.
...Тези задължителни почивки , точно регламентирани като раб. време на чиновки , са кьор-фишек работа ! Пътя , "работно време няма"1Говорим за производителност ,ефективност ,дай сега по трима шофьори да слагаме на камион или автобус ,сякаш ,този който е "изморен" ,ще трябва да си почива ,докато другия -кара ! И как ще стане това ? Първо не е позволено ,второ ,някой знае ли как пълноценно се"почива" по време на движение ! Издръжливостта ,концентрацията ,работоспособността , зависят от много фактори ,но преди всичко са лично-индивидуални ! Карал съм такси ,в голям град като Варна , в годините кога гъмжеше от работа по 14-16 часа ... По-късно карах товарна "ИФА" ...3 пъти седмично Варна-София -Пловдив -Варна ,повечето преходи през нощта ,носиш пари , обикаляш из складове ,градско София,Пловдив, (през деня) ...товариш ,броиш стока ,броиш и трепериш за парите (че не са твои ,а бяха най-мутренските времена) и пак на път ...през нощта !Кабината двойна с легла ,ама смееш ли да спреш и да спиш ...! 1100 км курса ,с махсимум 2-3 часа дремване като заек ... Стотици хиляди километри ,Слава Богу без нито една авария , времената бяха "кьорави",това тахо шайби , това пътни листи ,прегледи ,техн. и медицински ,всичко бе формално , но виж ОТГОВОРНОСТТА за да е наред тази безопастност ,бе ЛИЧНО МОЯ и в МОИТЕ РЪЦЕ И ПРЕЦЕНКА ! И най-важното ,бях млад ,здрав и ...отговорен !
... 70 км/час средна скорост... на 430 км разстотание... със из.ърдян автобус... без да сее ужас у пътниците... незабравимо!
90 км от гореспоменатите са магистрала с разрешена скорост за автобуси от 120... много моля да не спекулирате. Пътят не е добър за пътуване само в раьона на Бяла. Относно задръстванията на Русе нека не се спекулира, защото там пътят е перфектен за преминаване за кратко време, двулентов е и НП с преминаването. А да не говорим , че в Русе единственото място на което се образуват някакъв тип задръствания го направиха с едно огромно кръгово и сега не се чака повече от 2 мин.
До това води лиспата на кадри, качествен персонал квалифициран и неквалифициран.....и в двете области е кръгла нула......в една посока мамини синчета на високите постове....в другата същите, но от нисшето общество с каквато и да било грамотност, но се вземат на работа поради липсата.......свърши се тук в България останаха само....сами се сещайте....
Господ ни праща знак... Познавам учителка, която взимаше пари, за да подсказва на матури. Вчера й направиха помен.
Трите ябълки променили света Ябълката на Ева Ябълката на Нютон и Ябълката на Стив Джобс 2: за Науката срещу бог ;)