Коментари - Нова катастрофа с автобус, има 10 пострадали | dnes.dir.bg
назад

Нова катастрофа с автобус, има 10 пострадали

Автобус по линията София-Силистра е катастрофирал тази сутрин, съобщиха от МВР-Силистра. 10 души са откарани в болница. Водачът казал, че на пътя е имало елен.

Обратно в новината

Коментари - Нова катастрофа с автобус, има 10 пострадали | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пътувах по тази дестинация също през нощта миналата година с автобус на "Юнион Ивкони". Шофьорът беше сам, нямаше друг с него, което е в нарушение при нощните преходи. И аз не спах, стисках зъби и си мислех до 5.00 сутринта (часа на пристигането в Силистра) кога ли ще стане такъв сакатлък, заради пестенето на пари от заплати.

През 75-та до Силистра имаше не само жп транспорт,но и самолет.Имаше много хубаво летище,което сега е една жалка картинка.През 75,76-та хората си вземаха самолетчето и за един час стигаха до София.Тогава силистренци се гордееха,че имат всички видове транспорт,без космическия.А сега един много красив български град и оставен в прах и забрава от държавата си!

Какъв елен насред тази равна като тепсия земя насред Добруджа и то точно край Ситово!За разлика от по голяма част от България,в Силистренско пътищата са много добри,с хубав асфалт,равни и без дупки.И шофьорът е карал като полузадрямал джигит!Това е,няма елени,мечки,вълци!В 4 сутринта и крави и каруци няма!Има един безотговорен олигофрен,който е осакатил десет души!

Ние, с големите рога, нощно време не излизаме. Гасим мъката в чашката. Но 12-та година карам товарен камион и за тези "обяснения" на момъка за "елен" ... ще го направя на мома. За "момеене" е и този, който му е дал ключовете на автобуса и отговорността да превозва хора. Не е имало елен а е спал на пътят. Защото на 26 години е "живял" предната вечер и не е починал, както гласи Закона. Лос Анджелис до Бостън са 3300 мили и ги минавам Законно за 3 денонощия. Този Сополанко ще ги пътува 2 седмици с няколко "елена" на пътят.

скоро време и Сидеров ще се сдобие с рога като на лопатар, ако вече не се е сдобил де

Шилo

Елен - надали, това е дежурна история в такъв случай. По-вероятна причина е навика на шофьорите на автобуси да карат с колкото може да върви автобус, а не с колкото позволява обстановката.

Случва се, но ако пътниците имаха колани (както е в нормалните държави) нямаше да има сериозно пострадали хора. Не виждам воля някой да приложи това задължение и спрямо автобусите....а видно, че трябва!

Интересно кое е по важен живота на един елен или живота на50 човека? Шофьора е трябвало да прецени правилно.

Интересно, кое е по важно - живота на един елен или живота на 50 пътника? Тоя шофьор не може ли да прецени?

Въпросът не е в живота на елена, а в масата/около 500кг/ му и скоростите на двете тела.

Не е вярно! Аз пред автобуси не излизам!

Вчера се връщах през Сърбия и 1 автобус с деца-спортисти (засякохме се после на митницата) ме изпревари като спрял с близо 30-40 км/ч над ограничението ;-)

Чудя се защо всички повярваха, на този келеш шофьора, че е изскочил пред автобуса точно елен. Защо не са му взели проба за наркотици, по точно за употреба на халюцигени?

А всъщност катастрофата се дължи на неправилното обучение на шофьорите. Кое е по-важно - да спасиш елена или да опазиш 50-те пътника зад гърба си? Повечето водачи в тази ситуация тръгват да заобикалят. А правилната реакция е да скочиш на спирачката, което може да ти даде 1-2 секунди за ориентация и размисъл какво да направиш после. Познат професионален шофьор, който с това си вади хляба, беше изненадан от излизащ на заден ход автомобил от паркинг. Той, вместо да намели нарушителя, се удари челно в идващия отсреща.

Случва се. Колко пъти и на мен са ми излизали - прасета, стадо сърни, лисици, язовци. Нощно време през гората трябва да се внимава. И както виждаме - и в полето става !

Случва се. Колко пъти и на мен са ми излизали - прасета, стадо сърни, лисици, язовци. Нощно време през гората трябва да се внимава. И както виждаме - и в полето става !

Само тези, на които не се е случвало диво животно да им излезе внезапно на пътя, могат да сипят злостни коментари срещу шофьора. Глупав и прост народ.

На мен ми е излизало и реакцията беше с двата крака на спирачките и здраво хващане на волана! Никакви такива глупости на кривя наляво-надясно из канавките, че да взема да се преобърна заради едното животно. Дори при челен удар имам колан, еърбег и т.н. и съм по-защитен от бягане в трънаците. Щях да реагирам като шофьора на автобуса само ако отсреща ми има или идва МПС.

това е, трябва да се внимава, много!

И като се събуди какво стана,беше целият потен,краката ти във леген,двата ти пръста във контакта,и се мислиш че си бързовар:)

Да викнем Ицата Стоичков! Той ще се справи с елените.

тези хора карат денонощно само и само да се изкарат някакви пари ама собствениците все недоволни трябва да се прави пара ама много пара то лакомията няма краи

Има малко утешение, че у нас не живеят слонове...Поразииите щяха да бъдата къде, къде... а това с цигарите е факт, който никой не отбелязва .. и не се опитва да го изкорени... защото е България... а може и още как.

Дядо Коледа с шейната да не е бил вързан към елена?

Елена в каруца ли е бил впрегнат!?:)

В рамките на няколко дни - поредната трагедия, породена от тоталния упадък на транспортните услуги. Колко ли още нещастия трябва да се случат, за да бъдат взети някакви мерки?

Какви мерки против елени?

Разбира се Министерство на транспорта и ръководителите му през последните 20 години, които успяха да затрият релсовия транспорт и лобираха активно за автобусния нямат никаква вина. Политическа далновидност и стратегия отдавна в България липсват, а човешкия живот за политиците ни не струва. Дано след толкова инциденти на някой фактор в управляващите партии му светне, че има нещо генерално и тотално сбъркано по отношение на траспорта. Най-малкото да се замислят къде в Европа автобусният транспорт в пъти надвишава релсовия.

Аман от "разбирачи" в тази държава!!! Всичките обаче само стоят и плюят и никой нищо не прави за да се промени нещо!!! Само за сведение и в Европа има автобусен транспорт, както например в прехвалената Германия, бяха принудени да го пуснат след като за дълги години междуградските обществени превози беше монопол само на ДБ и до толкова се самозабравиха с цените, че пътуването сам с автомобил стана в пъти по-евтино!!! Междувпрочем и Германия наводнения стават и там има жертви, така, че престанете само да плюете и да разправяте как било в Европата, ами вземете променете нещо, щото вие тая Европа само си мислите , че нещо по-различно от БГ, а всъщност я знаете само от новините!!!

малко измираме от болести,ндоимък и глад,сега бум на катастрофи.тъжно!

А от какво искаш да умираш - от преяждане ли?

а някой не се ли замисли за техн изправност на превозното средство..............

Не е виновно техническото състояние на автобуса. Много от шофьорите като се качат и тук-таме започват да стъпват автобусите. Все едно карат картофи а не хора

Е цяло чудо е, че не са повече катастрофите с автобуси на Юнион Ивкони! Шофьорите са сякаш събирани от училища за бавно развиващи се, автобусите са някакви мръсни и разбрицани антики, ама кой ти гледа, бутат рушвети на проверяващите и си продължават...

с тази компания по друга дестинация и са двама шофьора.

Аз съм пътувал с тях до Солун само с един шофьор :) Отделно, че дали са двама или двайсе няма никакво значение, ако са тъпанари, и ако автобусът е скапан.

Положението не е такова само в Юн. Ивк. Имам усещането, че всички шофьори са задължени от работодателя си да пушат цигара, да говорят по телефон (без хендсфри естествено) и да не спазват ограничения за скорост. И това става през цялото пътуване. Изненадан съм, че има толкова малко катастрофи с автобуси.

Явно няма контрол над действията на шофьорите. Че човек изтръпва винаги когато шофьорът изпреварва друго превозно средство с една ръка на волана по простата причина че другата е заета я да държи цигара или телефон.

Абсолютно точно казано! Тази фирма е за ликвидация!

Точно сега преди изборите няма как да стане-шефът им яко подпомага ГЕРБ.

вярно е ,много мръсни и стари автобуси и арогантни шофьори,един път пътувах с тази фирма и няма никога да повторя!

Прав си - веднъж пътувах с тия и няма да повторя. Всичко е абсолютно така, както си го описал. Проблемът е защо това е възможно в 21 век и в държава, която е в Европа. Нещо е сбъркано - векът си е точно 21, зхачи другото не е вярно - за държавата в Европа. Я обратно на коне и магарета.

Е От както караме денем на Фарове,Катастрофите се намалиха драстично,Гарантирано от Герб,и от както Винетките ги вдигнаха отново Катастрофите намаляха драстично,Гарантирано от Герб,сега и Билетите като бъдат увеличени от 1-ви юни на 1.60лв,отново ще преборим гратисчиите.абе Гробарска Работа.

Ако имаха колани...

...не само колани ...а и каски ,памперси и бронежилетки ...

Пътят Русе- Силистра е сравнително нов и много хубав. Тук вина трябва да се търси според мен в ръководствата на фирмите-превозвачи, тъй като с цел икономии съкратиха още преди години вторият шофьор по тая линия. Дори и при прекрасен път сам човек е изморително да шофира 7 часа и отговаря за 40-50 пътника. Освен това той - шофьорът се занимава с багажа като за всеки пътник слиза да му отваря да си го вземе, по автогарите сам си заверява пътните листи, сам пуска филми или музика, сам следи и брои хората след почивките дали всички са се качили в автобуса. Това са 7 часа на абсолютно пълно внимание. Отделно самите пътници го занимават и отвличат вниманието, кой къде иска да слезе или с други проблеми като климатика например или с деца, аварии и какво ли не. И с цел икономии на фирмите, пътниците са обречени на риск след като няма втори шофьор да помага и да се сменят.

чети по-долу. вероятната причина на този път според мен е селскостопанска машина.

Не споря за причината. Изразявам мнение от пътуванията си и какво виждам. Край село Ситово има голям разклон, има и селск. техника и каруци. А водача на автобуса със сигурност е изморен след като е карал вече 6 часа.

Да кажем НЕ на агресията по пътищата: RoadmadnessBulgaria

и като го казваме от поне 10 години - какво става??? Стига приказки! КАТ да си гледа работата, да се работи по закони без компромиси! Който наруши закона - санкция... иначе и при социализма се вдигаха лозунги, ама фалира...

Вижте сега, пробата за алкохол може да е отрицателна обаче 99% е сигурно, че е пушил на работното си място и освинват всичко око себе си.

Имайте предвид, че шофьорите в България основно са 1 - 50-60 годишни чички взели книжка с 2 агнета и вуйчо милиционер преди 30 години, неграмотни селяни непознаващи знаците въобще 'книжката не кара колата ве' . Вариант 2 - някакви 20 годишни дришльовци, мечтаещи по цял ден да карат нова кола и да слушат радио Вероника вътре. Нормалните се изнесоха да карат тир-ове в Англия за 3000 € месечно, тук остана батака..

Как ли ги псуват на Запад нашите Балкански чеда...

Там си карат като бели хора- кротко и културно щото ако се издъни- може да остане без доход за цяла година (каквито са глобите там!)

...не само колани ...а и каски ,памперси и бронежилетки ...

Да имаш да вземаш ,момче ,това за "агнетата" ,дето казваш точно това не вървеше преди 30-40 години ,кога вземамхме книжки ! И днес не върви ,защото ...агнета ...няма ! Виж пари ...боол ! И корумпирани ,които да ламтят за тях ...също ! Ама от къде да ги знаеш тия неща ,дето ги пишеш ,като не си ги видял със собствените си очи ,защото не си бил роден тогава !

Ей затова в НОРМАЛНИЯ свят хората развиват жп транспорт и скоростите са съвсем други при по-нисък РИСК! Това да предадеш съдбата на 40-50 човека, возещи се в автобус на един средно или слабо грамотен чичка, който да върти волана по пътища кози пътеки, със скорост около 100 км/ч- това само в балканските държави, Латинска Америка и бившите руски републики го има! В нормална държава- тази фирма с такава катастрофа ПРЕСТАВА ДА СЪЩЕСТВУВА и шефовете и фалират до 1 седмица - като ги барнат застрахователите- оставят ги голи!

Ке е определението ти за нормална държава? Нали се сещаш че когато видя дядки седнали в къщичка на детска площадка, защото там било удобно да си четат встниците и било сянка, не ме кара да си мисля че институционално може да се достигне до понятието "бяла " държава

Хм. Последните 2-3 години не станаха ли доста ЖП катастрофи - Испания, Германия, Франция, Швейцария? Със стотици жертви.

Наскоро пътувах с туристи1еска агенция на екскурзия, един шофьор / нали трябваше да се по двама, кара като ненормален особено на връщане от екскурзията защото бил от незнам си кой град и трябвало по- бурзо да се прибере!/ Не ще има катастрофи и ранени, ами незнам какво! Няма контрол! Това е ! Ако има яки глоби и за превозвачи и турситически агенции това нямя да го има в новините сега!

дали шофьорът е виновен, или шефовете му.

А направихте ли му забележка и подадохте ли сигнал?

Нещо много взеха да губят контрол, пусти шофьори ... Губят, губят, къде ли го губят - аз никъде контрол не намирам ... Егати загубения контрол ...

Да пратим седмокласника от другата статия да го намери

90 процента от катастрофите стават в Русенско, или покрай Благоевград. Просто там е пълно с фесове - Исперих, Омуртаг, РЕзград, Търговище, Дулово, Каолин, Симитли, Кресна, Корница, Лъжница и т.н. Каквото и да ми пишете статистиката си е статистика, по цял ден обикалям България, на пътя Търново-Русе нищо му няма, просто е пълно с ненормални фесове изпреварващи на завои, срещу ТИР-ове, в селата със 140 и т.н.

Ами тази случайно е на пътя Русе Силистра... опастността в този участък са многото каруци и селскостопанска техника. Ще видиш че след ден ще стане ясно , че такава е причината.

То затова навсякъде трябва да се сменят шофьорите на 3-4 часа макс. А тук какво е - 7-8 часа един шофьор кара.

Винаги на дълги дестинации са по двама.

Бяха по двама преди години. Дори и стюардеса имаше. От няколко години насам пътувам по линията Силистра-София и обратно и винаги шофьора е един. Има само две кратки почивки на Русе и на Обнова. А пътят е цели 7 часа, за един шофьор отговарящ за живота на много пътници това е изморително да кара сам.

...Тези задължителни почивки , точно регламентирани като раб. време на чиновки , са кьор-фишек работа ! Пътя , "работно време няма"1Говорим за производителност ,ефективност ,дай сега по трима шофьори да слагаме на камион или автобус ,сякаш ,този който е "изморен" ,ще трябва да си почива ,докато другия -кара ! И как ще стане това ? Първо не е позволено ,второ ,някой знае ли как пълноценно се"почива" по време на движение ! Издръжливостта ,концентрацията ,работоспособността , зависят от много фактори ,но преди всичко са лично-индивидуални ! Карал съм такси ,в голям град като Варна , в годините кога гъмжеше от работа по 14-16 часа ... По-късно карах товарна "ИФА" ...3 пъти седмично Варна-София -Пловдив -Варна ,повечето преходи през нощта ,носиш пари , обикаляш из складове ,градско София,Пловдив, (през деня) ...товариш ,броиш стока ,броиш и трепериш за парите (че не са твои ,а бяха най-мутренските времена) и пак на път ...през нощта !Кабината двойна с легла ,ама смееш ли да спреш и да спиш ...! 1100 км курса ,с махсимум 2-3 часа дремване като заек ... Стотици хиляди километри ,Слава Богу без нито една авария , времената бяха "кьорави",това тахо шайби , това пътни листи ,прегледи ,техн. и медицински ,всичко бе формално , но виж ОТГОВОРНОСТТА за да е наред тази безопастност ,бе ЛИЧНО МОЯ и в МОИТЕ РЪЦЕ И ПРЕЦЕНКА ! И най-важното ,бях млад ,здрав и ...отговорен !

... 70 км/час средна скорост... на 430 км разстотание... със из.ърдян автобус... без да сее ужас у пътниците... незабравимо!

90 км от гореспоменатите са магистрала с разрешена скорост за автобуси от 120... много моля да не спекулирате. Пътят не е добър за пътуване само в раьона на Бяла. Относно задръстванията на Русе нека не се спекулира, защото там пътят е перфектен за преминаване за кратко време, двулентов е и НП с преминаването. А да не говорим , че в Русе единственото място на което се образуват някакъв тип задръствания го направиха с едно огромно кръгово и сега не се чака повече от 2 мин.

До това води лиспата на кадри, качествен персонал квалифициран и неквалифициран.....и в двете области е кръгла нула......в една посока мамини синчета на високите постове....в другата същите, но от нисшето общество с каквато и да било грамотност, но се вземат на работа поради липсата.......свърши се тук в България останаха само....сами се сещайте....

да бе, да бе, знаем. Само вие миячите на чинии сте умни, красиви и квалифицирани, ама другите все ви пречат. Междувпрочем преди 10 дни в Швейцария стана сериозна катастрофа с автобус.

Господ ни праща знак... Познавам учителка, която взимаше пари, за да подсказва на матури. Вчера й направиха помен.

Трите ябълки променили света Ябълката на Ева Ябълката на Нютон и Ябълката на Стив Джобс 2: за Науката срещу бог ;)

Ако получаваше прилична заплата,едва ли щеше да го прави.