Шок и ужас: Самолетът на ”Джърмънуингс” е станал ”на прах”

Тридневен траур от днес е обявен в Европа заради катастрофата с германския самолет "Еърбъс" А320, който се разби във френските Алпи вчера.

Обратно в новината

Коментари - Шок и ужас: Самолетът на ”Джърмънуингс” е станал ”на прах” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Според авиационните диаграми, самолета е загубил височина, но не е намалил скоростта, даже я е увеличил, може дори да е минал звуковата бариера. Ударил се е с над 800 км/час. Затова е на толкова малки парчета.

Някой по-рано вече се пошегува със заглавието, но последния напън на редактора 'кърти миФки' Шок и ужас: Самолетът на Джърмънуингс е станал на прах

Докога няма да се дава никакъв шанс на мравките в консервата?? Първо живеем в какъв век, в самолетите се разчита на някакви черни кутии, както сме ги чели от романите и преди 60 години или повече. Може просто всичко да се записва директно с камери със звук и да се изтрива през определени полети и тн и пак да е в кутии. Всеки ред от по 6 пътници или какъвто е самолета, трябва да може да изпада надолу или изтрелва и да се отваря парашут според височината. Дали ще има специални кепенци, шлюзове незнам в самото скеле на самолета. Но за А320 това ще са 20-30 парашута, които най-вероятно няма да се използват нито веднъж в живота на 99% от самолетите. Пилот или някой ще задейства освобождаващ механизъм, ще има ред по изпадане и тн, има инженери ще го измислят. За секунди ще се спада до атмосферен слой топъл и с кислород, ще има критичен момент на оцеляване. НО гаранция, че сега щяха да прибират оцелели, а не да ровят за кутии. Ама плебса си е винаги най-ощетен, щото за нов тип самолети ще се плаща повече.

ако някоя авио компания,предложи такъв самолет с възможност за евакуация,посредством индивидуални парашути или капсули ,дори цели парашутни платформи,то бизнеса с полети е неин за 100 г напред ! как може военните транспортни самолети да спускат по 10 танка с парашут?

ПОКЛОН ПРЕД ПАМЕТТА НА ЗАГИНАЛИТЕ! НАЙ-ИСКРЕНИ СЪБОЛЕЗНОВАНИЯ НА БЛИЗКИТЕ!

не се ли случи нещо подобно с гръцкия самолет от Kипър за Aтина?

Ти уцели десетката :). И аз се сетих,че имаше подобен случай,но нещо ми се губиха подробностите.

Някой пое ли отговорност за катастрофата от арабите???

Да не би да искаш ти да поемеш отговорнастта?

отговорност за създаването на недоразумение като тебе.

Да не е паднал насред някоя циганска ма'ала? Тогава без съмнение ще изчезне безследно...

Цъц. Ти да си видЕл циганин да живее на баир? Че и на студено при това...

Gосподи вземи ги на твоите криле,към рая !

Би трябвало да бъде задължително на всеки Пътник да му се полага Парашут,при подобен случай да има шанса да се спаси,нещо подобно като при изтребителите.Че започнаха нещо много да падат тези Купчина желязо от въздуха.Кой каза че било най безопасният транспорт Самолета е бил във голяма заблуда,Лошото е че при падане на Самолет при земята всичките си заминават,докато при катастрофа при кола,можеш да останеш и жив.Съвет не се возете на Самолети,защото при подобен случай си заминавате моментално.

да! и да има камери дори могат да предават он лине ! как може всеки немски летец изтребител от втората световна воина да е имал камера и да прави филми с нея а тука ми четат някакви кутии...

Мисли, преди да предлагаша нещо безсмислено. При пожар на автобус на Аспаруховия мост във Варна и при отворени вече врати стъпкаха жената, ти искаш тук някой необучен пътник да знае как да скочи през отворената врата на самолета? А сега седни, помисли и дай друго предложение. И не ми казвай да си гледам работата, защото съм парашутист и знам какво говоря.

като си парашутист взимаи една раница и скачаи !

Бог да прости загиналите! Все пак искам да вярвам, че няма да прости на бездарниците с тяхното "Шок: Падналият самолет е напълно изчезнал Вярно е, че "заглавието продава", но в случая няма нищо общо с материала!

Току що по БНТ цитираха германските разследващи че следствието за причината за катастрофата може да продължи 2-3 години!!!С една дума-забравете!Защо бе бащице?

Винаги има нещо съмнително. В смисъл, че истинските причини за подобни инциденти не са в интерес на компаниите и поради това те остават "неизяснени". Показателно в случая са останките от самолета и реракциите на спасителите при вида им (едва ли те не си дават с/ка за тоива какво всъщност се е случило). Обикновена катастрофа не може да доведе до подобен резултат. Реакцията на институциите с траура и всичко около катастрофата остават усещането, че нещо не е както трябва. ПС. И за капак на всичко е обстоятелството, че последното ТО на самолета е извършено в базата на Луфтханза на летище София...

сега по БТВ съобщиха, че черната кутия вече е разчетена, а тези /двете кутии/ на Боинга над Украйна ги разчитаха 10-тина дни!!!!!!!!!!!!!!

Нима вече са ги прочели? Според мен минаха доста ПОВЕЧЕ от "разчитаха 10-тина дни"

ако се забрани достъпа на мюсюлмани до въздушен транспорт,катастрофите ще намалеят с 90% !!!

Лека им пръст на загиналите! Кураж и сили на роднините им! Да им съчувстваме без реклами на ЕК.

на загиналите немци. Като е така, хващайте си куфарите и към Дойчланд, там ви очакват за да ви връчат метлите и парцалите.

и неудачниците защо пишат коментари да се чуди човек.

Като прочетох коментара ти и аз се запитах същото.

Иди в германия или някоя друга подобна държава да си изразяваш еврогейското съчувствие към жертвите. Подобна европедалска солидарност не ни е необходима.

Как може такива изроди като теб да се раждат на тоя свят? Защо не отидеш в мола във Варна, дано те отработят охранителите, няма да ти съчустваме. Глупак.

Нямам нужда от робско съчувствие.

Изглежда преводачите на дир.бг могат само да превеждат говедата от едното пасище на другото. Планинският водач казал: "той е напълно изчезнал". Абе на френски "complètement pulvérisé" не означава напълно изчезнал, а изцяло разпръснат (пулверизиран, разпрашен). Хайде стига с тия просташки сензационни заглавия, когато става дума за трагедия с толкова жертви!

Аз НЕ съм шарли!!! Аз съм 150 загинали човека във самолетна катастрофа от АЛЧНОТА на капиталистическата олигархия!!! Дори за лека кола 20 години са много а този брЪкмясал самолет е на 20!!!!

Съболезнования и жалко. Всички самолети минават рутинни проверки преди полет, но НЯМА ПРОВЕРКА ГАРАНТИРАЩА 100% сигурност.Затова след 10 години или определен брои летателни часове-бракуване. Те коли по стари от 4-5 години не карат, ама се возят на самолети над 20 години

АБ-то в металургията се нарича умора на материала.Няма стенд или скенер,който да ги локализира.Просто в един момент всичко отказва без някаква видима причина.

Скенери има. Всеки самолет след определен брой часове мина на преглед на фузелажа(?). Имаше епизод в сериала за самолетни катастрофи в който пострадалият самолет имаше проблем на по-малко летелни часа от препоръчителния период за преглед. Извода беше, че самолети с много полети на къси дистанции трябва да минават по-често на прегледи. Умората на материала идва в голяма степен от цикъла излитане кацане.

Спомняте ли си един стар български филм,където се казваше,че икономията е майка на мизерията?Точно това става днес с тн. нови технологии.Света се чуди как от нищо да направи нещо и резултата е налице.Съчетанието от икономисти и държави с нисък стандарт на живот,където се използват дъщерни фирми за производството на разни части водят до тези гледки.Много немски компании си изнесоха производството в Китай,понеже братята китайци им вършат работата с няколко евро цента по-евтино от немските им колеги.Това добре,но къде отива качеството?Заради кирията от евтини материали,работна ръка и тн. всички по високите етажи на индустрията си затварят очите.Сега никой няма да признае,че този тип самолети са един голям провал на съвременното желание да се прави от нищо нещо.Няма ги вече и старите здрави немски автомобили поради същата причина.

Самолета е проектиран и правен в заводите на Луфтханза ! Китайците не правят нищо за немски фирми , особено в самолетостроенето !

Има една особеност.Самолета е сглобен и проектиран в заводите на Луфтханза,но частите му се произвеждат в цял свят.Спомням си само,че имаше документален филм за него и крилата се правеха в Испания,но нещо имаха проблеми и китайски инженери намериха баланса между олекотена конструкция и технология.

Припомнете си за филаделфийския експеримент, за хобито на съседа Никола Тесла, за малайзийските самолети и най накрая съветвам нашите журналки да не ни занимават повече с глупости защото те са виновни за опростачването на нацията както и проста мрежа и умните ни студентчета.

Моите искрени и най-дълбоки съчувствия! Това са хора и то европейци. И, ако зависеше от мен, бих помолил журналистите тъкмо в този трагичен момент да не ни информират за поредната изцепка на Техния всенароден любимец.

Изглежда сме в хилядолетието на конспирациии и тотална дезинформация. Жалко за хората.

Само да видите как ще ми се потвърди тезата,абе който си ги разбира тези работи си ги разбира.Само е имало горе''БУМ'' да знаете,и сигурно са замесени И.Д заради Шарли Ебдо.

Ако е имало Бум горе, долу трябваше да има огън, жупел и горящи отломки на огромен периметър. Такива няма.

Абе специалисте, знаеш ли какво се случва при декомпресия на машината на такава височина?

васко

Кажи Путьо какво???светни ме мене експерта???

Вкараха твърде много "умна електроника", която да управлява машината, а пилотите стават все по-неспособни да се справят ръчно. Автопилотът е дефектирал, а живите пилоти въобще не са го забелязали. Отдавана си зная, че твърде много се разчита на техниката и умността й, но нищо не може да замени живия човек. Инвестира се не в хората, а в машините Еми, още ще падат и ще се разбиват. То тепърва започва. Колкото повече, толкова повече - Мечо Пух.

Много си прав. Явно електорниката е прецакала самолета затова и няма сигнал за бедствие.Колкото до малките парчета местността е много скалиста. Машината не може да замести човека особено в екстремни ситуации.

Абсолютно вярно.Моряк наближаващ пенсия съм и същото се наблюдави и при морските нявигатори.Нвдай Бог нещо от навигационната електроника да излезе от строя-радар, жирокомпас ,ГПС или нещо друго.Майко мила-мрънкане и хленчене и паника.Писма до компанията и агента.Помня когато нямаше толкова електроника и имаше стари кадри-капитани.Даваха астрономически задачки и следяха дали вахтите се носят стриктно.Но прекаленото доверяване на наситената електроника и автоматика понякога докарват такива ициденти.Навремето се говореше, че именно по тези причини много азиатски компании са използвали европейски пилоти, защото азиатците са много добри изпълнители по инструкции, но в извънредни ситуации трудно вземат правилни решения.Жалко за загиналите хора.А фамилията на директора звучи много пернишки-Винкелман.

Има слух, че има технологии, с които самолетите можа да се засмукват, което се командвало дистанционно! Това е напълно нелогично, и абсурдно, самият го разбирам.

НАЙ- ВЕРОЯТНО ВИНОВНИЯТ Е ЕРДОГАН. ТУРЦИТЕ СА НЕПОПРАВИМИ ФАНАТИЦИ И ТЕРОРИСТИ. КЪДЕТО ИМА СЛАБОСТ ВИНАГИ Я ИЗПОЛЗВАТ СРЕЩУ ЕВРОПА.

Яс незнам, яз сам прос чиляк, ама у наше село у хоремаго викат че некои си Путьо свалил самолето, оно там има учени ора, они че разберат, сичко че е ясно

8-12мин. без реакция - наличие на газ в самолета от вентилацията ,а защо е снижил, ако е бил на автопилот ако ли не ясно.Анализа ще спаси други животи - успех на разследващите и светла им памет на загиналите.

Оставам с впечатление, че т.нар. черни кутии са технология отпреди 20-30г без особени подобрения. Всякакви играчки в днешно време имат камери и т.н. а за самолет какво има - някакви записи на показанията на уредите и аудио запис на разговорите. Какво пречи да има камера в кабината, към салона и 2-3 навън (колкото се вижда). Ще се добие по-добра представа от някакво "разчитане" на показания дето го правят по 2 месеца.

Поппринцип при самолетите нещата вървят по бавно - един модел се пшроизвежда по 20 и повече години. А през това време техниката напредва. Проблема е че и да сложат камера, записа трябва да оцелее при инцидент. А видеот изисква големи обеми памет които изискват място и защита от огън,удар експлозия и прочие. А това никак не е лесно.

напротив! боината авация още от 2 световна воина има такива филмиращи устроиства които са правили филми с цел да се знае ефективноста на пилота,и да се учат другите.прочети за някои германски летец "ас" и за филмираните му сваляния на чужди самолети !

А не е ли възможна терористична хакерска атака върху електрониката на самолета както и проникване на терорист в пилотската кабина.

humfry

А320 са модели, които са поръчвани най-много и имат най-голяма бройка в експлоатация. Произвеждат се от 1986 година. Малко конспирация. Възможно е и да са свалени от някое супермодерно оръжие.

zeddd

Ами напълно е възможно. Те двете кули в Ню Йорк буквално се изпариха, само прах имаше и почти никакви отломки. От два небостъргача, които се срутват се предполага, че отломките трябва да са поне няколко етажа високи... но не... Та и тук, "изпарил се самолет" само дребни отломки, много подозрително звучи.

РАзкрития са, че кулите са билиунищоени чрез неутронно оръжие, затова и няма нормалните купчини от отломки.

Тиквоча пак блесна с тъпотия "ЕК обяви тридневен траур, да знаете. Вижте по институции знамената. Бог да прости хората. Имайте го предвид", каза Борисов." No Comment.

Човек онемява пред такава ПРОСТОТИЯ!

Айде сега Борисов е виновен за катастрофата,а? Защо търсите под вола теле?

Gal

Хората не казват, че Боко е виновен, а че пак се изцепи с просташко изказване....

Според моите познания,като експерт на Самолетни Катастрофи,без да съм запознат много със обстоятелствата,мога да ви кажа че,щом липсват отломки от самолета,най вероятно е имало експлозия на борда,вие експерти от форума,какво ще кажете?

И мен ме съмнява някой "Шарли" е направил тая гадост.

васко

Браво,добре се справяш,други Експерти ще се изкажат ли по въпроса,ние най добре ги разбираме тези работи нали???Само е имало експлозия,но не е виновен Путин,усещам го!!!На борда казаха ли да е имало от ония със Брадите???

Като си експерт, коя точно катастрофа си разследвал? :) Ти си експерт толкова, колкото аз съм ватман. Ако беше такъв, първата ти реплика трябваше да бъде по адрес на скоростните сензори на Airbus, които са най-големия проблем на тези самолети. Ама айде да не те уча толкова, че наистина ще станеш експерт.:)

А нещо, което е причимнило разпад на самолета (декомпресия) още във въздуха. Интересно е и това, че не е имало експлозия и пожар, което навежда на тази и други мисли за умишлено недозареждане с гориво или друго ннормално обстоятелство.

германците също са хора... чувал съм много пъти да споделят в частни разговори с тях, че няма и помен от немската дисциплина и стриктност към работните правила в сравнение с минали години... беше съобщено, че този софтуерен проблем е можело да бъде преодолян само ако се локализира навреме компютърният блок, който е трябвало да се рестартира... това са направили пилотите по време на полета от Билбао, когато поради обледеняване на въпросните датчици софтуера е задал режим на снижаване... с очите си съм виждал как пилотите напускат кокпита до тоалетната на дълги полети докато другата смяна спи... и когато съм питал дали има някой в кабината ми се е отговаляло снизходително, да не се притеснявам за няколко минути автопилотът може да бъде оставен да управлява и без надзор...

В чуждите СМИта вчера се мернаха за кратко съобщения от първата черна кутия за последните думи на пилота - "Мейдей, мейдей, мейдей" - което е международният позив за помощ в катастрофална ситуация, но след това започнаха да си предават стандартното - "издирва се втората, като се разшифроват, ще съобщим" ... Нищо няма да съобщят пак, защото не им изнася! Ще си напишат дежурните лъжи и - кой летял, летял, кой умрял - умрял, след тридневния траур може и да започнат оценки на щети и изплащане на някакви компенсации на роднините, което няма да върне никого, естествено ... Дано поне свалят някой и друг престарял самолет от експлоатация, ама надали ... (((

За капитана на Титаник ли говориш?

Абе "Живите мъртви" на живо... Не ща да ви притеснявам, но това е само началото...

Може някак още да е работило радиото, докато вече от нещо пилотите да са били мъртви. Да заспи един е възможно, но двама ще е много. Може да е грешка на автопилот.

напълно изчезнал, като професионализмът на журналията

Съболезнования на близките - за тях това е една голяма трагедия! А иначе - в контекста на световните събития си е още един пример за лицемерието на ЕС - за 150 загинали в нещастен случай (най-вероятно поради алчността на компанията и преумората на летците и метала на машината, която е налетяла огромно количество часове, но още е била в експлоатация ... ) - тридневен траур, а за повече от 50 хиляди загинали в Украйна за една година и 2 милиона бежанци, за стотици хиляди избити в Близкия изток от американското изчадие ИДИЛ - няма траур, няма скърби, за тях се срещат постоянно "по върховете" в скъпарските хотели и резиденции и се скъсват от пазарлък кой каква територия да контролира и накъде да се разширява! Пълно безумие - за това ли ги избираме тия "политици", които скачат по свирките на собствените си спонсори и кукловоди и за нищо друго не ги е грижа?! Свалени знамена ... които няма да върнат нито един от загиналите - нито в Украйна, нито в ЕС, нито в Египет или Ирак ... безумие!

Еми всеки си жали техните си... Кое те учудва?!

Тези, които жалят 150те от самолета, избиват другите хиляди , за да печелят пари и не им мигва окото.

И аз това си помислих в първия момент. Тук говорим за нещастен случай, а другото са неща,които могат да бъдат предотвратени....Цената на човешкия живот явно е различна в различните части на света...

Илич, бегай легай или беж до аптеката за презареждане.

Нали знаеш за съжаление. Смърта на един е трагедия а смърта на милиони - статистика.

Това, че 8 минути са се снижавали, а никакъв сигнал ни от пилоти, ни от пътници значи само едно - никой не е разбрал, че е в опасност. Карали са автопилот, станала е някаква повреда в автопилота - я датчик, я нещо друго и тъй като никой не е гледал са се светнали директно в планината. Спомням си един филм по NG, там канадския пилот видя, че боинга каца неправилно, изключи автопилота и приземи на ръчно управление. После се оказа, че датчика за височина е дефектирал (показание кота -25 м). После се разбра, че поне 2 боинга преди това вече са катастрофирали по същата причина и никой не е разбрал. Пилотите пускат набсамоход и отсвирват, после защо ставали катастрофи.

Какъв специалист трябва да си за да видиш нередно поведение, по време на кацане, на самолета при разлика 25 м височина .... всички на борда са били невероятни късметлии да летят с този пилот!

Важно е да се знае по първоначалните съобщения, че първо е изчезнала връзката, която след 8 нинути е възстановена !!! Какво са казали тогава пилотите ??? От какво са се изплашили и са снижили рязко. Отговорите за мен са известни , но както винаги обществото ще се държи на тъмно.

И какви са фактите?

Голяма трагедия! Да почиват в мир горките хора, а на техните блиКи и приятели много кураж! Много е тежко и тъжно

Живеещи в Испания са арогантна и пияна сбирщина. Няма какво да ни е жал за тях.

За "немците" не знаем, но за българите- със сигурност е така! А ти откъде си толкова наясно? Да не си там ?

Като толкова съчувствате на немците, как не сте си хванали куфарите, за да тръгнете за германия, ами още се подвизавате в България.

Ти руски специалист ли си. По какво си специалист. Разбираш ли от сваляне на самолети.

Само да им паднеш на тия "катили". Нямаш представакак творчески бият такива като теб, а после ги пускат на чеченци - цепат ги зато дърва. Обаче ти като някаква кукурутка се криеш за хан - какъв хан, какви пет лева от един ебан...Туктутиквеник