6 жертви при катастрофа на автобус на АМ ”Тракия” (видео)
Тежка катастрофа с пътнически автобус е станала на магистрала "Тракия". Шестима души са загинали, а над 20 са ранени. Сред пострадалите има и дете.
Обратно в новинатаКоментари - 6 жертви при катастрофа на автобус на АМ ”Тракия” (видео) | Днес.dir.bg
Коментари
Освен всичките други причини, няколко неща ми правят впечатление на магистралите в България, които биха могли да са причина за тежка катастрофа със смъртни случаи. На магистрала не може да има канавка след аварийната лента.Такава канавка може да има само ако е отделена от пътното платно с мантинела. Не може на магистрала по края на аварийната лента да има бордюр.Ако се налага да има такъв за контрол на водите, той трябва да е отделен с мантинела от платното. И един случай от далечното минало на Цариградско малко след Плиска посока в Пловдив.Кола с висока скорост (мисля че беше Трабант) движеща се в лява лента излита и пада в противоположното платно върху друга кола убивайки водача.Причината-натрупаната земя, укрепена с пораснала трева и бурени около разделителната мантинела. И най важното-Хора, ползвайте коланите!
OV OV Представям своята позиция относно трагедията с катастрофиралия автобус на м-ла "Тракия" . Надявам се експертите и разследващите органи да стигнат до истината и вината на този който погреба невинните хора ! ВИНАТА за преобърнатият автобус и жертвите Е: НА ВОДАЧА НА АВТОБУСА! Аргументи: 1. Автобуса е с тегло от 10 - 12т + теглото на пътници + багажа на същите = около 14-15т 2. Лекият автомобил управляван от младата жена е с тегло - не повече от 1,5т. 3. Удара ( ако е имало въобще такъв) от страна на лекият автомобил НЕ е фронтален, а СТРАНИЧЕН! 4. Маса от 1,5т. приложена странично по отношение на 14-15 тона тази на автобуса НЕ Е В СЪСТОЯНИЕ ДА ПРЕОБЪРНЕ - този автобус! 5. ПОГРЕШНА е била и реакцията на водача на автобуса, контриране на ляво с волана в посока на съприкосновението с лекият автомобил! Този погрешен ход е мултиплицирал ефекта - ПРЕОБРЪЩАНЕ! Като пример бих посочил, че при скорост от около 100км. ... каквато е била по данни на тахографа на автобуса, ... и без съприкосновение при по рязко свиване на волана в ляво, преобръщане на всяко МПС на дясно е ГАРАНТИРАНО! ИЗВОД: Слаба квалификация + неправилна реакция от страна на водача на автобуса = преобръщане и невинни жертви ! Съжалявам но това е ИСТИНАТА!
Тая фирма държи поне 80% от междуградските превози и е нормално да стават инциденти с нея,защото почти няма други...а инциденти с която и да е фирма щеше да има.Ако кола натисне автобус от място няма да стори нищо,но с висока скорост като нищо може да му измести и центъра на тежестта до степен на обръщане.И помислете,ако не беше тоя лек автомобил,то пътниците щяха да си стигнат благополучно.Мир на праха на загиналите и бързо възстановяване на пострадалите.
Като се има впредвид разликата в масите на автобуса и лекия а-л, еднаквата посока на движение - каква трябва да е скоростта на а-ла, че с един удар да изправи автобуса на 2 колела !?! Сигурно ли е, че тия автобуси не са само за градско ?
Лека им пръст на загиналите. Вероятна ли е причината да загинат толкова хора, да бъде факта че не са били с колани? Сега може би щеше да има просто един строшен рейс и някое друго натъртване или охлузване... Жалко за хората... за всички.
Някой да припомни онзи виц за БДЖ? А? Как беше - БДЖ="Боже, Докарай ме Жив?" Смешно ли ви е?
При такива катастрофи, министрите си подават оставки. Още повече, че нашия няма и нужното образование.
По груби изчисления, при скорост от 130 км/ч на колата и 90 км/ч и тегло 1 500кг на колата и 18 000кг на автобуса,и ширина на аварийната лента 2,5 метра, всеки ъгъл на сблъсък между колата и автобуса по - малък от 0,4 градуса би дал време за реакция от повече от 1 секунда на шофьора преди да влезне в канавката с 1 гума, ако някой се интересува от по - подробни сметки и по - точни стойности да остави коментар.
това не са билярдни топки, които се търкалят накъдето ги води инерцията. Шофьорите ги управляват.
Така е, съгласен съм. Въпросът е че ако времето за реакция с което разполага шофьорът е по - малко от 0,5 секунди неговото присъствие не играе важна роля и автобусът се превръща точно в търкаляща се билярдна топка... Цялата работа е че шофьорът по всяка вероятност няма вина за случилото се, но някой ще трябва да обезщети семействата на загиналите и пострадалите. Това разбира се няма как да бъде тази жена и ще изкарат шофьора виновен накрая...
Важно е освен ъгъла и къде по автобуса е удара.в кадрите ясно се вижда панически навития волан на автобуса...не се прави така.А при по-голям ъгъл колата няма да се долепи до автобуса а ще се удари и завърти по посока на движението на 360 градуса..демек към към разделителната мантинела. Шофирането е въпрос на реакции и игра с времето.
Милицията, ах, милицията... Вместо да дебне в храстите или да се прозява в крайпътно кафене, милиционерът трябва да е на пътя и то в аварийната лента с аварийни светлини, за да няма изпреварване на джигитите там. А и за да всява респект на обезумелите мутри, които безпардонно избутват другите коли, блокират ги, светят им отзад с дългите и надуват клаксона с над 200 км скорост. Това е постоянно явление и ограничението до 130 или 140 км въобще не си спазва. Наглостта на мутрите и на техните силиконки е основната причина за свирепите катастрофи. А милицията нехае. Сега ще проверявали превозвача.... Тинтири-минтири... Бог са прости жертвите!!!
Много приказваш ама не се осведомяваш добре и ставаш смешен.Водачката на автомобила , който се е блъснал в автобуса е казала , че волана е блокирал и тя е загубила управление над автомобила.Какво да направи полицията или в случая милицията според теб ? Набелязвате си някой за виновен и не ви интересува прави ли сте или не , важното е да оригиналничете и да се правите на разбиращи.
Съболезнования на семействата на загиналите и бързо възстановяване на пострадалите в катастрофата. Къде я Лилянчето да дойде с най- новата си дрешка, току- що фризирана и хапнала обилно, че да направи селфи на фона на автобуса?
Трябва да се направи водосвет, на участъка. Този район е от опасните, из българските шосета. Преди години имах инцидент почти на същото разстояние, от моста
Големи разбирачи...няма как кола от тон и половина движеща и удряща СТРАНИЧНО автобус да го ''изблъска'' от платното и да го вкара в канавката....при страничния удар колата натиска автобуса и водача му усеща усилие във волана с посока към пътния банкет.Рефлекса на водача е да ''навие'' волана в посока към осевата линия на пътя(посока обратна на пътния банкет).двете средства се движат и автобуса забира колата мести я и услието във волана намалява.Рязкото навиване на вътре от страна на водача на автобуса кара автобуса да се ''заиграе'' към вътрешната страна на пътя,следващи му ход е да навие десен (към пътния банкет)за да възстанови праволинейното движение на автобуса.Но.за жалост става обратното в такива ситуации.Автобуса се ''заиграва'' още повече при резки маневри в двете посоки и водача вече няма как да го овладее.Слвдват две опции автобуса се ''плосва''странично на пътното платно(висок център на тежестта и навит волан) или влиза в канавката(няма почти спирачен път,навит волан и бавни реакции).
такъв един автобус на същата фирма преди години го гоних цяла нощ през Сърбия. по магистралата...така и не успях да го стигна. караше поне със 180 км/ч. засякякохме се сутринта на Калотина. настигнах го накрая... имаше опашка на ГКПП-то и беше спрял за проверка. а вие проверете кои са собствениците на Ивкони. има инфо. в нета...
Нещо не се връзват нещата.Лека кола с тегло и обем над 10 пъти по малки от 50 местен автобус няма как да отклони огромната машина.Най вероятно автобуса е тръгнал да изпреварва ,засякъл е колата и са се ударили.Автобуса рязко е опитал да се прибере в дясно и е поднесъл.Разбира се е карал над разрешените 90-100 км/час.И белята е станала.Бог да прости загиналите.
преспокойно колa с мaсa 1 тон може дa измести aвтобус с мaсa 12 тонa...в движение физикa, пич...физикa
абе не знам дали е физика, ама като съм изпреварвал тир или автобус, каращи с повече от 100км/ч. колата ми се е подмятала като лист хартия. особено ако има и насрещен вятър... иначе карам тежка кола-над 1,5 тона.
Не е така. Всичко зависи от импулса т.е. от ударът. Зависи под какъв ъгъл е ударът, разликата в скоростта и т.н. Но оправданието на жената е смешно. Всеки се оправдава с блокиране на волана, но това почти не става. Ако беше карала с намалена скорост, щеше да има време за реакция и нямаше това да се получи.
Коланите могат да бъдат и изключително опасни при пожар или други определени обстоятелства. Така, че няма панацея, жалко за хората :(
Къде е боко? Пак за екскурзия се стяга.За посмешище е станал.Той ще помирява,всички трябва да са г.зоблизци като него Национален траур трябва да се обяви ,вчера 3 жертви,днес 6 жертви,този дава ли си сметка в какво е превърнал Държавата?
Некадърността на онези горе убива нещастниците под тях! Какво ли е в ред у нас? Лекари,учители,надзиратели,полиция,инвалиди, пътища.... всичко е нагоре с краката! Сега,като започнат едни съболезнования, едни работни групи за проверка, едни замервания в парламента.....Няма сносни управленци! Всички са политически лоялни и професионално некадърни!
На нас война не ни трябва, сами се грижим за изтребването си... Поредните невинни жертви на безумието по пътищата и на безотговорността - и лична, и институционална!
Няма такава държава. Да се отървеш или да съсипиш компании с Национално значение,само заради КОМИСИОННИ И ДАЛАВЕРИ. Къде ще живеят тези гад..ве?И те тук в тази кочина ,но с мерцедеси и палати.БДЖ? Съсипаха го още в началото. Направиха единствено там "реформи" Изпосъкратиха работещите и училите за това,сега тази копмания е мъртвец. московски прес..ко ти си виновен много . Сега по магистралите стари товарни автомобили,автобуси,БДЖ частно,най екологичния транспорт получен наготово от тези главоци.
Коланите биха спасили поне част от жертвите, ако не и всички. В западна Европа задължително слагаш колан в автобуса, ако пътуваш извън града. Но и никой не опонира, не задава безмислени въпроси от типа" що па да слагам колан в автобус". Жалко както за жертвите, така и за пострадалите и техните семейства. А правителството, вместо да прави комисии, да промени закона и да направи задължително ползването на предпазни колани в автобуси по междуградски линии.
Тази фирма отдавна , ама много отдавна трябваше да се закрие и всеки от нас , който е пътувал с нея го знае!! автобусите им са трошки, шофьорите са експлоатирани на макс и правят по няколко курса на ден. Нали пак лятото техен автобус се обърна на магистралата и правиха проверки . И какво излезе от тези проверки! Нищо!Мир на праха на загиналите. Срам на нищоправещите български инситутции. За нищо не ставате . Само да взеамте подкупи и да правите чадъри на такива бандити, които тук се наричат бизнесмени
Не ни трябва война с бомби. И сега си имаме война, войната по пътищата. Война, с която отново водим класацията - най голям брой жертви в ЕС. Жалко за невинните хора.
1990 - 1587 зaгинaли 2017 - 682 зaгинaли
Уволнение за цялата агенция автомобилна администрация заедно с ресорния криминален зам министър г-н Попов.
Не знам дали не е добре в автобусите да има задължително колани,защото при катастрофа в автобуса всички летят из него,като салфетки... Вътре е кайма...
а еърбеци? може ли? аман от професори...
Новите междуградски автобуси имат персонални колани на всяка седалка (не говоря за градските такива, там опастността от поден инцидент е по-малка) честно казано лично аз, когато пътувам с автобус винаги съм се чувствал неудобно от липсата на колан и всеки път когато е имало съм си го слагал... някак си се чувствам по-спокойно.. Може за някой да изглежда глупаво, но и в колата не се чувствам удобно ако съм без колан, слагам колан дори и когато просто паркирам!
Коланите биха спасили поне част от жертвите, ако не и всички. В западна Европа задължително слагаш колан в автобуса, ако пътуваш извън града. Но и никой не опонира, не задава безмислени въпроси от типа" що па да слагам колан в автобус". Жалко както за жертвите, така и за пострадалите и техните семейства. А правителството, вместо да прави комисии, да промени закона и да направи задължително ползването на предпазни колани в автобуси по междуградски линии.
....нали....,,като живи" ще са с тези....КОЛАНИ.... От 1973-та съм по пътищата.... Нямаше...колани... Техниката бе на много нива по зле относно безапостността....активна и пасивна... По едно време ги въведоха...после...отмениха... За 2 000 000 км. зад гърба си,досега на колан НЕ СЪМ СЕ НАДЯВАЛ,защото...НЕ СЪМ ДОПУСКАЛ ДА РАЗЧИТАМ НА НЕГО !
На 30-ти октомври 2017 г. автобус на Юнион Ивкони се обърна пак на магистрала Тракия. Бе разпоредена проверка от мин. Московски, от която не стана ясно какво произлезе половин година по-късно. Уволниха шофьора, че заспал. На всеки е ясно, че шофьорите противозаконно карат по 500 км. и пак обратно. Пак тогава по медиите излезе, че фирмата е имала над 40 акта годишно. Ивкони е флагманът на транспортния бизнес на ДПС. Никога няма да я закачат за нищо. Бог да прости загиналите :(
В Сирия има гражданска война, в България - война по пътищата. БДЖ също се сражава успешно с пътниците. Добре, че не притежаваме пътнически кораби и самолетите са малко.. Впрочем, кой беше министър на транспорта и ресорен вицепремиер ?
Ако и пътниците на Бойнг 737 при падане бяха със колани,всичите щяха да са живи,само със охлузвания,няма самотет,който да е излетял,и да не се е приземил,все някой път може и да падне,гравитацията на земята ги привлича.
Кошмарна история! Жена-шофьор е като морско свинче - нето е морско, нито е свинче. Тъпа плевенска shunda! Дано си получи заслуженото!!! На ранените пожелания за бързо оздравяване!
Каква е тази безотговорност..избива ме се всеки ден...а изчезваме от картата ..това е безотговорност към всичко
Недейте да започвате с презумцията че лекия автомобил е причината за катастрофата. Ще има официална версия но дано да е обектвината. Всички сме виждали автобусите как карат - обикновено от позицията на силата че е голям, тежък и т.н. Всички сме виждали как автобус се изнася в лява лента на магистралата с 80-90 км/ч без мигач и без да се съобразява с изпреварващите го леки коли. Кат, кат ги няма - знаете за техните роднини какво мисля.
Някой слабак по физика може и да му хрумне, че автомила е изблъскал автобус...
Вече не знам как да коментирам подобни ужасни трагедии. Колко човека загубиха живота си на пътя...цели семейства измряха... Мир на праха на загиналите... Дано няма повече жертви от пострадалите... Дано има някой осъден, но това няма да върне никой от онзи свят :(
Присъдата няма да върне починалите, но ще има превентативен ефект! Трябва много строго да се осъждат виновните за такива инциденти, за да започнат всички мухльовци, качващи се пияни или надрусани или въобще каращи така, все едно са господари на пътя. При строги присъди ще има по-отговорно поведение. Естествено няма да бъдат спрени всички луди на пътя, но със сигурност голям процент ще се замислят преди да се седнат зад волана и ще карат малко по-съзнателно. В момента е кочина заради липсата на контрол, заради корупция и некадърен съд, който да правораздава и правилно да тълкува законите, а не да кривораздава.
А днес е петък 13 и все още в средата на деня, какво ли ни чака още?
И отново само статистика ще има,виновни няма да има,промени някакви няма да има,просто статистика... Карат,като обезумели и се избиват,като избиват и други невинни! Вечер след 22:00 направо летят по булевардите,малко се оправи времето и камикадзетата побесняха... Онзи ден на Хемус имаше едни 2 БМВ-та,които летяха в най дясната лента поне с 200 и вкарваха в ужас шофьорите по магистралата... Тук няма ред,защото самите институции,които трябва да отговарят за реда не работят! Тук всеки ден е петък 13!
Само не разбрах- Московски още ли е министър?Ми той и той прави разни лупинги, не го ли дърпат?
Нищо не става в тая кочина вече. - ни сме за градски транспорт - ни сме за междуградски транспорт - ни сме за автомобили - ни сме за БДЖ, чиито вагони горят през ден. - .... Мани се
Жалко за загиналите! Съболезнования към близките. Изтръпнах при заглавието-жена ми пътува по това време по АМ "Тракия"с автобус..... Дано да няма др.жертви. Жалко.
Гледах новините на Нова. Кой беше батката с оранжево-розовата фланелка, който налиташе на бой на репортера на Нова. Това поведение е недопустимо, докога?!?!? Аман от нахални и агресивни примитиви. Хората си вършеха работата без да пречат. Разбира се, че трябва да информират обществото.
вече катастрофите със автобусите на "Юнион Ивкони".Пак е имало висока скорост и шофьора на автобуса не е могъл да го овладее при удар от пет пъти по малка кола.Тази фирма трябва вече да им се отнеме лиценза.Колко катастрофи и убити пътници трябва да има със тези автобуси на тази фирма.
Не ПЕТ пъти....ами поне....ДЕСЕТ-ДВАНАДЕСЕТ....В ТЕГЛО....и то под ъгъл...странично.... Надали предвид вектора на контакта,,,РЕНО"-то е предизвикало изместването на 12-тонен автобус,А най-вероятно,стреснат,водачът му е направил РЯЗКА МАНЕВРА С ВОЛАНА....ПРИ ВИСОКА СКОРОСТ!
Далеч си от професионалист. Ударът е достатъчен за да завърти автобуса, не е нужно да го мести. Там се получава въртящ момент, рамо - ако нещо ти говорят тези неща. Център на масата - не е за пиене. Не само е възможно да завърти автобуса, но е и необходимо. За да не го завърти трябва да уцели точно центъра на масата му - което би било чиста случайност, тъй като това нещо е точка.
Не е ли малоумно да не се съобщава закъде e пътувал автобусът ?
На няколко километра от София, за къде ли малоумно е пътувал?