Младите шофьори ще карат само в града - денем?
След трагедията в Симеоновград отново се заговори за промените в Закона за движение по пътищата, които да наложат сериозни ограничения пред младите шофьори.
Обратно в новинатаКоментари - Младите шофьори ще карат само в града - денем? | Днес.dir.bg
Коментари
А.Стратиев и А.Кесяков един дол дренки. Да сте чули нещо умно от тях. Мерки има, не се прилагат от скудоумие, философстване и празно дърдорене. Ако ги махнат и двамата, ще има повече полза за обществото...
Аз съм не млад, но нов и неопитен водач. Не съм съгладна, обаче да се внушава на обществото, че точно такива като мен са най-големия проблем на пътя! Най-големите трагедии на пътя се предизвикват от хора с прекалено високо самочувствие зад волана, които са толкова "добри", че могат да не спазват правилата за движение, че даже и да карат след употреба на алкохол.Някак нелепо и несправедливо е да се взимат целенасочено рестриктивни мерки срещу младите шофьори, така сякаш те са причината за безумието по нашите пътища! Преди обстоятелството, че злополучния шофьор от Симеоновград е бил неопитен трябва да се изтъкне ,че той е карал пил и с огромна скорост, все неща характерни не само за младите водачи.
Не трябва поради една трагедия да се вземат прибързани мерки. Това са неща които просто се случват, без значение какво пише в някой закон. Правилното развитие е в обратната посока - опростяване на правилата, отмяната на по-маловажната им част, премахване на ограниченията за скоростта по магистралите, премахване на задължителността на коланите и още много подобни. В съвременния свят наличието на книжка е задължително, т.е. всякакви ограничения свързани с образование и подобни са неуместни също. Отнемане на книжка трябва да се допуска само при престъпление. Не е необходима да сравняваме законодателството си с други страни - те също като у нас вървят към полицейщина, най-ярко тенденцията се забелязва в Европа и Щатите. Неизборни органи не трябва да имат съществени права. По същия начин наложиха и забраните за пушене с което за пореден път нарушиха свободите на гражданите.
Според мен: 1. Трябва да върнат упражненията на полигон - курсистите не могат да контролират и синхронизират движенията си - тръгнали в града! 2. Трябва да се увеличат часовете за градско шофиране 3. Трябва да се въведат нощно и извънградско шофиране. 4. И на четвърто , но не на последно място, бих казал и най-трудно - да се набие в главите на шофьорите, не само младите, че има едно нещо наречено толерантност на пътя!
Като "стар" шофьор мога да заява, че на млади години карах по-внимателно.Сега натрупания ми опит ме кара да правя глупости понякога.Не спряха да слагат всички под общ знаменател, писнами! Банално е, НО всичко е до човека!
Прочетох няколко пъти заглавието, опитвах се да вникна в пунктуацията?....явно съм тъп!а дировците са много умни и грамотни.СЛАВА! СЛАВА! СЛАВА!
Много ми е чудно, как ще различат някой на 45 години, който е взел книжка преди 15 години, и никога не се е качвал да кара, и някой друг, който примерно е на 22 години, взел е книжка на 18, и всеки ден върти един бус като търговски представител на салфетки или кафе... Как мислите, кой от двамата може да кара по - добре?
Ама за какви по 500 лева говорите бе, хора? Че то лечението на тези деца сигурно е стотици левове на ден, а те ще се възстановяват месеци и години. Да им плащат яки обещетения убиецът -шофьор, убиецът на седалката до шофьора, наглият баща, който дава колата си на пияния си син. Да плащат до гроб всеки месец лечението на тези ранени деца и кръвнина. И не говорете глупости - децата били такива. Не всички са такива - тези,които са жертви не са били такива, отивали са кротко на църква, но едно гадно невъзпитяно пиянде съсипа 6 млади живота, почерни 6 семейства.Не всички деца са лоши и невъзпитани, но лошото е, че едно такова стига да затрие 6 други,които са свестни и са имали мечти и бъдеще.Светла им памет!
Сега помислете си ,че сте млад нормален човек, който е изкарал книжка и му се налага да работи до късно на работа, защото примерно работи на смени и трябва да се прибира на отдалечено от транспорт място, какво ще го чака придружител ли? Айде заради селски изпълнения да не слагаме хората под един знаменател.
Какво е нужно : строги закони , строг контрол и спазване на закони и правила .Като не знаят нашите депутати какво да правят , ами да попитат тия които знаят. Аз ако не знам нещо -питам. Защото не е срамно да питаш. срамно е да не питаш.
конфискация на колата на всеки селянин пияндурник и на пернишките орки
"да се различи нов от млад водач" Е то не само за водач, за какъвто и да е "чеп" и "чепка" трябва да важи. За огромно съжаление всички млади от Y-поколението не стават и за чеп, пълно безхаберие, но пък огромни претенции. Просто незнам като станем на по-голяма възраст и ако се налага те да ни "хранят" какво ще бъде. Трагедия. Много пострада това поколение, ама от собствената си глупост основно..
А ние,родителите на това поколение? Научихме ли ги да бъдат толерантни на пътя и не само там? И сега продължаваме да возим децата си без столче, без колан, на предната седалка и дори върху краката ни-да въртят волана.А ние шофираме ли след като сме били пили,дори и 1 бира,замисляме ли се ,че детето ни вижда и приема за нормално поведението ни?Ние възпитаваме!
в англия, на всеки 50 метра има легнал полицаи в жилищните райони, а на главните улици има камери за скорост. като те хванат да караш пиян ти отнемат книжката за 2 години без дискусии, а ако те хаванат да караш пак докато ти е забранено влизаш в затвора ама ниама чисто минало, ниама това ниама онова. Докато в българиа всеки има човек в мвр и кат, и докато съдиите са едни подкупни лайна ще умират хора, за съжаление
Легналите полицаи са едно много лошо решение - остави дето ти чупят колата ами се поинтересувай колко народ умира годишно там само защото линейките не стигат навреме при инфаркт. Те нашите не че въобще тръгват де... Но много по-добре е да се напълни града с камери и неподкупни катаджии.
Хайде стига! Млад шофьор, стар шофьор...Докато не си оправим личното съзнание, поведението на пътя и дисциплината , все ще е същото. И аз съм млад шофьор , с книжка на 1 година и забелязвам, че на места където трафика и улиците не позволяват повече от 40 км., ми се дразнят некви и правят безумни неща в името да стигнат една кола пред мен???? И пил , и трезвен, българщината си е факт. Жалко за децата! Имах случай в който пропусках пешеходец , защото бях длъжна поне според закона, на задната седалка возих детето си, а бакшиш ме бута в задната броня и ми дава зор???
Ммдаа, и аз като им спирам на пешеходците разни тъпаци ми свирят отзад... Днес един такъв малоумник не ги пусна, аз ги изчаках и както много бързаше заедно чакахме на светофара.
Каквто и закон да напишат,нищо няма да се промения, ако няма ефективен контрол.В провинцията нощем реват двигатели и пищят гуми на МПС-та управлявани от непълнолетни.В КАТ"изчезват"актове.Много са ми смешни:"Полицайте да не крият".Ами,че те следят за нарушители.Като стоят на открито,и всички са предупредени, много карат докато отминат полицая с 30-40км/ч при ограничение 50-60.Като го отминат, надуят със 110-140,при ограничение 90.Е,какъв е смисъла от КАТ на пътя?
да така хте е какав е закона за пияницата .м.ставииски 2 г.условно и заохте безброи като него нима убиството е нихто за нахето правосадие от такива присади си правят изводите че следвахтия го очаква дори и по малко каде е правосадието *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
В България максимално допустимата скорост от закона е 130 км/ч. и то само по магистралите.
По мое мнение продължителността на един шофьорски курс е недостатъчна, особено за лица , които и представа си нямат от управление на МПС. Проблемът с личната отговорност е много сериозен, но не е и гаранция, че един шофьор с опит няма да причини подобна трагедия. Лично аз съм била жертва на автомобилна катастрофа и водачът, който я предизвика беше с над 30 год. стаж. Остана ми такава травма, че се страхувам да се кача в кола, камо ли да я подкарам. Безотговорността ни на пътя е изключително голяма не само като водачи на МПС, но и като пешеходци. Крайно време е да се замислим по въпроса и да поемем по - сериозна отговорност за действията си.
Типична българска популистка глупост! Какво значение има какво пише в закона, след като има хора, които въобще не се съобразяват с него? Подобни глупости само ще затормозят изрядните водачи, но проблема не е в тях - те се съобразяват с правилата. Проблема е какво става с неизрядните? Какво стана със Стависки, например?
Трябва много работа и то на всички нива. Господа управляващи, вижда се, че сами не може да справите. Като не можете сами, поне копирайте практиките от по-развитите държави. 1. Младежите трябва още от училище да взимат курсове по безопасност. Инструктори от КАТ трябва да идват няколко пъти в годината и да изнасят лекции и презентации. На запад карат потрошени коли по дворовете на училища и колежи и ги излагат на показ за определено време. На тия камикадзете трябва да им се вземе страха. Аз съм випуск 2001-ва. Не знам как е сега но в училище не ми е било преподавано каквото и да е по темата - управление на МПС. 2. По-сериозни шофьорски курсуве. С много теория и практика. Задължително снимков материал и данни за различен тип катастрофи и причините за тях. Засилване на контрола заради корупцията сред инструкторите. Инструкторите трябва да се държат под отговорност при ПТП-та, причинени от тяхни курсанти. 3. Младите шофьори една година задължително с придружител и забрана за каране през нощта.
Ти си випуск 2001 - айде кажи ми вашето поколение ще го стресне ли всичко това дето го казваш? Защото нещо не ми се вярва. Докато катаджийте приемат пари да си затворят очите и се смятат от шофьорите за най-опасното нещо по пътя - така ще бъде. Защото всеки гледа "Бързи и яростни" и иска с трошката на тате да прави същите изпълнения...
както винаги всички се събудиха след някоя нелепа трагедия.. типично по български.. трябва да стане най-лошото.. в този момент държавата показва че фиктивно я ИМА ! с мисълта (всяко чудо за 3 дена) и така ще си остане де..
Интересно ми е как се кара със 160км по тази калпава улица.През2010г намаляха жертвите,защото намаля България,а не защото сложиха повече камери или измислиха нещо ново Кесяковци и сие.
Ще събуждат обществената нетърпимост и ще накарат хората да почувстват отговорност? А когато се обади човек в полицията, за да каже, че на централно кръстовище в Плевен (предполагам във всеки град има такива места) келеши се въртят на ръчна, отговорът е "Нищо не можем да направим, нямаме достатъчно коли." Е, кой трябва да се събуди и кой да се почувства отговорен?! Докато законът не отнема книжки и за положителна алкохолна проба и шофиране без свидетелство не се отива в затвора, каквото и да мъдрят, само напразно се напъват и говорят глупости. Обвиненията били основно заради лошия път?! А ако е хубав, колко ще е постижимата скорост? Или човекът си е карал с 50 и заради дупките се е засилил на 160?!
Абсолютно си прав! И в нашия град келешите вземат завоита на ръчна, форсират моторите и вдигат пушилка в центъра на града, карат без каски, устойват гонки... и всякякви други простотии на които е способен един пъпчив чикиджия качил се на две или четири колела. Като се обаждам на полицията -патрулката чака да се "наиграят" и тогава завърта бавно и тържествено из района. Много добре знаят кой, къде , в коя чяст от дененощието се подвизават т.н. гъзари , ама тогава патрулката е другаде по сигнал! Питах веднаж патрулиращите защо не ги спират а той ми вика - по три- четири глоби имат , документите им са взети и пак си карат. Еми полицията ако не може да се справи тогава какво - ние, гражданите да се саморазправяме ли!?
Мисля, че във въвеждането на известни рестриктивни мерки има доста здрав смисъл, само че не трябва да се изпада в крайности, което е типична българска черта. В случая нощното каране е странна опция, защото през нощта обикновено пътят е по-празен и няма движение, а и младите шофьори трябва да имат по-добро зрение от нас старите песове....
"Мислите ли, че всичко трябва да се решава със санкции? Въпросът е тази нация кога ще стане нация. Законът не може да разреши всичко, ако хората не осъзнаят, че имат отговорност" - Точно това е голата истина, сега вече вършее чалга поколението - без страх, без възпитание, без образование и пълна простотия и деградация. Е това са последствията от цялата тая простотия и тя няма да се реши в обозримо бъдеще... за съжаление.
защо постоянно говорим какъв е пътя,когато един път е лош и с дупки скоростта по него е съвсем малка за да се избегнат дупките.ако този водач беше карал така нямаше да се стигне до тази трагедия.
Пълни глупости! По-малко опасен ли е човек, който има книжка от 10 години но не се е качвал на автомобил от изпита си? Тях кой ще ги научи да шофират? По-малко ли е опасен един 70 годишен водач на МПС, който вече не чува, не вижда и е със забавени реакции? По-малко ли са опасни онези, които се наръчат рокери и си мислят , че са безсмъртни? Тях кой ще ги контролира? По-малко ли са опасни онези с големите бронирани джипове или колите на НСО, които в последно време си играят на блъскащи колички? А, кажете де?
Рокери се наричат едни дебелаци с вмирисани кожени дрехи и бавни мотори. Пият бира и им личи по шкембетата. Те карат бавно. Другите сме мотористи. А законите са за всички. Нали, селски?
Само ще ви кажа, че във Великобритания застраховката на 17-годишен шофьор, и то като втори водач на дадена кола може да стигне до 17 000 паунда... годишно :-D Има жестоки правила и затова младите шофьори тук задължително карат с придружител, който носи цялата отговорност, освен това им е забранено да карат мощни автомобили и т.н.
Не ви ли направи впечетление, че на този водач много бьрзо, само след няколко часа излязоха резултати за наличие на алкохол. А на така "популярният" Йоско, трябваше да се чака цяла седмица за да се сьобщи има ли алкохол или наркотици. Може би това е случайно, вие как мислите?
Не виждам защо ще даваме книжки на хората, а после ще ги тормозим с глупости от рода на шофиране в града, сам в колата или само по светло... Шофьорската книжка е удостоверение, че можеш да шофираш автомобила. Защо го дават на неспособни водачи? Може би курсовете за подготовка са твърде редуцирани в името на печалбата, не мислите ли? Какво излиза? Дава му книжката и го пускаме да се учи сам, няма кой да седи до него и да го предупреждава за опасностите, каквато е ролята на инструктора. Проба - грешка. Само дето понякога грешките са фатални. В Германия шофьорският курс е 6 месеца. Прав е Алекси Стратиев - не всичко се решава с по-жестоки наказания. Опитът досега трябва да ни е науил на това. За последните 20 години размерът на глобите се е увеличил на 10 пъти. Какво постигнахме с това?
Аха значи по тази логика веднъж дадена, книжката да не може да бъде отнемана, така ли? Казваш 6 месеца била продължителността на курса, а защо изпускаш друго много важни факти - Че цената му почти като в България. Освен това защо изпускаш факта как се провежда курса?
Свикнали сме в България само да говорим за проблемите и нищо да не се прави. От къде на къде прехвърлят вината на общината за състоянието на пътищата? За това има ограничение на скоростта, както и преценка на шофьора за пътната настилка. Нали за това се взима книжка. За алкохола в кръвта на неопитен шофьор дори не ми се говори. Също така много хора в България не правят разлика между добър шофьор и добър пилот! Да си добър шофьор не е да караш бързо и опасно, а да караш отговорно!
С според мен катаджиите имат голяма вина за ситуацията . Никакъв контрол няма. Ако във всеки голям град обикаля по една патрулка с радар няма да си позволяват такова каране. А и няма да е никакъв финансов разход за МВР, глобите ще издържат патрула ....
От повече от година живея в Шотландия и шофирам всеки ден по 30 км до работа и обратно. До сега не съм видял нито една патрулка или катаджия, нито пък има много камери по пътищата. Интересно защо тук няма такива състезатели, както в България?! Прост народ сме и прости ще си останем за съжаление!!!
Там са на принципа, че първи път ще минеш метър, втори път дори да минеш то на някой от следващия ще те хванат, а мерките са драконовски. Докато тук дори да те хванат от първи път няма наказания.
Млади,стари,не знам кои са по-опасни.Кое е основното,това,заради което стотици хора умират у нас при ПТП?Изключително лоша пътна инфраструктура.Купуване на книжки.Ниска култура на шофиране и липса на морал,съпричастност и толерантност към другите на пътя.Употребата на алкохол и наркотици-вече от години,хронична.Корумпирани катаджии.Тоталната мутровизация и посевместна агресия,както в поведението,манталитета,така и на пътя.Старите,технически неизправни автомобили.Личното его,самонадценяването,несъобразяването с нищо и никого.Та не знам,дали точно младите или старите шофьори,са носители на тези черти.Може би въвеждане на психотест и то разширен,преди получаване на книжка,би бил по-удачната мярка.
Много точно си се изразил!Но нали заеш:има една приказка ,,като пееш, Пенке ле ,кой ли ми те слуша!?,,
A нещичко за дупките?
Нищочко за дупките, защото като караш с 160 км/ч., не ти трябва път, а писта за излитане
Ако няма дупки келешите ще карат с 260 , а не със 160.
Те и с триста ще карат, ама пусто колите не им го позволяват... Предложение - катаджиите с радара като видят пилот с 30 над ограничението, да им се забрани да ползват стоп-палка, а вместо това - стоп-паве. Така ще имат два избора - или го "пускат" да си мине транзит - щото ако го спрат с палка, не могат да му пишат акт - и съответно,няма за какво да черпи - или барем освен почерпката да е назад и преден джам.
А може би трябват нов модел шофьорски курсове, повече контрол над издаването на шофьорски книжки т.е. да се спре купуването на книжки и т.н. Защо ги плащаме тези курсове като после пак не можем да караме? Трябват и санкции за тези, които предоставят автомобила т.е. да има и самоконтрол. Ако те грози затвор примерно 6 месеца ако предоставиш автомобила на пиян шофьор ще се замислиш повече на кого го даваш...
Аз пък съм твърдо ЗА наказанията, а при такива трагедии наказанието трябва да е смъртна присъда. Само тогава ще се стреснат джигитите!
Тук трябва да се наблегне на това, че водача е употребил алкохол а не, колко млад бил, колко неопитен бил и "бла бла". В САЩ вземат шофьорски книжки на 16 г. и нямат ограничения кога и как да карат (през деня или през ноща, в градь или извьн градь).
1.Докато КАТ-инспекторите не носят персонална отговорност за това което се случва в района им; 2.Докато общинските чиновници не носят персонална отговорност за състоянието на инфраструктурата- и да забранят изобщо на младите шофьори да кормуват- нищо няма да се промени.
младите шофьори преди да им дадат книжки ТРУБВА ДА ПОЛАГАТ ОБЩЕСТВЕНО-ПОЛЕЗЕН ТРУД В МОРГИТЕ, нака да видят какво остава от човека след катастрофа и тогава да мислят колко да си отпускат крака на гъзта
Чета изказвания на длъжностни лица и определено виждам, че те не са за постовете, които заемат. От тяхното мислене идва проблема. Не може Директор на Охранителна полиция да казва "не всичко се решава със санкции."! Напротив! Всичко със санкции се решава, защото само в България шофьорската книжка не се отнема никога, дори да си прегазил 6-ма. Не може някой да прави най-демонстративно обратен завой на двойно непрекъсната линия и полицая, виждащ това, да се прави, че не вижда нищо. Бил съм в Швейцария и там с изумление видях как всички коли са идеално подредени на паркинг пред една градинка. Веднага отбелязах пред моя домакин, че са много възпитани. Той ми отговори следното - "Тук възпитанието няма нищо общо. Глобите са страшно жестоки". Ако някой си позволи да паркира с ауспуха от към страната на тревна площ, глобата е солена. При второ провинение му се отнема книжката. Ако някой кара по начин, застрашаващ околните, веднага му се отнема книжката. А глобите за превишена скорост нямат ограничение. Може да стигнат милиони. Не случайно сме чули как в западна държава е спрян някой си за каране с многократно превишена скорост и, че същият е глобен с невиждана сума от еди колко си милиона. А тук първото нещо, което направи ГЕРБ, е да махне затвора за пили шофьори! После Цветанов ще ми каже, че манталитета трябва да се промени. Да! Трябва, ама този на управляващите!
Що за глупости...упрекват общината, че пътят е лош. Ми, пътят за мойто село е лош от години. Затова като минавам оттам, минавам с 30 км/ч. Никой не му е виновен друг. Лошото е, че сигурно ще му дадат минимално наказание.
След дъжд качулка. И сигурно пак нищо няма да се направи. Закони има,но нито се спазват нито се гледа за спазването им.
ПО-ДОБРЕ ДА ИМА СТРОГИ, ДРАСТИЧНИ МЕРКИ, ОТКОЛКОТО ТАКИВА НЕПОНОСИМИ ИНЦИДЕНТИ КАТО В СИМЕОНОВГРАД! ДА ОТГЛЕДАШ ДЕТЕ, ДА ГО ИЗУЧИШ И СЕГА ВМЕСТО ДА МУ СЕ РАДВАШ НА АБИТУРИЕНТ ..............ВЕЧЕ НЯМАШ НИЩО!
Глупости, общо взето. Сядаш ли зад волана пиян и караш с несъобразена скорост, каквито и ограничения и санкции да са предвидени в законите, остават само на книга. Това се отнася и за млади и за стари шофьори.
може би трябва да се ограничи възможността лица до 21 год да карам автомобили по-мощни от да речем 70 к.сили (нещо около или нещо подобно), но забрана за нощно каране е абсурдна. За мен е лудост един родител да предостави на детето си възможност на 18-20 год да кара автомобил които спокоино може да се кара с 200-220 км.ч. (твърдо съм да се кара с такава скорост :), но където може и от които може да прецени поне малко по-адекватно рисковете), така че в тази насока трябва ограничения
Точно заради родители даващи мощни коли на неопитните си 18-20 годишни деца се стига до инциденти. Щот на тези години се мислят за богове и недосегаеми. Рядкост е да има свестни сред тях. Все пак на тия години трябва да свалят мадами, да се правят на велики сред групата, кой съм аз и т.н.
В България максимално допустимата скорост от закона е 130 км/ч. и то само по магистралите. Какви са тия 200-220 дето ги приказваш?!
пич говоря за това състояние в което изпада всеки нормален човек даже и на средна възраст като мен- на магистралата с хубава мощна кола от време на време не е грях да уситиш адреналина и да си доставиш кеф с висока скорост - ако си жив ще ме разбереш, ако ли не поне не хвърляй голи приказки - лек и хубав ден
Ограничението трябва да е не да карат само денем, а примерно нощем шофьор под 25 години да няма право да вози втори човек в колата - иначе отнемане на книжката за 1 г. и глоба 500лв. Почти всички идиотски катастрофи стават от подстрекаване и комплекси да се покаже пред приятелите как може да кара. Ако е сам няма да има мотив за простотии.
Ахаааа и какво правим ние, които нямаме 25 години, но пък имаме мозък в главата си и не се качваме пили и не караме с превишена скорост??? Това е най-тъпото нещо което съм чувал. Ами ако си на 35 и никога не си карал, но имаш книжка от 15 години и се качиш и возиш някой в колата си. Така по безопастно ли е? Има и вариант да си на 40, но това да караш бързо и пиян да е практика, тогава какво? Каква ще е забраната за него? Не може заради малоумници, които не могат да си преценят възможностите, както и не им достига мозък, за да се осъзнаят че не трябва да се качваш пиян да караш, да страдат всички. Има и нормални хора, които дори и на 20 мислят и за които да карат кола не е само газария, претенция или глезотия.
Многодобре си спомням че миналата година се обсъжда този въпрос в Парламента - за каране през нощщта, за ограничения на младите шофьори и т.н. Но повечето неща не бяха приети. И сега изведнаж този въпрос се поставя отново. Защо? Тук от изказванията виждам и друга интересна лигика. Пътят не бил ремонтиран. Ама чакайте, бе. каво общо има неремннтирания път с превишената скорост? Даже обратното, неремонтираният път по принцип е пречка за високи скорости (с това не искам да кажа че пътищата трябва да са в лошо състояние). И може би тук става дума пак да се търси теле под вола - ниската квалификация, алкохолът и високата скорост някой се опитва да ги замени като причини с лошия път. А истината е по-проста - шири се синдром на безнаказаност и всеки си прави каквото си иска. И ако по лош път този същия мушмурок си е позволил да кара със 160 км/ч, с колко ли щеше да кара по хубав път?
Мисля, че във въвеждането на известни рестриктивни мерки има доста здрав смисъл, само че не трябва да се изпада в крайности, което е типична българска черта. В случая нощното каране е странна опция, защото през нощта обикновено пътят е по-празен и няма движение, а и младите шофьори трябва да имат по-добро зрение от нас старите песове....