Как дистанционното обучение спаси нулева година: Директорът на 51 СОУ пред Dir.bg
В рамките на един-два месеца се избистри и концепцията на учителите, каза Асен Александров
Обратно в новинатаКоментари - Как дистанционното обучение спаси нулева година: Директорът на 51 СОУ пред Dir.bg | Днес.dir.bg
Коментари
Да бъдем честни - нищо не сте спасили! За много ученици учебната година реално е загубена. Просто щеше да бъде много жестоко да има нулева учебна година и децата да загубят 1 година от живота си. Реално направихте най-разумното, но да не се лъжем, че е добро. Имам познати, на които детето ще е 7 клас и още от сега ходи на уроци, за да навакса изпуснатото в 6 клас, защото ще кандидатства за елитна гимназия.
Е как дистанционното обучение е спасило годината, нали 55 Хил. доучват в дворовете, това са 2000 класа.
А защо вместо да "претупвате" учебната година, не я обявихте за нулева и да премахнете безсмисления дванадесети клас?
Това беше една от най-големите тъпотии след всички останали. Да накараш малки деца от 1-4 клас и на горе да кибичат на компютри по цял ден и да твърдиш, че това е успех...На всичкото отгоре и родителите да участват в процеса - като педагози. И за какво .. да завърши учебната година "в срок"?
дупката в образованието да е по-голяма,отколкото да накажете децата с нулева година. Така и така дупка има и расте,какво толкова,нали.. Сама прибирайте фанфарите.
То спаси, но избягвайте да го превръщате в обичайна форма на обучение. Особено пък за малките деца. Ако става, става, до някъде, за горния курс. И донякъде за студентите. За малките в никакъв случай!!!! И като цяло, не е баш без хич, но е пълна пародия на обучителен процес т.нар. "дистанционно обучение". Таааа, понеже ни готвят пандемия след пандемия, ОК, но без дистанционно обучение, моля!!!!
Стига сте правили интервюта с този Александров, който се беше пуснал в мрежите с голата паца.Има още един кретен, Диан Стаматов, директор мисля на 119 училище, който на изборите беше взел от дневниците на децата телефонните номера на родителите, за да ги агитира да гласуват за ГЕРБ. И двамата са срам за образователната ни система.
"Отличителна черта на всяко тъпо парче в рока е, че е много дълго" е казал рок легенда известен от доброто старо време, когато бяхме млади и свободни.
Спасихте нулева година, ама знанията, които получиха децата също са нула. Повече бяха ангажирани родителите, а не учителите. Дават някакво"задание" и с това приключва часа им. Пълно формално отношение.
Да Ви кажа една тайна, в първи клас няма дистанционно обучение. Аз мога и си позволих следобед частна учителка и съм доволен, но тези които нямат възможност, какво правят? В това интервю имаше само надути фрази и изказвания, много далече от реалността. Думи, думи, думи и почти никакви дела. За хора незапознати с реалното образование или неинтересуващи се от образованието на децата си, а това не са малко хора, звучи интересно. Но пък какво му трябва на един бачкатор в кланница или на полето? Да си смята надницата и да си трае. Образован човек трудно се манипулира!!!
То дали нулева или редовна за 80% от обучаващите си е все тая като ниво на знания и грамотност... ""Спасиха'' си заплатите и отпуските, но не и грамотността през тази година..Пример - премахване на бая материал при изпитите....
Доказано е ,че децата учат най-добре , когато има емоциална връзка.Дистанционно обучение и то частично може при големите ученици, които имат изградени навици за учене. Толкова часове пред екрана са вредни.В случая се направи , каквото се можа за да се спаси учебната година.
Нашето дете е в 2 ри клас , беше кошмарно за нас , той се справяше с компютъра , но смятам , че не е пълноценно образуванието му тази година .Този пропуск може и да е сериозен за по-нататък .
Изключително балансирано и добро представяне на свършената работа. Позравления. Поздравления, за наистина изключителните усилия и на учителите и на администрацията.
Ами ентусиазма трая от ден до пладне. После имаше масово неприсъствие (до 80 %), да не говорим за колко му бил станал пулса по време на "физическо"...... стига сте лъгали...няма учител, който НЕОФИЦИАЛНО да каже, че дистанционното обучение е успешно....ЦАРЯТ Е ГОЛ!
Поръчкови директори сте и затова с онзи от 119-то не спряхте да говорите глупости! Нищо не сте спасили! С това дистанционно обучение образованието съвсем пропадна! Сиреч, няма такова! Но необразованият човек най-лесно се манипулира!
Празни думи и високопарни изрази! За мен това са празни приказки, за да може и догодена да почнат он-лайн да си изпеят материала ( или по точно да си качат готовите клипчета от интернет), да си напишат отчетите, пък децата и родителите да си берат грижата.. дали са учили или не!Очертава се още една загубена година, която ще бъде отчетена, като едно време- " преизпълнили плана и петилетката". Спасиха си работните заплати и платения отпуск през лятото! Как се учи он лайн с дете 1 или 2 клас? Ако не е родителя, незнам......., а за работещите родители, децата само са пред компютрите за присъствие.........никаква ефективност, нулеви предадени знания, те знаят, че българина ще си плати за частни уроци и бизнеса ще върви. Моето дете получи измислени оценки в края на учебната година без дори да сме чували учителите, камо ли да са преподали нещо. Защо училищата не пуснаха към родителите една анонимна анкета в края на годината по всеки предмет и директорите щяха да се изумят от " работоспособните" си преподаватели!
В цяла България има само 2 директори - този и Стаматов !.. Други плужеци няма вече 10 години !!
Едно, две, три....докторат....четири, пет, ....професура.....шест, седем, седем....Е, не можааме да го преминем, но и просфесур не е лошо. Диянчо и Алексчо слушали песента на славея, врабчето и свраката и казали: "Дааа, ето я файдата от класното, индивидуалното и он-лайн обучението!"
Подкрепям Ви с две ръце. Никаква полза от това онлайн обучение не видях, пълна порнография е то. Дано не се налага за новата учебна година пак да го използват.
На вниманието на всички родители. Усилено се коментира от септември децата пак да са он лайн. Така те се учи нормално. Ние родителите се превръщаме в допълнителни учители, а освен да помагаме на децата си трябва и да ходим на работа и какво ли не. На тази държава и трябват явно неуко поколение за да може да се управлява по лесно! Самите учители също не го одобряват това безумие. Ние си мълчим и затова сме на това дередже. За съжаление няма никой читав по върховете на когото да се заложи.
Не само дистанционно обучение, но и ще ни заключват пак по къщите, ще има и купони за храна
Как дистанциооното изяде едни милиони и свали нивото на реална грамотност докато продължиха да си чатат по телефоните и фейса обучаваните а обучаващите ги си получиха в допълнение отпуск и бонус ще напише ли някой?????
Съгласна съм, че освен Стаматов и Александров за журналистите други директори не съществуват. Но не плюйте учителите, защото очите им изтекоха от подготовка на уроци, проверки по всяко време на денонощието. Да, родителите трябва да са ангажирани, а не да коментират "на какво са ви научили в училище".
Ми да бяхте вше направили по-добро дистанционно. Цял свят го прави, а тук започна дори без подготовка и подкрепа по отношение на техниката от страна на държавата. Все се плюе. А какво трябваше да се направи тогава, щом не било добро това.
Не сте прав да знаете че цял свят го прави след като наш боко каза че света ''нази гледа и от нази се учи'':)))))) Когато нещо е калпаво то си е калпаво както и сам казвате БЕЗ предварителна подготовка и материална обезпеченост така че няма нужда от такива високопарни манипулации ''спаси нулевата'' когато е ясно че просто се претупа още една учебна година..
Още 1 година дистанционно "обучение" и могат да затварят училищата. Само разходи са това. Накрая резултатът е виден.
Като гледам и ти имаш доста пропуски и ще е хубаво да се върнеш във втори клас. Образувание - хахахахаха.
А и нали този корифей, съветникът на куневицата Пръмова беше подал оставка?! Аз ли си правих голи селфита или той? Аз ли ги пращах на непълнолетни или той? Обърках се вече... Как беше точно?
На учителите незнам как са им''изтекли'' очите ама на много деца май им се достави бая удоволствие да могат да стоят пред компютрите за което им се тръбеше че е вредно. Учителят една подготовка прави а децата са пред екрана на ''подготвеното'' и от други учители...Родителите ви плащат заплатите и издръжката и е тяхно право да търсят ответна добра услуга за това какво сте ги научили... и за това когато обръщат внимание на децата в много случаи остават озадачени и задават въпроса логично ''на какво са ви научили''...
Това, че вашите преподователи са си слагали клипчета и са си изпяли урока, незначи че навсякъде е било така. Даже много по-трудно е да се подготвят всеки ден презентаций и други документи и после и онлайн урок в реално време да се проведе. Ми ставайте учители, защо няма кандидати, като е толкова сладко. Че й таблети и лаптопи трябваше да си осигурят учителите сами. Ученик може да каже, че няма Интернет, но учителят неможе.
Омръзна ми само директора на 51во и директора на 119то. Аман! Двама човека ще дават наклон на цялото образование, барабар с ванчето кастрева, дето и за че* за зеле не става. Питайте някой друг директор - не медийна звезда!
Когато детето сложи очила, лекаря каза не повече от час на ден на компютъра и никакъв телефон. След няколко месеца дистанционно ''обучение''. Всеки ден от 9,00 до 14,00 принудително задължителни ,но по същество пълна загуба на време за мотивирани и напреднали деца + от 15,00-18,00 платени и реално ползотворни частни уроци пак ,но пак пред екрана + 19.00- 23.00 домашни и подготовка за следващия ден. Резултат: Знанията са на лице, въпреки че безплодната част от деня принудително бе 2/3 от него. Зрението е значително по-зле необратимо за съжаление. Липсата на физическа активност доведе до 5-7кг отгоре, от там проблеми със самочувствието и депресивни състояния и натрупана умора ,която сериозно се отрази на способността за усвояване на нов материал. Неудобства: Липсват равни условия за изпитване и оценка, защото много малчугани получиха оценка на знанията на родител, баба ,дядо или приложение. На други им се наложи да се борят с техниката и то в момент на изпитване. За съжаление имаше много малчугани се оказаха напълно лишени от надзор на възрастен в учебно време и се държаха по детски. Изводи: Оправихме се някак си ,но за Бога какви са тези хвалби?! Учебните програми са претъпкани от излишна и безполезна информация. Учебниците (повечето) са под всякаква критика. И програмите и техническите средства и подготовката бяха ...като от Априлското въстание , та нищо чудно че и резултата е същия. Не че ще се случи ,но според мен пътя минава през ограничаване на задължителния материал до минимум смилаем за ВСЕКИ УЧЕНИК и многократното му повторение в задължителните програми до пълното му усвояване ОТ ВСИЧКИ. Няма смисъл да знаят всички реки и езера с азиатско звучене ,ако не знаят какви видове климат има и каква им е разликата. Няма смисъл в 6-кл да учат теория на вероятностите, а масово да не знаят какво е процент и какво лихва.
Никак:))))само разходите за фанфарите ''спасиха'' властващите от разкриване на поредната далавера, която както винаги според техния принцип си е ''спасение'' на нещо..
Моите деца имаха намалени часове с оглед да се спази ежечасната почивка за очите. Друг е въпросът дали те решаваха да стават от компютрите през тези почивки.
Дорке, май ти имаш повече нужда от онлайн, и присъатвена форма на обучение по БЪЛГАРСКИ ЕЗИК! ОбразУвание???? И имаш дете във втори клас??
Дори и намалени, дори и без допълнителни платени уроци ,само задължителния дневен престой бе в ПЪТИ повече от МАКСИМАЛНИЯ считан за БЕЗВРЕДЕН ЗА ДЕТЕ. Ще го потвърди всеки офталмолог.
Е нали 55 000 деца доучват сега в дворовете на училищата, това са около 2500 класа, Т.Е. ПЪЛЕН ПРОВАЛЕ Е ДИСТАНЦИОННОТО ОБУЧЕНИЕ, АМА МНОГО ПЪЛЕН
Не на всякъде. Само в огромното болшинство от случаите! А ти като се оплачеш че не ти е изхвърлен боклука от квартала ще те пратя да си го изхвърлиш.
Дистанционното обучение беше почти пълен провал и единствено спаси учителите да могат да си печелят заплатите. Децата масово предаваха чужди домашни. В паралелни чат групи и други канали за комуникация си обменяха отговори на онлайн тестове и контролни в реално време. Излизаше така, че най-силните деца в даден предмет правеха контролните и ги разпространяваха на останалите съученици. Успехът на децата е нереално висок и не може да служи като критерий за успеха на дистанционното обучение, защото не бяха измислени адекватни мерки за оценяване. Всичкo това доведе до демотивация на децата, колкото и амбизиозни да са те, да учат. Защо да го правят като и без това могат да получат висока оценка чрез чужд или чрез общ труд.