Как дистанционното обучение спаси нулева година: Директорът на 51 СОУ пред Dir.bg
В рамките на един-два месеца се избистри и концепцията на учителите, каза Асен Александров
Обратно в новинатаКоментари - Как дистанционното обучение спаси нулева година: Директорът на 51 СОУ пред Dir.bg | Днес.dir.bg
Коментари
Тези двамцата, ако бяха маалко по-интелигентни, щяха да престанат да се изказват и показват непрекъснато !!.. Ама, пуста джендърска хвалипръцщина...
Ха ха килийното образование е по-добро от дистанционното. Пълна глупост е да се мисли , че учениците са научили каквото и да е било. Е то това е и целта, поколяния безмозъчни индивиди, лесно манипулируеми. А училищните сгради могат да ги превърнат в бардаци, мол-ове и чалгаджийници...
Докога ще слушаме мненията само на двама директори Александров и Стаматов? Нима няма други, при това много по- стойностни директори от тези двамата? Омръзнаха на всички вече! Александров един урок по математика не е изнесар, но не спира да се самоизтъква. Човек с нисък ръст и огромно его!
Проблемът е, че и даскалите са неграмотни и прости, колкото са учениците. Друг проблем е, че има предмети и предмети. Какво дистанционно на приложни предмети. Разкарайте ги от програмите, въобще. Всички даскали да минават на психологически тест и тест за интелигентност, преди всяка учебна година. По- добре да няма въобще учител, отколкото неграмотен такъв, каквито са повечето.
МОН ни хвърли на лъвовете, нас учителите. Не ни осигури техника, не ни обучи в обща платформа. Работехме по 10,12 часа на ден . Родители звъняха и ни тормозеха. Он- лайн в първи- четвърти клас е ад! Оставка за бездушните и жестоките към нас учителите. От Вълчиел и наследника му видяхме само зло! Съсипаха и нас и образованието. Оставка
Единствената полза за мен и моите деца беше, че трябваше да преподавам по математика, за 3 и 5 клас, след като се върна от работа. Моето дете не беше чувало за НОК. Аз се заех и му обясних дробите, после процентите, после геометричните фигури... Май вече мога да давам частни уроци по математика. Останалите родители, които не разбират си записват децата на частни уроци - да наваксат пропуснатото през тази учебна година и сега през лятната ваканция ще учат. Ако ми спретнат и следващата година този цирк с "дистанционно обучение" и аз да преподавам по всички предмети, ще направя подписка срещу всички учители, които са взели заплати на мой гръб и на такива като мен.
Спокойно, аз преподавах в първи клас, и видях как децата една диктовка не могат да напишат. За реалното изпитване на децата, т.е. на родителите не искам да говоря. Само мога да кажа, че с тези статии ни подготвят и догодина да сме онлайн.
Плюйте по дистанционното обучение. Завиждайте как ние учителите сме си получили заплатите - ваше право е. Но съм сигурна, че ако учебната година беше обявена за нулева - друга песен щяхте да пеете. Извод - не може да се угоди на всички!!!!
Нямаше как при 2/3части присъствени да се обяви за нулева годината. Статията не коментира справянето и заплатите на учители. Оценява се метода или това ,което ни се случи под формата на дистанционно обучение .Оценката е комплексна и включва не само работата на учителите, но и степента на усвоен материал от учениците, техническата обезпеченост и най-важното как тази форма на обучение се отрази на здравето (физическо и психическо) на децата. Като чета коментарите виждам ,че всички сме обединени около оценката задоволителен в предвид обстоятелствата. Интересно ми е по какъв предмет преподавате?
Кое налагаше тази "нулева година"? Освен Бпйко, бандата му и някакви нощници, никой даже не е чул и не е виждал БОЛНИ, още по-малко деца. Грипната епидемия в много случаи е в пъти по-опасна от тази медийна дефекация.
Другари и другарки,плодовете на дистанционното обучение ще ги берем наесен. Но тогава другарят Вълчев (специалист по публични финанси) вероятно ще си е намерил друга службица, а другарят директор на това хубаво училище ще пее друга песен. Дистанционното обучение на доста места беше имитация с елементи на пародия. Най-логичното е да бъде обявена нулева година. Но да търсим логика в управлението на калинки , пионки и лизачи е безнадеждно занимание. Поздрави!
дистанционното обучение вкретенява децата, не е качествено и се губи живия контакт с учителите, който е абсолютно необходим за правилното развитие
Дистанционното обучение беше почти пълен провал и единствено спаси учителите да могат да си печелят заплатите. Децата масово предаваха чужди домашни. В паралелни чат групи и други канали за комуникация си обменяха отговори на онлайн тестове и контролни в реално време. Излизаше така, че най-силните деца в даден предмет правеха контролните и ги разпространяваха на останалите съученици. Успехът на децата е нереално висок и не може да служи като критерий за успеха на дистанционното обучение, защото не бяха измислени адекватни мерки за оценяване. Всичкo това доведе до демотивация на децата, колкото и амбизиозни да са те, да учат. Защо да го правят като и без това могат да получат висока оценка чрез чужд или чрез общ труд.
Са ги разпространявали срещу заплащане. Дано са имали бизнес нюх и са попълнили банковата си сметка. Знанието е голям капитал и цената му се повишава неимоверно във времена на кризи.
Да не би учителите да са го искали това дистанционно бе, негражданино? Я стига злобарино. В много европейски страни беше така, но родителите помагаха и контролираха децата си и не плюят учителите А тука ще се задавите от злоба. Завидяхте на " големите" ни заплати ли, на всекидневния стрес и тормоз, на който сме подложени от вас и глезените ви невъзпитани деца. Като пораснат и започнат да ви бият ще разберете, но ще е късно. Ма какво да се чуди човек, чалга родители - чалга поколение.
Учителите може да не сте го искали това обучение, но не направихте почни нищо да смените подхода и да станете по-гъвкави в методите си на преподаване! Карахте си по-стария научен от 20 г. метод, повечето не комуникирахте с децата, а само изисквахте! Пращане на съобщения и даване на домашни по 3-4 стр . не мисля, че е обучение.Незнам кой кого тормози? Искате помощ от родителите, за да се отчетете колко сте работили, да тръбите колко е ефективно дистанционното обучение. После родителите и децата са виновни! В европейските страни родителя помага, но знае, че учителя ще покрие и неговите изисквания за образование, и сте права той помага, не му върши работата. Тези родители кога да ви свършат вашата работа - след като те също ходят на работа? Тези според вас" чалга родители" имат също отговорностти, важни позицци и от техния труд зависят съдбите на още много хора - вие се взехте за богове! Нямам познат, който да е доволен от вашия тримесечен труд , пълна симулация на преподаване. Поне голяма част от родителите чуха и видяха с очите си как си вършите работата, и това недоволство в бъдеще ще расте и трябва да сте подготвенин да откликвате на високите изисквания на интелигентните родители, не всички сме " чалга родители"! С дистанционно и без дистанционно обучение- работата ви е една и съща, все сте неоправдани и най-трудещата се част от обществото. А когато ви притиснат родителите и ви потърсят отговорност, тогава се оправдавете със системата на образование и критериите на МОН и един аргумент не можете да извадите и все някой друг ви е виновен!
Е нали 55 000 деца доучват сега в дворовете на училищата, това са около 2500 класа, Т.Е. ПЪЛЕН ПРОВАЛЕ Е ДИСТАНЦИОННОТО ОБУЧЕНИЕ, АМА МНОГО ПЪЛЕН
Никак:))))само разходите за фанфарите ''спасиха'' властващите от разкриване на поредната далавера, която както винаги според техния принцип си е ''спасение'' на нещо..
Когато детето сложи очила, лекаря каза не повече от час на ден на компютъра и никакъв телефон. След няколко месеца дистанционно ''обучение''. Всеки ден от 9,00 до 14,00 принудително задължителни ,но по същество пълна загуба на време за мотивирани и напреднали деца + от 15,00-18,00 платени и реално ползотворни частни уроци пак ,но пак пред екрана + 19.00- 23.00 домашни и подготовка за следващия ден. Резултат: Знанията са на лице, въпреки че безплодната част от деня принудително бе 2/3 от него. Зрението е значително по-зле необратимо за съжаление. Липсата на физическа активност доведе до 5-7кг отгоре, от там проблеми със самочувствието и депресивни състояния и натрупана умора ,която сериозно се отрази на способността за усвояване на нов материал. Неудобства: Липсват равни условия за изпитване и оценка, защото много малчугани получиха оценка на знанията на родител, баба ,дядо или приложение. На други им се наложи да се борят с техниката и то в момент на изпитване. За съжаление имаше много малчугани се оказаха напълно лишени от надзор на възрастен в учебно време и се държаха по детски. Изводи: Оправихме се някак си ,но за Бога какви са тези хвалби?! Учебните програми са претъпкани от излишна и безполезна информация. Учебниците (повечето) са под всякаква критика. И програмите и техническите средства и подготовката бяха ...като от Априлското въстание , та нищо чудно че и резултата е същия. Не че ще се случи ,но според мен пътя минава през ограничаване на задължителния материал до минимум смилаем за ВСЕКИ УЧЕНИК и многократното му повторение в задължителните програми до пълното му усвояване ОТ ВСИЧКИ. Няма смисъл да знаят всички реки и езера с азиатско звучене ,ако не знаят какви видове климат има и каква им е разликата. Няма смисъл в 6-кл да учат теория на вероятностите, а масово да не знаят какво е процент и какво лихва.
Моите деца имаха намалени часове с оглед да се спази ежечасната почивка за очите. Друг е въпросът дали те решаваха да стават от компютрите през тези почивки.
Омръзна ми само директора на 51во и директора на 119то. Аман! Двама човека ще дават наклон на цялото образование, барабар с ванчето кастрева, дето и за че* за зеле не става. Питайте някой друг директор - не медийна звезда!
Дори не знам за кои учители говорите, но само изразът "дават наклон" и просташкият изказ показва какво образование имате. Мнение за образованието би трябвало да дават образовани хора, все пак.
Образованието ми е със степен магистър. Имам стидент и двама ученика в начален курс. Писнало ми е от звездните изказвания на въпросните двама директори-единия известен с голите си снимки(по мое мнение не особено лицеприятни), другия известен с лобирането си за герб чрез смси към родители, а дамата известна с познанията си за автора на “Робинзон Крузо”. Моето ниво надали е решаващо за наклона на образованието ни, но тяхното - ДА! И да кажа - предвид тройното ми присъствие в системата като родител-никак не съм доволна от това което виждам. И начина на изказа ми е свързан именно с недоволството ми! Приятен ден!
А и нали този корифей, съветникът на куневицата Пръмова беше подал оставка?! Аз ли си правих голи селфита или той? Аз ли ги пращах на непълнолетни или той? Обърках се вече... Как беше точно?
Още 1 година дистанционно "обучение" и могат да затварят училищата. Само разходи са това. Накрая резултатът е виден.
Ми да бяхте вше направили по-добро дистанционно. Цял свят го прави, а тук започна дори без подготовка и подкрепа по отношение на техниката от страна на държавата. Все се плюе. А какво трябваше да се направи тогава, щом не било добро това.
Не сте прав да знаете че цял свят го прави след като наш боко каза че света ''нази гледа и от нази се учи'':)))))) Когато нещо е калпаво то си е калпаво както и сам казвате БЕЗ предварителна подготовка и материална обезпеченост така че няма нужда от такива високопарни манипулации ''спаси нулевата'' когато е ясно че просто се претупа още една учебна година..
Съгласна съм, че освен Стаматов и Александров за журналистите други директори не съществуват. Но не плюйте учителите, защото очите им изтекоха от подготовка на уроци, проверки по всяко време на денонощието. Да, родителите трябва да са ангажирани, а не да коментират "на какво са ви научили в училище".
На учителите незнам как са им''изтекли'' очите ама на много деца май им се достави бая удоволствие да могат да стоят пред компютрите за което им се тръбеше че е вредно. Учителят една подготовка прави а децата са пред екрана на ''подготвеното'' и от други учители...Родителите ви плащат заплатите и издръжката и е тяхно право да търсят ответна добра услуга за това какво сте ги научили... и за това когато обръщат внимание на децата в много случаи остават озадачени и задават въпроса логично ''на какво са ви научили''...
Началните учители готвехме по пет урока на ден. Отделно пет часа он- лайн с децата!Задължаваха ни и ни контролираха всеки ден! Проверявахме съчинения, диктовки, тестове, задачи. Наистина ни" изтекоха" очите. Не плюйте учителите, а търсете отговорност от тези, които ни заповядаха и подложиха и нас, и деца на този кошмар.
Как дистанциооното изяде едни милиони и свали нивото на реална грамотност докато продължиха да си чатат по телефоните и фейса обучаваните а обучаващите ги си получиха в допълнение отпуск и бонус ще напише ли някой?????
Какъв допълнителен отпуск и бонус, какви пет лева, бе хора? Повечето от нас работехме по 10-12 часа на ден! Ма като е толкова хубаво, що вече няма учители, а? Ми учете, завършете и елате. Станете вие, учители на днешните деца за 800 лева. Да, ама не! А и не ви се учиии. От двадесет и пет деца в последния ми клас, само шест родители са висшисти.
Вие по този ли критерий определяте децата си в класа- дали родителите са висшисти или не? Като ви тежи толкова ниската заплата и многото работа, която сте свършили, вие защо избрахте тази професия? Защо не учихте нещо друго и да не се оплаквате( в последните 10 г. едно и също все са ви ниски заплатите).Все още висшето образование не е задължително и се дъва пълна свобода на кандидат- студентите да избират бъдещата си реализация! Никой не ви е карал на сила да сте учител, като не ставате за тази работа родителите и децата ще са ви виновни. Тези родетели са си пратили "днешните деца" именно при вас да ги подготвите и те да са следващото поколение висшисти! Отново излиза проблема със заплатите и мотивацията да си вършим работата- "Аз получавам толкова пари и за тези пари толкова ще работя". И вие станахте като част от медицинските работници- избира си професия, дава Хипократова клетва и после като стане напечено и се иска от тях да работят се сещат, че то е много опасно да се работи в условия на пандемия! Срам ме е да чета и да слушам такива представители на престижни професии, които само за пари ламтятя и се се оплакват, че се не им стига! Един съвет - смени си професията!
На вниманието на всички родители. Усилено се коментира от септември децата пак да са он лайн. Така те се учи нормално. Ние родителите се превръщаме в допълнителни учители, а освен да помагаме на децата си трябва и да ходим на работа и какво ли не. На тази държава и трябват явно неуко поколение за да може да се управлява по лесно! Самите учители също не го одобряват това безумие. Ние си мълчим и затова сме на това дередже. За съжаление няма никой читав по върховете на когото да се заложи.
Не само дистанционно обучение, но и ще ни заключват пак по къщите, ще има и купони за храна
Всичко това е един неуспорим факт. И докато ние родителите се разчекваме между работа, гледане на деца, къща и т.н. едни платени калинки като този келеш дет ми се води директор 51-во излиза по медиите да казва колко е добро дистанционното обучение. А какво правят учителите? Седят и се мазнят на директорите като едни плазмодии, без мнение. Мисля че учителите вместо да пишат тука, колко е било натоварено за тях дистанционното обучение, можеха да се опълчат на директорите, а не ние мислещите родителите да критикуваме за всичко, а подмазвачите да седят и да казват мазно всичко е перфектно, от страх само и само глупавото им келешче да не го намразят учителите.
За човек, който пише "неуспорим" ви съветвам преди да критикувате и лепите етикети, да си купите правописен речник и прочетете някоя, друга книга. Ако искате да се "мислещ родител". И ако имате време за нещо друго, а не да се "мазните" на шефа, примерно, като калинка, защото и вие сте на заплата.
Най- интересното, е че учителите и родителите вместо да се бяха обединили и да си помагат взаимно на децата в трудната ситуация ще цитирам буквално реплика на учител на моето дете::" Аз нищо няма да ви давам да правите, защото и без това го правите с родителите си, а аз няма нужда да ги оценявам тях. Ще ви напиша същите оценки от първия срок, никой не ме задължава( може самостоятелна подготовка), затова който иска да се упражнява на стр......от учебника и това всеки ден.......! И родителите доволни, децата доволни, учителя си почива.. той си е свършил работата в първи срок и никакъв контрол от директорите и годината успешно приключи със същите оценки, без шанс за повишаване, копи и пейс първи и втори срок и готово- честита ваканция!
Едно, две, три....докторат....четири, пет, ....професура.....шест, седем, седем....Е, не можааме да го преминем, но и просфесур не е лошо. Диянчо и Алексчо слушали песента на славея, врабчето и свраката и казали: "Дааа, ето я файдата от класното, индивидуалното и он-лайн обучението!"
В цяла България има само 2 директори - този и Стаматов !.. Други плужеци няма вече 10 години !!
Празни думи и високопарни изрази! За мен това са празни приказки, за да може и догодена да почнат он-лайн да си изпеят материала ( или по точно да си качат готовите клипчета от интернет), да си напишат отчетите, пък децата и родителите да си берат грижата.. дали са учили или не!Очертава се още една загубена година, която ще бъде отчетена, като едно време- " преизпълнили плана и петилетката". Спасиха си работните заплати и платения отпуск през лятото! Как се учи он лайн с дете 1 или 2 клас? Ако не е родителя, незнам......., а за работещите родители, децата само са пред компютрите за присъствие.........никаква ефективност, нулеви предадени знания, те знаят, че българина ще си плати за частни уроци и бизнеса ще върви. Моето дете получи измислени оценки в края на учебната година без дори да сме чували учителите, камо ли да са преподали нещо. Защо училищата не пуснаха към родителите една анонимна анкета в края на годината по всеки предмет и директорите щяха да се изумят от " работоспособните" си преподаватели!
Подкрепям Ви с две ръце. Никаква полза от това онлайн обучение не видях, пълна порнография е то. Дано не се налага за новата учебна година пак да го използват.
Това, че вашите преподователи са си слагали клипчета и са си изпяли урока, незначи че навсякъде е било така. Даже много по-трудно е да се подготвят всеки ден презентаций и други документи и после и онлайн урок в реално време да се проведе. Ми ставайте учители, защо няма кандидати, като е толкова сладко. Че й таблети и лаптопи трябваше да си осигурят учителите сами. Ученик може да каже, че няма Интернет, но учителят неможе.
Не на всякъде. Само в огромното болшинство от случаите! А ти като се оплачеш че не ти е изхвърлен боклука от квартала ще те пратя да си го изхвърлиш.
Предполагам, че сте учител, за да пишете така! Аз няма нужда да ставам учител, за да проверя едно нещо дали е работещо или не, то всички ще си проличи след време и реално ще се осъзнаят пропуските и то във всички класове. И тогава ще казват, че това е заради дистанционното обучение. Ако сте учител, няма ли да ви е яд, че ваш колега нищо не е правил и е получил същата като вашата заплата( може и по-висока), самите учители не хаят за образованието, вие пишете колко много сте работили и колко е сложна подготовката и какво от това............ някой ви потупа по рамото, даде ви тиквен медал, "една птичка пролет не прави"! Като този директор с едно интервю , обобщава ситуацията в цялата страна!
В немалко училища имаше такива анонимни анкети, за сведение. Интересно ми е вие ако бяхте учител, какво точно бихте предложили: а/ да не се учи и да се в неплатен отпуск; б/ да се учи и да ви намалят и без това "голямата" заплата (и на какъв принцип и методика); в/ нулева година като цяло и вой до бога защо нищо не е направено, за да се спасят последните месеци и не пропадне всичко. Ако искате и вие платен отпуск през лятото, станете учител, кадри се търсят постоянно.
И какъв е резултата от тези анкети- всичко е супер! За да може децата да учат, родителите си изразходихме отпуските и се принудихме да вземаме и неплатен, за да спасим платения отпуск на учителите! Въпроса тук е за начина, по който се преподавеше/ имитираше, че се преподава/. А в общественото пространство ще надуват едни балони- как всичко е прекрасно, колко големи са ползите от он-лайн обучението! А учителите ще гарантират ли, че с новата учебна година ще се наваксат пропуснатите знания. Но на тях не му пука- този випуск да мине, друг да дойде, да се попълнят бройките, да дойдат делегираните бюджети, пък с какви знания излизат учениците от въпросното училище те родителите да му мислят. Докато мисленето е обвързано с пари, а не със отдаденост към професията ще е така! Човек, когато си избира професия мисли преди да се запиши да учи висше образование, а не кандидатства и където го приемат. Вие явно сте станали учител, само заради заплатата и платения отпуск щом имате такова мислене( личи си и от вариантите, които ми давате да си избера, всичко във вашето мислене опира до заплатата).
Поръчкови директори сте и затова с онзи от 119-то не спряхте да говорите глупости! Нищо не сте спасили! С това дистанционно обучение образованието съвсем пропадна! Сиреч, няма такова! Но необразованият човек най-лесно се манипулира!
Ами ентусиазма трая от ден до пладне. После имаше масово неприсъствие (до 80 %), да не говорим за колко му бил станал пулса по време на "физическо"...... стига сте лъгали...няма учител, който НЕОФИЦИАЛНО да каже, че дистанционното обучение е успешно....ЦАРЯТ Е ГОЛ!
Изключително балансирано и добро представяне на свършената работа. Позравления. Поздравления, за наистина изключителните усилия и на учителите и на администрацията.
Нашето дете е в 2 ри клас , беше кошмарно за нас , той се справяше с компютъра , но смятам , че не е пълноценно образуванието му тази година .Този пропуск може и да е сериозен за по-нататък .
Като гледам и ти имаш доста пропуски и ще е хубаво да се върнеш във втори клас. Образувание - хахахахаха.
Доказано е ,че децата учат най-добре , когато има емоциална връзка.Дистанционно обучение и то частично може при големите ученици, които имат изградени навици за учене. Толкова часове пред екрана са вредни.В случая се направи , каквото се можа за да се спаси учебната година.
То дали нулева или редовна за 80% от обучаващите си е все тая като ниво на знания и грамотност... ""Спасиха'' си заплатите и отпуските, но не и грамотността през тази година..Пример - премахване на бая материал при изпитите....
Да Ви кажа една тайна, в първи клас няма дистанционно обучение. Аз мога и си позволих следобед частна учителка и съм доволен, но тези които нямат възможност, какво правят? В това интервю имаше само надути фрази и изказвания, много далече от реалността. Думи, думи, думи и почти никакви дела. За хора незапознати с реалното образование или неинтересуващи се от образованието на децата си, а това не са малко хора, звучи интересно. Но пък какво му трябва на един бачкатор в кланница или на полето? Да си смята надницата и да си трае. Образован човек трудно се манипулира!!!
Спасихте нулева година, ама знанията, които получиха децата също са нула. Повече бяха ангажирани родителите, а не учителите. Дават някакво"задание" и с това приключва часа им. Пълно формално отношение.
"Отличителна черта на всяко тъпо парче в рока е, че е много дълго" е казал рок легенда известен от доброто старо време, когато бяхме млади и свободни.
Стига сте правили интервюта с този Александров, който се беше пуснал в мрежите с голата паца.Има още един кретен, Диан Стаматов, директор мисля на 119 училище, който на изборите беше взел от дневниците на децата телефонните номера на родителите, за да ги агитира да гласуват за ГЕРБ. И двамата са срам за образователната ни система.
То спаси, но избягвайте да го превръщате в обичайна форма на обучение. Особено пък за малките деца. Ако става, става, до някъде, за горния курс. И донякъде за студентите. За малките в никакъв случай!!!! И като цяло, не е баш без хич, но е пълна пародия на обучителен процес т.нар. "дистанционно обучение". Таааа, понеже ни готвят пандемия след пандемия, ОК, но без дистанционно обучение, моля!!!!
дупката в образованието да е по-голяма,отколкото да накажете децата с нулева година. Така и така дупка има и расте,какво толкова,нали.. Сама прибирайте фанфарите.
Това беше една от най-големите тъпотии след всички останали. Да накараш малки деца от 1-4 клас и на горе да кибичат на компютри по цял ден и да твърдиш, че това е успех...На всичкото отгоре и родителите да участват в процеса - като педагози. И за какво .. да завърши учебната година "в срок"?
А защо вместо да "претупвате" учебната година, не я обявихте за нулева и да премахнете безсмисления дванадесети клас?
Е как дистанционното обучение е спасило годината, нали 55 Хил. доучват в дворовете, това са 2000 класа.
Да бъдем честни - нищо не сте спасили! За много ученици учебната година реално е загубена. Просто щеше да бъде много жестоко да има нулева учебна година и децата да загубят 1 година от живота си. Реално направихте най-разумното, но да не се лъжем, че е добро. Имам познати, на които детето ще е 7 клас и още от сега ходи на уроци, за да навакса изпуснатото в 6 клас, защото ще кандидатства за елитна гимназия.