Първи изпити ”2 в 1” - Вазов и Деян Енев

„От здравия разум до поетическото безумие" в романа „Под игото" на Иван Вазов. Това е темата, върху която писаха 12-класниците на матурата по български език и литература днес. Седмокласниците пък писаха върху разказа "Бабата, която хранеше котките" от Деян Енев.

Обратно в новината

Коментари - Първи изпити ”2 в 1” - Вазов и Деян Енев | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Как да не кажа, че Вазов действително е народен писател. Той е прозрял още тогава, че К.Стефчовците са неизтребими. Препоръчвам на Министъра да прочете откъса за този герой по време на изпита, всичко съвпада едно към едно.

Стрино! Първо прочети цитата, после викай "браво": АКО ТОВА ДВИЖЕНИЕ... НЕ БЕ ДОВЕЛО ОСВОБОДИТЕЛНАТА ВОЙНА... Схващаш ли, Стрино?! Само АКО това движение НЕ БЕШЕ довело до Освобождението, САМО ТОГАВА тая стара куртизанка, историята ЩЕШЕ да го нарече престъпление. Само тогава здравият разум ЩЕШЕ да го нарече безумие. Само тогава народите ЩЯХА да го нарекат срам. И само тогава поезията, по милост, ЩЕШЕ да го възпее , макар и безумие ("поетическо" "безумие"). Но не! Станало е друго! Тази САМОЖЕРТВА, този ПОДВИГ и този ТРАГИЗЪМ на посеченото още в зародиш пробуждане, удавено в предателство и жестокост, СА ДОВЕЛИ до Освободителната война, ДОВЕЛИ СА до Освобождението. Затова това движение НЕ Е безумство, НЕ Е срам, НЕ Е престъпление. ЗАЩОТО Е ИМАЛО СМИСЪЛ! Жертвата е била оправдана! Движението е било оправдано. Задвижило е и историята, и съдбата, и нужните непреодолими сили, които да осъществят целите му. Казано по чиновнически, било е целесъобразно! Което е обратното на безумие, включително поетическо. Ясно?!?

Ей, та ти си за 6-ца! Но това е история, а не литература за ЛИС.

Но, "бясна". Това го пише самият Вазов в "Под игото". Употребил е словосъчетанието "поетическо безумие" само за да каже, че трагично завършилото движение НЕ Е БИЛО "безумие". Ни поетическо, ни никакво. Вазов казва, че са ЩЕЛИ да го нарекат така, ако не беше довело Освободителната война. Ама то я е довело, казва Вазов. Затова "присъдата" "безумие" НЕ СЕ Е СЪСТОЯЛА. Априлското въстание, макар и удавено в кръв (на което е било обречено) е изпълнило целта си, станало е повод за Освободителната война и част от пътя към Свободата. Сиреч Вазов казва това, което казва и историята, и народите, и поезията: НЕ Е БЕЗУМИЕ! Ни поетическо, ни никакво. Подвиг е и оправдана саможертва. Ма чиновникът мисли друго. Повече няма какво да се обяснява.

Пък ти не само чети, ами и мисли! Моето "Браво" беше за това, че се намери някой да припомни на незнаещите и нечелите /но настръвено коментиращи/, че понятията на така формулираната тема имат своите корени именно в романа! "Бравото" ми не е на "безроден космополит" /ако ти е познато въобще откъде е този термин/, който пет пари не дава за патриотизъм и т.п. Не ми приписвай несъществуващи мисли и качества! Ако един ученик познава романа не само като сюжет и герои, но и идеите му; ако ученикът е не просто зубър и папагал, който повтаря без мисъл прочетеното в учебника, а е индивид, в състояние да РАЗБЕРЕ смисъла на темата, то какъв му е проблемът да я разработи - и то тъкмо в указаната от теб насока? Световната банка тук май няма нищо общо с неяснотата на формулировката - нали трябва да се учат учениците да МИСЛЯТ , защо тогава изисквате елементарни формулировки?

Ей, като си толкова "умен" дали си вярваш, че Вазов е писал знамения си роман "Под игото"заради куртизанката-история и в нейна чест и възхвала? Българите нямаше да го тачат като истински народен поет и писател, ако беше така. Протурските днешни чиновнически мишки обаче неистово угаждат на всякакви пошли куртизанки.

От здравия разум до поетическото безумие" в романа Под игото" на Иван Вазов."? Какво "поетическо безумие" в романа?! Няма "поетическо безумие" там. Има героизъм, саможертва, национална гордост и смелост. Има "опиянение" от мисълта и копнежа по свободата - най-великото проявление на човешката същност, завладяло най-будната, както и пробуждащата се част от народа. Безумие няма!Такова има само в главата на тоя, дето е измислил темата и то не е "поетическо". Напълно прозаично е. Или, може би, е "безумен" поетът?!

"Ако това движение с нещастните си сетнини не бе довело Освободителната война, то неумолима присъда висеше над него: здравият разум щеше да го нарече безумство, народите срам, историята престъпление. Уви, защото тая стара куртизанка историята, и тя се кланя на успеха. Поезията само би го простила и увенчала с лаври геройски за хатъра на въодушевлението, което изкара кротките анадолски абаджии на средногорските височини сюблимни височини с черешовите топове... Едно поетическо безумие. Защото младите народи, както и младите хора, са поети" - Това е цитат от откъса. Ясно?!?

Браво! Някой трябваше да го припомни!

Четете, бре, маскари! Стрини и чиновници! Имало е едно условие всичко това, с което днес се гордеем, да бъде определено като "безумие". И то е, ако движението се бе оказало безцелно и безполезно. Тогава поезията е щяла само "по милост" да го възпее, макар и като "безумие" - ей тъй, "за хатъра на въодушевлението". Но не! Вазов ви казва - ВСИЧКО ТОВА ИМАШЕ СМИСЪЛ. НЕ БЕШЕ БЕЗУМИЕ. ПРОБУЖДАНЕТО, макар и удавено в предателства и жестокост, НЕ СЕ ОКАЗА НАПРАЗНО. ИМЕННО НЕГОВИЯТ ТРАГИЗЪМ ОБЪРНА СЪДБАТА НА НАРОДА НИ, ПОСТИГНАТА Е БИЛА ЦЕЛТА, ДОВЕЛО Е ОСВОБОДИТЕЛНАТА ВОЙНА, ПОСТИГНАТО Е БИЛО ОСВОБОЖДЕНИЕТО! Затова НЕ Е "безумие", дори "поетическо". Саможертва - да, мъчителна - да, трагична - да, НО ОПРАВДАНА И ВЪЗНАГРАДЕНА именно с това, заради което се е случила - постигането на Свободата. Едно изречение за тема да не може да се спретне ясно и с послание към децата?! Ей затова ще е доволна Световната банка - щото парите, които е наливала за скапване българската образователна система са отишли за каквото е искала. А сега й направете и закона за обучение на цигански и турски в българските училища...

От здравия разум до поетическото безумие" в романа Под игото" на Иван Вазов?! Кой е измислил тази "тема"?! Някой трудномислещ, който я е формулирал по този начин несъзнателно? Или е един от чиновниците, на които се плаща с прословутите "помощи" от Световната банка за "реформиране" на образованието ни, т.е. - за съзнателното пълнене на българското училище с идиотии и унищожаване на българското училище? Поне една от целите на всичко това е очевидна: пълното "неутрализиране" на истинската стойност на българската класика чрез омотаването й в идиотски словосъчетания, втълпявани в главите на децата. От въпросната "Световна банка" още преди година-две казаха, че са много доволни и вече са постигнали резултатите, за които са плащали: образователната ни система била вече дошла до състояние, което им харесвало. Остана само едно тяхно изискване...

...Последното изискване на Световната банка беше да се напише нов закон за образованието, където да бъде записано изрично как все пак да се унищожи българският език в България. А именно - чрез изискването "по закон" обучението в училищата в България да се извършва на 2 езика (!!!!!) Единият да бъдел "езикът на малцинството". Дали изпълниха и този ултиматум българските чиновници-марионетки? Веднъж бяха опитали да изхвърлят задължителните държавни стандарти за изучаване на български език от закона и така - от българското училище. Това с ултиматумът за "новия закон" беше още по нагло. Дали го изпълниха? Че да се комбинира с убийството на българската класика в училище, каквато може би е целта... 2 в 1...

хахах , тоя коткаря уби рибата направо. Ако е жив - нека някой го попита какво е искал да каже. На бас че 90% от литературниците са навлезни дълбоко в научната фантастика, такава каквато и автора не си е представял :)

"Бабата която хранеше котките" НЯМАМ ДУМИ. МОЖЕ БИ АЗ НЕ РАЗБИРАМ ОТ ЛИТЕРАТУРА! Какво отразява? Живота в Демокрацията? Бедност , нищета, разпилени чеда по чужбина! Поета е казал:"Настане вечер, месец изгрее и т.н и ти ставя ясно за какво става дума....

Целта е слагачество. На това учат децата всяка минута от всякъде. Да бъдат роби, да се подлагат на всеки ... За това по-добре да се бяга навън, отколкото се остава тук и да си роб на твоите си. То не си и ти, ами децата ти! Пфу, копелтии политически. Затриват България! Предатели! Който ги избира е с тях!

По-тъп разказ не съм чел.Такава безсмислена и досадна,направо гадна история не може да се сътвори дори в кандидатските "бисери" Хубавото е,че непрекъснато се набляга,че авторът пали цигара-съвсем в унисон със съвременните закони и идеи-да се учат децата на практика как е!

tova sam az Ljo Kler

Такива "безсмислени и досадни", направо "гадни" истории съчинява ежесекундно животът в България! А забележката за антивъзпитателното въздействие на паленето на цигара е направо смехотворна! :)

Тая година "От здравия разум към поетическото безумие", а Догодина "Новото робствотото - една осъзната необходимост" :) ... Дето се вика "духовно израстване"

Може би става дума за някой съвременен Мунчо?!

О това за Кериак Стефчов ми хареса --- объркващи въпроси и неясни за да компрометират учениците !!! Да --явно в БГ е пълно с Кирияк Стефчовци ---

Да просто темата е неправилно формулирана -неясно и объркано --и защо е необходимо това незнам ---защо не напишете темата по ясно ---безумие ---за какво безумие става въпрос ---гобеми гении са тези които са измислили тази тема !!!

Няма как да разбереш темата по две причини: 1. Защото езиковата ти неграмотност подсказва и литературна такава. 2. Защото по причина на горното не знаеш, че в самия фрагмент от романа Вазов говори за разума и "поетическото безумие" В романа "Под игото" мотивите за разума и лудостта(безумието)са основни и зрелостникът, който иска да има отличен, трябва да знае това, а не само за какво се разказва в творбата. Но оценяването на матурите е толкова либерално, че и без да са писали дори една дума по тази задача, зрелостниците могат да имат петица. И все пак - не забравяйте, че матурата по български език и литература е вход за много ВУЗ-ове, вкл. и Техническия университет. Да не би да искате да е с трудността на поправителен изпит?!?

Успяха напълно да заличат здравия разум от българското образование и да вкарат в него безумията на десетки продажни чиновници за последните 23 години унищожаване на образователната ни система. Образователната ни система от преди 89-та имаше най-доброто доказателство за нивото си - интелигентните, образовани и обучени хора от предходните поколения, които винаги бяха няколко нива над връстниците си където и да е по света. Затова и толкова добре се реализират именно българите от предишните поколения в чужбина. След "реформите" от 89 година насам - т.е. след безумията на унищожаване на тази наша добра и изграждана с десетилетия образователна система, нивото на образованост и нивото на обучение в българското училище падна драстично до нивото на най-слабите образователни системи по света, а именно - до нивото на тези, които ни "реформираха". Налетите стотици хиляди левове като уж-"помощи" за "реформи" в образованието ни, бяха пари, давани за неговото унищожаване. И сега това е факт.

Темата по "Под игото" е терминологично неграмотно формулирана. Няма как героите в романа да изпаднат в "поетическо безумие".

Стига с тези класици, бе! Дайте нещо ново, свежо и с тръпка! Например 2 в 1 - образът на Бойко Борисов от Банкя и на Цецо Цветанов от МВР. Ето за какво трябва дасе пише. Образът на новия тъп и прост ръководител на държава в Европа. Чудесно съчинение! Нямате си напредстава какво ще прочетете в съчиненията на новото опростачено поколение, особенно ако са дръпнали малко джойнт. Както се казва - глас народен, глас божи. Една псувня да ги стигне е достатъчно...

Браво,точно попадение!Изгубих поредната надежда, че отговорните хора най-сетне ще осъзнаят излишното ,чудовищно объркващо натоварване на децата в училище.Кой БЕЗУМЕЦ продължава да се гаври с бъдещето на децата ни пишейки идиотщини и простотии в учебниците,а след това да се изискват умения и реални знания от тях?ДОКОГА, господа,нетрезвомислещи чиновници,ДОКОГА?

Позата на Игнатов не е ли красноречива! Нещо не е в настроение или се е замислил как се тълкува такава тема!

Едно поетическо безумие. Защото младите народи, както и младите хора, са поети. - иван вазов, под игото

- едните да мъдруват и измислят безумия /справка - вж. тематиката както е поставена/, другите да им подражават и да се излагат връз листата. Каквито..., такива им и ....Лошото е, че това после ще се напъва да ни управлява. И ето така се мултиплицират некадърниците и неграмотниците. Важното е купон да става, нещо като "пиянството на един народ" и дружното му самопогубване. Здравейте, специалисти, здравейте и вие, роднините им.

- едните да мъдруват и измислят безумия /справка - вж. тематиката както е поставена/, другите да им подражават и да се излагат връз листата. Каквито..., такива им и ....Лошото е, че това после ще се напъва да ни управлява. И ето така се мултиплицират некадърниците и неграмотниците. Важното е купон да става, нещо като "пиянството на един народ" и дружното му самопогубване. Здравейте, специалисти, здравейте и вие, роднините им.

Ясно! Борбата за освобождаване от турското робство според днешните политкоректни турски почитатели в българското образование трябва да се тълкува като "поетическо безумие" на автор като Ив.Вазов. И как иначе? Нали не е имало робство, а турците и тогава и сега още повече са " наши благодетели," та какво друго освен "поетическо безумие" е сътворил Ив.Вазов?

И според мен също, особено при Вазов. А и да занимават децата с нещо, което вече никого не интересува няма смисъл просто. Кажи ми с 2 изречения, какво ще им помогне в живота повече от всяка друга литературна тема?

Моля се за България и за спасението на душите на такива като теб ....

Миш или по-скоро нещо като мишка, това, което опитваш да репликираш не е за МИШИЯ ти ум.Само на такива като теб мишоци им е все едно дали я има България или са благодарни турски роби.

темата е измислена от някой съвременен Кириак Стефчов.Нали си спомняте онази емоционална част от романа -Кириак Стефчов задава объркващи и неразбираеми въпроси ,които смущават,объркват и разплакват децата?Докато не се появи Огнянов и на хубав български език пита"Нашето АБВ,Райно,кой го написа?".Страшна ирония ,нали?Сякаш тези,които са измислили темата,не са чели "Под игото".Никак не бих се учудил ,ако е така.

Дано само `Бойчо`-подобните не Ни докарат до ЮЯ-то ...

И не питайте за отрочетата. Писа рука Вазова на ползу роду, дето се самозатри. Я там да почнат по-харно с "Кажи, баба, тенк ю" и да им дават скоро докторатите и немските дипломи - връчват лично Калинка-Малинка и Ицо Мамата.

Ами и аз съм с немска диплома от същия град, г-жо или г-не, и досега по ми храни семейството от Вазов. А тенк ю-то си е доста важно в модерно време, шегувате се Вие, но си е така.

Всичко бях чувал за себе - как съм живял и как съм умрял, но това надминава всичко останало. Толкова ли е трудно да се разбере че този роман е написан за да отрази една славна страница в борбата на българския народ за национална свобода. Има ли в това нищо безумно ?

Темите май са разменени: седмокласниците е трябвало да пишат за "Под игото", а абитуриентите за бабата с котката.

Не знам какво спестяват с това "2 в 1", но няма как да се получи добра организация.Или работят едни и същи хора /на които им идва в повече/, или хора,на които всичко им е чуждо. И в двата случая - организацията е провал!!!

"Под игото" не се ли учи в основното училище? Защо не са дали на зрелостниците произведение от средното образование???

Да, романа се изучава и в шести клас, и в гимназията. Това не е проблема. Проблема е, че искат да превърнат децата ни в безпаметни помяри, без чувство за род, Родина, национално самосъзнание и гордост.И без това езикът на романа е чужд на децата ни. Карайки ги да разсъждават в неправилна посока, младежите губят ясна представа за стойността и същността на произведението и за самия автор.

Темата не е лоша. Всеки грамотен ученик, който има някакъв спомен от книгата, ще може да развие нещо по нея. Не знам какво ви става на всички. Няма ли форуми към спортните сайтове, да ходите да се псувате там. Тук става въпрос за тема по литература все пак.

Да и синът ми е на мнение, че темата е добра. Самият той е доволен и казва, че се е справил успешно. Но аз съм категорично против така зададената тема. Вазов е велик писател и точно в името на литературата никой не бива да си позволява да изкривява по такъв начин смисъла вложен в произведенията му, изкривявайки представата за тях до неузнаваемост.

Ний не знаем какво е мислил автора, га е писал произведението. За това са лит. критици - д ани кажат какво е искал автора да ни каже ...Вземайко това за изходна позиция, следва всичко по литература да е сбъркано :) Добрият вариант днес, мисля е зрелостника или кандидата да преразкаже някаква част от произведението. Това ще покаже, че го е чел, че знае за него. Другата част да бъде какво ученика мисли за това произведение или определена част от него. Останлото е голямо самозалъгване!

Простете, млади момко ... `двойкаджийченце` съм ( Че и по Родова традиция ! ) ; ... от футбол не отбирам ; ... тенис играя с прототипи ; ... темите за кокичета/нивалин са ми Ежедневие ... ... А да -- пцувам перфектно на седем езика ! Гръмовно при това !! ------ Ха сега кажете, ако обичате -- не бихте ли отделили от Вашето Време да Обърнете Наистина-Внимание на Това, за което Говорят колегите/жките ?!

Знаете ли че : 1. Около 45 минути са били необходими на принтера в Софийско СОУ на изтегели теста на седмокласниците 2. Около 30 минути са били нужни да изтеглят темата на преразказа. Чудеса ! Това са фактите. Бръм не ми коментира........

Айде спри да пишеш глупости, бе! Или като толкова знаеш кажи кое е училището! Аман от дървени философи!

Кой безумец е формулирал тая тема?

Дали авторите на темата за матура могат да напишат нещо по въпроса ???Нека да публикуват в сайтовете тяхната интерпретация за този роман.Ще се получи интересно.....Да видим кои ни управляват,колко са грамотни.....сбирщина от тъпи глави....

Кое е "поетическото безумие" в Под игото на Иван Вазов? Може би, че Вазов е седнал да напише нещо???

Обзалагам се, че догодина темата ще бъде нещо като "Откривателските способности на Б.Б" или "Рязането на ленти, основен приоритет на Б.Б" или "Анализ на футболните умения на премиера"

Аз пък смятам, че темата ще е свързана с въпроса- "Могат ли IT-специалисти пр. да пасат овце, а полуграмотни корнишони да управляват държава".

нихилизъм, песимизъм, черногледство, мрачност, зловещност - така, така , деца!

До "под игото": Знаеш ли, че говориш пълни глупости, както и повечето тук! Я по-добре се осведомете преди да плюете, или махленския начин на общуване ви е завладял напълно. Още от едно време тези, които не успяваха да издържат някой изпит започваха да плюят и сплетничат. Това е: матури ще има и трябва да има. Не съм съгласен тъпите дечица на някои да са наравно с тези положили усилия! А темата си е ок за който може да мисли!

Може ли във форума да се включи някой българист и да обясни какво се има предвид в темата "От здравия разум до поетическото бозумие". от коя страна следва да се разглежда темата от гледна точка на автора, от гледна точка на лирическите герой в него?каво се има предвид "поетическо безумие"?????

Аз смятам, че темата въобще не съответства на нищо българско и просто е преписана от някои тест от американско училище за чернокожи, като частта "в романа "Под игото" е заменила нещо си.

Не здрав разум, а Мон-ско безумие - това е тезата на тази тема. И аз искам да се изкаже философ или литературовед какво се очаква като резултат от децата при такъв интелектуален напън!

Лирически герои има само в поезията. Навярно авторът на темата е имал предвид разсъжденията на горките зрелостници да бъдат най-вече върху главата "Пиянството на един народ".

Гордея се, че съм завършил по времето на социализма! Мога да твърдя, че съм грамотен и не се срамувам от прочетените книги и от способните и заинтересовани учители, които не работеха само за пари, а се стараеха да ни научат на нещо. За тях беше срамно техен ученик да остане на лятна работа и винаги оставаха след училище да работят с тях, но не като сега да ги карат на частни уроци и да им плащат за несвършената им работа! Сега ме е срам да виждам висшисти, пишещи с правописни грешки! Това е днешното поколение - всяко второ дете с висше образование и със знания под всякаква критика! Срам ме е от изучавани в момента произведения в училищата! Срам ме е от изучавани музикални произведения в училищата! И не ме е срам от децата, от днешното образование и преподаватели-търгаши!

Да, така е ! Заставам до теб в конкуренцията по грамотност, която съм придобил по същото време! И имам претенции за трайни знания по математика, чужди езици, имам претенции за придобита обща култура от онова време!

Знаете ли че : 1. Темата е сбъркана поради глупостта на министерските чиновници които са я формулирали чрез произволно изтеглени части с цел да я защитят от хакери. 2. ВНО за седмокласниците е претърпяло пълно фиаско. Децата са били принудени да попълват имената си в няколко плика по различен начин за да си получат тестовете. Не е ясно обаче как ще бъдат декодирани резултатите и участниците при тази глупава система на лигитимация.

Малии как влюбено го гледа....

Само не мога да разбера защо раждате като разпрани след като държавата не става, образованието не става и на никой нищо не му става в тази държава?! Първо си уредете живота далече в чужбина, а не да се чудите как да обяснявате на детето си защо не може да му купите дрехи и вафли?! Повечето българи станаха като циганите- раждат само, за да ползват отпуск и надбавки, а някои и от гъзария да се хвалят!

Глупак

Какво е интересното на темата ? Така формулирана, темата се измества от идеализма и патриотизма, от духа на българина и саможертвата му в името на свободата и се "забърква" с понятия, даващи "тежест" не на здравия разум, а на определения,като лудост, безумие и пиянство. Вазов е отправил ясно послание и не е необходимо учениците да имат оригинално собствено мнение.

Абе откъде ги мъдрят тези теми?Аз ли не разбирам,ама какво можеш да напишеш за поетическото безумие?Все по-тъпи стават матурите....Защо им е това интерпретативно съчинение?Като учениците правят елементарни правописни грешки......Преди поне се падаше една тема и отговаряш на лит.въпрос....

Абе тия турски ибрикчии стигнаха невероятни висоти в омерзителното си малоумие и слагачество. Та значи уж Ив. Вазов и романа "Под игото", който е един от култовите романи за българското самосъзнание, а темата е формулирана така, че не става дума за робството и подвига, а за "поетично безумие?!?". Мерзавци, безгръбначни, подли и продажни уроди!

Ти чел ли си въобще романа, неграмотнико? И писал ли си някога през живота си тема, преди да те изхвърлят от училище поради неспособността ти да напишеш два пъти последователно собственото си име без грешка?

Ей, "аз" и подобни, може да си "аз" щом имаш телеса и в тях нещо трябва да е мозък, но точно в тая част природата се е поскъпила и те е лишила не само да разбираш, но и от други сакрални за нормалния човек чувства. Просто ...-ибрикчия!

Ами да прави са-от здравия разум към безумието,е чак пък поетическо,ама няма лошо,важното е,че е с пълна пара и под строй

Какво е интересното на темата ? Така формулирана, темата се измества от идеализма и патриотизма, от духа на българина и саможертвата му в името на свободата и се "забърква" с понятия, даващи "тежест" не на здравия разум, а на определения,като лудост, безумие и пиянство. Вазов е отправил ясно послание и не е необходимо да имат оригинално собствено мнение.

За матурите-най -тъпото заглавие за тема по литература,което съм чувал досега.Поради недостиг на ученици, на НВО-втори модул в 7 клас почти не се пишат двойки/това ще стане ясно и тази година/ и само който не е подал документи в "елитните" школа, той не е приет. Тези модули и прием вече са опорочени и излишни,затова да няма изпити, частни уроци. Щом средното образование ще е задължително до 10 клас, какъв е смисълът?След 10 клас да има профилиране.

Ей, хора, стига сте се побърквали !!!!! Погледнете децата си, попитайте ги, какво те искат, за какво мечтаят, какви таланти и способности имат.... Стига с тези елитни гимназии! Стига с тези всестранно развити личности! Нека се опитаме да създаваме личностти, да излезем от "Под игото" на образователната система! Говорете с децата си !

За какво говориш. Не виждаш ли какви "таланти" просперират и се афишират в днешно време у нас: невежи мутри, бивши милиционери, миски, мисоев, партньори на Азис, певци, танцьори, клоуни, златки, наркопласьори. Само за това гледаме и слушаме.

Именно, спираме де гледаме и слушаме, спираме да позволяваме медиите да възпитават децата ни и се заемаме ние. Да, много е трудно, но така е редно !!! Научехме се да прехвърляме отговорността на училището, на обществото, на медиите....и сега не искаме да си признаем, колко е отговорно да си родител, и за това, какви са децата ни, носим отговорност НИЕ !!!