Чиновник пое вината за влаковия удар в Италия

Началникът на една от гарите в Южна Италия, между които стана тежката железопътна катастрофа във вторник, призна, че е виновен за трагедията.

Обратно в новината

Коментари - Чиновник пое вината за влаковия удар в Италия | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

с пощенски гугутки се менкат съобщенията още.

о соле мио- такава техника в ръцете на горещи италианци... спомням си огромния круизен кораб, който заседна на брега, а капитана бил с една красавица през това време.

...Чиновник пое вината за влаковия удар в Италия... --- ха ха ха! на запад технологиите са свещени, а хората са нищо! по-изгодно им е да изкарат човек виновен отколкото компютър!!! всичките им програми са малоумни!!! ---

признал и сега наказанието му ще бъде по-малко. Иначе пак щяха да го открият, но щеше да отлежи поне още една десятка в панделата. Де у нас такива чиновци? Наште се изпокриват в миши дупки, не че не стават наводнения или влакови катастрофи и никога няма виновен.

Така е - човекът си е признал. А у нас при трагедиите всички се навират по миши дупки и чаката да мине 5-годишното разследване, 10-те тома с материали по делото и нито един осъден на финала.

По телевизията гледах репортаж с видеозапис от вертолет. Направи ми впечатление, че мястото е относително равно и линията е почти права, т.е. има добра видимост /забелязва се дори на снимката/. Чудя се дали машинистите са гледали пред себе си дали нещо идва насреща.

най-бавните влакове се движат със 140 км в час...

Отстрани има дръвчета, които не са на повече от 15м ширина видимо. Дори няколко градуса да е отклонението по дължина след 200м вече няма да се вижда насрещния влак. Като сметнем колко няколкостотин метра е спирачния път на всеки от влаковете сметките не излизат :(

Дори при закъснения има процедура влака от коя посока минава пръв. Това не се определя по телефона. Дори да е свободна линията се спазва процедурата. По-добре да изчака още 15 мин и да пише обяснения, а сега какво ?

Сега ще платят много повече пари за обезщетения, отколкото ако бяха сложили автоматизирана система. Дали застрахователите ще платят щетите в тоя случай?

Явно в целия ЕС е същото като у нас. А ние се чудим: кво става, нали сме в ЕС, защо нищо не помръдва на никъде.

Мда, разбирам го началника на гарата... От една страна, ако забави излишно влаковете, го чака мъмрене от началството. От друга страна, се случват трагедии. Заради първата причина, веднага щом решат, че е безопасно пускат влаковете, дори без да изчакат допълнително да се уверят. И ако някъде по веригата е допусната грешка и катастрофата е готова. Не смятам, че вината е изцяло на началник-гарата, но никой министър или директор няма да поеме грам вина!!!

Преди да го изпрати трябва да получи съгласие от отсрещната гара. Или е получил такова и тогава виновните са поне двама или е пратил влака без да е поискал съгласие, а това си е пълна безотговорност за която са загинали десетки хора !

По-добре да те уволнят, отколкото да си играеш на късмет с живота на хората. А и като те уволнят ще си ги съдиш и т.н. . Хората си имат и профсъюз - ще ти помогне.

Ето това са великите жабари-макаронаджии от Г7 - "най-развитите" в света. Такива ни размахват пръст непрекъснато, вместо да се погледнат какви са скапаняци!

ми скоро имаше катастрофа и в германия, та не са само Ита. Освен това Ита са може би на-сложната и развита железопътна мрежа в Европа.

Хм...българска работа!

Първобитна история на фона на технологичния бум и комуникациите в 21-ви век...

Мобилните оператори обикновенно не поемат ангажимент за 100% покритие. Хем е лесно да направиш сравнително добре работещо решение (дори с обикновен смартфон), хем за целта трябват 100% надежност. Така че дори сега си трябват много инвестиции. Жалко за всички пострадали ...

В България чиновниците са зациклили някъде през 70-те, 80-те години на миналия век, с костюмче и палка в ръка. По същия начин гарите са с фасади от преди 60 години, а влаковете- насъобразени с европейските изисквания- с високи стъпала, недостъпни за инвалиди. Налице са някакви мижави промени на парче, правени без логика и съгласуваност с всичко като цяло.

Не знам в България да има гари без блокировки, дори на второстепенни линии !

как да няма,лаината от кенефа се пускат по линията,както преди 100 години,обаче всеки вагон има кене,първо повръщаш,после си сереш

Човешки фактор.

Тежко е да си признаеш вината, но е срамно да се прикриваш зад другите, както обикновено става у нас.