Повреда в релсите причина за трагедията в Хитрино
Не високата скорост, а незаключена стрелка на релсовия път е причина за трагедията в Хитрино през декември 2016 г.
Обратно в новинатаКоментари - Повреда в релсите причина за трагедията в Хитрино | Днес.dir.bg
Коментари
Ако е била заключена стрелката не би ли трябвало да има следи от насилственото и отключване? Ако няма следи тогава стрелочниците как ще докажат, че са заключили стрелката. Или и външни лица с познания могат да отключват и заключват ж.п. стрелки. Следствието защо мълчи по този въпрос? Като се събори контактната мрежа дежурния на тягова подстанция като вижда, че прекъсването е в района на гарата защо дига напрежението веднага и прави волтова дъга, като преди това да се увери за какво иде реч от дежурния на гарата. Ей тия демонократи разсипаха БДЖ-то...
"Той цитира експертиза, поръчана от фирма в чужбина...." Редактор Тодорова, поръчана на фирма в чужбина или от фирма в чужбина? Разликата е голяма?
Стрелката може да остане заключена но луфта между езика и раменната релса не трябва да е по голям от 3 милиметра ,противен случай някой остър рейборд се врязва между езика и раменната релса и оста тръгва по другия коловоз.Някой умник изследвал ли е стрелката има ли експертиза.
човек, който дърпа конците на Георгиус натрупа много грехове. Ще дойде време да ги плаща.
Когато частните фирми си купуват остарели цистерни /защото е по-евтино/ и с малко вложения могат да изкарат повече пари - така става. А сръчните мургавели си крадат болтове и не ги интересува, че разхлабени релси и стрелки застрашават човешки животи. Това е криворазбраната ни демокрация.
както при самолетите - пилотите са дежюрните виновници,не произвелите и подражката - над 80 боинга 7з7 до сега са се разбили и все пилотите виновни...?!
Опит за манипулация. Ще се захванат с това, че при дадени условия влак може да развие скорост доста по-висока от максимално разрешената, без да дерайлира. Например между Пазарджик и Пловдив и надолу към Свиленград на няколко пъти развиваха над 220км/час с пробен влак, а максимално позволената за редовните влакове на БДЖ е 160км/час. И то само на стриктно определени участъци.
И какво излезе сега?!? По времето на "гадния комунизъм" се е мислело за безопасността на хората и товарите - цистерни, забранени през 80-те години на миналия век, се експлоатират "демократично" днес във времето на дивия капитализъм!!!
Има логика, защото при скорост ограничена на 60 км/ч съм вземал завоя с 90 без проблем. Ограничението винаги е под допустимото. Може и да е вярно.
Се казва Война. ...В случаяИзобщо-у-Нас - Хибридна ! - ерго - Стига Сме се Правили на незнам-нечух-невидях !!!
...и ха Да Теглим Калема ! : ..(описателно) а. #Кой знаеИзтънко Реалното състояние на жп-то ?! ..б. #Кой знаеИзтънко АбсолютноВсички Порталища на "закона" у Нас ?! И ! - в. #Кой Има Интерес&Задължение (към ЯсноКои) да създава Нонстоп Зулуми у Нас ?!, с които Хем да Ни Коли, Хем да Ни Очерня, Хем да Си създава Нонстоп възможности за Доенето-Ни по Всевъзможни начини ! ....ха Сега - Направете а+б+в ! И ! - Действия.
Тъй като и тук я няма така наречената държава, престъпниците си купуват "независими експерти", които могат да издадат "експертиза" по желание, каквато имаме в случая. Много умни хора предупреждаваха за настъпване на пълен хаос и беззаконие, но, най-мъдрият, българският избирател, не обърна и този път внимание, и вече почти 2 години, си сърба попарата. И ще продължава.
Още в началото след трагедията в Хитрино,много специалисти по ЖП и коментиращи определиха,че ЖП инфраструктура на България е в трагично състояние,но трябваше да има виновни.Днес тя ,ЖП инфраструктура е в същото трагично състояние и не сме защитими от нови нещастни случаи.Най-лесно е вината да се хвърли върху машинистите.Те не са във власта,не са шуробаджанаци и нямат средства да се откупят.Това е положението в България .Тунела е без изход и светлина.
Другата гледна точка: Ако осъдят машинистите, те ще осъдят фирмата, която ги е наела. По- удобно е държавната железопътна инфраструктура да е виновна, което е явен факт, като отново ще платим ние!!!
това е само експертиза, представена от едната страна. не е съдебно решение. дори и да си прав, не ти е в правомощията да определяш вина, освен ако не си в съдийския състав по делото...
На финала - битият бит, бания бан, народът пре бан. Двубоят между експертите и адвокатите ще спечели най голямата лъжа.
има снимки на които се вижда, че стрелката си остава заключена и след инцидента.
И к'во сега? От БДЖ-Товарни превози, няма да могат да си измият ръцете с двамата машинисти!...
Очевидно ! ...ама композицията Е на Булмаркет... - което Отново говори за СвръхИзпипаност на Целевия зулум.
Булмаркет - още една фирма от обръча на Георгиус ! Целта сега е да не се изплаща обезщетение на близките на загиналите , и на хората загубили къщите си !
За Протокола : Би било възможно И релсивия път да Е имал "пипване" ... НО ! - ОсновоПолагащият въпрос Е ВсеСъщият ---> какво Имаше В Този вагон-цистерна ?
Лобистите от Министерство на транспорта от 1998г., работят само в интерес на автомобилният транспорт, защото той има възможност да се отблагодарява за разлика от БДЖ, която е държавна фирма, а държавата е лош стопанин.
точно какво е имало в цистерните.Първоначално беше пропан-бутан,сега пропилен....стоварили са на гарата борна киселина която утилизира радиация а не гаси огън...... Ясно е че двамата машинисти ще го отнесат дори и след тази експертиза.
Съобразно Разпределението/Профила на Пораженията - Нещо, което Е било Предвидено Да тресне. -------- Сериозни мнения Са отбелязващи Вероятността да е било Предвидено да Се задейства В Румъния... - С което - хем да се Навреди на Тяхните Име&Индустрия (които са Тотално АнтиКремъл), хем да се спретне Пореден Висок ТроянскоКонизъм.
когато се ,,доказва,, нещо е ,,версия,, когато е ,,установена,, е ,,причина,,...??? това ми напомня като ,,казуса,, самозащита...???
ще има да увъртат до последно... аз пък се учудвам на "Булмаркет", че не са декларирали липсата на релси. и въобще, че влака се е движел на въздушна възглавница... колко му е!
Махни .....НАИСТИНА държавата и гледай какво става!!!!А когато ЧАСТНИЦИ и вземат управлението е наистина ПАГУБНО....
Прав е БОКО, "КАЛПАВ МАТРЯЛ" и това си е! Когато остават само НЕГРАМОТНИЦИ и НЕКАДЪРНИЦИ по всички производствени и социални сфери, ЖАЛНА ВИ Е МАЙНА! Пита се само дали ще остане някой да ритне за последно шалтера!
Боко може да е прав, но е типичен пример за лошия материал..
То хубаво е констатирал проблема, ама политиците работата им освен да констатират проблемите е да създават политики способстващи разрешаването му. Политиките на управниците ни след идването на "Демокрацията" правят всичко друго, но не и да задържат умните хора в България или пък да развиват по някакъв начин изостаналите.
Има минимум по две предпоставки за влаковата катастрофата и последвалия взрив. За катастрофата незаключена стрелка и превишена скорост. За взрива - катастрофата и негодните за експлоатация цистерни. Единствена от всичките предпоставки, която не е оперативна, а системна е с неизправността на цистерните. Затова тя е определяща.
Ако сръчни мургави майстори са крали болтове и гайки, както правят неведнъж, кой ще обикаля целия релсов път да открива щетите?
жп транспорта е оставен на доизживяване. това е неизбежно. но в другите държави релсовия път и подвижния състав се поддържат, а тук понеже скоро (след пет или след сто или след двеста години) жп транспорта ще престане да съществува не го поддържаме. що да го поддържаме? нали ще го махаме? така се разсъждава тук.
и те така още една смела българска фирма се изправя пред съда в опит да защити себе си, по презумпция виновна, защото е частна и лоша - държавата агънце, няма задължения, отговорности още по-малко. Страшно е, страшно е и друго - експертиза в съд в България - само от чужбина, иначе ще те смачкат.
Аз защо ли си мисля, че ако направя една проверка - КОЛКО ПАРИ са "УСВОЕНИ" за РЕМОНТ в БДЖ - локомотиви, вагони, релсов път, технически средства /стрелки и сигнализации, бариери/, контактна мрежа и др. и др. ... и видя КАКВО всъщност се НАПРАВИЛО в ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ, нещата много бързо ще станат ясни .... а така МАШИНИСТИТЕ ВИНОВНИ, ПАРИТЕ за "ремонт" "усвоени", парите за възстановяване на щетите от БЮДЖЕТА /всички ние/ ..... ГЕРБ стабилни, "патриотите" стабилни, коалицията СТАБИЛНА .... изобщо .... СТАБИЛНА РАБОТА ви казвам .... суджуци вмирисани ....
За да се стигне до такава катастрофа са необходими няколко фактора. В случая: Неизправна цистерна, Незаключена стрелка, Висока скорост. Достатъчно беше един от тия фактори да не беше налице и нямаше да се стигне до тази трагедия. Така че виновни са всички: и тия допуснали в движение неизправна цистерна, и тия които поддържат железния път (стрелките), и машинистите.
няма вина!Виновни са БСП, защото ако Станишев беше сменил релсите по време на неговото управление, нямаше да се случи това нещастие!
Цистерната не отговаряла на условията за безопасност, ама иначе машинистите виновни? Те видиш ли решавали.
"Цистерната с пропилен не е отговаряла на условията за безопасност и не е трябвало да се движи, пише в заключението." Това е най-важното! Въпросът е защо собственика на цистерната не е подсъдим? И защо не е имала застраховка "Гражданска отговорност". Всеки автомобил има, а опасна цистерна няма. Или собственика на цистерната си плаща добре в касичката на ГЕРБ?
Цистерната макар и негодна щеше да си стигне до където е тръгнала ако релсовия път беше нормален...Второто е предизвикало първото......
Ами ако ти внимаваш и не се приближаваш до ръба на балкона - няма да паднеш. Но въпреки това си слагаш парапет, нали? Ами защо да слагаме мантинели по пътищата? Защо да слагаме предпазни колани и еърбаг? Защо си слагаш аларма и си заключваш колата и къщата, може да не дойде крадец. Защо да спазваме антисеизмичните норми, може да не стане земетресение. Защо да се прилагат противопожарни мерки, може да не стане пожар. На АЕЦа за какво му са защитите? И т.н.
Ако релсите бяха чисто нови влакът можеше да влезе и със 100 в гарата? Стопанинът на пътя определя правилата, за да гарантира безопасността. Който нарушава правилата носи отговорност за последствията. При документирани 78км/ч при ограничение 40 релсите са невинни.
Скоростта е била ограничена заради състоянието на релсовия път, а не за да се минава безопасно през незаключена стрелка. Нарушението с превишената скорост е голямо, но незаключената стрелка е далеч по-сериозна предпоставка, защото щеше да дерайлира влака, дори и да се беше движил в рамките на ограничението. Друг е въпросът,щеше ли се пробие калпавата цистерна.
Възможно е релсовия път да е бил лош и БДЖ да не си е свършило работата, и цистерната да не е била годна, и още много други фактори. И въпреки всичко, ако има ограничение, каквото и да е, ТРЯБВА да се спазва!!! Ако стрелката не е сработила правилно, дали нямаша да има разлика при дерайлиране при скорост 40 км/ч и 60+ км/ч...Жалко за пострадалите
Това го знаеше всеки що годе малко интелигентен ама в България винаги последната дупка на кавала е виновна..За какво си мислехте беше това властващо настъпление там освен да замазват гешефтите на бдж...