Авария в метрото предизвика хаос и разгневи хиляди софиянци
Хиляди софиянци се оказаха блокирани снощи в софийското метро, след като авария спря влаковете по линията "Люлин" - "Младост", предаде Нова телевизия.
Обратно в новинатаКоментари - Авария в метрото предизвика хаос и разгневи хиляди софиянци | Днес.dir.bg
Коментари
Към ?( нерегистриран ) Драги/а ми/а питанка нерегистрирана, в метрото мотрисите не взимат от релсите ток (защото ще стане яко късо съединение), а от тоководеща шина отстрани на влака. От тази шина токовземаща щанга (в трамвайте и електовозите се нарича пантограф) черпи напрежение и захранва вагона. И тоз чарк като се СЧУПИЛ е прецакал и щангата. А пък ти иди и я поправи за 15 минути...., да те видя като как ще я направиш....
Мръсници, престанете да плашите хората с терористични актове, по всякакви поводи. Истинските терористи са тези, които травмират хората със заплахите си или внушаване на страха, незавасимо какви са подбудите им, и трябва да бъдат подведени под отговорност незабавно.
В метрополитена, аккто и на много други благи местенца ( като РВД, да речем) винаги са назначавали с връзки. и като им гледам дърите номенклатурни физиономии никак не е зачудене това, което се случи в Метрото снощи. Аварии стават навсякъде. И по всяко време. Но именно затова трябва да има поне 3 неща: 1.План за действие в кризисна ситуация. 2. Оповестяване и информация в реално време. 3. Екипи за реагиране ( не само з аотстъраняване на повредите). У нас Метрото е направено по съветски образец. някои от вагоните са даже и от времето на СССР. Организацията е по съветски образец. Хората са възпитани в любов към рускос-ъветската техника и да си мълчат пред началството (по съветски образец). От снощната галиматия се видя ясно:1. Информационна система има, информационен канал има, но в кризисна ситуация тя не действа. Никой не знае какво да прави с нея 2.План за действие в такива ситуации уж има, но даже и да е така, той е толкова неадекватен че не работи. Не дай Боже да с еслучи нещо по-сериозно като взрив или терористичен акт. 3. екипи за реагиране има, но те не са подготвени както трябва и не могат да се справят с една не толкова сложна ситуация. Да, техниката е склапана - руско-съветска техника няма как да не е скапана. Но като е така ще направите адекватни планове за действие. И тренировки. Сега цялата номенклатурна пасмина в метрото трябва да си подаде оставките. И ББ трябв ада е първият, който да им ги поиска. Нищо че е в оставка. А ако не щат - да ги изхвърлят като мръсни котета. Снощният инцидент показа че сигурността в Метрото се крепи на магия.
Горе, млади Селяци глобяват Старци, а под земята, гневни крясъци на тълпата ! Тъжната картина от калната и опушена София се проветря от бодрото крякане на Русата мадама и Гаргите от Харема на Бате Бойко- примера с Два мандака Спас Литров, в-к "7 дни спирт"
При метрото мотрисите от релсите ли взимат ток?
Отново се самобичуваме, че само на нас българите ни се случват такива неща, защото нищо не можем, толкова ни бил акъла и т.н. При първото ми качване на метрото в Париж, мотрисата неочаквано спря преди станцията на която щях да слизам. Обявиха нещо си на неразбираем френски, отвориха вратите и хората без гък да кажат заслизаха. Слизане е меко казано, трябва да се скача защото няма перон и е бая височко. Тъмно, а тунелът тесен, само в колона по един може да се върви между стената и релсите. Който има багаж да му мисли. Че и разни съоръжения трябваше да се прескачат от време на време. Като излязох на светло се оказа че съм заприличал на коминочистач при опиранията си в стените - целият черен и мръсен. Саждите сигурно са останали от времето на мотрисите на въглища преди повече от век. За другите пътници това явно беше просто някаква досадна повреда и такива неща си се случват. Нямаше бунтове, революции. Нещо си от ежедневието.
Един от началниците на служба "Движение" в метрополитена в новините в 19:00 вчера каза че в рамките на 10 15 минути ще пуснат метрото. Аз като най-големия балък му повярвах и реших че съпругата ми няма да има проблем да се прибере след като работното време и приключва след 20:00. да ама не. Господина излъга за положението в метро станциите в национален ефир и никой не споменава това. Кой знае колко хора като нас са се подвели че всичко ще е наред съвсем скоро. Тъпото е че знаели какво е положението и пак нагло лъжат по медиите.
Даскалицата от самоковско би трябвало да я изхвърлим другия път. Но маймуните я харесват, незнайно защо?! Пък и тя е последния бастион на Бойко в Софийска община.
Е...Това е само от една аварийка...А какво ли ще е, когато започнат да работят нашите афганистански приятели, така радушно приемани и обгрижвани от достойните ни държавни ръководители!? Как ли ще се справя тогава любимата ни Билетка Фандъкова?
Немския пресов Орган пак припомня на своите читатели че г-жа Йорде Фандък, като мед наричана, от ГЕРБ старейшини Черешката*, два мандака ден подир ден киризи от високо в дупката на метрото.
ако ще и МиГ 29 да пуснете в тунела, резултата ще е същия. Скапаната руска техника дава фира баш кога не трябва
Нелепо беше премахването на трамвая, който през гората и край телевизионната кула свързваше квартал "Изгрев" около руското и немското посолства с центъра. Сега единствената връзка на този квартал с центъра остана метрото, което е недопустимо.
Нали трябва да си избият парите и да откраднат още толкова. Точно затова набутват всички в метрото.
и Велики Буда е пазил бай Тошо - Баш Комунист. То Буда е явно тогава свързан с путин след като е бил пъдар на комунистите (въпреки че плюе тях) и се клани на турците и сащ и ес
Всеки си прехвърля топката.Отговарящи много но....всичките "калинки"Вижте с дюните в Синеморец.Няма кой да поеме отговорността,защото вснички са навързани и омърсени с кражби и далавери поставени точно за това на тези длъжности.Всички закони са така направени ,че да не действат
Ограбнето на народа с десетки милиарди живи левове прахосвани през продажници на власт доввде д о обезлюдяване н а БЪлгария и презаселване на софия
Става ясно, че Фирмата експлоатираща метрото на София не се ръководи добре! Не може и не трябва, при авария в която няма механични нарушения, които пречат на предвижване на авариралата мотриса до първата възможна спирка, да трае цял ден, практически! Видно е, че процедурите описани за справяне със ситуацията при очаквани различни видове авярии, отлежват в някоя канцелария, а отговорността се стоварва на най-ниското ниво ремонтни работници, която практика за метрото не работи! Къде са били разните видове ръководители и какви са техните функции в такъв случай? Колко време по процедура се предвижда отстраняването на такава типова авария? Оставка за Фандъкова, или поне когото тя посочи от отговорните за неспазване на процедурите по отстраняване на аварии, каквито задължително трябва да съществуват!
А бе хора, пак Путин е виновен!
Влакчетата са руски.
ВОЛТОВАТА ДЪГА СЕ ПОЛУЧАВА ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ НА ИНДУКТИВЕН КОНСУМАТОР ОТ МРЕЖАТА-СТАРА РУСКА МОТРИСА!
В Русия такива мотриси в метрото се движат почти цел век, ама няма такава ужасяваща мудност, при решаване на възникнал проблем! У нас макар и да има процедури за отстраняване на възникнали авари в метрото, те изглежд прашасват в някоя канцелария и няма кой да ги приложи!
това доказа колко е нужно и ефикасно метрото. аварии стават по цял свят.трябва да сме търпеливи и толерантни. чакаме новите лъчове на метрото.
е жалката пародия на метро в другите градове и държави по света. За теб това метро може и да нещо страхотно, защото не си виждала нищо друго, а за мен е пълна селяния и пълан мизерия.
Аварии стават, но защо се реагира толкова бавно. Хората продължиха да си купуват билети и да си чекират картите, което не се случва за първи път.
Като кажат - нямаше информация- абе ясно е, че е авария и ще отнеме време- тръгваш си на автобуса и трамвая и се оправяш- обаче народа седи и мрънка безпомощно да дойде някой да му помогнел... бате да дойде като батман с цецка
Путин им виновен той наредил аварията :))
Че се случват навсякъде аварии, случват се. Но, че метрото "Слънце" е правено така, че да се открадне възможно повече, никой не може да отрече. Скоростната пътека между Университета и Орлов мост вече е напълно извън строя.
Как новината беше "преработена" от диражиите, за да не стане ясно, ЧЕ РУСКАТА МОТРИСА Е ПРИЧИНИЛА АВАРИЯТА!
Между другото има едно заложено по план или по-скоро по изпълнение място, където рано или късно ще стане преобръщане на влак. Между станциите Опълченска и Сердика има страхотно разминаване между релсите, когато са строени и набързо са ги съединили с някаква "S"-образна връзка, която кара целия влак при малко по-висока скорост да се изклатушка здраво. Това не вярвам да е заложено в проекта, предполагам изпълнителите са объркали центроването на тунелите. След време от страничните удари релсите ще поддадат и влака ще излезе от тях с непредвидими последици. Или по-скоро са предвидими - удар в контактната мрежа, искри и запалване.
Всеки ден пътувам точно през това трасе. Навремето учех в училището, което гръмнаха, за да направят булеварда. Въпросният S-образен участък е направен, за да може мотрисите да се "паркират" извън трасето, защото когато метрото стигаше само до Сердика, след спирката просто нямаше място (както например на Младост 1 мотрисите се паркират след спирката/перона). Мотрисата не се тресе, а се усуква - горният й край не си променя геометрията, просто има два по-остри завоя един след друг, които могат да те накарат да залитнеш, ако не ги очакваш или не си се хванал. Недей да плашиш хората.
В една нормална държава кмета ще си подаде оставката. Не може половин София да е под земята, а нашата Фандъчкова да се крие в миша дупка. И по радиото и телевизията да тръбят - след десет минути ще пуснем метрото, а тези 10 минути се оказаха след 6 часа! Позор, не че е нещо ново за Гербаджийската пасмина, но така не може да се върви напред.
Метрото си е супер и на всякъде стават аварии, то самолети падат та каму ли аварии в метрото. Въпроса тук е, че при такива ситуации, би трябвало да се реагира с извънредни транспортни средства които да поемат пътниците и да ги извозват по линията на метрото. В такъв случай хората няма да търчат по булевардите в опит да спрат някое такси, та да се предвижат до някъде!
Прехваленото "Метро като слънце"!!!! Не са виновни мотрисите, а цялостното изпълнение на метрото......!Отчита се километраж, но за сметка на качеството и удобството на хората. За естетическите качества на станциите изобщо не говоря, защото всичко е на принципа: "сам си го правих с подръчни материали и колкото мога".
Ролтовата дъга се получава при изключване на индуктивен консуматор от мрежата! НЕ ТИ Е ВИНОВНА МРЕЖАТА , А КОНСУМАТОРА-РУСКА СТАРА МОТРИСА!
сладурче, ами нали т. нар. консуматор също иска поддръжка.....като са толкова калпави въпросните мотриси, защо са били закупени!? за да ни е пак путин виновен ли!? не ставай смешен!
електротехниците, които не си гледат работа и не проверяват мотрисите редовно, както това се прави навсякъде по света, ще спира софийското метро. Но най-важното, че в БГ никой и никого не онформират - аджеба, какво е станало и до кога ще продължи? Това касае метрото, летището, гарите - това касае всичко!
Сладкиши недодялани, няма метро красиво и сигурно като московското!!!! Вагоните са отлични и са украински!!! Нещо да ме открехнете за лондонското или нюйоркското???? Повозете се в тези варели - кочини...
Човекът е странно нещо - не става по-умен с вековете! Не се научава, че колкото по-сложен и пренаселен е околният свят, толкова повече аварии и бели ще има. Вижда в техниката и електрониката само напредък, а те винаги имат и друга страна. Особено електрониката. С техниката може щетите да са по-локални и да се оправят по-лесно, но електрониката може в определени моменти да блокира всичко! Абе... усложняването на живота с цел да стане по-удобен трябва да има граници, разбира се, нямам предвид, че не трябва да има метро - метрото е чудесно нещо, но за подготвени хора. Говоря по принцип. По принцип е ужасно пренаселването на градовете, тежките трафици, скупчването на множество хора на определени места - направо е ужасно!
Електрониката спасява животи и предотвратява аварии. Електрониката може да разбере за настъпваща авария предварително. Питай японците как им спира метрото при земетресение, още преди да е ударило.
"Причината за аварията снощи е повреда в токоприемник на метровлак, вследствие на което е била увредена контактна релса, поясни Георгиев"- КОЙ ВНЕСЕ С ЕВРОПАРИ РУСКИ МОТРИСИ? ФЪНДЪКОВА В РУСКА МАШИНА ЛИ СЕ ВОЗИ?
Ако бяха френски, щяха да се сблъскат. Да беше заминал за Будапеща, щом толкова ти харесва. Има разлика между руски цивилни и стратегически технологии.
Влизал ли си в германски или австрийско метро? НАВСЯКЪДЕ Е ТОПЛО! ТУК, КОГАТО ВАЛИ СНЯ,Г В МЕТРОВЛАКА СЪЩО ВАЛИ СНЯГ ОСОБЕНО КОГАТО ТРЪГВА ОТ ЛЕТИЩЕТО!
Колко още такива моменти ще има никой не знае.При положение ,че строежа е правен на ръба,за да се открадне по голяма част от парите/има още места за строежи дюни бол/Какво да се очаква.А милицията както винаги е била неадекватна.Тези момченца още като се влеят в редиците на мврто мислят колко им остава до пенсия.При една обективна ревизия в НОИ ще се види ,че половината от тези тунеядци са се пенсионирали чрез фалшификация на документите.Така скоро много скоро /като свършат европарите/НОИ ще се закрие.
В момента Мутреско решава сложния проблем. Кой да посочи за виновен. С избирането на генерал Радев списъка с дежурните виновници нарасна.
Пак си изберете Фъндъка! Винаги е изненадана, като вали сняг, винаги е изненадана, като има извънредна ситуация.... то май тя си е изненадана по рождение. Даже се изненада, когато Тиквата с главно Т я направи кмет, пардон, там едни тиквени избиратели я направиха такава .....
който е можел да предизвика неконтролируеми действия от страна на изнервените пътници! Нима е толкова сложно и технически неосъществимо по протежение на всички метролинии да има микроклетки за мобилните телефонни комуникации?! Не е нито технически нерешимо, нито е толкова скъпо за мобилните оператори и управата на метрото, защото колкото и завой да има по метролиниите между тях има достатъчноголеми прави участъци и поставените при завоите клетки ще покриват трасето от завой до завой. За някого това може да е "неосъществима мечта" но е необходимост в днешният ни урбанизиран и изцяло зависим от технологиите живот! Ако например в която и да е мотриса се случи така, че човек да се нуждае от спешна помощ как сега ще бъдат оповестени медиците за състоянието му и къде се намират в момента. Това, разбира се, е само един от многото примери, в които пътниците на метрото остават в комуникационен вакум и на практика са оставени на милостта на здравината на транспортните средства и на собствените си нерви!
крият ли крият коментарите на хората... това няма да ви спаси от неразрешимите проблеми и с метрото и с инфраструктурата...
Типично по български... това че е станала авария, не е проблем - аварии стават навсякъде по света. Проблемът е, че няма информация! Ако бяха съобщили по говорителите / в сайта / по какъвто и да е начин каква е причината, колко евентуално ще отнеме отстраняването на аварията, всичко щеше да е мирно и спокойно. А паниката може да доведе до ужасяващи трагедии.