Коментари - Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход | dnes.dir.bg
назад

Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

Според образователния министър те дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Поредната куха кратуна начело на (псевдо)образованието! От 1-ви до 11-ти клас ВСИЧКИ ученици в РБ трябва да използват само ЕДИН учебник за всеки предмет и той да се издава от държавата, както се печатат парите и ценните книжа! Всичко стана "бизнес", т.е. търгашество и печалбарство - здраве, образование, охрана на гражданите на разкапващата се псевдодържава!

според мен едно от малкото добри неща, които загубихме от предишния ни строй, беше единността на учебниците. министерството на образованието пишеше учебниците еднакви за всички, следователно абсолютно еднакъв учебен материал за всички, а издателствата просто печатаха това което им се каже ... без глупости със десетки различни учебници, разминаващи се материали и всеки учител да си избира да преподава каквото и както му е кеф.

Пардон - до 12-ти клас - абе средното образование ТРЯБВА да е еднакво за всички ученици, след това да учат каквото искат.

Така е, как иначе ще печелят още 10 фирми издатели на учебници?!? И двайсет ваиранта да пуснете, след като материала вътре е безинтересен, зле написан, липса на основни факти, твърдения, примери...И тази гланцова хартия и твърди корици, кому са нужни?

дървар

А когато ученик по средата на седми клас се премести в друго училище, където учат друг учебен материал как ще се яви на външното оценяване след седми клас? Вие мислите ли изобщо?

Учителите масово теглят от интернет готови тестове, които се оказва НЕ СА ЗА учебника, по който преподават. На практика това ''улеснение'' демотивира учениците, защото се оказват в ситуация да срещат непознат материал ВЪПРЕКИ че са учили . Тогава вместо поощрение за положения труд, получават по-ниски оценки наравно с тези, които въобще не са се постарали. Това е все едно учителя да си свърши работата, но накрая на месеца да получи само половината си заплата.

Защо обиждате дърварите, те си вадят хляба с труд!

Поредния парашутист! Как ще оцениш качество на образованието, при положение, че училищата нямат равен старт, различават се както по местоположение, така и по оборудване, големина и най-вече учениците, техният етнос, бит, материално положение и мотивация! В София на НВО след 7 клас в първите 20 училища 14 са частни!!!

Само от посолството, нали?! ЕНИЧАРИ!!

Гледах интервюто с този... Не знам как да го определя! Значи децата не трябвало да имат знания, а трябвало да придобият компетентности. Може ли някой да ми го преведе това изречение?

Аз съм учил по един учебник по предмет и съм инж. по мостово строителство. Участвал съм в изграждането на важни мостове, по които със сигурност и минисръра минава! Играта тук е отново да се набутат "обществени поръчки на наши ора.."

Ти пък къде се слагаш? Ние навремето не бяхме хора, те сега са друго нещо!

Учебниците по 1 предмет не трябва да са на различни издателства, а да са за напреднали и изоставащи!

Едно време деляха ли на напреднали и изоставащи? Като не знае, повтаря докато научи, това е!

Естествено, че трябва да има един учебник по предмет, задаващ единния държавен стандарт по който следва да бъдат оценявани знанията по предмета. Което никак не значи, че само един учебник е задължително, на тази база може да се импровизира. И на какво следва да се наблегне - математика - физика, експерименталната част яко куца в момента - химия, химията е експериментална наука моля - биология, е да разглобяват жаби вече е прекалено - история - физкултура - практически умения - езици, руски в това число - географии, белове, музики, рисувания под формата на свободно избираеми предмети

реалността е, че те не печелят! за 10 учебника ти трябват поне 10 автора, 10 печатници ... Учебниците може да са 10, но учениците си остават колкото са, ако ще и 20 учебника да направиш! Значи в равностоен сценарий всеки от 10 учебника получава 1/10 от пазара, реално обаче печатат неизвестен брой учебници защото не знаеш всеки 1 конкретен учебник колко точно бройки ти е нужен, може 1/10 може повече, може по-малко, следователно винаги надпечатваш ... разходите неимоверно нарастват, както за издателствата така и за ползвателите. виж ако учебника е 1, то числото деца които всяка година са конкретен клас е приблизително известно! знаеш точно колко учебника ти трябват! Задачата е много проста за решаване!

За тия години в "демокрацията" толкова ли не се намери един свестен министър??? Откъде ги копаят такива дебили? А иначе - ясно е отдавна - образованието е хранилка за издатели, автори, участници в експертни комисии. Реално, например математиката може да се учи и по учебник от преди 40 години!

"Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието." Верно ли?????? Това означава всички училища да връщат пари в бюджета, защото качеството на образованието в тях е трагикомично!!! А, досега как е било????? Парите следват ученика??? Ужас!!!!! Резултатите ги виждаме! Наистина едно от големите достойства на предишната образователна система беше, че се учеше от единни, ОДОБРЕНИ ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО, учебници по всички предмети. Така държвата имаше политика към осигуряване на еднакви знания за всички. А не знайни и незнайни авторски колективи да пишат пълни с простотии учебници, с които само объркват знанията на децата. А сега видите ли, министърът имал отпор от учените, че не било хубаво да има един учебник! Г-н Министър, а вие какво очаквате от хората, които участват в авторските колективи, които пишат учебниците??? Да викат "Ура!", че им взимате хляба? Тук държавата (т.е вие) трябва да тропне по масата и да изисква учене по един учебник и точка. А дали това ще е учебника на Цоков, Боков или....нам кой си друг, това трябва да реши ЕКСПЕРТЕН СЪВЕТ в министерството, в който да участват и учителите по съответни дисциплини. А на всичкото отгоре можело даже и да няма учебници, щото дигиталните платформи се били развивали чудесно..... Мда, то и сега основно от youtube учат! Трагикомедия сте! Абсолютна трагикомедия! не знам дали разбирате каква бомба залагате за цялата държава? Защото утре някой от тия полуграмотни ютюбъри ще седне да управлява...... и тогава сегашната ви неграмотия ще ни се стори "ЕНТЕЛЕКТ"

Прилича на франкенщайн. Откъде го изкопахте?

тоя все повече ми прилича на местния касапин. сигурно децата се стряскат на сън като го видят.

Преводът наистина е много труден! Не знам как се придобиват компетентности без знания?!? Има отделни професи, при които това е възможно - миячи на чинии, боклукчии, камериери и сервитьори...... Може пък такива да искат да направят децата ни.

Много добро изказване, поздравления!

Пълни глупости. Колко държава сме че в една област да учат по един учебник в друга по друг , къде е логиката ?

Добре ще е сайтът "Миротворец" да се изказва кои учебници са добри. Дианетът да пише раздела "Културно присъствие 500 години". Възраждането да се повери на мешерето, движението за църковна самостоятелност от гръцката патриаршия, по македонски въпроси да се обърнем към Белград. 1941-1945 да се пише от Бундесвера. Запазване на културните ни традиции ще има грижата Брюксел да помага с каквото може.

На фона на тази простотия вчера четох че щели да вдигат заплатите на учителите със задна дата 1 януари.Задавам си въпроса въз основа на какво? Махнете и учебниците и даскалите да си стоят в тях и да преподават от хола.

100+

Ами с 2 думи децата трябва да се научат да завиват бурми, а това колко е 2+2 не им трябва да го знаят. ИНаче казано дебилизация на населението. Има един филм ИДИОКРАЦИЯ мисля че се казваше. Въпреки че се води комедия си е чист капиталистически реализъм.

в два съседни класа учат по различни учебници!

Учителите, съотв. директорите избират учебниците предимно на корупционен принцип - така както лекарите предписват определени лекарства от определен, силно кихащ, вносител!

Прилича не на д-р Франкенщайн, а на творението му!

Този явно не е добре. Откъде и той изплува? Докога такива недоразумения ще ни водят живота? Ама моля ви се....

Поредната либерастка помия...

Ясно. А добър подход ли е българската азбука да се учи разбъркано, с разбъркани букви ????

Сега имат още предимства - допълнителна информация от интернет! Отвсякъдъ бие на корупция в изказването на този.

вече професор може да се счита за диагноза - злокачествена !!! А за академик просто немам думи !!!

Тъпак! Разбира се, че еди учебник, но качествен, за базови знания! Допълнителното всеки може да си го търси!

Само да добавя! И сега се управлява от Ю-тубъри!

напишете по един учебник за всеки ученик , та повече списвачи да се упражняват на техен гръб :( И повече парички де !

ОСТАВКА!

"Защото утре някой от тия полуграмотни ютюбъри ще седне да управлява" - не утре, те вече са тук! И се натискат за постове, депутатски места, европейски програми. Възпитахме едно ново поколение комсомолци. Този, който е на моята възраст - 60 - ще ме разбере. Същите като ония - алчни и прости, но със световно самочувствие, защото владеят английски по-добре от български.

Нека оглупяването на БГ нацията да продължи!

За съжаление и вие сте прав!

lu4ka

Оооо, много си е добре по един учебник по предмет! А пък същият този един учебник може да бъде дигитализиран, тамън по-лесно ще е. Ето например в UK има само по един учебник по предмет и е дигитализиран. Който иска хартиено копие на учебника, може да си го купи само в две вериги книжарници, като цената е една за цялата страна.

Хахахаха, много готино казано! Не се бях сещал за това! :-)))))))) Но да не им даваме идеи, че току виж........

Този недобър подход даваше резултати години наред и пример за това е първата вълна добре образовани емигранти намерили реализация в чужбина. Викат му изтичане на мозъци. А сега трябва нацията да е тъпа и лесно манипулируема и управлявана.

Е как, толкова "писатели" заработват от подобни неща, отделно не могат да се проправят правилните теории и гледни точки. Ние говорим преди всичко за учебника по история и този по литература. Те са най-важни за народното самосъзнание, няма две Математики или физики. Тия експерименти започнаха още началото на 90те, помня как от хранилищата бяха изнесени огромни количества чисто нови учебници, и хвърлени на двора, за вторични суровини. А на нас даваха баници от батковците, с какви ли не весели рисунки...

Ами тя се учи разбъркано, вземете един Буквар и ще видите, че първолаците учат буквите разбъркано!!!!

Я тоя прилича малко на оня Ценко Цоков от село Галиче, дали не са роднини а мисленето им е доста сходно?!

напротив - най-хубавото което могат да направят. Трябва да има много профилирани учебни помагала - за гимназии, за техникуми, за бавноразвиващи и т.н по усмотрение на учителя и нивото на учениците