Коментари - Дойде началото на края на превъртения километраж | dnes.dir.bg
назад

Дойде началото на края на превъртения километраж

Европейската комисия одобри предложената от евродепутата от ЕНП Андрей Новаков програма срещу манипулирането на километражите, предаде БНР.

Обратно в новината

Коментари - Дойде началото на края на превъртения километраж | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ужас, отиваш на Горубляне, а там всичките коли от 600 хиляди нагоре. Отваряш капака на двигателя, а той като нов. Е как да повярваш на някакъв скапан уред, пък и да се нарича километраж, очевидно това е единственият дефект на машината.

Дупница ще погине...Край на бизнеса...

Бил съм в Германия и Австрия да си търся кола ,обиколих доста автокъщи и всичките се държат от турци ,сърби и по рядко италианци ,колите се превъртат още там ,после идват нашите джамбази и товарят на автовозите и тук още един път връщат километрите ,западняците карат много ,почти е невъзможно 10 годишна кола да е на 130-140 К ,особено важи за дизелите ,който си купува дизел в Германия значи ще кара много ,същото е за колите с газ в Италия.

Един далечен познат на познати се занимава с "нов внос" и разправяше как едно БМВ на близо 800 хиляди километра го е продал за с километраж на 120к. Как се получва така, че половината вносни автомобили са на 120-160к?

Не само са на 100 хиляди, ами и ги карат само разни баби в неделя, колкото да идат до църквата и супермаркета.

Хе хе така просто преди всеки преглед в КАТ ще има опашки за превъртане на километража. Просто производителя трябва да инсталира WIFI на автомобила , който периодически да се свързва и предава актуалните технически данни на сървъра.

Браво, умник.Сега, само, трябва и да обясниш на производителите на коли от преди 15, 20 или 25г, че са длъжни да монтират на старите си коли Wi-Fi! Щото, то проблемът е при тях.Никой не връща километража на 3-4 годишна кола.

По-лесно е да върнеш километража на 3-годишна кола отколкото на 20-годишна.

Хехе, наивник. Има служебни автомобили, дето точно за 3-4 години навъртат над половин милион километра. После хоп в - забележи, официалния сервиз - техникът връща возилото на 40 до 50К или нещо подобно и айдеее, колата нова. После отиваш ти в същия официален сервиз да провериш и естествено това са километрите. Не се заблуждавайте - дъжавицата ни е малка и всеки познава някой, който ги е правил тия номера. Е как да вярваш после на каквото и да е, дето се продава в БГ и не е ново!?

Ники

Където и да е в Европа бай Хасан с нос приличащ на старите поялници ще въведе каквито поискате данни стига да му "кихнете" подобаващо!

Шилo

Абе вземи прочети за какво става въпрос бе! То е ясно, че бай Хой може да превърти километража до колкото му кажат, ама бай Хой не може да изтрие историята на колата. Нали се сещаш (не съм сигурен де), че ако една кола е била миналата година на 500К км, няма как тази година да е на 200К. Освен ако не е обиколила няколко пъти Земята на задна.

Може да се изтрие и "историята" на колата. Нали това ще се прави от някакъв софтуер, който ще е достъпен за всеки, който извършва ГТП. Нали този софтуер ще се поддържа от някоя фирмичка, или даже самия КАТ, защото за всяка страна ще е на съответния език. И естествено ще могат да манипулират данните. Както едно време се даваха хубави номера, разбирай с еднакви цифри или огледални "с връзки в КАТ", така сега ще се манипулира историята на автомобилите от същите хора, които ще "шарят" пари на съответните началници в КАТ.

срещу подходяща сума ще бъде издаден документ че колата е проверена за километраж, ще бъде внесено в компютъра и готово.

... първо чети, после мисли и накрая драскай глупости по форумите. За какъв документ ми говориш - просто всяка година (по веднъж на година, когато минаваш ГТП) ти записват километрите на колата в съответния пункт. Тези пунктове (огромен брой в Европа) не са свързани помежду си. В момента няма начин бързо (само след специализиран и скъп преглед в сериозен сервиз) да разбереш дали километрите са реални (без, разбира се, да можеш да установиш колко са реалните такива). Ако всички тези пунктове имат задължение всеки ден да качват данните от километражите на миналите ГТП при тях коли и всеки има право на достъп до тези данни, за какви документи ми говориш - просто влизаш виждаш, че шаси еди кой си номер през месец март е минало ГТП и е било на 145 хил. Сега, през месец юли, ако е на 160 хил ще ти се стори ОК, ама ако километража ти "казва" 95 хил, тогава ... тогава дори и ти ще можеш да си направиш извода.

В България трябва да си мазохист или много да мразиш производителите на автомобили за да караш нова кола по родните ни пътища-дупки. А относно администрирането на базата данни с изминатите км, много се моля центърът да не е в България, че колите няма да минават по 5 хилки на година и ще са все на около стотина хиляди км.

Точно така ще стане, в некорумпирана и правова България.

какво всъщност казва второто изречение в този абзац? "Новаков обмисля да предложи центърът на управление на програмата да бъде базиран у нас. и считам, че този проблем скоро ще намери трайни."

Просто не си купувайте марки и модели с известни дефекти и ненадеждни агрегати и нужда от скъпа редовна поддръжка. Има модели и двигатели, които не стават, без значение кой с колко е превъртял километража. Да не мислите, че хората купуващи нови коли в белите страни също не се сблъскват с ненадежни коли.

най-добре километражните числа да се съхраняват стокирани в п-чката на дигиталната мисирка и направо да се изкарат на цифровия пазар

Пълни откачалки други проблеми няма ли та за това трябва да се дават милиони пълни безхаберници.

ми да... европейския съюз ще даде 1 млн евро.. вместо да ти ги даде на теб :) хахахаха Прахосници!

Редакторът явно не е навъртял достатъчно километри като такъв - напр. "светоМната", не знае къде се слагат кавички, а последното изречение се опитва да свърши на няколко пъти и не може. Некадърна паплач!

Този проект ще се провали. С финансиране от 1.25 милиона евро до никъде няма да стигнат, това е смешна сума.

Само българи да не са администратори на базата, че колите нов внос ще продължат да са под 150к км

повечето километражи ще мърдат с по 20-30 км нагоре от преглед на преглед, просто защото са в гараж и не се карат, разбираш ли :)

Западнякът, пък и по-на изток няма да седнат да превъртат постоянно километража. Но "превъртачите" сигурно ще измислят нещо друго.

Ето това е депутат, при това ЕВРОдепутат, с птичи мозък. Това е като забраната да се продават криви краставици. В Германия превъртането на километража е подсъдно и никой не го прави. При внос на стар автомобил от Германия превъртането става на българска територия. Немците са решили отдавна проблема, да изкопираме от тях.

Шилo

Мисли преди да пишеш бе! Нали ако мога да проверя на колко км е била колата в Германия, ще знам дали показанието на километража в българската автокъща е вярно?!

Умнико, защо преди да пишеш не се замислиш защо досега подобно нещо не е направено за крадените коли, а? Сигурно е много по-различно да въвеждат данни за крадени коли от това да въвеждат показания на километража. Преди да купя кола ще проверя дали не е обявена за открадната в ЕС! Ще провериш, ама грънци и ще се натресеш. Смешни напъни за отчитане на дейност на някакъв евродепутат да оправдае присъствието си и заплатата си. То не бяха свободни кокошки, забрана на шкембе, регистрация на всяко говедо, трипластова тоалетна хартия.

Ама че смехория! Този проблем съществува само в страни от третия свят, каквато е и нашата. Само тук се купуват кочини на по 20 години и на по един милион километра! В белите страни тези коли ги мачкат в моргите и ги дават за рециклиране! Та искам да кажа следното: не може понеже ние имаме проблем с това, да искаме целия свят да се занимава с глупости!

В голяма грешка си, изучиха се да си продават колите на нашенските прекупвачи вече и те. Като навърти километрите и я шибват на нашия пазар, а според изнесена статистика излезе, че най-много с пренавити километражи идвали именно от Германия.

абсолютно прав си, даже помня, че във немкските автомото списания бяха писали за проблема. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Защо този евродепутат действа през главата на българските власти? Нали сега нашите власти ще вземат мерки да не купуваме стари автомобили?! При това положение, кому е притрябвало да следи реалните километри на автомобила?! Пак наливаме от пусто в празно!

Поредните измишльотини на някакъв чиновник, който взема заплата, но и той не знае за какво. За да може да се провери какъв е бил километража на кола, карана в Германия, а след това дошла тук - това означава софтуер, който да е on-line и да може да се прави справка от всяка точка на Европа. Това струва доста пари, както и поддръжка от различни софтуерни компании за всяка от страните. И в крайна сметка винаги ще има "администраторска"намеса, защото може чичото, който въвежда километража да сбърка, човешко е, кой не прави грешки? Кой ще плати да се поддържа такъв софтуер и да се инсталира във всеки пункт в цяла Европа??? И на какъв език ще е поддръжката, защото не можете да ме убедите, че бай Пешо от Левуново, ще работи със софтуер на английски език? Пак едни пари ще се "усвоят" и до там!!!

Шилo

Миндил!

Ти говориш глупости. Няма никакъв проблем една база данни да е достъпна и видима от цяла Европа. А чичкото ако се опитва да въведе стойност по-малка от предишната за колата е фасулска работа системата да не я приема. Просто вашите търгашки номера ще секнат

Българинът все да измрънка и да обесни това как няма да стане

Никакъв софтуер не означава. Означава само браузър, който и ти ползваш в момента за да пишеш глупости на търкалета.

Първо ракията, сега и колата! Няма да го бъде туй правителство, щом с лека ръка посяга на изконните ценности на Ганю!

какво значение имат километрите, ако колата е карана и поддържана с грижата на добър стопанин?

Шилo

Или си много глупав, или просто си чешеш клавиатурата. Подозирам, че е първото!

купувайте си нови коли, като точно това е голям проблем за вас!

Има един фактор, незначителен наистина, но... Парата отде, бе джанъм!?

стига чака на помощи!

да си купя нова кола, която да разбивам по родните пътища, тип "швейцарско сирене"!

У нас при ГТП автосервизът изпраща данните по интернет. На практика в България такава система вече съществува и много лесно може да се провери дали километражът показва по-малко от миналогодишния преглед, което означава, че е манипулиран. Да сте чули някоя държавна институция да се е заинтересувала от това и да открие колите с превъртян километраж. Защото не става въпрос само за колите, които се внасят, а и за препродажбите вътре в страната.

Аз съм категорично против закона.В един момент ще се окаже, че вместо да карам кола 150 000 км, ще се окаже че тя е на 400 000+ км.Оставете ме да живея в заблуда, искам си колата с превъртян километраж!!

Друго си е да караш кола, която е мнооого малко употребявана. Същото и със жената, нали така ;-)

Като питаш една жена с колко мъже е била преди теб и чуеш: "Ти си ми първия." и си викаш: "Голяма работа, че не е девствена, важното е, че аз съм и първия."

Браво

За какви глупости взимат заплатите си тия хубостници... Само за момент се замислете...

А можеше да ти дадат некой леф отгоре на пенцията. Убаф си. начетен си. Цел живот комунизма строи. Заслужаваш!

Ами замисляме си. Ти, например, кога за последно си купи автомобил?

Хехехе, пълни глупости. В Германия TUV се минава на две години, после като ти продадат колата, върви разбирай дали е минала 10 или 60к км за тези 2 години...

Шилo

И ти си зле с математиката! Ми нали ако на предишния преглед е била на 500К км, и в следващите 2 години е минала или 10К или 100К, няма как да е на 150К в автокъщата в България?

си купуват кола само на базата на това какво показва километража?!? Аз нито една кола не съм купил според това какво показва километража и.

Аз също. Когато купувам колата, преценявам по състоянието на интериора. Там не може да се излъже. Особено при волана и шофьорската седалка :) Ако пък е подменил всичко с по-запазено - ОК, прекрасно! Двигателят си е двигател. Нормално е също така боята да е позахабена. Както и да е чукната тук-там. Все пак днес движението е доста интензивно.

Тапициране на волан и седалка - 150 до 200 лева. Ти виждал ли си изобщо как изглеждат колите на автовозите и после след "освежаване" за продажба

Не гледам километража, а колко врати има, какъв и е звука като я запаля, колко е голяма (за да мога по-лесно да я паркирам). А един познат каза, че си купил неговата, защото било "любов от пръв поглед" - видял я и... всичко било предрешено! Но той е поет - там дори цветът е важен, не мога да се меря с него.

Всъщност всяка следваща кола съм си купувал с все повече показващ километраж, обратното на това, което съм очаквал. Първо една зазка на 70К, която беше издъхнала, после една таврийка на 100К - успях да я покарам още 40К. След това лагуна, която със сигурност беше връщана, но все пак показваше само 160К. Сега съм с една 406ца, която взех на 210К (изглеждат истински според книжката) и е най-добрата кола, която съм притежавал :)

Като се мислят такива неща, е добре да се помисли и за изключения. Преди години ми се повреди километража на колата. Майстори ми каза, че това не си заслужава да се ремонтира и направо взе ново контролно табло от друга кола. Разликата в километражите бе 200 000 и не че ме интересуваше, защото колата си е моя, но бе факт. И при по-леки сблъсъци километражите често се повреждат. В подобни случай какво - ще вкарваме хората в затвора ли ? Редно е да има възможност при такива повреди и ремонт в сервиз, след издаден документ с описание на старите и новите километри, да се се допуска разлика. Защото нашите дупетати много лесно мислят закони като им свирнат от Европа, ама е нужно една седмица, да се разбере че са неприложими или не работят.

Следващата стъпка е въобще километражът да не е в колата, а само онлайн. При всяка среща с транспондер колата ще качва изминатото от последния път и ще се нулира. Искаш да разбереш колко показва - гледаш телефона.

Що не се хванат да 'усвоят' пари от нещо по-смислено, като преброяване и маркиране на комарите примерно. И проследяващи устройства на мравките да сложат - пак ще има повече смисъл. Ето примерно моята кола да кажем че е с манипулиран километраж - нито си имам представа, нито ме интересува - това прави ли ме престъпник?

Само центърът да не е у нас, че идеята ще отшуми :-D

нЕма страшно, в България и на това ще му намерим цаката. Ние от 3 смляни автомобила правим един нов пък вие с това ще ни плашите.

Я как ще изчезнат 20 годишните кочини на по 150 000 километра :-)

те и без тва нямат история

Много почнахте да се престаравате ве. Колата е консуматив. Ползваш и фърляш.

само българина се жени за колата си

не се женим, а се омъжваме за колата.

И планетата е консуматив. Ползваш и после се местиш на Марс...

Това е много добре, но трябва да го направят по-разширено. Да накарат и официалните сервизи да пишат в тази единна информационна система какви ремонти на какви километри са правени, и полицията също - при ПТП да пише на колко хиляди и какъв удар е бил.

Всеки съвременен автомобил е с борд-компютър. Там се съхраняват всички данни. Не виждам къде е проблема?

Проблемът е, че данните не са онлайн, не са бекъпнати и подлежат на манипулация. Качваме данните онлайн и ще превърташ километраж нанайци. Ще ти трябват милиарди, за да подкупиш правилния системен администратор в Люкесмбург, за да ти смени дадено показание. Това е проблемът.

само дето предложението на евро-депутата е системата да е у България. Тука цените са други за подобни услуги :)

Ми не е ли по-лесно да се разберат с производителите на автомобили. Как е възможно да се манипулират всички данни в компютъра, и то във всеки селски гараж с китайски програматор от алиекспрес за $3 ???? Очевидно производителите умишлено оставят такива възможности. Защо го правят?

Защото не е толкова лесно. Има стандарти, критерии, изисквания и т.н. които не се променят често. А програмирането на ECUто на един автомобил не се различава много от "рутването" на един телефон. Рано или късно някой ще му намери цаката.

Като слушам такива работи все се сещам навремето за телефонните карти с чип. Та в този чип памет има брояч на импулсите записани от оператора в карата. Паметта е от такъв тип че за да запишеш 1ца в някой бит, трябва да запишеш 0 в по-сташи бит. Това е хардуерно - логическа схема. Брояча може да бъде въртян действително, но само в една посока :) Защо в колите паметта на брояча може да бъде установявана в произволна стойност? Има стандарт който НАЛАГА възможност за манипулиране на брояча ли?

ГЕРБ работи за хората не само в България... Браво на Андрей!

пак ли те изтърваха?

А бе тоя Новаков досега само на колело ли се е придвижвал!? Та и сега на годишните прегледи записват показанията на километража Ако не е в час мога да му снимам как изглежда талон от годишен технически преглед. Или целта както винаги на Еврочиновниците е да симулираме некаква дейност щото има едни пари за усвояване!

Помисли малко и ще разбереш.

стар шофьор, хората са описали още в началото каква им е идеята : "Предвижда се създаването на единна информационна система, която да обединява данните от годишните технически прегледи (ГТП) на колите и да позволява обмен на тези данни в рамките на ЕС", което разбирам като система, с която ще може да се проследи км от преди да е закупена и внесена през 10 човека в БГ.

А на нововнесения автомобил N-тa ръка пише ли? Преди години купих пресновнесен автомобил от Италия. Аз го свалих от автовоза. По едно време гледам в документите му, той влезнал в страната преди 6 месеца. Автовоза ги е товарил по селата из кюстендилско. Половината без сервизни книжки. Или с книжки, но с откъснати последните страници.

И в момента при ГТП се пишат километрите, и какво от това.

Ами те може да се пишат ама с а само за "вътрешно ползване", един вид - никому ненужна бумащина. Сега тия километри ще се записват и ще се публикуват, така че всеки в ЕС да може да види миналата година на колко километра е била, колата. И ако миналата година е била на технически преглед в Германия и са записали, че е на 3000000км пък ти е гледаш на Горубляне и е на 124000км, значи километража и е връщан

да де, ама това работи ако знаеш къде да отидеш. В БГ проблемът се решава като в авто-къщата ти дадат бележка с адреса, където данните за тази кола са леееко променени, а останалите си се точат от вярното място. За някой, който знае как се ползва интернет измамата няма да мине, а за останалите 99,99% от хората информационната система ще е безполезна.

И ако преди година съм си купил кола с превъртян километраж и догодина я продам, аз ли ще съм виновен? Как хората ще могат лесно да проверят реалните километри на колата си, преди да решат да я продават?

Няма да стане "от утре". Да не говорим че в същото време скоро Волво преминава изцяло на електрическо задвижване, а от 2040 Франция се готви да забрани употребата на двигатели с вътрешно горене в автомобилите :)

Dimitar Todorov

Това няма да обезсмисли километража, като той ще дава информация кога трябва да се сменят лагери на електромотора и най-вече на колко цикъла на презареждане е батерията и колко живот ѝ остава до смяна.

В сайт в интернет. И данни ще се въвеждат само за коли, които се произвеждат от дадения момент нататък. И при търсенето в Мобиле . хх ще има вместо графа "сервизна книжка" - сертифицирано истински километраж". И такива коли може да са по-скъпи от несертифицираните, за които не може да се докаже нищо. Накрая данни за километража на всяка кола ще се събират не само един път в годината при прегледа, но и на всяко кръстовище в по-големите градове и на всеки пункт за тол-такса, като респондър, свързан към борд-компютъра ще праща информация автоматично при доближаване. Накрая ще има и приложение за смартфон, с което като доближиш дадена кола и ще можеш да разбереш на колко хиляди километра е.

Ти направо построи комунизма бе, човек!

Приложението ще показва, дали тече масло, колко още километра остават до смяна на накладки и дали е пушено в колата :)

Dimitar Todorov

А ако знаете и колко брака ще се разпаднат след като съпругата провери къде е ходил мъжът ѝ...

Защо всяка държава в ЕС не оторизира автосервизи в Целия ЕС за преминаване автомобилите на технически преглед? В Западна Европа е пълно с автомобили с български номера, които сигурно са видели преглед по времето на Иван Костов.

Така миланския "Курире де дасере" коментира, уникалното постижение на Новачко, неизвестно Герберасче Пуснаха, и една Втора новина: Бойко му праща телеЖка прЖолка и го кани "На Кафе" със Три манда, а Новака отрадос подрипа

Хапчетата, не забравяй хапчетата...

А, ти ? Бекъмче, кажи си ! Какво от тУй, чеАз ще.. такова женати?

Доста нескопосан опит за оригиналничене.....

Но после , недей ми плачи, защото смас ибес мас боли Я, и ти нещо напиши, че и аз да видя ще го дигаш ли

Тази идея у нас се обсъжда, но среща яростна съпротива. Познайте от кого. А нещата се решават просто-както този е предложил, създава се единна система, но сървърът да е някъде в Европа. И всеки гражданин, след регистрация, да има достъп до него. И да видите как реалните километри на колите ще скочат двойно, че и тройно.

Мене ми стига да пише в обявата 134 728км (РЕАЛНИ!!!). Няма значение годините на автомобила. Всичките са или на 134000, или на 123000 :)

по пътищата да доста по голям проблем от това. Защо не решавате реалните проблеми а харчите милиони за глупости. Който има съмнения за даден автомобил просто няма да си го купи и готово.

1. Не е глупост. Хора се пребиват със стари трошки. 2. В момента ГТП се въвеждат на компютър 3. Нищо не струва километрите да се пазят някъде, дори в Гугъл може срещу минимална такса. 4. Трябва някой министър просто да го направи

Хората се претрепват по пътищата не заради изминатите киломентри на колата, а заради липсата на акъл в главата и шофирането като в холивудски екшън. В манталитета е проблема не в километража.

ако не е на 108,000 км, 12-годишният автомобил - не го купувам! 108,000 РЕАЛНИ! карал го е германски ПЕНСИОНЕР! умрял е и бабата сега го продава... идва ми на без пари на горубляне. също се кефа на невероятният ми късмет в перник и дупница! там също е пълно с такива коли! ще си купя 3 направо...

Ами, аз например, с моят автомобил, който си е само за возене, от 2008 до днес, 2017 година, съм навъртял САМО около 30000 км! Какво, по твоят критерий би трябвало да съм най-долен измамник, така ли?! Плюс това дори и гуми не съм сменял, а автомобилът е бил в отопляем гараж. Всичко е възможно, не бързайте да плюете!

За тебе да-това е нормален пробег,защото си въшкар. Германеца или италиянеца на година намират за нормален пробег25-30х. км. Сметай като я земеш на 12 примерно години на колко в момента е колата. Виждал съм шкода на 3 години на 430 000/!/ км!!!

Това с гумите не е за хвалене - имат си пределен живот, смени ги, че да не стане грешка. Относно километража - мен не ми пука дали пише 100 или 300к, но с определени колометри има определени нужди автомобила и колкото по добре е третиран, толкова повече живот и сигурност има в него. Не малко от катастрофите са от лошо техническо състояние на автомобилите, част от което е и поради факта, че не е извършена тази или онази профилактика, не е обърнато внимание на тази или онази част.

И да продължа. Купих го на почти 5 години с 96000 км пробег! Което си е напълно реален пробег за такъв клас автомобили. Но ако беше баничарка, например или друг автомобил за РАБОТА, то това щяха да са километрите за две години най-много! Та, зависи от това за каква дейност е предназначен автомобилът, който купуваш.