Дойде началото на края на превъртения километраж
Европейската комисия одобри предложената от евродепутата от ЕНП Андрей Новаков програма срещу манипулирането на километражите, предаде БНР.
Обратно в новинатаКоментари - Дойде началото на края на превъртения километраж | Днес.dir.bg
Коментари
Като идея, никак не е лошо. Но какво ще правим с "временния" изност в Украина, Сърбия, Албания, Турция? И как ще се отразяват ремонтите, напр.смяна на немски халуминиев двигател?
ако не е на 108,000 км, 12-годишният автомобил - не го купувам! 108,000 РЕАЛНИ! карал го е германски ПЕНСИОНЕР! умрял е и бабата сега го продава... идва ми на без пари на горубляне. също се кефа на невероятният ми късмет в перник и дупница! там също е пълно с такива коли! ще си купя 3 направо...
по пътищата да доста по голям проблем от това. Защо не решавате реалните проблеми а харчите милиони за глупости. Който има съмнения за даден автомобил просто няма да си го купи и готово.
Тази идея у нас се обсъжда, но среща яростна съпротива. Познайте от кого. А нещата се решават просто-както този е предложил, създава се единна система, но сървърът да е някъде в Европа. И всеки гражданин, след регистрация, да има достъп до него. И да видите как реалните километри на колите ще скочат двойно, че и тройно.
Така миланския "Курире де дасере" коментира, уникалното постижение на Новачко, неизвестно Герберасче Пуснаха, и една Втора новина: Бойко му праща телеЖка прЖолка и го кани "На Кафе" със Три манда, а Новака отрадос подрипа
1. Не е глупост. Хора се пребиват със стари трошки. 2. В момента ГТП се въвеждат на компютър 3. Нищо не струва километрите да се пазят някъде, дори в Гугъл може срещу минимална такса. 4. Трябва някой министър просто да го направи
Защо всяка държава в ЕС не оторизира автосервизи в Целия ЕС за преминаване автомобилите на технически преглед? В Западна Европа е пълно с автомобили с български номера, които сигурно са видели преглед по времето на Иван Костов.
Мене ми стига да пише в обявата 134 728км (РЕАЛНИ!!!). Няма значение годините на автомобила. Всичките са или на 134000, или на 123000 :)
И ако преди година съм си купил кола с превъртян километраж и догодина я продам, аз ли ще съм виновен? Как хората ще могат лесно да проверят реалните километри на колата си, преди да решат да я продават?
Няма да стане "от утре". Да не говорим че в същото време скоро Волво преминава изцяло на електрическо задвижване, а от 2040 Франция се готви да забрани употребата на двигатели с вътрешно горене в автомобилите :)
А бе тоя Новаков досега само на колело ли се е придвижвал!? Та и сега на годишните прегледи записват показанията на километража Ако не е в час мога да му снимам как изглежда талон от годишен технически преглед. Или целта както винаги на Еврочиновниците е да симулираме некаква дейност щото има едни пари за усвояване!
Хората се претрепват по пътищата не заради изминатите киломентри на колата, а заради липсата на акъл в главата и шофирането като в холивудски екшън. В манталитета е проблема не в километража.
В сайт в интернет. И данни ще се въвеждат само за коли, които се произвеждат от дадения момент нататък. И при търсенето в Мобиле . хх ще има вместо графа "сервизна книжка" - сертифицирано истински километраж". И такива коли може да са по-скъпи от несертифицираните, за които не може да се докаже нищо. Накрая данни за километража на всяка кола ще се събират не само един път в годината при прегледа, но и на всяко кръстовище в по-големите градове и на всеки пункт за тол-такса, като респондър, свързан към борд-компютъра ще праща информация автоматично при доближаване. Накрая ще има и приложение за смартфон, с което като доближиш дадена кола и ще можеш да разбереш на колко хиляди километра е.
стар шофьор, хората са описали още в началото каква им е идеята : "Предвижда се създаването на единна информационна система, която да обединява данните от годишните технически прегледи (ГТП) на колите и да позволява обмен на тези данни в рамките на ЕС", което разбирам като система, с която ще може да се проследи км от преди да е закупена и внесена през 10 човека в БГ.
А на нововнесения автомобил N-тa ръка пише ли? Преди години купих пресновнесен автомобил от Италия. Аз го свалих от автовоза. По едно време гледам в документите му, той влезнал в страната преди 6 месеца. Автовоза ги е товарил по селата из кюстендилско. Половината без сервизни книжки. Или с книжки, но с откъснати последните страници.
Приложението ще показва, дали тече масло, колко още километра остават до смяна на накладки и дали е пушено в колата :)
Що бе, знаеш ли колко скъпо ще се продава информацията коя кола къде се е чеквала и какъв е бил маршрутът ѝ? Да не говорим за ДАНС и МВР, които вече си имат и софтуер за подслушване на телефони и интернет трафик...
Ми не е ли по-лесно да се разберат с производителите на автомобили. Как е възможно да се манипулират всички данни в компютъра, и то във всеки селски гараж с китайски програматор от алиекспрес за $3 ???? Очевидно производителите умишлено оставят такива възможности. Защо го правят?
Ами, аз например, с моят автомобил, който си е само за возене, от 2008 до днес, 2017 година, съм навъртял САМО около 30000 км! Какво, по твоят критерий би трябвало да съм най-долен измамник, така ли?! Плюс това дори и гуми не съм сменял, а автомобилът е бил в отопляем гараж. Всичко е възможно, не бързайте да плюете!
Ами те може да се пишат ама с а само за "вътрешно ползване", един вид - никому ненужна бумащина. Сега тия километри ще се записват и ще се публикуват, така че всеки в ЕС да може да види миналата година на колко километра е била, колата. И ако миналата година е била на технически преглед в Германия и са записали, че е на 3000000км пък ти е гледаш на Горубляне и е на 124000км, значи километража и е връщан
А ако знаете и колко брака ще се разпаднат след като съпругата провери къде е ходил мъжът ѝ...
Ще показва ли, дали съм вкарвал чужда булка в колата, защото тогава вече ще си е .... мамата.
Всеки съвременен автомобил е с борд-компютър. Там се съхраняват всички данни. Не виждам къде е проблема?
Това няма да обезсмисли километража, като той ще дава информация кога трябва да се сменят лагери на електромотора и най-вече на колко цикъла на презареждане е батерията и колко живот ѝ остава до смяна.
Това е много добре, но трябва да го направят по-разширено. Да накарат и официалните сервизи да пишат в тази единна информационна система какви ремонти на какви километри са правени, и полицията също - при ПТП да пише на колко хиляди и какъв удар е бил.
Проблемът е, че данните не са онлайн, не са бекъпнати и подлежат на манипулация. Качваме данните онлайн и ще превърташ километраж нанайци. Ще ти трябват милиарди, за да подкупиш правилния системен администратор в Люкесмбург, за да ти смени дадено показание. Това е проблемът.
Ами Рено и сега имат система за смяна на празните батерии с пълни на пуктовете за зареждане. Батериите падат под автомобила. Та чий живот ще следиш?
нЕма страшно, в България и на това ще му намерим цаката. Ние от 3 смляни автомобила правим един нов пък вие с това ще ни плашите.
Що не се хванат да 'усвоят' пари от нещо по-смислено, като преброяване и маркиране на комарите примерно. И проследяващи устройства на мравките да сложат - пак ще има повече смисъл. Ето примерно моята кола да кажем че е с манипулиран километраж - нито си имам представа, нито ме интересува - това прави ли ме престъпник?
Като се мислят такива неща, е добре да се помисли и за изключения. Преди години ми се повреди километража на колата. Майстори ми каза, че това не си заслужава да се ремонтира и направо взе ново контролно табло от друга кола. Разликата в километражите бе 200 000 и не че ме интересуваше, защото колата си е моя, но бе факт. И при по-леки сблъсъци километражите често се повреждат. В подобни случай какво - ще вкарваме хората в затвора ли ? Редно е да има възможност при такива повреди и ремонт в сервиз, след издаден документ с описание на старите и новите километри, да се се допуска разлика. Защото нашите дупетати много лесно мислят закони като им свирнат от Европа, ама е нужно една седмица, да се разбере че са неприложими или не работят.
си купуват кола само на базата на това какво показва километража?!? Аз нито една кола не съм купил според това какво показва километража и.
Хехехе, пълни глупости. В Германия TUV се минава на две години, после като ти продадат колата, върви разбирай дали е минала 10 или 60к км за тези 2 години...
И да продължа. Купих го на почти 5 години с 96000 км пробег! Което си е напълно реален пробег за такъв клас автомобили. Но ако беше баничарка, например или друг автомобил за РАБОТА, то това щяха да са километрите за две години най-много! Та, зависи от това за каква дейност е предназначен автомобилът, който купуваш.