Електрическа кола се запали в столицата
Инцидентът се е случил на ул. "Оряхово", в близост до голям супермаркет
Обратно в новинатаКоментари - Електрическа кола се запали в столицата | Днес.dir.bg
Коментари
"Честито" на софиянци, да се изселват по-бързо от центъра на пожара, лития който се е отделил при горенето, е силно канцерогенен.
Ей ся мошетата, ще изпратят един "ъпгреит" на батерията и ще се палнат още амнайсет бубута, само да усетят, че в тях се возят неправилните хора. Що радиостанции и мобилни телефони "ъпгрейтваха", че една електричка ли им се опре.
Тук в района има един автосервиз,пълен с изгорели Тесли.Зимата бързо им свършват батериите,лято при високите температури се палят.
“Моля, пишете само на български в коментара” - дир, Вие сте завършени идиоти. Като не искате да се пише на нищо освен кирилица, просто не разрешавайте да се пише във формата. Не ми изкарвайте тъпото си съобщение, след като съм минал 6 - да ШЕСТ кепчи и след това ми изтривате съобщението. Вземете да си назначите истински програмисти да обучат вашите хлапета как се пише код. От гледна точка на “юзер експириънс” оценката ви е минус безкрайност….
Като гледам снимката не е горяла самата батерия, а някой кабел. Ако беше батерия тази кола нямаше да има боя… и бора едва ли щеше да е зелен…
Втора употреба Тесла-напълно възможно да се самозапали. Високо технологични електрически коли -батерйите имат определен живот и до там. Но Ганьо решава че може повече.
Преди две седмици гледах клип в който при наводненията в Европа една Тесла паркирана в подземен паркинг избухна в пламъци изненадващо между другите явно с ДВГ
Електромобилите се палели по-малко от колите с класическия ДВГ...Ба си глупостите. Някой да е чул за запален самозапалил се автомобил с ДВГ? С изключение на тези, които имат газово, монтирано в гараж? Ама и там засилиха мерките и вече не се чува. Па, тия шведи да сравнят процентно- колко автомобила с ДВГ са в употреба и колко са електрокарите. Па да сравнят и процентно.
Ето както и да го погледнеш, ако на място се запали кола с ДВГ без да работи 99% това е кабел или казано иначе - електрически проблем, който и тия смартфони на колела имат!. Каквито и глупости да пишат шведите и другите ахмаци "колко била сигурна", от опит мога да спомена, че ако заради спукан маркуч или късо съединение стане пожар, той в голяма степен тръгва от моторния отсег. Отбиваш, отваряш и обдухваш с пожарогасителя. Може да видите и коли особено дизели, изгоряло вътре купе заради некадърно свързано нещо по инсталацията, но отвън боята цяла и колата не е гръмнала като по екшйн филмите. Най-опасни остават газовите уредби по ясни причини! Но те не са такъв процент от автопарка. Когато пламне кола с батерии заради батерията и, пожара е бърз и невъзможен почти за потушаване докато не приключи всичко.. Също така въпросче към шевдчетата - защо като изгори на половина нормална ДВГ кола я мятат в моргата за разпарчетосване. Като наполовина изгори хибрид или чисто на батерии слагат лента около нея да не приближава никой защото всеки момент може пак да пламне!?!?! Тойота до скоро правеше само тя по 10 милиона ДВГ автомобила на година. Тесла за 10г е продала 6.2.. Айде да станат 50/50 и да видим кой ще гори повече и по-често!?
аз също се чудя на гасенето на батерия. очевидно милицията има нови методони за гасене. ........ Бог с нас
ЕВ втора ръка са изключително опасни. Това са автомобили, които са претърпели инцидент, закрепени и лашнати на некой местен Андрешко! Липсват регулации. След инцидент ЕВ трябва да минават пълен, заводски тест. Изолиращият слой в елементите е тънък, а в по-новите е още по-тънък и при удар лесно може да пробие. Проблемът е, че в еди ЕВ има хиляди такива елементи.
Колко трее да си зле да си купиш електокарче за 50000...?
Така като я гледам, може и да са и помогнали и определено не е батерията. Щото ако беше батерията ... не само борчето от страни, ами и колите от ляво щяха да са за скрап. Само да кажа - батерия с вода не се гаси. Нашите пожарникари нямат и инструментариума да я изгасят, а ще чакат да си изгори. По принцип се гаси със специален шиш, който пробива все още горящата батерия и със специална смес. Иначе колкото до електричките - мина им модата. Всички платихме един еко терористичен данък само за да станат част от микса. Но не са геймчейнджър! Не и с този енергоносител - тежък, опасен, дълго време за зареждане ... Там им е проблемът, иначе са си супер!
Големите кариерни камиони - дизелов генератор върти електромотори. Дизелов локомотив - генератор.и.електромотор..Тоест хибрид за сега е не лоша опция. Например на митсубиши е сув с 2.4л бензинов двигател и батерия за 50км. Среден разход 7/100 и не оставяш на пътя като тия пауърбанк на колелета.. Литър дизел има около 10кВч като приравнена енергия.Или грубо казано 10кВч в 1кг Ако сложим, че модерният дизел е 50 процента ефективен имаме 5кВч. Най-добрите батерии в момента са 0.25кВч за кило!!!. Да ги направят по 1кВч за кило, да сложат по 100кг батерия в 1100кг кола с оптимизирана аеродинамика и да си говорим...
само китай може да прави качествени ел амтомобили. в западна европа нямат технологии
Така е .Китайците произвеждат само електрически,понеже решават по този начин проблема със смога и превръщат от друга страна гражданите в дигитални роби.На тъпото население не му пука ,но на европееца е натрапено ,понеже моторите с вътрешно горене също се произвеждаха в Китай и тия като удариха шалтера ,айде само батерии...
Тази Тесла да се запали в подземен паркинг.... Забрана за Ел автомобили в закрити паркинги!
Виждам, че 90 процента пт пишещите сте пълни идиоти и грам не знаете основни неща за ЕВ, а само хейтите. Наистина се надявам коментиращите тук да не са представителна извадка за капацитета на населението...
Нямам теорията но на практика съм виждал как горят.Мисля че не е била батерията защото няма гасене.В случая за когото говоря колата изгоря за минути толкова бързо че пожарната само пречеше да не се разпространи пожара.
С нетърпение очаквам някий не-идиот да просвети нас, простосмъртните. Но те не-идиототе са заети с по-прозаични неща, като например да обясняват как 90% около хората около тях са идиоти!
Такаа.. ето основни неща - 0.25кВч в килограм "гориво" срещу минимум 5-7кВч за дизел - ток в туба не се носи! А на нормалната кола срещу една 10л пластмасова или метална туба увеличавам пробега със 100км - застраховките на електричките са почти по две в нормалните страни! - с ДВГ тръгваш на път когато и както искаш. Не с огромно планиране на пътя къде имало работещи зарядни, все едно съм на околосветско пътешествие - зареждане на ДВГ под 3-4мин. И мога винаги да зареждам 0-100% спрямо джоба. На електричката при постоянно залеждане на бърза станция което са поне 15-20мин за 20-70% и чао на батерията... - да, електричката може да и награсиш кога да сехстопли и охлади. Обаче, ДВГ топли купето от излишната топлина на мотора, при електричката е въпрос на пробег!! Искаш топло в колата, топло на гъза и радио и моментално едни 100км пробег в небитието. - При да кажем -20С двг от модерните ще гори 0.5 до 1л повече на 100км пробег. Електричката губи минимум 45-55% пробег!!! - ДВГ пламнала кола с хубави пожарогасители може и сам да угасиш, електричка не! - за градски условия, при достъп в същи до читаво зареждане от соларки и евтин ток, електричката няма алтернатива!! Друго да добавиш!?!
Скоро едни трима изгоряха в САЩ, щото не само гори, но и блокират вратите.
От свинщината на Ягуар. Затриха си традиционните идеи, спряха си производството и щели да правят ниво Бентли само електрокари. Естествено направиха джендер реклама, която нясно кой таргетира. Явно се предполага, че трансджендерите са милионери и ще имат едни 200к паунда специално за Гейгуар. В същото време Порше и Мерцедес показаха среден пръст на затоплистите и ще си произвеждат ДВГ та. За мен всичко това с аджендата за климата идва от Дийп Стейта на САЩ, който наля в Тесла милиарди за да прецака европейците. Успешна операция. Естествено същите са набухали милиарди в Китайските концерни. Ей така за пълна гавра с евроатлантическите гои. Фауве затвори фабриката си в Германия, ма инвестира 700 милиона в новата платформа на Експенг. Май ни клатят уникално всичките тия банкерски мърши. Ще рупаме хлебарките.
Що така тия от Екопарламента се возят на самолети с ДВГ и замърсяват яко, а простолюдието да кара колички с батерии?!
Запалват се по-малко, щото са по-малко все още и са от малко време. Когато екотерористите забранят ДВГ, ще са единствените, които горят. И когато е единствено твоята....Питайте китайците.
Нали? Начи Хюндай или Топ Китайски бранд за кола на ток. И няма да се лъжем, това не може да е единствен семеен автомобил. За богати хора и за ентусиасти, които нямат проблем да страдат. Нивото на сглобяване на Тесла след толкова години е на средно ниво. Ако не е психотерапията на Мъск и компания няма да има продажби. Хората нямат навика да пазаруват през рационална оценка. Трябва им емоционална идентификация. Това обаче Китаеца го преодолява с цена, материали и качество на изработка. А и европейските дизайнери изгонени от алчните счетоводители и сиота. Така, че докато мога ще си карам дъртите кочини. ЦЛК то ми е реставрирано. Ягуара също. Нямам никакви проблеми. Парите, които не давам за сервизи от няколко години са в бензин.
Наред с хубавото, електрическите коли ще донесат и определени обществени проблеми. Замърсяването на природата с отработени батерии, безопасността при движение заради отнемане функции и отговорността на човека. Ако искате даже и създадената досегашна схема за ремонт на превозните средства. Много от малките сервизи са пътници, защото там вече ще липсват компетенции, отделно и електрическите коли не се развалят така много. Самозапалването не е често срещано, но е придружено с отделянето на много топлина и отрови, преди всичко окиси на лития. Кой знае какво още ни готви тех. революция?
Автомобилите на газ се взривяват. Тези на бензин се възпламеняват. Тези на ток се запалват. При първите и вторите обаче става при инцидент или техническа неизправност. При тези на ток става докато си стоят. На кораби, на паркинги. Трябва да се има впредвид и че тези автомбили са сравнително нови. С течение на времето ще става по-лошо.
Автомобилите н бензин се възпламеняват само ако имаш по малко от 20%,гориво в резервоара и катастрофираш.При дизела тази опасност не съществува.Електручките хич да не се палеха трябва да им направят батериите по кило да си нося резервна и да се зареждат до 5 Мин като горивата и тогава мога да се замисля.
Вероятно корпусът на батерията е бил компрометиран ( ако се е ожулил в някой легнал полицай).. сега вали дъжд, а водата за батериите е катализатор.. и пожара е готов.
А вероятно, това си е дефект на литиевите батерии. При оопределни ситуация лития прави късо суединение на батерията, която се самозапалва. Не може да се гаси лесно, тъй като в батерията има достъчно оксидант. Щом са я изгасили толкова лесно, не е било проблем с голямата батерия.
Да кажат колко радиация се е отделила и водата с която са угасили колата къде е занесена, понеже е силно радиоактивна?
Някой и бягал упорито от час по физика/химия, като гледам. Но, с тая масова функционална неграмотност, какво да се очаква...
Статистически около този блок до големия супермаркет често се самозапалват автомобили.
Идва края на електрокарите.
Идва края на електрокарите, очаквайте водородните джендърски изобретения. Направо гърмят като бомба, тама нема лабаво. Я затова си карам стария дизеляк, никви грижи - само сипваш и натискаш до ламарината. Еко глупостите не ме вълнуват хич, обичам си миризмата на нафта, някак си е по-мъжкарско.
кои по-хубаво горели ?
Щом е доказано, че могат да се самозапалват без дори да са в движение и щом гасенето е невъзможно, не следва ли да се забранят за подземните паркинги?
Те даже си ги зареждат в моловете. Май освен полицаи да пазят от малолетни идиоти ще трябва да пратят и пожарникари. Всъщност подземните паркинги, независимо за какви автомобили са, освен че са пълни с изгорели газове и са вредни за здравето са си живи бомби. Не знам защо въобще се разрешават, че и на 2 и 3 етажа надолу.
Накарал се е и му е омръзнало да мръзне по станциите. Застраховка и драскай клечката. Иначе,кой ще ти купи тая тесла за 50 бона. Ебаго и боклука кирлив.
Според статията: Електромобилите се самозапалват по-рядко от колите с двигатели с вътрешно горене, сочи обаче заключението на експерти към шведската Организация за гражданска защита и готовност Ахахахахах А колко стотици милиони коли с ДВГ обикалят само из Европа, на фона на няколко стотин хиялди ел. извращения. Нормално да горят пи-рядко. Между другото ако сега решите да си купувате ел.ламарина на лизинг, лизинговата компания маха опцията за обратно изкупуване. Сигурно щото е много яко недоразуменке това.
Гроздето е кисело... Стотици милиони хах.
Само в София колите са 1-2-3 млн. В Мослва живеят някъде около 12-15 млн. Германските градове да споменвам ли?
Какъв по добър повод за активиране на злобари и тролове? За да се легитимират им е достатъчно само да се спомене за някакъв проблем, пък било то и ежедневие. Веднага се включват обаче и клакьорите, които са няколко пъти повече и по активни от безпристрастните коментиращи.
Това е само началото. Когато зачестят посещенията в местните автосервизи, ще заживеем в свят на фойерверки.
Иии нека ганьовците с дизеловите печки и лади да започнат да обясняват колко са опсни елктричките...Сега!
И защо крият марката?! На снимката е Тесла, ако е актуална!
в който всички коли на пожарната и те ще са на ток. Тях кой ще ги гаси тогава? Ако пък избухне 3-та световна (не че д го искам, само споменавам), само тогава няма да са ток, а на въглища.
Някой може да е подхвърлил нещо под нея в опит да я подпали. Както някой вече написа, подпали ли се високоволтовата батерия, няма гасене. Рейта на самозапалени Тесли е 0.01%, т.е. вероятноста е незначителна
Съвсем скоро ще минаваме на колата на Фред Флинтстоун и Барни Ръбъл . Само краката могат да ти се запалят като биеш спирачки , но това е съвсем друга тема !
По скъпо, по запалимо, по вредно и по грозно от нормална кола.