Експерти изразили загриженост за безопасността на изчезналия батискаф "Титан" през 2018 г.
Съмненията са били относно материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху него, за да се измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води
Обратно в новинатаКоментари - Експерти изразили загриженост за безопасността на изчезналия батискаф "Титан" през 2018 г. | Днес.dir.bg
Коментари
С една дума, парите и печалбата са по-важни от някаква сигурност. Винаги съм се чудил на хората дето имат някаква сляпа вяра в техниката, дето мислят, че някой винаги се е погрижил за всичко и нищо няма да се случи, дето сляпо вярват в добронамереността на този дето го е направил. А е достатъчно да си спомним какви отрови блъскат в храните и защо след като го знаем си мислим, че в другите производства се подхожда по друг начин.
Те и "кинтите" вече нямат стойност. Преди са стрували колкото хартията за отпечатване, сега ги генерират с кликване.
Оня ден край Гърция се издавиха 500 човека и ги прежалихме, че сега 5 човека ли няма да прежалим.
И какво ни интересува това, да ни го изтъквате много пъти? Все едно няма други умрели. Ама явно живота на милиардери струва повече за разни.
Нароихте се Калинките. Експертите са изразили загриженост още през 2018 година, за безопасността на изчезналия батискаф, а не че е Изчезнал през 2018 годиначе. Първа беше Лильето, после Надето ..... калинки
Правилата за безопасност се пишат с кръв, и който не може да ги чете играе на руска рулетка.
Защо не се изкажат така за бидоните на Мъск, дето трябва да пратят на смърт разни на Марс. Без обратно връщане по негови думи.
30 годишно BMW с махнат дпф филтър си е къде , къде по сигурно от "теслата" на Мъск нали !
Това са милиардери. Умни хора. С огромни възможности. Би трябвало да са се поинтересували дали има сертификати и достатъчно резервни възможности. Въобще, идеята да се спуснеш с нещо, което не е минало сериозни тестове и сертификати от признати в бранша при огромен, разпадащ се кораб на 4 километра дълбочина си е откачена. Можеха да си платят за нещо по-изпитано.
Бързата работа - срам за майстора. Нищо де, за да прогресира човечеството се плаща нужната цена.
Умора на материала е причината за злополуката. Няма нищо вечно на този свят. Ако намерят и извадят кофчега това ще се докаже. Но се съмнявам че ще го намерят.
А нещо да кажеш кой ги удари , за да потънат или този въпрос е политически некоректен , а ?
Това, че са милиардери не означава, че са технически грамотни. Доверяват се на специалисти/търговци, които в случая са пишман такива и са ги подвели... Стават и такива неща.
Там вече никой не смята, че ще е безопасна мисия. Това за еднопосочен билет до Марс си е маркетингов трик. Между другото, пътуване в околоземна орбита с ракета на Мъск си е направо безопасно в сравнение с потапяне на 4 км в океана. Както казваше дълбоководолаз от нефтените платформи на космонавтите им липсва една атмосфера, а на тия в дълбините, близо 300 атмосфери напират да ги убият.
А батискафа България някой ще го спаси ли от потъване? Остана още малко кислород за дишане.
Засега оптимистичната версия на спасителите е за задушаване. Почти няма възможност да се издавят на тая дълбочина:) Ако водата си намери път ще ги пререже, батискафа ще имплозира и ще станат на пихтия.
Че то именно затова са изчезнали щото водата си е намерила път иначе бямаше да изчезнат
В 21 век, още търсят потънали самолети, кораби, подводници. При положение, че в около земна орбита има хиляди сателити и gps-и. Вземете нахвърлете малко и по-дъното да има, размърдайте малко мозъка, стига само сте крали пари.
Много хубав въпрос! Както се оказа спасителите, които си избрахме са някви мошеници, а ние продължаваме да се спускаме към Марианската падина.
Да, но не го казват чак сега, а още през 2018-та са надали вой, но са ги замели набързо под килима. Медиите сега само изравят разни "мръсни ризки" около компанията. Дали хората, участвали в предишните екскурзии, въобще са знаели, че този варел не е минал тестовете... Не е нормално да не минат тестове и да е в експлоатация. Така рисковете рязко се покачват. Тези са изтеглили късата клечка.
Тука случая е много интересен от научна гледна точка. Иначе ми е по-жал за четиридесетте затворнички от вчера. Но да гледаме позитивно. След седмица ще намерят заклещения батискаф,ако налягането не го надвие. Ще има интересен филм, като с Курск.
Ясно , от компанията са пренебрегнали сигурността с цел да спестят едни пари и да почнат да правят пари от желаещи за приключения и адреналин. Това е много гадна смърт , защото нищо не зависи от пътниците , влизаш в една консерва и до там.
Има стотици технологии вече, които могат да се внедрят. Да взимат пример от делфините и китовете например.
Да си спомним за създателите на кораба Титаник. И защо той потъна. Не, не е заради айсберг. Заради икономиии максимална печалба.
Факт(ически), Водата ако е намерила пролука да влиза вътре ще стане лошо -ще направи от ламарините плоскости, преди да ги издави. Друг е въпроса ако джама на прозореца за любопитковци "да видят" изпращи и водата навлезе от раз вътре - и пак гаранция Франция
Но тук вече говорим за пари. Липсата на сертифициране не е никакъв проблем, ако подводницата работи ( а тя се е доказала вече). Можеше да си потъне също толкова успешно и със сертификат. Подводници, които газят на 4 км не се срещат под път и над път, в смисъл, че няма как да има някакви норми за такът тип съдове. Сега вече говорим за това, кой ще плаща сметката. А тя ще е голяма. Хората вече ги отписаха.
Не мога да проумея как подводница пълна с милиардери няма някакви маяци или системи за свръзка при авария, че дори декомпресия? Нещо независимо от токовете на борда.
Едно нещо поне е положително, по-надолу от Марианската падина няма. Няма на къде да потъваме вече .
Епа да, ето един прост метод за безопастност: Можеха да вържат бидона с един дълъг и здрав синджир за плавателен съд на повърхността и ако нещо се обърка - да ги изтеглят с бавна скорост (предвид дълбочината). Но това също крие рискове - подводни течения, синджира може да се оплете в нещо и т.н.
Компанията е решила да не назначава "старци'(експерти над 50 години/ щото това нямало как да вдъхнови младите служители Сред такива като някъв сърфист дето просто бил приятел на шефа. И ако бяха назначили стари кучета щяха да им кажат че са пропуснали да вградят поне 10 жизненоважни системи
Бих поспорил по въпроса. Когато Фуртън е отишъл при Наполеон с предложение за парен кораб бил изгонен. Няколко години след това на път към о-в Света Елена ветрохода се разминал с първият параход. 100 години е построен Титаник с много новости по него време на първо място изобретеният наскоро корабен винт! Електричеството, до тогава обаче малко се знае за двойни дъно и бордове, за водонепроницаеми порти и прегради. Хайде кораба нов, но си представи една преградна врата неполвана на море 30 години как се движи, и как уплътнява. хидравличните задвижмания са още в родилни мъки. Дали ти е известно че през 1963 година още се строяха фериботи където се произвежда и ползва ПРАВ ток; 100 години след променливия ток на ТЕСЛА. Така че не съди за напредъка през 19010 година и напредъка днес. И още нещо, ако не са ставали корабокрушения днес все още дяхме да дялкаме "дървени корита" члунове. Френската атомна подводница "МАРИНЪР" или "КУРСК" или "ЕСТОНИЯ" или "Адмирал Нахимов" или....
30 години са мечта на мечтите за един "теслар", особено за батерията! Твоят коментар е: "Къде го чукаш, къде се пука!" Коментирай зеленски, там ти е мястото!
на сайта им пише че е по иновативна технология от титан и карбонови влакна. ключовото в изречението е 'иновативна'
Ха, аз с една тъпа хидрофорна помпа се виждам в чудо - поставена е да доставя вода на капковите маркучи за градината(ако не са запушени филтрите, дето се изхитрих да ги мия след всяко ползване, бачка без забележки на 1 атмосфера). Правил съм си експерименти да я видя как се държи при запушена система. Надува налягане и при три атмосфери протича. Не че няма стягащи пръстени, калчища и уплътнители. Протича през съединенията при повече от три бара и това е. Тия тръгнали на юнашко доверие да се борят с триста атмосфери. Което не че не е правено ама иска опити и експерименти