Експерти изразили загриженост за безопасността на изчезналия батискаф "Титан" през 2018 г.
Съмненията са били относно материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху него, за да се измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води
Обратно в новинатаКоментари - Експерти изразили загриженост за безопасността на изчезналия батискаф "Титан" през 2018 г. | Днес.dir.bg
Коментари
Странни " милионери ", платили по 250000 $ да се натикат в консерва със спорна безопасност, за която е свидетел друг пътник , пътувал в миналото. Още повече този , който им е прибрал парите си е казал, че " не инвестира в излишна безопасност" Има( ли) пари - угажда(ли) си.
Повечето хора ,които успеят да се изкатерят на върха на финансовата и социалната пирамида , започват да развиват комплекс на Бога, и придужаващите ги мания за величие, недосегаемост,и че всичко знаят и всичко могат да контролират, че от тях зависи съдбата на науката, прогреса, човечеството като цяло, могат да бият законите на биолоия, физика итн итн. Пример бол - Брайн Джонсън, Мъск, Бил Гейтс , въпросният подводничар итн и тн
Звучи ми като някаква измама за инсцениаране на смъртта на тези богаташи. Не виждам причина да се спускат на дъното да разглеждат останките на такава дълбочина и то 5 човека. Тази подводница има само 1 малък люк, а вътре те пълзят понеже е ниско и тясно. Как точно ще гледат 5 човека през този илюминатор в тези условия? Можело е да спуснат дрон с камера и да си гледат от вкъщи ако са искали да гледат.
Туй всичкото много добре, ама след дъжд качулка. За милиардерите не ми мъчно, еле па за Пакистанските, ама за французина специалист, ученик на Кусто тлябва да съжаляваме...
Няколко държави търсят Титан и се харчат милиони долари за 5 човека,които знаят за риска. Паралелно в Гърция Кораб с 750 емигранти потъва. Медийте печелят с коя катастрофа много пари и е отразяват сензационно????
Просто факта, че пътуващите в батискафа са богаташи е вид ,,примамка, въдица, стръв" за дирещите нещо нечесто срещано човеци. Да търсят звуково-видещ се материал е паричен разход за медиите също така е охарчване и да го публикуват публично в (не)екранно видещ се-чуващ се вид, финансов приход за вестници/радио и\или телевизионни е документалния им репортаж да бъде чут/видян от читатели\зрители/слушатели. Живи и здрави да се върнат в домовете си.
15 юни 2023 е потънал край южната ни съседка Гърция кораб с емигранти. На практика са имигранти чужденци стъпили на гръцка земя. За гръцките магазинна и жилищна мрежи не е налице някакъв паричен приход понеже току-що дошлите негърци са почти монето-банкното неплатежоспособни. Къде им е контролния орган денонощно и целогодишно да следи по въздух, суша, вода реално техническо състояние на превозните средства ?!! лека им пръст на умрелите + съболезнивания на фамилия/познати.
Да, разбрахме, изчезнал е още през 2018 г.
Деградацията на образованието и техническата култура започва да взима жертви.
Цитат. "Компанията свиква среща на следващия ден, за да обсъди загрижеността на Локридж, според съдебните искове. На срещата Локридж заявява, че не може да приеме проектните решения на "Оушънгейт" и няма да даде разрешение за плаване с екипаж без допълнителни тестове. След това той е уволнен." Какво може да се каже, там има свестни хора, обаче $$$ са всичко и който не е съгласен да си търси работа. Западнали ценности. Там нещата се разследват след като се осерат, плащат се едни кинти, компанията сменя името, пишат се едни речи и извинения и нещата продължават по стар обичай.
Израсна ново поколение. Което пренася това, което е виждало, а то не е много, какво можеш да видиш, ако стоиш затворен в една стая 18 години ... Та пренася това, което е виждало в работата си и в реалния свят. И сблъсъкът е тежък и смъртоносен ... Да управляваш апарат за свръхтежки условия, от който зависи животът на хора с детска пластмасова безжична (!) игрова конзола. Кой друг, освен мозък-продукт на 90-те може да го измисли ? https://www.indy100.com/news/titanic-submarine-games-control-logitech
Много еластичен пластмасов ПолиАкрилоНитрил (въглеродно влакно - всяко едно от което е с диаметър от 0,005 мм до 0,01 мм) : на външен вид прилично на прежда за предене, е ползван на практика в корпусната обшивка: заобиколена от солена вода, според информация в англоезичния документален писмено-снимков-филмов материал публикуван в дайта google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/US/lawsuit-alleged-flaws-titanic-submersible-now-missing/story%3fid=100251012 ... Забележете, че след като научния експерт е бил или отстранен от работното му място или въобще не му е предоставена възможност за писмено/гласово пред обществото, радиоп или/и телевизионни програми, вестници, списания след като е изследвал обстойно батискафа, още преди живи дееспособни човеци да влязат във вътрешността на подводно плаващия донякъде миниатюрен плавателен съд, достигнал до извода, че не е човекобезопасно ползването на батискафа, но-о-о понеже не е добре за доброто име на предприятието да бъдат оповестени публично нелицеприятни факти пренебрегнато експертно-научното му становище. Ориентировъчно географското място на потъване на батискафа е южно от остров Гренландия (граничещ с Атлантическия и с Северния ледовит океан) в часова зона 5 часа и половина назад от българската. Дай боже живи и здрави да се завърнат всички в домовете си.
На една от снимките се вижда как на консервната кутия нарочена за подводница има инсталиран уиндоус 10.. Като добавим и джойстиците от гейм конзоли.. не ти трябва да си експерт за да знаеш, че билет купен за тази кочина е само еднопосочен.
Не че нещо, но може да ги е погълнал някой кит, или ако сте чували за гигантския октопод или сепия Кракен. Тези звуци които се чували на 30 минути, и идвали от различни места по скоро навеждат на мисълта за подобно голямо животно. Вероятно, ако не успее да го раздроби ще го изплюе след 10 дни, или какъвто хранителен цикъл има.
Кому е нужно да ни занимавате пък и с тия?!?
Шефа на компанията в интервюта, казвал, че не искал да наема 50 годишни бели мъже независимо от опита им понеже не били "вдъхновяващи". Искал да наема младежи предпочитателно жени и малцинствени групи за да е "по-инкузивен" и вдъхновен.. Е вдъхновил се е.. а най-забавното е, че това очаква цялата западна икономика, чрез "зелени" преходи и сделки и ЛГБТК олигофренщини. Самоубиваме се от простотия.
Шефа също е на дъното
Експертите винаги са прът в колелото на предприемача. Затова в най-добрия случай само ги уволняват, а в най-лошия ги тормозят и със съдебни искове. Е сега шефът е там долу и с фирмата е свършено.
Само да попитам, какъв точно е бил проблемъ да се пусне 4 километрово стоманено супер здраво въже с тая мини подводница и така щяхме да си спестим цялата тази врява...
Ти как си го представяш това 4000м, супер здраво стоманено въже
но тръба с въздух и комуникационен кабел не биха били излишни. Ма кво разбирам аз. тея били ползвали "Старлинк" на един друг шанаджия като тях. Дебили сър.
ПТУР ФАГОТ е малка протовитанкова ракетка която влачи 2.5 километра кабел. Кабела е доста тънък но не се къса лесно. Така че на този варел му трябва 10 мм стоманено въже да може да го извади на повърхността. Вече за вадене от водата си трябва нещо по- сериозно.
Не само Фагот, и Малютка, и Конкурс, и Tow се управляват по проводници. Но проводникът не се влачи по земята, а се развива (изсулва) от една макаричка в опашката на снаряда и леко ляга на земята. Практически не изпитва сили на опън, нищо не носи. При висящото от кораб въже - колкото е по-дълго, токова по-голямо е собственото му тегло. 4 километра 10 мм стоманено въже тежи 2.5 тона, а може да издържа 6.5 тона. Не може да изтегли 4 тона батискаф, там има и сили на хидродинамично съпротивление, триене, разлюляване от вълнение. И запас трябва - поне 3 пъти. При 10,000 метра такова въже се къса под собствената си тежест.
Абе и аз си го помислих, но може да стане проблем - да се усуче въжето около подводни скали и отече работата... Освен да има механизъм от капсулата да се откача въжето при таква ситуация.
Ми един от проблемите с къде точно да го спуснат това въже Около титаник е пълно с отломки и локализирането на миниподводницата е трудно със сонар После и да го спуснат как ще го закачат ? Трябват ти дълбоководни апарати с манипулатори Отделно че и 4км въже не е едно от нещата дето са в складовете на повечето кораби
Експерти само по говорене и нищоправене. Все търсят под вола теле, вместо да търсят тази подводница, или как и викат. То е ясно че нищо не е било наред, но то и самото им търсене е същото. Спуснаха ли поне един апарат до останките да се убедят че не се е заклещила там някъде, или нещо подобно? Точно обратното, ако било това нямало как да я извадят, значи това се отхвърля. Чували чукане, и някой чак се изцепи че чукали с чаши?! Тази работа взе да става много гнила, направо съмнителна.
Вземи им се обади че те сигурно не знаят какво да правят.
Актуализирана информация на Еuronews: "Норвежка лодка, оборудвана с автономни подводни роботи, и друг кораб от Франция претърсват последното известно местоположение на Титан ... Дори подводницата бъде локализирана, може да бъде почти невъзможно да се достигне, тъй като може да е заседнала на около 3800 метра по-долу на морското дъно..."
Добре че знам нещо за английската терминология, иначе щях да бъда обзет от отчаяние заради употребата на "лодки". Във всички случаи, ако не става дума за кораб вероятно е поне корабче.
Същата история като с "ваксинките". Да очакваш, че частна компания няма да мине метър за да спести и да изкара някой лев ако има възможност трябва да си пълен дебил.
Кислородът ще свърши в 14.08 часа. За съжаление времето е малко и шансовете за спасяване не са големи. Всеки от пасажерите на борда е броил за спускането 250 000 долара. Доколкото знам те са четирима и едно техническо лице, което се занимава с управлението на системите.
Само едно въпросче да задам. Колко време е било нужно да се сетят, че 1 човек диша 5 пъти по-дълго от 5ма. Ако са останали живи след авариата е било доста интересно на борда... Направо като за филм...
Бах тези експерти, дето една подводница като потъне и неще да изплува започват да проявяват загриженост за безопасността на екипажа! Май ме прихвана и започвам да се притеснявам за безопасността на подводницата Курск!
Освен титан, трябвало е да се добави повечко обеднен уран, но материалът е дефицитен, защото се използва за броните на танковете, за снаряди, каски и бронежилетки.
Алчността е сериозно психично заболяване,което обаче не е обявено за такова въпреки,че озисква сериозни мерки. Това е зависимост,която хората развиват и е подобна на зависимостите от наркотици.Тук е поредния пример.
Същите идиоти правят съвременните ваксини. Яко, а?
Супер яко е, че вицовете дето излизат в сайта днес са свързани с титаник.
Почнаха да стават модерни в последните години... И резултатите са подобаващи. Само не мога да разбера как човек натрупал милиарди е толкова наивен и откровено инфантилен да се набута в подобно нещо без да е направил подробно проучване предварително. Управление с контролер от xBox, стари строителни тръби за баласт, стъклото проектирано да издържа до 1500 метра, липса на локационна апаратура, липса на процедура в случай на авария, липса на сертификация по задължителни стандарти. Има и още толкова, които съм пропуснал.
Голяма работа. Още една подводна атракция за следващите малоумници. Оказа се, че и милиардерите са били смъртни. Да платиш стотици хиляди долари за погребението си. Голяма глупост.
към Чико от Порторико, Драги, за "КУРСК" е спорен въпроса дали е човешка грешка, дали е технически проблем,, или пък "накой" ги е ударил. Даже и от филма за него не става ясна "тайната Курск". Има причина за мълчанието, както и за "Чернобил" (там вече явно има яснота заради постоянния обстрел на Запорожката АЕЦ) иначе щеше да има още писания по въпроса за лошият Ччичо Сам. В онзи район към Мурманск два пъти нещо се удари в кораби на които съм бил "БЕЛМЕКЕН" 1980 год и "МУСАЛА", когато стана пуча и Вика Цыганкова пееше "Андреевский флаг"
Чернобил е втори опит вече успешен. Първия път опитаха Ленинградската АЕЦ която е със същия тип реактори пет години по- рано ама не успяха. А за Курск нещата станаха ясни още като почнаха да режат предната част на корпуса. Ако трябваше да вадят торпедата щяха да изрежат дупка и да ги извадят от там, а не да прерязват целия нос.
Шефа на компанията бил заявил, че не мисли да взима бели мъже на работа понеже не били вдъхновяващи, сега сигурно е много вдъхновен от мандатната му полова и расова разнообразност.
Ха, аз с една тъпа хидрофорна помпа се виждам в чудо - поставена е да доставя вода на капковите маркучи за градината(ако не са запушени филтрите, дето се изхитрих да ги мия след всяко ползване, бачка без забележки на 1 атмосфера). Правил съм си експерименти да я видя как се държи при запушена система. Надува налягане и при три атмосфери протича. Не че няма стягащи пръстени, калчища и уплътнители. Протича през съединенията при повече от три бара и това е. Тия тръгнали на юнашко доверие да се борят с триста атмосфери. Което не че не е правено ама иска опити и експерименти
Ех, да се бяха сетили конструкторите по-често да посещават дир.бг и да четат безценните съвети на експертите - нямаше да се стигне до това !
На тези конструктори дето им потъна батискафа с хората ли? Или споделяте общ недостатък ти и те - не знаете кога е по-добре и по тактично просто да си затваряте лайняните усти, щото понатията етика, професионална гордост и тактичност отдавна са загубили смисъл за вас. Вие сте горди, независими и никому не цепите басма и винаги директно казвате каквото мислите право в очите
на сайта им пише че е по иновативна технология от титан и карбонови влакна. ключовото в изречението е 'иновативна'
Компанията е решила да не назначава "старци'(експерти над 50 години/ щото това нямало как да вдъхнови младите служители Сред такива като някъв сърфист дето просто бил приятел на шефа. И ако бяха назначили стари кучета щяха да им кажат че са пропуснали да вградят поне 10 жизненоважни системи
Не мога да проумея как подводница пълна с милиардери няма някакви маяци или системи за свръзка при авария, че дори декомпресия? Нещо независимо от токовете на борда.
Епа да, ето един прост метод за безопастност: Можеха да вържат бидона с един дълъг и здрав синджир за плавателен съд на повърхността и ако нещо се обърка - да ги изтеглят с бавна скорост (предвид дълбочината). Но това също крие рискове - подводни течения, синджира може да се оплете в нещо и т.н.
Но тук вече говорим за пари. Липсата на сертифициране не е никакъв проблем, ако подводницата работи ( а тя се е доказала вече). Можеше да си потъне също толкова успешно и със сертификат. Подводници, които газят на 4 км не се срещат под път и над път, в смисъл, че няма как да има някакви норми за такът тип съдове. Сега вече говорим за това, кой ще плаща сметката. А тя ще е голяма. Хората вече ги отписаха.
Да си спомним за създателите на кораба Титаник. И защо той потъна. Не, не е заради айсберг. Заради икономиии максимална печалба.
Бих поспорил по въпроса. Когато Фуртън е отишъл при Наполеон с предложение за парен кораб бил изгонен. Няколко години след това на път към о-в Света Елена ветрохода се разминал с първият параход. 100 години е построен Титаник с много новости по него време на първо място изобретеният наскоро корабен винт! Електричеството, до тогава обаче малко се знае за двойни дъно и бордове, за водонепроницаеми порти и прегради. Хайде кораба нов, но си представи една преградна врата неполвана на море 30 години как се движи, и как уплътнява. хидравличните задвижмания са още в родилни мъки. Дали ти е известно че през 1963 година още се строяха фериботи където се произвежда и ползва ПРАВ ток; 100 години след променливия ток на ТЕСЛА. Така че не съди за напредъка през 19010 година и напредъка днес. И още нещо, ако не са ставали корабокрушения днес все още дяхме да дялкаме "дървени корита" члунове. Френската атомна подводница "МАРИНЪР" или "КУРСК" или "ЕСТОНИЯ" или "Адмирал Нахимов" или....
Ток и жици Живота е твърде кратък да ти обясня разликата между прав и променлив ток, а още повече за разликата чежду трамвай/тролей и Тетаник
Аз ако чакам ти да ми обясняваш за ток, ще брадясам. Цял живот си вадя хляба с високи напрежения и техника дето не си я виждал и в гугъла.
Ех, "ток и жици", на моята възраст да оясняваш как се правят деца. С международен сертификат за правоспособност производство електрически ток. Ако е за електоика няма да се включвам в спора. Да ми обясняваш колко съм глупав -летвата ти на познание е твърде ниска, иначе нямаше да се хващам в полемика с тебе. Тук приключвам -има още много да се учиш за старинки в техниката. Но обикновено такива като тебе се хващат да оспорват "колелото"Гледай да не изпържиш мозъка си от знания
И последно ток и джици, просто се отклонихме от темата това което съм писал до трамваи и тролеи. Щото по времето на Титаник в Русе трамвая е бил конски, а по време на соца, русчуклии казваха на автобусите трамваи. Но пак ще трябва да обяснявам за какво става дума... Тошко Козарев връзваше едно въже под наклон, слагаше един бастун и питаше публиката -Какво е това? Отговора беше ІРусенски трамвай!
Ясно , от компанията са пренебрегнали сигурността с цел да спестят едни пари и да почнат да правят пари от желаещи за приключения и адреналин. Това е много гадна смърт , защото нищо не зависи от пътниците , влизаш в една консерва и до там.
В 21 век, още търсят потънали самолети, кораби, подводници. При положение, че в около земна орбита има хиляди сателити и gps-и. Вземете нахвърлете малко и по-дъното да има, размърдайте малко мозъка, стига само сте крали пари.
Може да прочетеш по темата. Има голяма разлика между въздх, вакуум и водата.
А батискафа България някой ще го спаси ли от потъване? Остана още малко кислород за дишане.
Издавиха ли са вече,ве?
Засега оптимистичната версия на спасителите е за задушаване. Почти няма възможност да се издавят на тая дълбочина:) Ако водата си намери път ще ги пререже, батискафа ще имплозира и ще станат на пихтия.
Умора на материала е причината за злополуката. Няма нищо вечно на този свят. Ако намерят и извадят кофчега това ще се докаже. Но се съмнявам че ще го намерят.
Бързата работа - срам за майстора. Нищо де, за да прогресира човечеството се плаща нужната цена.
Това са милиардери. Умни хора. С огромни възможности. Би трябвало да са се поинтересували дали има сертификати и достатъчно резервни възможности. Въобще, идеята да се спуснеш с нещо, което не е минало сериозни тестове и сертификати от признати в бранша при огромен, разпадащ се кораб на 4 километра дълбочина си е откачена. Можеха да си платят за нещо по-изпитано.
Това, че са милиардери не означава, че са технически грамотни. Доверяват се на специалисти/търговци, които в случая са пишман такива и са ги подвели... Стават и такива неща.
Защо не се изкажат така за бидоните на Мъск, дето трябва да пратят на смърт разни на Марс. Без обратно връщане по негови думи.
Там вече никой не смята, че ще е безопасна мисия. Това за еднопосочен билет до Марс си е маркетингов трик. Между другото, пътуване в околоземна орбита с ракета на Мъск си е направо безопасно в сравнение с потапяне на 4 км в океана. Както казваше дълбоководолаз от нефтените платформи на космонавтите им липсва една атмосфера, а на тия в дълбините, близо 300 атмосфери напират да ги убият.
Правилата за безопасност се пишат с кръв, и който не може да ги чете играе на руска рулетка.