Експерт: Всички бетонни мостове ще паднат, няма смисъл от поддръжка

При бетонния мост караш да работи "на тяга" един материал, който няма такива свойства

Обратно в новината

Коментари - Експерт: Всички бетонни мостове ще паднат, няма смисъл от поддръжка | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Поредната тъпотия. Е, щом мостовете ще падат значи да падат и да си свиркаме.

Безобразен превод на така или иначе анонимен псевдоексперт. 0% истина

къде го измислихте в превода компресие - на "натиск" за бетона

Аллоооуууу, прЪводачитИИИ, чуйте лииии? К'ви кабели и к'ви жици ви тресат в механични конструкции бре, идЕотииии???? Става дума не за кабели от жици, а за въжета от стоманени нишки, брееее!!!!! ВЕрно, на англо-краварски думите са едни и същи, ама на бъ'гърски не е тъй, бреееее!!! . . . . . . неразумни юроди, поради что забравихте своя род И ЕЗИК, А?????

toq pischman ex...pert mai e palen idiot s kupena diploma....

Аман от експерти. По тая логика, никаква конструкция работеща на огъване не трябва да се прави от бетон. Щото не работел на "тяга". По една случайност обаче преди мнооооого години някой се сетил да го армира и се получил така наречения стоманобетон. Пък после се сетили и да напрягат с допълнителна напрягаща армировка. Не че нещо, ама италиянския колега явно е спрял да се развива преди повече от 100години, защото тогава стоманобетона е бил нововъведение. Сега е основния строителен материал в Европа. Ясно, че след новите акцизи на САЩ ще има доста пренасищане на пазара с излишна стомана, ама да се пишат толкова откровени глупости и да се стряскат хората с чисто рекламна за италианската стоманена индустрия цел е прекалено. Особено онова за поддръжката - и Айфеловата кула и Голдън Гейт ги боядисват от единия до другия край и като свършат почват пак от начало. Ако напрягащите въжета "гният" вътре в бетона, какво ли се случва със стоманата на открито за 50 години.

Аз съм мостовак по професия, т.е колега на италианеца.Едно време римляните такива вантови мостове са правили на 2000+ години и още стоят.Спомням си като дойдоха японците във Вакарел първо почнаха да плетат едни жици , после докараха от Япония желязо и направиха моста на Вакарел за 5 месеца това беше 93-а зимата.Изпитаха го с войничета от София, маршируваха на Велик е нашия войник на моста и не мръдна.Но тогава не се крадеше желязото и цимента беше по-евтин и слагахме по две торби вместо една, пясъкът също беше пясък директно от Слънчев бряг го карахме.На разклона за Требич моста го избацахме с една много печена бригада от строителни войски за две седмици, бай Стефан бъркаше бетона, а аз и инж Пеков също мостовак минавахме с маламашката за да няма микрофизури по конструкцията.Дойдеха чужденци инженери да го видят и ахнаха.За тягата слагахме допълнителни железа от Кремиковци и нещата заспиваха дойде професор от ИСИ и каза че конструкцията е дълговечна, награди ни с две гроздови ракии и шопска салата, доматите бяха от двора на леля Гинка.

Анонимем специалист))...Те и двете кули паднаха от това((

като говори глупости ,много ясно,че ще желае да бъде аннонимен!

Откровения, откровения ... А като си представя, че и Слънцето ще промени формата си, ще изтлее, ще угасне на 15 ноември миналата година ... Безнадеждно ...

Прав е човека! Но , когато отиде на доктор е редно да му откажат лечение, така или иначе в един момент все някога ще умре .

Странно, На нас по време на т.н. диктат, и това са ни били отнели... Да си внасяме желязо от САЩ и е трябвало да си го произведем сами. Пък и заводи да строим... Добре, че дойде Луканов и Ран и ЪТ, та живнахме . "60-те години на миналия век мостовете в Италия се правели предимно от цимент, защото желязото било много скъпo - струвало 100 италиански лири килото, а тогава Америка отливала по-голяма част от металите."

ох да ви имам специалиста - нямало смисъл от поддръжка, всичко щяло да падне, по какво е специалист този, по некромантия?

Е....х ти превода.

Преди бях чувал за ванти и вантови мостове, а вече научих че имало мостове с тиранти.

grainis

Мост, направен от Базалто-Фибърен Композит ще издържи 200 години експлоатация и ще струва поне 20 пъти по-евтино. https://basalt.alle.bg

КОГАТО ПРЕВЕЖДАТЕ ЕДНА СТАТИЯ -ПОЛЗВАЙТЕ СПЕЦИАЛИСТИ. "ТЯГА" - ТАКОВА ПОНЯТИЕ В ИНЖЕНЕРНИТЕ НАУКИ-НЯМА!!!

На дирникъ великите статии..що се излагате поредно пак ве, смотаняци дебилни??!!

Преводът е просто потресаващ. В инженерството няма такива термини.

Ако инженер, който е дал интервю с подобни коментари или написал подобна статия, може да бъде експерт по мостове, това е плашещо. Но съм по-склонен да вярвам, че става дума за некадърен превод с последващо журналистическо преиначаване на думите и най-накрая преекспониране на някои конкретни думи и фрази. За да се окаже накрая, че нищо от оригиналния текст не е останало.

С бетонните блокове..където живеят хора? И са от "комунизама"..?

Бетона 200г. втвърдява след това 1000 отслабва, така че за кошарката не се коси, освен ако в хола не си сглобил машина на твърд фундамент / без демпфер/ създаваща вибрации, считай че след 1 година ще я търсиш на долния етаж.

Ако спазим принципа на тези ПСЕВДО ЕКСПЕРТИ то и всички хора ще умрат, така че няма смисъл да ги лекуваме!

Какво ти лекуване, то дори храненето е безсмислено.

Хубавото е, че в България бетонни мостове няма, както и че не се икономисва от материали.

Анонимен "инженер" от интернет пише статия за дир-а. На тая партенка може да се вържат безмозъчните русофили, облъчвани денонощно от пропаганда. Като вкарате и няколко термина за които празните им селски кратуни не са и чували и няма значение написаното. Миш-маша е пълен.

Мостовете в Русия не падат.

Италианските инженери са гола вода. Резонанс се получава, когато принудителните трептения съвпадат със собствените. За да не се случи това нещо винаги се поставят демпфери, но дефекта на демокрацията е че много се краде и не само в България, навсякъде.

Ето един мост на 500г. : "Мостът Кешуачака" (© National Geographic), направен само от трева. Въпрос на поддръжка. Жалко за загиналите в Генуа :-(

Ами този мост се подновява от местните всяка година по древната технология на инките, така че изобщо не е на 500 г. От 500 години е на същото място, нищо повече.

Напълно невярна статия. Например, микропукнатини, че и нормални пукнатини в бетона е нормално да има, може д асе предвиди, отчете при проектирането, може да се проектира и изпълни с по-малко пукнатини, може бетоновата смес да осигурява повишена и достатъчна за проекта защита, и така нататък. Другите бръщолевици също са неверни и/или грешно преведени.

Не се подвеждайте от некомпетентен превод, където инженерните термини не се като да ги преведеш буквално. Онзи ден вместо усилване бяха превели армировка.

Да ме прощава редакторката, ама "тяга" и "жици" не се вписват в темата за мостовете. Пиши за рецепти и мода, моме!

Sutor, ne supra crepidom! Всички, които не са строителни инженери конструктори и ипълняващи мостови конструкции, по добре да пишат под други статии. Тук няма нужда да си чешат езиците лаиците.

Аз много се чудих защо бутнаха моста след Траянови врата и този след Витиня и наляха нови мостове, като ставиха колоните. Всъщност някой си свърши работата у нас. Явно тезата са изграждане на мост на мястото на стария е точна. За разлика от Италия у нас изграждането е стоманобетонно и иска построяване на всички мостове отново, но след по- дълга експлоатация..

От къде ще вземем желязо след затварянето на МК Кремиковци? Глада за желязо се чувства в строителството, където вместо цели носещите стени на новостроящите се сгради се изливат отделни носещи колони които се запълват по между си с инертен неносещ материал вместо цели носещи стени.

Римските мостове от камъни още стоят.Проблема според мен не е в моста, а в натоварването му.В западния свят съществува транспортна мафия.Вместо да се използва железопътен транспорт като най евтин мафиотите налагат камиони.За пример ще дам САЩ.Държавата създадена благодарение на железниците и изградила милиони километри железопътни линии за милиарди долари ги разрушава една по една, за да може лобито на камионджийския транспорт да печели и да има бизнес.САЩ държавата притежаваща най високите технологии и разполагаща с огромни финансови ресурси няма нито един свръхскоростен влак. Имат само един частен Амтрак който общо взето е за парлама.Всичките тези товари по пътя предизвикват задръствания, ден след ден този трафик износва пътните настилки и претоварва мостовете.През дупките се просмуква влага и корозира металните елементи.Мафиотски компании придобиват пътища и мостове з а цел единствено да прибират пари от толове.Същите тези мафиоти печелят и търговете за подръжка на мостовете като крадат парите на народа си и от там.Комбинацията от тези фактори е причина за срутванията на мостове и катастрофите, а не глупостите написани по горе за заблуда на хората.

А българските боклуци - политици и народ също гледат да развиват магистралите да си карат 100 г. трошки и да се правят на мъже и баровци. а БДЖ съвсем го отебаха. НЕка и на гнусния БГ народ да му се случат нещастия за да прогледне, че е тъпо да имаш кола и да си я караш безсмислено насам-натам. Бъдещето е на публичния транспорт, но трябва много български чугунени глави да дадат фира за да се сети народа. Дотогава да му се случват всички беди, като е ТЪП.

Общо казано - тъпа статия, тъп анонимен "инженер" и още по тъп и некомпетентен превод.

Поне камери да има на всеки мост за да се вижда добре като пада и къде точно се чупи!

Къде бяха всичките тези "експерти" преди да падне моста, че сега много се навъдиха.

"кабели", "тяга" - не е преведено добре . а при стоманените мостове има други проблеми .както старателно поддържаме за 10год. ще го нарежат за старо желязо. чудя се при нас как не е паднал някой от важните мостове . има провиснали с оголени железа ,раздути опори ...

Чета, чета и си мисля, че никой не е учил физика и дори не е чувал за така наречената "Умора на метала" , която не може да се установи по никакъв начин!

В Съпромата думи като "компресия" и "тяга" не съществуват, да бяхте се консултирали преди да преведете едно към гьотере. Ползвайте "опън" и "натиск", по-разбираемо ще е.

Коментират анонимен инженер!? Той може да е поддръжка на шевни машини... Никой не коментира резонанса, което е вероятната причина за падането на моста. Когато една система влезе в резонанс се саморазрушава.

Гошко хайде прочети отначало; не иска да се споменава името му, защото е вепоятно да бъде призован като експерт при разследването на моста! Хак нещо разбрали, недоразбрали пък коментирАли

Към Глупака с минуса: ТЪПАНЧЕВ ПРОЧЕТИ ПЕТОТО ИЗРЕЧЕНИЕ ОТ ПУБЛИКАЦИЯТА -ПЕТИ, ШЕСТИ И СЕДМИ РЕД ОТ НАЧАЛОТО.

с много непрофесионални терминологии като "мостовете в Италия се правели от цимент!? ,при бетонния мост мост караш материала да работи на ТЯГА !?, Бетона е устойчив само на КОМПРЕСИЯ а стоманата е устойчива на ТЯГА!?, Бетонните ТИРАНТИ на моста !?,Преплетени железни ЖИЦИ !? " Абе тази статия не е статия от инженер-конструктор а от тъпак на две ракии и с купена диплома .

И какво не ти е баш ясно в непрофесионалнияте терминологии. Взимаш Дичионарито италиано -булгаро и четеш -който е правил речника не е въвеждал и синонимите, но ти като българин трябва, длъжен си да ги знаеш ТЯГА - синоним на дърпам (не подхожда) опъвам = ОПЪН и там са всичките сигма коефициенти. КОМПРЕСИЯ -напомнаве (не става), надуване (хептен не става) налягане (горе долу) натискане = НАТИСК. ОПЪН И НАТИСК! Не ми е работа да ти обяснявам структурата на металните стропори и как се изработват разликата между въже и шкентел. Ако толкова много се беше интересувал щеше да прочетеш как японците оплетоха всичките въжета над Боаза на първият мост; то и въжета не е баш точната дума на това изобретение. Има цял раздел в техническата механика посветена на стоманените въжета -меки и твърди, както и такива дето са за вдигане на товари ....

Проблемът с превода е, че докато някой квалифициран преводач може да стои без работа, преводът се възлага на друг неквалифициран преводач-калинка.

Тоя така наречен "експерт" , със сигурност НЕ Е и чувал за стоманобетон ! Значи , когато стоманата е вътре в бетона , тя корозира, но когато видите ли е "гола" , то тогава тя не корозира !?!?! Тъй ли ??? Истината е , че на този свят няма нищо вечно , а мостовете , както и всичко останало - трябва да се проектират така , че в последствие да бъдат РЕМОНТО ПРИГОДНИ ! Тоест - да има възможност да се подмени цял елемент ( или няколко такива ) от конструкцията , без това да доведе до тотално срутване ! Апропо - иначе красивият Италиански мост е бил абсолютно ремонто НЕ пригоден , щото към момента на рухването е бил в ... ъъъъъ .... ремонт !

zeddd

А този "експерт" къде беше преди месеци, години? Като се обърне колата, пътища много.

Ебаси глупостите...

Странно... В Италия да се случи... Точно в Италия? Вижте, например, акведукта Pont du gard във Франция, издигнат около 19 година пр.н.е. Нито е от железо(стомано)бетон, нито пък само от стомана. М?

Нито минават стотици коли и тежкотоварни такива по него. а?

Да ви шибам превода има сила на опън и сила на натиск. Малоумни драскачи !

Е да де, ама виж къде се върти спора не във областта на механиката а в тълкуването при превода Имам чувството че един или двама са в основата на "компетентните коментариV Дори оня дето ме кара да гледам някакъв мост от 19 век във франция. Тъпанарина да отиде да види Виа Апиа в Италия -но това са несравними техники на изграждане. Дори католическите базилики са строени на базата на математически пресмятания. Наскоро имаше една поредица за Уектминстърската катедрала и как се разпределят товарите на колоните и стените. Имаше и едно друго сведение за математическите пресмятания относно височини и ширини на такива градежи. Да се отрече инженерното решение на моста в Генуа като от неук и неграмотен въобще не отговара на фактите защото тогава пресмятанията са правени за момента за след десет -петнадесет години

Превода може да е лош, но човека добре го е обяснил - а такива галфони като теб няма как да го разберат, всеки ден споря с такива тъпанари дето много знаят пък после някой друг плаща сметката. Като за начало почети за умора на метала например пък после си прави изчисленията. По-горе друг умник инженер и той явно е писал, как метала ако бил на открито щял да ръждяса и в бетона било по-добре - да се чуди човек айфеловата кула как не е ръджясала още.

ㅤ

Няма смисъл да ядем, 'щото така или иначе ще умрем... Егати експерта!

Според инженера основната структурна грешка в изграждането на бетонните мостове идва от факта, че бетонът е устойчив само на компресия (свиване), докато стоманата е устойчива на тяга (теглеща, движеща сила). - Ограмоте те си журналстите: бетона работи на натиск, а стоманата на опън. "Свиване" и "теглене" са меко казани тъпи и неуместни изрази

ама то това е вярно! синомими - натиск, компресия опън, теглене ти се огрмоти по български

путко, спри да се изказваш некомпетентно под всеки коментар!

ти господин компетент цензура ли ще ми налагаш? ще се изказвам съгласно свободата на словото, компетентно или не колкото и когато искам! и повярвай, опън се получава при теглене. синоними са (некомпетентно)

г-н путко, то опън се получава и при огъване. Ама и натиск се получава при огъване. Нещо да кажеш, г-н путко?

тъпанар, в точните науки няма синоними.Как не ти влезе това нещо в тъпата кратуна?Една греда натоварена на опън е натоварена на опън! Не на теглене, на дърпане, на влачене, на кестерме, на чорчик или както ти кефне на ганьовската тиква.Те затова се казват ТОЧНИ науки, а не свободни съчинения за шести клас.Айде, почини си малко от коментиране, че взе да ставаш много жалък.

От 100 кладенеца вода ще докарват, за да оправдаят престъпната си небрежност!!! При капитализма е така за провала са виновни всички останали, за теб важното е да реализираш печалба!

къв капитализъм? италия през 60-те? нализ знаеш, че по това време в българия един мост не е построен? ама 10-ина години по-късно, развития социализъм построява доста! стой и чакай още 10-ина години и после ще видиш при социализма как е? всички ще паднат! щот хората във ВИАС учат, че бетона набира якост за 28 дена, след това държи якостта 200 години... хахахахахаха типичен пример са панелките, то ясно че никой не е изследвал бетон 200 години за да е сигурен... видно е как всички панелки ще се разпаднат в следващите 10 г.

Бъркаш понятията. Ако панелките падат (а те наистина ще падат), то няма да е заради якостта на бетона, а заради неподдържаните фуги. Лепенето на топлоизолация НЕ Е САНИРАНЕ.

кои понятия бъркм? как е предвидено да се поддържт фугите? (не ми казвай, знам. Не е мислено за това) бетона не издържа 200 години. не бъркам понятия. виж сам, разходи се и вдигай глава тук там

В БГ колко паднали соц. моста можеш да ми посочиш ? Голям си "разбирач" .... плямпало!

Влезте в Гугъл карти отидете под моста с човечето и увеличете....!!! ЩЕ АХНЕТЕ!!!! ТАКОВА СТРОИТЕЛСТВО, ТАКАВА ПОДДРЪЖКА НЯМА И В СТОЛИПИНОВО!!!! В СЪЧЕТАНИЕ ПРИМЕРНО С МЪЛНИЯ(НАГРЯВАНЕ НА СТОМАНАТА НАД 1000 ГРАДУСА) МОСТЪТ НЯМА НАЧИН ДА НЕ ПАДНЕ!!!!!!!!

Май каквато непрофесионална е статията, толкова професионални са и повечето коментари. Правилни са забележките в коментарите, че трябва да се използват техническите термини натиск и опън Също и, че бетонът, който се използва в строителството съвсем не се състои само от цимент. Но и забележката, че в индустрията и в строителството наименованието ЖЕЛЯЗО не съществува. Има стомана и чугун. Нисковъглеродното желязо се получава много трудно, то не става за индустрията и се използва само за научно-изследователски цели. Колкото до твърдението, че стоманата е най-добрият материал за мостови конструкции, не мога категорично да се произнеса- не съм специалист в тази област. Мога само да кажа, че стоманата иска непрекъсната подръжка с оглед премахването на корозията и за приложението на специални покрития за предпазване от нея. Терминът "кабели" в случая също не е точен. Под кабели у нас се разбират проводници за ел. енергия. Поддържащите елементи между платното и вертикалните греди на мостовите конструкции са СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА, ИЗПЛЕТЕНИ ПО СПЕЦИАЛНА ТЕХНОЛОГИЯ ОТ ТЪНКИ СТОМАНЕНИ ЖИЦИ, с различна дебелина и с различен състав на стоманата, различна термообработка, в зависимост от тяхното приложение. У нас технически, пък и в друг сектор на икономиката, нямаме грамотни журналисти. Вероятно и толкова са грамотни техните професори, които ги учат само как да направят от мухата слон и да блеснат /и да угаснат веднага/ пред аудиторията. Ако имате възможност да прелистите книгата на английския журналист John Hartley - FMS AT WORK / Дж. Хартли ГПС В ДЕЙСТВИИ ще се уверите в силата на описанията и въздействието от технически грамотен журналист, за най-прогресивната индустриална технология за производство в света: -ГАПС/FMS, а не роботиката е началото на новата промишлена революция в Света. ДЖОН ХАРТЛИ

ама иска поддръжка бе... ти какво си мислиш? живял ли си навън? видал ли си как ВСЯКО едно нещо се поддържа по план? преди да се счупи, всеки месец, всяка година. жп линии, пътища, сгради, покриви, мостове... трябвало да се боядисва? ма наистина ли? пък нас ни мързи? що не измислим нещо което не се поддържа? май българия е така? не се поддържа, пък и дълги мения пишем по темета ? зашо е лошо да се поддържа ?

Като гледам и името си не можеш да напишеш, едно "т" си изпуснал.

Превода е много грешен В в инженерното дело се говори за напрежение на опън и .натиск

епа що не те викнаха теб да превеждаш? какичката която пише материала е учила в езикова гимназия и знае да превежда буквално от английски. Ако беше завършила виас нямаше да пише статийки в дир за 20 лв (или... знам ли, ти май имаш желание?)

Щото нашите кухи журналета ще останат без работа.