Експерт: Всички бетонни мостове ще паднат, няма смисъл от поддръжка
При бетонния мост караш да работи "на тяга" един материал, който няма такива свойства
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Всички бетонни мостове ще паднат, няма смисъл от поддръжка | Днес.dir.bg
Коментари
Абе по тази логика е всички ще умрем някога и няма смисъл изобщо да правим нещо на този свят.
Това означава ли че Къщите и Панелките , направени от Бетон ще се срутят защото ходим по тях ?
Преводът е просто кошмарен и правен сигурно с гугъл транслейт.За редактора цимент=стоманобетон, компресия=натиск, тяга=опън, тиранти=ванти, железен=стоманен, жици=кабели, въжета.
Аспаруховия мост е построен през 1976 година и издържа силно земетресение на следващата.Подсилен с много арматура и качествен бетон.Италианския има малко тънка арматура .Колоната се срути и затова падна моста.Реката е подкопала моста.
този експер да пита мама си и татьо си защо са го правили като са били наясно, че ще умре. сигурно затова е бездетен, че няма смисъл да си дири жена и да прави деца, защото и те ще умрат. но иначе е прав, че бетона се руши, но същото важи и за метала. затова най-здравите и стари мостове и сгради в света са строени от камък, който се споява с хоросан. доста по-евтино е и в пъти по-устойчиво на време и климатични промени, но и доста по-трудоемко.
експерт: Нищо от това дето го каза оня колега не е вярно. Желая анонимност, че може да ме викт за консултант на Витиня.
глупости! бетонът е измислен от римляните, а пирамидите са строени хиляди години преди тях. те са от каменни блокове м/у които има керпич.
Пълен Идиот! Не се изненадвам че е анонимник. Бетонът и стоманата са в симбиоза, наречена стоманобетон - стоманата има високи якостни характеристики на опън, а бетонът на натиск. Стоманените конструкции също се нуждаят от сериозна поддръжка, в много случаи далеч по-скъпа от стоманобетонните. Проблемът идва в някои спорни системи, за предварително напрягане, които с времето са отречени.
Този жабарски инженерин са го правили неправилно и се е пръкнал идиот. А журналиста тропнал всичките тези глупости в сайта е пълен профан.
Най лошото на стоманобетонните конструкции е ,че не се вижда колко и къде е корозирало(освен на спойките,но и там не е сигурно,че ще видиш нещо). Тепърва ще падат мостове и сгради(панелки ).
Я виж каква подръжка има на железните конструкции При нас сигурно ще я прави леля Гинка фризьорката Знае от бои и лак за коса
Този анонимник е егати специалиста ! Селски,моста е построен през 1967 година-издържал е 50 година-не чувстваш ли ,че си много прост ? Егати специалиста !
дето касае правите хоризонтални стоманобетонни греди. Ако са огънати на арка бетонът е под натиск вярно но ако са прави дано да е здраво желязото вътре
Във УАСГ освен СТОМАНОБЕТОН преподават статика, еластика и динамика, които са универсални науки. Но ти от сериозния ти житейски опит с мистрията и маламашката сигурно ги знаеш тия работи.
Тоя анонимен "инженер" трябва да намери някой по височък железен мост и да полети......Просто по тъп човек от тоя не съм срещала скоро.Явно не знае,че металът и бетона са в симбиоза,метала винаги пръв сдава багажа следствие корозията,дикато бетонът с течение на годините става все по твърд.Ако aрматурата е защитена и е спазена технологията на бетона,то на практика съоръжението е вечно.Спомням си само как се озориха и станаха за посмешище "трошачите" на мавзолея.Понеже е калпав :) Просто няма да е зле да погледнете снимки има доста в нета на въпросния мост където се виждат десетки метри тънка ръждясала арматура,и то на напречно носещи стожерни колони,никой не си е правил труда просто да го поддържа ,това е.И с течение на времето някъде на най-слабото място конструкцията поддава и реакцията става верижна естественно
Колегата Борис по долу го е обяснил много добре. Ще допълня за профана написал статията, че се казва "опън" и "натиск' а не "компресия" и "тяга". Дисциплината "Съпротивление на материалите" се изучава във всички български технически ВУЗ, но явно при жабарите не е така и този олигофрен си мисли, че е открил топлата вода. На времето и първокурсник в Строителен техникум знаеше, че бетонът е неописуемо здрав на "натиск" и много крехък "на опън".
Тази статия все едно някой български политик я е писал. Да не кажа, че прилича на изказване на Най-Главния...
Лошото е че и това не знае защото на времето имаше професионални училища за зидаро мазачи а сега са само замазвачи
Гледай сега, в жужбина не се прави всичко от желязо, нали, но аз съм виждал лично как една австрийска фирма върна няколко бетоновоза обратно да си изхвърлят другаде бетона и да докарат бетон, описан в инструкцията ?! Смятате ли, че това се спазва навсякъде ?! Аз не !! Напротив, светът днес страда най-вече от малоумието, че икономията е майката на ... на кое ?! Сетете се вие ! На мизерията разбира се !! От такива икономии днес гинат хиляди човеци, а гадовете гушнали парите от икономиите си отиват по живо и здраво само с едно уволнение ?!
Само за инфо - тухлените сгради са в пъти по калпави и ненадеждни.Ела да ти покажа десетки къщи строени през 60 те години,които просто нямат ненапукана стена,и то пукнатини започващи от кота нула и стигащи първата плоча
Права си , но ако в Бетона има Цимент , в Италия се оказа че Мафията е Бъркала Бетона в съотношение 100 към 1 - един чувал цимент на 100 кубика пясък - днес в БГ така се строят Нови Коперации и Хотели .
Само италианките са си дебелички, колоните, трегерите, опорите са тънички на мостчето, затова падна. Стоманата била скъпа през 60те, тогава защо не сложиха повече цимент в колоните???
Добре, така мисли и така го пише...да беше го написал преди срутването... Сега ми мяса на нагласено мнения...
Това НЕ МОЖЕ ДА Е НАПИСАНО ОТ ИНЖЕНЕР!!!!!!!!!!!!!! ЗВУЧИ СМЕШНО!!! ТЕРМИНИТЕ КОИТО ИЗПОЛЗВА СА КАТО ОТ ДЕТСКАТА ГРАДИНА!:)))
Като инженер мога да препоръчам на анонимния да си скъса дипломата и да фаща къра с едно стадо , че ако го извикат за консултант със сигурност ще паднат още мостове - и то от смях! "Счупили се жиците , дето били в пилона" - май има яка компресия само в главата му срамотя ... но като цяло - висок стил на списване - на фона на силикони, джуки, балони, балкони, и други съзвездия ...
Не цимент, бе! Бетон се казва! Бетон! БЕТОН!!! Да ти... преводачите, професорите и специалистите! Олигофрени! Това е все едно да кажеш, че се храниш с брашно, не с хляб.
Ото, проблема е в превода - на италиански термините са си коректни - ама гугъл преводача не е и гугъл инженер !
Ако властите в Италия изключват терористичен акт има различни версии. Например. Между хоризонталните секции на моста в Генуа има метални свързващи хоризонтални втулки. Поради скритото си положение те не подлежат на огледи и ремонти, с времето са корозирали и деформирани. Това е довело до силно отслабване на тези хоризонтални връзки и пренатоварване на опъващите висящи въжета, които също са корозирали и отслабнали с времето. Носещите вертикални колони са получили силен страничен натиск и са поддали. Конструкцията се е дебалансирала лавинообразно за много кратко време и е рухнала в най-уязвимата си част. За това са спомогнали и типичните мостови вибрации, а възможно е помогнала и мълния с вятър.
Ха-ха-ха! Наистина смешно! Това е писано или от журналист, юрист или от политолог, социолог, филолог или какъвто и да е подобен неграмотник! Мостовете както всички строителни, машиностроителни конструкции, технологични линии, съоръжения на химическата и нефтохимическата промишленост, както и всичко това, което е източник на живот, т.е. средствата на производство са плод на труда на ИНТЕЛИГЕНЦИЯТА, А НЕ НА ПО-ГОРЕ посочените паразитни ,,специалисти"... А тези представители на интелигенцията - инженери, конструктори, технолози ... са хората които от началото на своето обучение са принудени да знаят много добре свойствата на жилавопластичните материали, на несиметрично понасящи напрежения на опън и натиск материали, както и такива, които имат устойчивост само на опън или натиск. Така, че статията е писана от неграмотен лаик. Лаик, който е забравил да посочи колко процента са съоръженията построени от стоманобетон преди повече от сто години и до момента не са загубили свойствата си! И не се нуждаят от перманентната скъпа поддръжка за разлика от металните, които за предпазване от корозия трябва системно да са под наблюдение!