Експерт: Сега е времето за смяна на гумите
Така ще избегнете дългите опашки пред сервизите през ноември
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Сега е времето за смяна на гумите | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Така ще избегнете дългите опашки пред сервизите през ноември
Обратно в новината
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
222 (нерегистриран)
Когато титуловате някой като "експерт", някак е редно да посочите експерт по какво е...
112 (нерегистриран)
И думата експерт вече взе да се обезценява... Не е трудно да се сетиш (и без да си експерт), че ноември в гуми-центровете ще има наплив. А това обяснение не ми се струва да е най-точното, ама карай: "Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът.". Гумите са важни, но по-важно е задкормилното устройство! Карайте внимателно!
име (нерегистриран)
Боли ме фара за опашките пред сервизите Аз си сменям гумите сам , не е кой зане каква философия !
Ех джурналиии (нерегистриран)
Закона изисква само дълбочина на грайфера което е супер тъпо Трябва или да се задължителни зимни или всесезонни гуми или тая простотия е пълна Лятна гума ако ке и с 2 см грайфер да е нема спиране зимата бе идиоти
Maks (нерегистриран)
онзи ден показваха и смотания Търговския директор на някаква голяма гумаджийница. Тези скапани дилетанти дори за едни зимни гуми не знаят как да ни убедят! да кажат, че при температура на асфалта под 9С сцеплението на пластмасата в летните гуми със асфалта изчезва. И трябват зимни, с повече каучук и по-малко пластмаса....
бгх (нерегистриран)
"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът. Сериозно ... т.нар. експерт , ако го е казал това - смятай какъв експерт е ...
Pipe (нерегистриран)
"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът. Силно се съмнявам експертът да е казал точно това. Ако все пак е успял, то е пълен идиот :)
нг юд (нерегистриран)
Тръгвам, братми!
Maks (нерегистриран)
а защо сменят гумата на Форда от снимката :)
Смехурко (нерегистриран)
кой е тоя сираков...? експерт по планиране на харчовете в семействата и кога е най малка опашката... за гуми...
хахаха (нерегистриран)
боли ма фара за "Експерта по гумите" ще се позова на втората точка.."или дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм." и ще си сменя гумите когато преценя за удобно....
Да да (нерегистриран)
След първата зима на гумите при 4по 4 автомобили предните отиват отзад. На третата се разменят по диагонал и на четвъртата година се изхвърлят.
112 (нерегистриран)
Не гумата, акълът му е плитък .. на "експерта" ... и на джурналиста... А, то била Чалева, е ясно!
Bushman (нерегистриран)
Зимните гуми имат посока, затова размяната по диагонал не става. Трябва да се свалят от джантите и да се обръщат, после да се балансират...
Георги Г. (нерегистриран)
Това е доста под въпрос. Никъде не казват, че човек трябва да може да реши на база на обективно поведение и навици. Примерно - ако сега караш по - често в 5-6-7 сутринта, или пък пътуваш извънградско много, което включва проходи, планински пътища и прочие - да време да е сложиш зимни защото не знаеш къде ще стъпиш на замръзнал път/черен лед и прочие. НО ако ходиш на работа в 8:30, прибираш се в 18-19:00, караш през деня weekend - a когато все още температурата и на въздуха и на асвалта минават 20 градуса, тогава е рано за зимни гуми. А тая мантра с 7 - те градуса вече се опроверга при много тестове. Да летните губят от качествата си под 7-10 градуса, но дори с позагубените качества на сухо се справят по - добре от зимни, а на мокро и студено - с аналогични резултати като на зимна гума(но все пак с влошени показатели спрямо температури от 20 градуса нагоре). Просто трябва да си знаеш навиците на шофиране и прогнозите за времето. Да не говорим пък, че ако по цял ден шофираш, но само от 9 до 18:00, и сега сложиш зимни - ще ги унищожиш преди зимата...
НеЕксперт (нерегистриран)
Значи тоя псевдо-експерт твърди, че "Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка" ? А защо във Формулата на сухо карат със сликове?
3456 (нерегистриран)
Зимните гуми са мега, гига зле. Хем моите са висок клас, просто не стават. Шумни, по-лошо спират на сухо и мокро. Да на сняг сигурно са перфектни, но то сняг няма.
Лобист (нерегистриран)
Законът е лобистки - все едно да ни задължат да ходим с ръкавици през зимата, без значение от времето... Много семйества имат повече от една кола....България не е София, на много места сняг в годината пада за един-два дена - тогава просто не си караш колата с летни гуми и толкова. За какво да си купуваш зимни гуми за всяка кола, които и без това стареят и след 4 години не стават за нищо, въпреки, че имат перфектен грайфер?!
amadam (нерегистриран)
Карайте със всесезонни и да не ви време. Химията на каучука в наши дни е толкова напреднала, че тия гуми са перфектни.
James (нерегистриран)
Защото е гумаджия в някой от вносителите, и се води експерт само според журналистите.
3456 (нерегистриран)
Защо да сменям на втората кола гумите? Като има сняг или е замръзнал пътя колата просто не се кара, а във Варна сняг има 1-2 дни в годината. Защо са й зимни гуми на тази кола? Не ходи извън града, няма сняг, температурите обикновено са над нулата. Рядко замръзва пътя! Защо да сменям гумите?
коментатор (нерегистриран)
тея дето си нямаме резервни джанти така правиме....
Щерев (нерегистриран)
Яжте само боб и пийте пърцуца. Химията в наши дни е толкова напреднала... Сините сирена и червените вина оставете за нас!
Тиква (нерегистриран)
"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка" И този е един експерт, да не се налага да опираш до експертизата му. :)
до лобистта (нерегистриран)
Зимните гуми не са само за сняг!!!
Димитър (нерегистриран)
Първата ми кола докато бях млад, сменях летни/зимни и падаше яко мъкнене, чакане и плащане, в един момент си казах, че това не е живот, взех си втора кола и директно минах на всесезонни, РОДИХ се! В България сняг има вече и без това 10 дена, а съвременните всесезонни се справят, не един път съм ходил из Родопите, Банско в снежни пътища, никога не е имало проблем.
име (нерегистриран)
Няма гума , която да има еднакво сцепление с пътя при -10 градуса и при + 30 ...
Димитър (нерегистриран)
Да добавя, просто гледайте грайфера да е добре, гумите стареят, гледайте да ги сменяте ако се износят, грубо казано на 30-40 000 хиляди километра и да не са по стари от 4 години, зависи от стила на каране и други неща, затова ви го казвам ориентировъчно.
442 (нерегистриран)
От утре във формула 1 само с висок грайфер. И тоя е експерт като Мангъров.
DEA (нерегистриран)
Единствената държава в ЕС където не е ясно формулирано, трябват ли зимни гуми и от кога... Грайфер 4мм. дрън дрън и закъсали автомобили с летни гуми на 2 см. сняг.
Една статия и едно предаване (нерегистриран)
1) Статията - Michelin съветват ПРОТИВ прекомерно ранното сменяне (изхвърляне) на гумите .... т.нар. мит за "стария DOT", т.е. маркетинг упражненията на гумаджиите да изхвърляш гуми с добър грайфер, само защото били "стари" (за да имат гумаджииите бизнес по смяната на гуми) не са адекватни. Разбира се, `Michelin си гонят техния интерес, понеже техните гуми имат много дълъг пробег. 2) AutoMotor und Sport TV ясно измериха и дказаха, че чимн ите гуми имат ПО-ЛОШО поведение на студен, но сух асфалт от летните, т.е. където не вали, н о температурите пак са ниски няма мужда от зимни гуми. Изводът за мене е - караш и си тестваш колата на полигон/на улица, където и когато няма движение ... ако със "стар DOT" гуми нямаш проблем при спиране (особено, когато караш 95% от времето на градско) - не ги сменяш. За зимните - ако не вали сняг при тебе, не ги слагаш - безсмислено е.
byLoop (нерегистриран)
Добре си го разказал и съм съгласен с всичко което казваш, но за съжаление има закон, който ме задължава да си монтирам зимните гуми на колата (аз чакам до последния момент и си ги качвам сам, а след седмица като свършат опашките минавам през сервиз за баланс на гумите)
без име (нерегистриран)
Така е. Затова сутрин слагаш зимните гуми и на обед ги сменяш с летни. А относно сцеплението - едно време през зимата се слагаше една или няколко торби цимент в багажника (повечето коли бяха със задно предаване, а гумите бяха само всесезонни).
:) (нерегистриран)
Не издребнявай де, експерт е човека, няма значение в какво :)
аман от експерти (нерегистриран)
Къв експерт бе, то сняг няма да има тая зима.
Шило
Да бе, при минимални 15 градуса, ще слагам зимни...Що?
Шило
Допуска и други гуми, стига грайфера да е над 4 мм.
Шило
щот няма закъсали със зимни ли? Всичко си е от задкормилното устройство.
3456 (нерегистриран)
Няма такъв закон! Поне не и в България!
3456 (нерегистриран)
То проблема при всесезонните е, че нито на сухо с държат добре, нито на сняг. Предпочитам да съм с летни и да знам, че са перфектни 9 месеца в годината, отколкото да съм винаги с половинчати гуми! Но всеки си знае и си избира за него!
Агента (нерегистриран)
Експерта забрави да обясни и за свойствата на Азота и че с него си решаваш проблема с меките или свръх твърдите гуми. Отделно че азота не оксидира толкова джантата пък не струва много на смяна.
Димитър (нерегистриран)
Винаги има някакъв компромис и в живота е така, но както каза всеки си знае! :-)
Експертът (нерегистриран)
Важно! Гумите трябва да се сменят според температурите! Сутрин, ако излизате преди 8:00 - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със зимни гуми! Студено е, може да не успеете да спрете!!! Много е важно да можете да спирате! НО! По обед - става топло. Зимните гуми имат по-кофти спирачен път на топло! Задължително - ако температурата е над 10 градуса - трябва да сте с летни гуми! Иначе - може да не успеете да спрете!!! Затова - сутрин тръгвате със зимни, а летните в багажника. Когато температурата наближи 10 градуса - идвате ЗАДЪЛЖИТЕНО при мен! И ви слагам летните. Зимните - в багажника. Вчерта, като се прибирате - поглеждате термометъра - и ако е под 10 градуса - идвате при мен, за да ви подготвя за следващата студена сутрин - т.е. да ви сложа зимните гуми. Ако все пак вечерта е топла - тогава си прибирате. НО СУТРИНТА - ако е студено - извиквате репатрак (аз имам, ще ви съдействам) - идвам, качвам колата и към сервиза МИ за да ви сложа зимните гуми. Не се доверявайте на разни измислени гумаджии. Аз съм Експертът - доверете се на мен.
Еее (нерегистриран)
Защото не могат да сменят форда хехе...
///// (нерегистриран)
Слагам зимни гуми когато дневните температури трайно паднат под 8-10 градуса, което се случва някъде между края на ноември и средата на декември. Подранявам само ако ми предстои нощно пътуване при ниски температури или ако първият снеговалеж подрани. Ако в момента сложа зимните гуми, това означава сутрин на път за работа да карам на границата, на която те започват да са ефективни 5-7 градуса (реално пътувам на 2-4 градуса, но не се лепя до бронята на предната кола), а при шофиране през деня да съм неефективен при спиране.
гумата (нерегистриран)
Лично аз съм си ги сложил. Вечер по проходите от Юндола към Белово. През Петрохан или дори на Вакарел температурата пада и се образува влага по асфалта. Понеже си усещам колата зимните гуми по- добре ми залепват на пътя. Ако не карах много извънградско, нямаше нужда да сменям, защото в градовете е още топло. От друга страна сутрин и вечер вече не е добре и е по- добре да се поставят зимните гуми. Дневната температура е ефективно за 4 часа. Относително вярно е, че лятната гума работи при ниски температури по- добре от зиманата, защото е важно колко е мек каучука на гумата. При зимните мекият каучук работи добре при температурите под 6 градуса и на сухо е по- добре при ниска температура да се кара с мек каучук. Твърдата гума още повече се втвърдява. Става по- шумна и некомфортна. В това междинно време зимната гума не може да се изтърка толкова, колкото ако се стопля времето и на вън температурата удря 20 градуса. А асфалтът вече е изситнал и не може да се сравни с асфалт с лятната температура. Просто вече дойде времето за смяна и който много не кара през деня по- добре да смени. Що се отнася до всесезонната зависи от самия водач, който ако не кара с висока скорост може да си търкаля някакви гуми за търкаляне и толкова. Който знае какво иска, знае и да си подбира.
Читател (нерегистриран)
Няма такъв закон.
Я пак! (нерегистриран)
Минимални 15 това е къде?
Maks (нерегистриран)
телефон за връзка! и снимка на секретарката ти, на лични ;)
1000 (нерегистриран)
Казва го "експерт". А защо е "експерт" - щото има гумаджийници или е вносител на гуми. Да е лобист или да има пряк интерес да си продава гумите -неее. Абсурд!
НАЙ
Въпреки забраната: Около 200 души се включиха в шествието на Безсмъртния полк в София (снимки)
Гранични полицаи получиха 40 нови коли и пистолети (снимки)
Шест патрулки и жандармерия преследваха кандидат-депутат в центъра на София
Дъждът не попречи на магията в първата вечер на LUNAR 2024
Горя емблематичната къща на Иван Гешов в центъра на София
Кметът на Дупница окачи руското знаме пред общината, кандидат-депутат го свали 2 пъти
Въпреки забраната: Около 200 души се включиха в шествието на Безсмъртния полк в София (снимки)
Путин: Русия няма да допусне световен сблъсък, но и няма да позволи да я заплашват
Сирени за въздушна тревога в Киев прекъснаха изявленията на Мецола и Зеленски (видео)
Киев одобри закон със строги мерки за дезертьорите