Експерт: Сега е времето за смяна на гумите

Така ще избегнете дългите опашки пред сервизите през ноември

Обратно в новината

Коментари - Експерт: Сега е времето за смяна на гумите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Най-накрая! Чакам с нетърпение връщането на астрономическото, тоест на нормалното часово време. Писна ми да ставам толкова рано сутрин. Всички, които искат да остане лятното часово време са търтеи, които въобще не работят.

Експерта забрави да каже къде да ходим Диана Примекс Медина мед За да разберем поне кой му е платил

Експерт в статията, експерти и в коментарите.

Щял съм да избегна опашките ноември ... да така е, защото смятам да сменям гумите декември ( евентуално ) ...

Лично аз съм си ги сложил. Вечер по проходите от Юндола към Белово. През Петрохан или дори на Вакарел температурата пада и се образува влага по асфалта. Понеже си усещам колата зимните гуми по- добре ми залепват на пътя. Ако не карах много извънградско, нямаше нужда да сменям, защото в градовете е още топло. От друга страна сутрин и вечер вече не е добре и е по- добре да се поставят зимните гуми. Дневната температура е ефективно за 4 часа. Относително вярно е, че лятната гума работи при ниски температури по- добре от зиманата, защото е важно колко е мек каучука на гумата. При зимните мекият каучук работи добре при температурите под 6 градуса и на сухо е по- добре при ниска температура да се кара с мек каучук. Твърдата гума още повече се втвърдява. Става по- шумна и некомфортна. В това междинно време зимната гума не може да се изтърка толкова, колкото ако се стопля времето и на вън температурата удря 20 градуса. А асфалтът вече е изситнал и не може да се сравни с асфалт с лятната температура. Просто вече дойде времето за смяна и който много не кара през деня по- добре да смени. Що се отнася до всесезонната зависи от самия водач, който ако не кара с висока скорост може да си търкаля някакви гуми за търкаляне и толкова. Който знае какво иска, знае и да си подбира.

Усещаш си колата, защото са ти скапани гумите. Зимните гуми се унищожават на над 15°.

Слагам зимни гуми когато дневните температури трайно паднат под 8-10 градуса, което се случва някъде между края на ноември и средата на декември. Подранявам само ако ми предстои нощно пътуване при ниски температури или ако първият снеговалеж подрани. Ако в момента сложа зимните гуми, това означава сутрин на път за работа да карам на границата, на която те започват да са ефективни 5-7 градуса (реално пътувам на 2-4 градуса, но не се лепя до бронята на предната кола), а при шофиране през деня да съм неефективен при спиране.

Важно! Гумите трябва да се сменят според температурите! Сутрин, ако излизате преди 8:00 - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със зимни гуми! Студено е, може да не успеете да спрете!!! Много е важно да можете да спирате! НО! По обед - става топло. Зимните гуми имат по-кофти спирачен път на топло! Задължително - ако температурата е над 10 градуса - трябва да сте с летни гуми! Иначе - може да не успеете да спрете!!! Затова - сутрин тръгвате със зимни, а летните в багажника. Когато температурата наближи 10 градуса - идвате ЗАДЪЛЖИТЕНО при мен! И ви слагам летните. Зимните - в багажника. Вчерта, като се прибирате - поглеждате термометъра - и ако е под 10 градуса - идвате при мен, за да ви подготвя за следващата студена сутрин - т.е. да ви сложа зимните гуми. Ако все пак вечерта е топла - тогава си прибирате. НО СУТРИНТА - ако е студено - извиквате репатрак (аз имам, ще ви съдействам) - идвам, качвам колата и към сервиза МИ за да ви сложа зимните гуми. Не се доверявайте на разни измислени гумаджии. Аз съм Експертът - доверете се на мен.

телефон за връзка! и снимка на секретарката ти, на лични ;)

Сутрин 2-3 гр. слагам зимните гуми,по обяд 12-14гр. сменям с летните и така всеки ден.......умник си ми ти "експерте" и за това има толкова много катастрофи и убити точно заради такива като теб пъпчиви експерти:)))))

Човекът се бъзика.

Експерта забрави да обясни и за свойствата на Азота и че с него си решаваш проблема с меките или свръх твърдите гуми. Отделно че азота не оксидира толкова джантата пък не струва много на смяна.

Шило

Да бе, при минимални 15 градуса, ще слагам зимни...Що?

Минимални 15 това е къде?

Шило

във Варна

Казва го "експерт". А защо е "експерт" - щото има гумаджийници или е вносител на гуми. Да е лобист или да има пряк интерес да си продава гумите -неее. Абсурд!

той шилото живее в Африка някъде,как да знае как е тук:))))))))

Къв експерт бе, то сняг няма да има тая зима.

Летните шофьори не знаят какво е зимна гума защото като падне сняг и колата седи цяла зима на улицата та за какво им е да сменят гуми

1) Статията - Michelin съветват ПРОТИВ прекомерно ранното сменяне (изхвърляне) на гумите .... т.нар. мит за "стария DOT", т.е. маркетинг упражненията на гумаджиите да изхвърляш гуми с добър грайфер, само защото били "стари" (за да имат гумаджииите бизнес по смяната на гуми) не са адекватни. Разбира се, `Michelin си гонят техния интерес, понеже техните гуми имат много дълъг пробег. 2) AutoMotor und Sport TV ясно измериха и дказаха, че чимн ите гуми имат ПО-ЛОШО поведение на студен, но сух асфалт от летните, т.е. където не вали, н о температурите пак са ниски няма мужда от зимни гуми. Изводът за мене е - караш и си тестваш колата на полигон/на улица, където и когато няма движение ... ако със "стар DOT" гуми нямаш проблем при спиране (особено, когато караш 95% от времето на градско) - не ги сменяш. За зимните - ако не вали сняг при тебе, не ги слагаш - безсмислено е.

Добре си го разказал и съм съгласен с всичко което казваш, но за съжаление има закон, който ме задължава да си монтирам зимните гуми на колата (аз чакам до последния момент и си ги качвам сам, а след седмица като свършат опашките минавам през сервиз за баланс на гумите)

Шило

Допуска и други гуми, стига грайфера да е над 4 мм.

Няма такъв закон! Поне не и в България!

Няма такъв закон.

Не те зная колко години стаж имаш като шофьор но съм сигурен,че скоро ще ти се случи случка с подобни расъждения-за да говориш подобни простотии трябва или да си гумаджия или обикновен глупак защото изобщо не знаеш,че състава на зимната и лятна гума е различен точно заради температурните разлики но така е когато не се чете а само се хейтва

Да , но по твоята логика си караш с летните гуми и си пееш на сухия асфалт , но ако малко завали и е студено става поледица и колата става шейна . Така аз с летни гуми не можах да изкача по булевард Яворов към телевизионната кула височината.

Единствената държава в ЕС където не е ясно формулирано, трябват ли зимни гуми и от кога... Грайфер 4мм. дрън дрън и закъсали автомобили с летни гуми на 2 см. сняг.

Шило

щот няма закъсали със зимни ли? Всичко си е от задкормилното устройство.

Вашите каруци нали нямат зимни гуми и само на конската сила разчитате а селски

От утре във формула 1 само с висок грайфер. И тоя е експерт като Мангъров.

Първата ми кола докато бях млад, сменях летни/зимни и падаше яко мъкнене, чакане и плащане, в един момент си казах, че това не е живот, взех си втора кола и директно минах на всесезонни, РОДИХ се! В България сняг има вече и без това 10 дена, а съвременните всесезонни се справят, не един път съм ходил из Родопите, Банско в снежни пътища, никога не е имало проблем.

Да добавя, просто гледайте грайфера да е добре, гумите стареят, гледайте да ги сменяте ако се износят, грубо казано на 30-40 000 хиляди километра и да не са по стари от 4 години, зависи от стила на каране и други неща, затова ви го казвам ориентировъчно.

То проблема при всесезонните е, че нито на сухо с държат добре, нито на сняг. Предпочитам да съм с летни и да знам, че са перфектни 9 месеца в годината, отколкото да съм винаги с половинчати гуми! Но всеки си знае и си избира за него!

Винаги има някакъв компромис и в живота е така, но както каза всеки си знае! :-)

И аз така,купих си едни зимни санадали и се родих ....а глупаците да си купуват ботуши и валенки като не разбират:)))

"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка" И този е един експерт, да не се налага да опираш до експертизата му. :)

Карайте със всесезонни и да не ви време. Химията на каучука в наши дни е толкова напреднала, че тия гуми са перфектни.

Яжте само боб и пийте пърцуца. Химията в наши дни е толкова напреднала... Сините сирена и червените вина оставете за нас!

Няма гума , която да има еднакво сцепление с пътя при -10 градуса и при + 30 ...

Така е. Затова сутрин слагаш зимните гуми и на обед ги сменяш с летни. А относно сцеплението - едно време през зимата се слагаше една или няколко торби цимент в багажника (повечето коли бяха със задно предаване, а гумите бяха само всесезонни).

Законът е лобистки - все едно да ни задължат да ходим с ръкавици през зимата, без значение от времето... Много семйества имат повече от една кола....България не е София, на много места сняг в годината пада за един-два дена - тогава просто не си караш колата с летни гуми и толкова. За какво да си купуваш зимни гуми за всяка кола, които и без това стареят и след 4 години не стават за нищо, въпреки, че имат перфектен грайфер?!

Зимните гуми не са само за сняг!!!

За това се трепете като мухи по селските пътища защото искате да имате по няколко коли но да не давате пари за гуми защото какво е живота за вас

Зимните гуми са мега, гига зле. Хем моите са висок клас, просто не стават. Шумни, по-лошо спират на сухо и мокро. Да на сняг сигурно са перфектни, но то сняг няма.

Значи тоя псевдо-експерт твърди, че "Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка" ? А защо във Формулата на сухо карат със сликове?

Защото е гумаджия в някой от вносителите, и се води експерт само според журналистите.

Това е доста под въпрос. Никъде не казват, че човек трябва да може да реши на база на обективно поведение и навици. Примерно - ако сега караш по - често в 5-6-7 сутринта, или пък пътуваш извънградско много, което включва проходи, планински пътища и прочие - да време да е сложиш зимни защото не знаеш къде ще стъпиш на замръзнал път/черен лед и прочие. НО ако ходиш на работа в 8:30, прибираш се в 18-19:00, караш през деня weekend - a когато все още температурата и на въздуха и на асвалта минават 20 градуса, тогава е рано за зимни гуми. А тая мантра с 7 - те градуса вече се опроверга при много тестове. Да летните губят от качествата си под 7-10 градуса, но дори с позагубените качества на сухо се справят по - добре от зимни, а на мокро и студено - с аналогични резултати като на зимна гума(но все пак с влошени показатели спрямо температури от 20 градуса нагоре). Просто трябва да си знаеш навиците на шофиране и прогнозите за времето. Да не говорим пък, че ако по цял ден шофираш, но само от 9 до 18:00, и сега сложиш зимни - ще ги унищожиш преди зимата...

А като са на няколко години тия летни гуми и ги е пекло слънцето и стават като дървени знаеш ли как се държат на ниски температури?То в България всички от всичко разбират и не искат акъл от никой та резултата е,че всеки ден има убити по пътищата

Да започнем от там гумата се ползва максимум 4-5 години, аз лично сменям след 3 - тата зимните и след 4- тата летните, без значение грайфера. Винаги гледам да взимам по - читави брандове, които са свежи не само първата година. Нали разбираш обаче какво става със зимна гума карана няколко хиляди километра на топъл асвалт? И да, летните при сухо винаги бият зимните - говорим в еднакъв клас. Ако тръгнем да сравняме летен Корморан със зимен Континентал ... не е коректно някак си. Друга тема е, че от 10-15 ноември нататък никой не може да ти гарантира, че между сухото няма слуз от мъгла, черен лед ... или просто нещо замръзнало по пътя зад завоя, деня става къс и дори при високи максимални, те са за 2 часа и т.н. Но специално за моите нужди, смятам, че имам поне още 3 седмици, преди да дойде времето за зимните.

След първата зима на гумите при 4по 4 автомобили предните отиват отзад. На третата се разменят по диагонал и на четвъртата година се изхвърлят.

Зимните гуми имат посока, затова размяната по диагонал не става. Трябва да се свалят от джантите и да се обръщат, после да се балансират...

тея дето си нямаме резервни джанти така правиме....

боли ма фара за "Експерта по гумите" ще се позова на втората точка.."или дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм." и ще си сменя гумите когато преценя за удобно....

кой е тоя сираков...? експерт по планиране на харчовете в семействата и кога е най малка опашката... за гуми...

а защо сменят гумата на Форда от снимката :)

Защото не могат да сменят форда хехе...

Тръгвам, братми!

"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът. Силно се съмнявам експертът да е казал точно това. Ако все пак е успял, то е пълен идиот :)

"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът. Сериозно ... т.нар. експерт , ако го е казал това - смятай какъв експерт е ...

Не гумата, акълът му е плитък .. на "експерта" ... и на джурналиста... А, то била Чалева, е ясно!

онзи ден показваха и смотания Търговския директор на някаква голяма гумаджийница. Тези скапани дилетанти дори за едни зимни гуми не знаят как да ни убедят! да кажат, че при температура на асфалта под 9С сцеплението на пластмасата в летните гуми със асфалта изчезва. И трябват зимни, с повече каучук и по-малко пластмаса....

Закона изисква само дълбочина на грайфера което е супер тъпо Трябва или да се задължителни зимни или всесезонни гуми или тая простотия е пълна Лятна гума ако ке и с 2 см грайфер да е нема спиране зимата бе идиоти

Защо да сменям на втората кола гумите? Като има сняг или е замръзнал пътя колата просто не се кара, а във Варна сняг има 1-2 дни в годината. Защо са й зимни гуми на тази кола? Не ходи извън града, няма сняг, температурите обикновено са над нулата. Рядко замръзва пътя! Защо да сменям гумите?

Боли ме фара за опашките пред сервизите Аз си сменям гумите сам , не е кой зане каква философия !

И думата експерт вече взе да се обезценява... Не е трудно да се сетиш (и без да си експерт), че ноември в гуми-центровете ще има наплив. А това обяснение не ми се струва да е най-точното, ама карай: "Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", коментира експертът.". Гумите са важни, но по-важно е задкормилното устройство! Карайте внимателно!

Когато титуловате някой като "експерт", някак е редно да посочите експерт по какво е...

Не издребнявай де, експерт е човека, няма значение в какво :)