Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията
Спроред проф. Стефчо Стойнев трябва да се заздрави основата на релсовия път в проблемния участък
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията | Днес.dir.bg
Коментари
Да допълня заглавието на статията: Няма опасност за сградите около метрото до датата на изборите.
Подобни, но в друга сфера, "специалисти" уверяваха шараните, че една банка няма да фалира и рибоците вярваха.
За 30 години се научихме да не вярваме на политици, медии, фирми... Всички виждаме колко некачествено е строителството на този лъч на метрото, няма проект в България, от който да не се краде безогледно. Власт в България е синоним на крадене. Не говоря само за герб, говоря за абсолютно всички.
Алнтернатива няма,ето крадците са започнали да пазаруват в края на депутатстването си.Крадаха безогледно сега с парите пазарят.Нищо казано от тях не е истина ,само истина е ,че са крадци ,а не управляващи.Едно построено от тях не е качествено,България е по зле сега от колкото преди 30г.
Споко, сега ще вкарат машините и ще инжектират бетон под налягане! До месе всучко ще си тръгне и мир.
Хахаххааааа. Друг път. Вчера казаха, че не се знае колко време няма да работи. Аз го предвиждам окло година.
Тия вече се оплетоха съвсем. Имало подвижни пясъци, но те били само под метрото и нямало опасност за сградите... Кажете си го направо - некадърно строителство и липса на всякакъв контрол! мейд ин пп гроб!
Г-н "професоре", когато нещо губи носимоспособност, конструкцията над него пропада, а не се надига. Факт!!! ГЕРБ изкараха всички псевдо специалисти, които със сложна терминология да оправдаят нещо, което с прости думи се нарича некадърност и корупция. Крадеше се и при бай Тошо, много се крадеше по време на прехода, но такова безобразно крадене като при ГЕРБ историята не помни! Факт!!!
То и за метрото нямаше опасност да се сюктиса, като му рязяхте лентата преди има-няма два месеца, пък виж какво стана.
НЕ...нямат ядове! Това,че им са се напукали плочките е защото са за смяна... Пък и да слегнат малко то ще е с 1 максимум 2 етажа... Гербераст да ти обясни нещо-мило да ти стане!
Преди 3 дни писаха, че сондирали през 100 м, тоя професор говори за през 50 м... Да не му вземат професорството?
Да не би от загриженост бързо да зариехте дупката, в която и без това се въдят само наркомани и плъхове? Тук първо се рови, сече и бута, после се принуждават хората да приемат "доброволно" промените. В Японско, виж ги ти тях тия прости самураи и гейши, първо гледат къде пресичат напряко хората им и после точно оттам прокарват тротоари и пътеки! Мъ-ъ-ъничка, но достатъчна разлика. И вечна, непреодолима.
Това лъжливо заглавие по Бокова поръчка ли е? Никъде в текста няма такова твърдение, а точно обратното, че изследванията са недостатъчни.
Защо не покажат снимки от мястото на аварията да се види как тече водата през релсите, да се види колко бетон има и т.н. Тогава няма да говорят толкова сигурно, че било заради плаващите пясъци...
А ти откъде знаеш, че релсите не са кухи или от друг, материал, който плува във водите :))))
тоя "експерт" каза че 5 метра воден стълб давал налягане 5 атмосфери. бях учил друго - "'" хидростатичното налягане нараства с една атмосфера на всеки 10,33 м"" ама за справка питах гуглето, явно по времето на греп се е увеличило. ""www.convertworld.com/bg/nalyagane/metra-voden-stulb.html"""
Не съм виждал пясък да се втечнява, разбирам в какъв смисъл се влага тук, но тук явно става нещо като втечняване на бетон, което не мога да проумея. По скоро защо ни правят на малоумни, спестили от бетона, няма грам презапасяване на устойчивост, ами като друсне земята с какво ще се оправдават. Ще въртят и сучат, но виновен няма да има като вожда им, инспектира и на другия ден се разваля, а Оня Гешев къде изчезна, да направи една международна експертиза, да видим как ще плават някои към затвора.
Поговорка от БАН: За всяка несвършена добре работа има научно обяснение. Хартията търпи всичко. А сега вече и интернетът.
За да не върнат ресто ще има и други специалисти, и налягането ще стане като за атомна подводница.
Има опастност за сградите и още как,всички мазета и гаражи са във вода,викахме община,правиха комисия от експерти и едно голямо нищо,блоковете са и с напукани стени и всек под,който е с плочки е пострадал.Още при Работата на къртицата подадохме сигнали и събрахме подписка,но .....
Като не си чул, не изразявай мнение, ами си намери научно популярни филмчета да видиш, какво е втечняване на пясък и има ли изобщо такова събитие!
Колкото и бетон да налеете за да се заздрави почвата,не направите ли дренаж който да отвежда повдигналите се подпочвени води до кладенци ,от където да се изкмуква събралата се вода ,този проблем ще се повтаря. Моля мислете в тая насока и как да автоматизирате процеса по отводняване и сигнализиране за аварийното покачване на подпочвените води . Помислете и дали не е полезно да направите дренажи за няколко нива, защото оводняването не засяга само долния слой,-а е разположено по височина .Пясъците не плуват, те се втечняват при определени обстоятелства.
на качество в строителството и проектирането на не толкова сложни обекти (нашето метро не е най-сложният обект в света - справка, тунел под Ламанш, метро под Темза, Москва река, Дунав и др.; да не говорим за плочките по Граф Игнатиев и пл. Славейков) би трябвало Камарата на строителите да си направи публично харакири, а ВИАС да анулира дипломите на всички, участвали в това епохално дело.
защото дъното на метрото е дълбоко - 30 40 метра... а на сградите основите са на има няма 4-5 метра макс
Да, ама правенето на дренаж е скъпо. Да не си въобразявате че заради скапаното метро на някакви си софиянци ще си отворя някое от чекмеджетата?
И след месец най много ''плаващите пясъци'' ще да се надигнат до сегашния ''ремонт'' защото иначе гербераските ''строители'' ще станат за смях ако още няколко ремона на ремонтраното не правят ....
Както винаги, с много думи, ни обЕсняват, че виновна е природата, защото е създала свлачище или песъчлива почва на неподходящо място, точно там, където герб строи, т.е. навсякъде, щото навсякъде се строи, според т.лупа. Но как пясъкът може да се втечни нямам идея, течност ли става от него? Или искат да кажат, че става по-пропусклив? Както и да е, май идеята за метро в София не е съвсем удачна.
Зависи, кой проектира и строи. За другите може да не е сложно, за бг може да е непосилно.
Ще ви помогна сам да разберете как насипния товар се втечнява. Поставете доста мокър насипен материал в буркан-той не е течен още. След това го раздрусайте-той се втечнява. Това е най-простия начин, използван от капитаните , да докажат на чартьорите че има опасност товара да се втечни и им дават право да спрат товарене на насипен материал ако той е много овлажнен или ако при товарната операция вали обилно.
Изглежда,че доста спирки на от Герберастката гордост , доста дълго ще са затворени, доста стотин милиони за поправка на новото строителство ще потънат в дълбоките чекм... Шкафове на ГЕРБ ! Но...потуващото Метро...като напуканите магистрали..като падащите камъни ...като преливащите канализации....Всичките чисто Нови ! ГЕРБ крадат повече от половината от всеки НАШ лев вложен в нещо .
Защо ли си мисля че ''водата и втечнените плаващи пясъци'' би следвало да повредят основата и да хлътнат релсте а не да се надигат??? Може би са решили че е време да се покажат в по различна ''дейност'' доказвана от науката че подкопават а не надигат...
Естествено, че няма, те са от соц-а, когато за нарушения на строителните норми се влизаше в Белене. Знаят маймуните как да строят, ама докато не заработи Белене за трошене на камИк, ще си въртят схемичките.
Преди години хората живеещи в близост до летището на Амстердам се оплакват, че техните къщи се раздрусват от време на време. Нерде Амстердам нерде метро в София, но общото е, че почвата там е също песъклива и бетонът на пистите не поддава. И се оказва, че при преземяване/ излитане на една от пистите се генерират през бетона надлъжни вълни, които използват пясъка като преносна среда и достигат до къщите и ги разлюляват. След което се прави изследване и решават на терена между летището и къщите да се изградят надлъжни хълмове , които са с амплитуда и стъпка на вълната, която идва от пистата. И това се вижда, когато пътувате с автобуса от летището към Амстердам.
стационарни вълни са в протифаза на вълната идваща от пистата и поглъщат колебанията и къщите вече не се тресат.
Борисов се качи в нов влак и отсече: Разликата е като Москвич и Мерцедес... Що е няма тази новина .Нашия Премиер трябва да се отразява всеки ден за да видят как се работи по европейски..
Дренирането е по-евтиния начин от изливане на тонове бетон. Освен това ,теглото на този бетон ще изтика нагоре подпочвените води. Не приемам Вашето политизиране на този проблем, желая да се реши правилно .