Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията
Спроред проф. Стефчо Стойнев трябва да се заздрави основата на релсовия път в проблемния участък
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
ами да (нерегистриран)
Даже някой ще са на кирия - в мазата - спирка пожелание
Rambler (нерегистриран)
Да допълня заглавието на статията: Няма опасност за сградите около метрото до датата на изборите.
dasdasdas (нерегистриран)
При толкова стотици милиони бюджет за проекта, спестили от сондажи...
Rambler (нерегистриран)
Нищо не е спестено. Вместо сондаж е използвано чекмедже.
Не заслужавате (нерегистриран)
Строители, експерти и прочее некадърници. Кольо Фичето не би ви подал ръка!
Все тая
Подобни, но в друга сфера, "специалисти" уверяваха шараните, че една банка няма да фалира и рибоците вярваха.
АЛО (нерегистриран)
Сития на гладния не вярва.........
Алтернатива няма! (нерегистриран)
За 30 години се научихме да не вярваме на политици, медии, фирми... Всички виждаме колко некачествено е строителството на този лъч на метрото, няма проект в България, от който да не се краде безогледно. Власт в България е синоним на крадене. Не говоря само за герб, говоря за абсолютно всички.
? (нерегистриран)
Алнтернатива няма,ето крадците са започнали да пазаруват в края на депутатстването си.Крадаха безогледно сега с парите пазарят.Нищо казано от тях не е истина ,само истина е ,че са крадци ,а не управляващи.Едно построено от тях не е качествено,България е по зле сега от колкото преди 30г.
Гражданин (нерегистриран)
след като под земята се раздрвижило, то и над земята ще се движи ...
skk (нерегистриран)
Споко, сега ще вкарат машините и ще инжектират бетон под налягане! До месе всучко ще си тръгне и мир.
Епааа (нерегистриран)
Хахаххааааа. Друг път. Вчера казаха, че не се знае колко време няма да работи. Аз го предвиждам окло година.
Щерев (нерегистриран)
Тия вече се оплетоха съвсем. Имало подвижни пясъци, но те били само под метрото и нямало опасност за сградите... Кажете си го направо - некадърно строителство и липса на всякакъв контрол! мейд ин пп гроб!
Тодор Живков (нерегистриран)
Това което построихме, вие не можете и да го чистите...
Великте георгафски открития (нерегистриран)
Темза, Сена, По и Дунава - притоци на Перловска
Боцмана (нерегистриран)
Г-н "професоре", когато нещо губи носимоспособност, конструкцията над него пропада, а не се надига. Факт!!! ГЕРБ изкараха всички псевдо специалисти, които със сложна терминология да оправдаят нещо, което с прости думи се нарича некадърност и корупция. Крадеше се и при бай Тошо, много се крадеше по време на прехода, но такова безобразно крадене като при ГЕРБ историята не помни! Факт!!!
292 (нерегистриран)
То и за метрото нямаше опасност да се сюктиса, като му рязяхте лентата преди има-няма два месеца, пък виж какво стана.
лолман (нерегистриран)
НЕ...нямат ядове! Това,че им са се напукали плочките е защото са за смяна... Пък и да слегнат малко то ще е с 1 максимум 2 етажа... Гербераст да ти обясни нещо-мило да ти стане!
Йовчо (нерегистриран)
Преди 3 дни писаха, че сондирали през 100 м, тоя професор говори за през 50 м... Да не му вземат професорството?
Що бе, ами ако имаше? (нерегистриран)
Да не би от загриженост бързо да зариехте дупката, в която и без това се въдят само наркомани и плъхове? Тук първо се рови, сече и бута, после се принуждават хората да приемат "доброволно" промените. В Японско, виж ги ти тях тия прости самураи и гейши, първо гледат къде пресичат напряко хората им и после точно оттам прокарват тротоари и пътеки! Мъ-ъ-ъничка, но достатъчна разлика. И вечна, непреодолима.
Батко (нерегистриран)
Това лъжливо заглавие по Бокова поръчка ли е? Никъде в текста няма такова твърдение, а точно обратното, че изследванията са недостатъчни.
Кристина (нерегистриран)
Защо не покажат снимки от мястото на аварията да се види как тече водата през релсите, да се види колко бетон има и т.н. Тогава няма да говорят толкова сигурно, че било заради плаващите пясъци...
132 (нерегистриран)
А ти откъде знаеш, че релсите не са кухи или от друг, материал, който плува във водите :))))
дипломата другарЮ (нерегистриран)
тоя "експерт" каза че 5 метра воден стълб давал налягане 5 атмосфери. бях учил друго - "'" хидростатичното налягане нараства с една атмосфера на всеки 10,33 м"" ама за справка питах гуглето, явно по времето на греп се е увеличило. ""www.convertworld.com/bg/nalyagane/metra-voden-stulb.html"""
? (нерегистриран)
А ти от къде знаеш?
Аз (нерегистриран)
Не съм виждал пясък да се втечнява, разбирам в какъв смисъл се влага тук, но тук явно става нещо като втечняване на бетон, което не мога да проумея. По скоро защо ни правят на малоумни, спестили от бетона, няма грам презапасяване на устойчивост, ами като друсне земята с какво ще се оправдават. Ще въртят и сучат, но виновен няма да има като вожда им, инспектира и на другия ден се разваля, а Оня Гешев къде изчезна, да направи една международна експертиза, да видим как ще плават някои към затвора.
Знае (нерегистриран)
Там в локвата ходи на спа, съвсем близо е до Позитано.
3.1415 (нерегистриран)
Поговорка от БАН: За всяка несвършена добре работа има научно обяснение. Хартията търпи всичко. А сега вече и интернетът.
гост (нерегистриран)
За да не върнат ресто ще има и други специалисти, и налягането ще стане като за атомна подводница.
Спирка театрална (нерегистриран)
Има опастност за сградите и още как,всички мазета и гаражи са във вода,викахме община,правиха комисия от експерти и едно голямо нищо,блоковете са и с напукани стени и всек под,който е с плочки е пострадал.Още при Работата на къртицата подадохме сигнали и събрахме подписка,но .....
Тиз (нерегистриран)
Като не си чул, не изразявай мнение, ами си намери научно популярни филмчета да видиш, какво е втечняване на пясък и има ли изобщо такова събитие!
Малев (нерегистриран)
Колкото и бетон да налеете за да се заздрави почвата,не направите ли дренаж който да отвежда повдигналите се подпочвени води до кладенци ,от където да се изкмуква събралата се вода ,този проблем ще се повтаря. Моля мислете в тая насока и как да автоматизирате процеса по отводняване и сигнализиране за аварийното покачване на подпочвените води . Помислете и дали не е полезно да направите дренажи за няколко нива, защото оводняването не засяга само долния слой,-а е разположено по височина .Пясъците не плуват, те се втечняват при определени обстоятелства.
При такава липса (нерегистриран)
на качество в строителството и проектирането на не толкова сложни обекти (нашето метро не е най-сложният обект в света - справка, тунел под Ламанш, метро под Темза, Москва река, Дунав и др.; да не говорим за плочките по Граф Игнатиев и пл. Славейков) би трябвало Камарата на строителите да си направи публично харакири, а ВИАС да анулира дипломите на всички, участвали в това епохално дело.
Handel (нерегистриран)
Много ескперт, много нещо... само не разбрахме кои са наказаните...
Щирлиц (нерегистриран)
защото дъното на метрото е дълбоко - 30 40 метра... а на сградите основите са на има няма 4-5 метра макс
ББ (нерегистриран)
Да, ама правенето на дренаж е скъпо. Да не си въобразявате че заради скапаното метро на някакви си софиянци ще си отворя някое от чекмеджетата?
325 (нерегистриран)
И след месец най много ''плаващите пясъци'' ще да се надигнат до сегашния ''ремонт'' защото иначе гербераските ''строители'' ще станат за смях ако още няколко ремона на ремонтраното не правят ....
мак (нерегистриран)
Както винаги, с много думи, ни обЕсняват, че виновна е природата, защото е създала свлачище или песъчлива почва на неподходящо място, точно там, където герб строи, т.е. навсякъде, щото навсякъде се строи, според т.лупа. Но как пясъкът може да се втечни нямам идея, течност ли става от него? Или искат да кажат, че става по-пропусклив? Както и да е, май идеята за метро в София не е съвсем удачна.
мак (нерегистриран)
Зависи, кой проектира и строи. За другите може да не е сложно, за бг може да е непосилно.
Малев (нерегистриран)
Ще ви помогна сам да разберете как насипния товар се втечнява. Поставете доста мокър насипен материал в буркан-той не е течен още. След това го раздрусайте-той се втечнява. Това е най-простия начин, използван от капитаните , да докажат на чартьорите че има опасност товара да се втечни и им дават право да спрат товарене на насипен материал ако той е много овлажнен или ако при товарната операция вали обилно.
Олеле (нерегистриран)
Изглежда,че доста спирки на от Герберастката гордост , доста дълго ще са затворени, доста стотин милиони за поправка на новото строителство ще потънат в дълбоките чекм... Шкафове на ГЕРБ ! Но...потуващото Метро...като напуканите магистрали..като падащите камъни ...като преливащите канализации....Всичките чисто Нови ! ГЕРБ крадат повече от половината от всеки НАШ лев вложен в нещо .
???? (нерегистриран)
Защо ли си мисля че ''водата и втечнените плаващи пясъци'' би следвало да повредят основата и да хлътнат релсте а не да се надигат??? Може би са решили че е време да се покажат в по различна ''дейност'' доказвана от науката че подкопават а не надигат...
аха (нерегистриран)
Естествено, че няма, те са от соц-а, когато за нарушения на строителните норми се влизаше в Белене. Знаят маймуните как да строят, ама докато не заработи Белене за трошене на камИк, ще си въртят схемичките.
интересен факт (нерегистриран)
Преди години хората живеещи в близост до летището на Амстердам се оплакват, че техните къщи се раздрусват от време на време. Нерде Амстердам нерде метро в София, но общото е, че почвата там е също песъклива и бетонът на пистите не поддава. И се оказва, че при преземяване/ излитане на една от пистите се генерират през бетона надлъжни вълни, които използват пясъка като преносна среда и достигат до къщите и ги разлюляват. След което се прави изследване и решават на терена между летището и къщите да се изградят надлъжни хълмове , които са с амплитуда и стъпка на вълната, която идва от пистата. И това се вижда, когато пътувате с автобуса от летището към Амстердам.
Кристина (нерегистриран)
Намерете Boris Tsvetkov във Facebook.
тези (нерегистриран)
стационарни вълни са в протифаза на вълната идваща от пистата и поглъщат колебанията и къщите вече не се тресат.
щерев (нерегистриран)
Борисов се качи в нов влак и отсече: Разликата е като Москвич и Мерцедес... Що е няма тази новина .Нашия Премиер трябва да се отразява всеки ден за да видят как се работи по европейски..
Малев (нерегистриран)
Дренирането е по-евтиния начин от изливане на тонове бетон. Освен това ,теглото на този бетон ще изтика нагоре подпочвените води. Не приемам Вашето политизиране на този проблем, желая да се реши правилно .
експертно (нерегистриран)
Това е предположение само, не се основава на нищо.
292 (нерегистриран)
Той и тротоарът, дето далдиса почти метър, не трябваше да пропада, пък тя стана една, с ..й да я сочиш.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Гърция отказа да достави на Украйна системи за ПВО "Пейтриът" или С-300
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела
Лукашенко призна за няколко десетки руски тактически ядрени оръжия в Беларус
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?