Коментари - Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията | dnes.dir.bg
назад

Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията

Спроред проф. Стефчо Стойнев трябва да се заздрави основата на релсовия път в проблемния участък

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Експерт: Няма опасност за сградите около метрото след аварията | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Като чуя български експерт по нещо и немедлено ми се додрисква....и бегам до вецето! Имам редовен стомах, щото всеки втори е експерт. Благодаря ви!

Ебаси колко експерти инженери коментатори , а пък с никой от вас не съм учил във ВИАС .

Ми как ше учиш, като само по кръчмите спеше!

Аман от експерти...

Как няма грам съвест у тия "хора". Кой знае от какво и как е пестено, кои хора и колко рушвет са прибрали, за да се направи с пръдня боя... Ами утре ако техните деца се качат на метрото и стане белята, какво правим? Или сигурно са ги инструктирали да не го ползват? Като ситуацията стане сериозна, пак ще има чупене на пръсти и сочене с пръст към някой си там, оправдания, лъжи и лицемерие. Българския властимащ е един долен паразит, който е вреден за всичко и всички около себе си!!!

Чекмеджетата преливат от милиони и златни кюлчета...затова потъва всичко в Гербария.

Съседния нов блок със сигурност има правена "Геология", защо просто не са я погледнали, папката е със свободен достъп в УАГ....... А и имам жив интерес къде в този район подпочвените води са на 19 метра, според обяснението им???????? НА Черни връх може би?

Сигурен ли си, че е със свободен? А сигурен ли си, че този геоложки доклад би свършил каквато и да е работа при проектирането на метрото?

Той и тротоарът, дето далдиса почти метър, не трябваше да пропада, пък тя стана една, с ..й да я сочиш.

Това е предположение само, не се основава на нищо.

Борисов се качи в нов влак и отсече: Разликата е като Москвич и Мерцедес... Що е няма тази новина .Нашия Премиер трябва да се отразява всеки ден за да видят как се работи по европейски..

Преди години хората живеещи в близост до летището на Амстердам се оплакват, че техните къщи се раздрусват от време на време. Нерде Амстердам нерде метро в София, но общото е, че почвата там е също песъклива и бетонът на пистите не поддава. И се оказва, че при преземяване/ излитане на една от пистите се генерират през бетона надлъжни вълни, които използват пясъка като преносна среда и достигат до къщите и ги разлюляват. След което се прави изследване и решават на терена между летището и къщите да се изградят надлъжни хълмове , които са с амплитуда и стъпка на вълната, която идва от пистата. И това се вижда, когато пътувате с автобуса от летището към Амстердам.

стационарни вълни са в протифаза на вълната идваща от пистата и поглъщат колебанията и къщите вече не се тресат.

Естествено, че няма, те са от соц-а, когато за нарушения на строителните норми се влизаше в Белене. Знаят маймуните как да строят, ама докато не заработи Белене за трошене на камИк, ще си въртят схемичките.

Защо ли си мисля че ''водата и втечнените плаващи пясъци'' би следвало да повредят основата и да хлътнат релсте а не да се надигат??? Може би са решили че е време да се покажат в по различна ''дейност'' доказвана от науката че подкопават а не надигат...

Изглежда,че доста спирки на от Герберастката гордост , доста дълго ще са затворени, доста стотин милиони за поправка на новото строителство ще потънат в дълбоките чекм... Шкафове на ГЕРБ ! Но...потуващото Метро...като напуканите магистрали..като падащите камъни ...като преливащите канализации....Всичките чисто Нови ! ГЕРБ крадат повече от половината от всеки НАШ лев вложен в нещо .

Както винаги, с много думи, ни обЕсняват, че виновна е природата, защото е създала свлачище или песъчлива почва на неподходящо място, точно там, където герб строи, т.е. навсякъде, щото навсякъде се строи, според т.лупа. Но как пясъкът може да се втечни нямам идея, течност ли става от него? Или искат да кажат, че става по-пропусклив? Както и да е, май идеята за метро в София не е съвсем удачна.

Метрото ни е така да се каже барабар Петко с мъжета. На територията София имаше жп линия която я обикаляше и просто можеше да се пусне една електричка , която да минава по тази линия , която премиваше през Красна Поляна, 4 километър, гара Искър , Захарна фабрика, Хладилника ...Но за да се получи приемственост между социализма и капитализма се реши да се продължи славното дело , започнато от БКП и продължено от нейните тайни последователи.

Не виждам приемственост, а амбиция на управляващите през години - да блеснат с метро на всяка цена. Тази електричка, за която пишете хем по-евтино щеше да излиза, хем нямаше нужда да "дупчат" под града, ама не е толкова лъскава и грандиозна като метро.

Много ескперт, много нещо... само не разбрахме кои са наказаните...

на качество в строителството и проектирането на не толкова сложни обекти (нашето метро не е най-сложният обект в света - справка, тунел под Ламанш, метро под Темза, Москва река, Дунав и др.; да не говорим за плочките по Граф Игнатиев и пл. Славейков) би трябвало Камарата на строителите да си направи публично харакири, а ВИАС да анулира дипломите на всички, участвали в това епохално дело.

Зависи, кой проектира и строи. За другите може да не е сложно, за бг може да е непосилно.

ама нашите станции са най-красивите в света! Дори една част от тях са с размерите на хандбално игрище ...

Колкото и бетон да налеете за да се заздрави почвата,не направите ли дренаж който да отвежда повдигналите се подпочвени води до кладенци ,от където да се изкмуква събралата се вода ,този проблем ще се повтаря. Моля мислете в тая насока и как да автоматизирате процеса по отводняване и сигнализиране за аварийното покачване на подпочвените води . Помислете и дали не е полезно да направите дренажи за няколко нива, защото оводняването не засяга само долния слой,-а е разположено по височина .Пясъците не плуват, те се втечняват при определени обстоятелства.

Да, ама правенето на дренаж е скъпо. Да не си въобразявате че заради скапаното метро на някакви си софиянци ще си отворя някое от чекмеджетата?

Дренирането е по-евтиния начин от изливане на тонове бетон. Освен това ,теглото на този бетон ще изтика нагоре подпочвените води. Не приемам Вашето политизиране на този проблем, желая да се реши правилно .

Има опастност за сградите и още как,всички мазета и гаражи са във вода,викахме община,правиха комисия от експерти и едно голямо нищо,блоковете са и с напукани стени и всек под,който е с плочки е пострадал.Още при Работата на къртицата подадохме сигнали и събрахме подписка,но .....

Поговорка от БАН: За всяка несвършена добре работа има научно обяснение. Хартията търпи всичко. А сега вече и интернетът.

Не съм виждал пясък да се втечнява, разбирам в какъв смисъл се влага тук, но тук явно става нещо като втечняване на бетон, което не мога да проумея. По скоро защо ни правят на малоумни, спестили от бетона, няма грам презапасяване на устойчивост, ами като друсне земята с какво ще се оправдават. Ще въртят и сучат, но виновен няма да има като вожда им, инспектира и на другия ден се разваля, а Оня Гешев къде изчезна, да направи една международна експертиза, да видим как ще плават някои към затвора.

Като не си чул, не изразявай мнение, ами си намери научно популярни филмчета да видиш, какво е втечняване на пясък и има ли изобщо такова събитие!

Ще ви помогна сам да разберете как насипния товар се втечнява. Поставете доста мокър насипен материал в буркан-той не е течен още. След това го раздрусайте-той се втечнява. Това е най-простия начин, използван от капитаните , да докажат на чартьорите че има опасност товара да се втечни и им дават право да спрат товарене на насипен материал ако той е много овлажнен или ако при товарната операция вали обилно.

тоя "експерт" каза че 5 метра воден стълб давал налягане 5 атмосфери. бях учил друго - "'" хидростатичното налягане нараства с една атмосфера на всеки 10,33 м"" ама за справка питах гуглето, явно по времето на греп се е увеличило. ""www.convertworld.com/bg/nalyagane/metra-voden-stulb.html"""

За да не върнат ресто ще има и други специалисти, и налягането ще стане като за атомна подводница.

Защо не покажат снимки от мястото на аварията да се види как тече водата през релсите, да се види колко бетон има и т.н. Тогава няма да говорят толкова сигурно, че било заради плаващите пясъци...

А ти от къде знаеш?

Там в локвата ходи на спа, съвсем близо е до Позитано.

Намерете Boris Tsvetkov във Facebook.

не си падаме по мъже. ти ни звучиш по-убаво

Това лъжливо заглавие по Бокова поръчка ли е? Никъде в текста няма такова твърдение, а точно обратното, че изследванията са недостатъчни.

Да не би от загриженост бързо да зариехте дупката, в която и без това се въдят само наркомани и плъхове? Тук първо се рови, сече и бута, после се принуждават хората да приемат "доброволно" промените. В Японско, виж ги ти тях тия прости самураи и гейши, първо гледат къде пресичат напряко хората им и после точно оттам прокарват тротоари и пътеки! Мъ-ъ-ъничка, но достатъчна разлика. И вечна, непреодолима.

НЕ...нямат ядове! Това,че им са се напукали плочките е защото са за смяна... Пък и да слегнат малко то ще е с 1 максимум 2 етажа... Гербераст да ти обясни нещо-мило да ти стане!

То и за метрото нямаше опасност да се сюктиса, като му рязяхте лентата преди има-няма два месеца, пък виж какво стана.

Г-н "професоре", когато нещо губи носимоспособност, конструкцията над него пропада, а не се надига. Факт!!! ГЕРБ изкараха всички псевдо специалисти, които със сложна терминология да оправдаят нещо, което с прости думи се нарича некадърност и корупция. Крадеше се и при бай Тошо, много се крадеше по време на прехода, но такова безобразно крадене като при ГЕРБ историята не помни! Факт!!!

Преди 3 дни писаха, че сондирали през 100 м, тоя професор говори за през 50 м... Да не му вземат професорството?

А ти откъде знаеш, че релсите не са кухи или от друг, материал, който плува във водите :))))

Темза, Сена, По и Дунава - притоци на Перловска

Това което построихме, вие не можете и да го чистите...

Тия вече се оплетоха съвсем. Имало подвижни пясъци, но те били само под метрото и нямало опасност за сградите... Кажете си го направо - некадърно строителство и липса на всякакъв контрол! мейд ин пп гроб!

защото дъното на метрото е дълбоко - 30 40 метра... а на сградите основите са на има няма 4-5 метра макс

Споко, сега ще вкарат машините и ще инжектират бетон под налягане! До месе всучко ще си тръгне и мир.

Хахаххааааа. Друг път. Вчера казаха, че не се знае колко време няма да работи. Аз го предвиждам окло година.

И след месец най много ''плаващите пясъци'' ще да се надигнат до сегашния ''ремонт'' защото иначе гербераските ''строители'' ще станат за смях ако още няколко ремона на ремонтраното не правят ....

след като под земята се раздрвижило, то и над земята ще се движи ...

Алнтернатива няма,ето крадците са започнали да пазаруват в края на депутатстването си.Крадаха безогледно сега с парите пазарят.Нищо казано от тях не е истина ,само истина е ,че са крадци ,а не управляващи.Едно построено от тях не е качествено,България е по зле сега от колкото преди 30г.

За 30 години се научихме да не вярваме на политици, медии, фирми... Всички виждаме колко некачествено е строителството на този лъч на метрото, няма проект в България, от който да не се краде безогледно. Власт в България е синоним на крадене. Не говоря само за герб, говоря за абсолютно всички.

Сития на гладния не вярва.........

Подобни, но в друга сфера, "специалисти" уверяваха шараните, че една банка няма да фалира и рибоците вярваха.

Строители, експерти и прочее некадърници. Кольо Фичето не би ви подал ръка!

При толкова стотици милиони бюджет за проекта, спестили от сондажи...

Нищо не е спестено. Вместо сондаж е използвано чекмедже.

Да допълня заглавието на статията: Няма опасност за сградите около метрото до датата на изборите.

Даже някой ще са на кирия - в мазата - спирка пожелание