Експеримент: И при сухо време рейс навлиза в насрещното край Своге

Ограничението на скоростта във фаталния участък на пътя вече е 30 км/ч

Обратно в новината

Коментари - Експеримент: И при сухо време рейс навлиза в насрещното край Своге | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Макс, а леките автомобили с какво са виновни, че трябва да движат с 20 км там? Би трябвало цялата пасмина в парламента, прокурори, катаджии, милиционери - последните са генетичните създатели на системата - да се изгонят, за да може нормално да съществуват останалите. Няма проблеми Бойко например да е прост (в добрия смисъл) пожарникар, важното е да не взима политически, правни, икономически решения.

Преди три часа минах от там с 50 местен автобус в двете посоки НЕ ВИДЯХ ТАКЪВ ПРОБЛЕМ ДА НЕМОЖЕ ДА СЕ ДЪРЖИ ПЪТЯ!

Ludiamaus

И последно знака 30 километра поставен там на опасното място със съответното по закон отстояние ще създава по -голяма опасност за движението. Това е същото ако пред ЖП прелез не поставяш съответните балени, на съответните отстояния или в края на магистралата поставиш знак 90 км/чбиз предупреждението край на магистралата. Това е първичен инстинкт 40 са много да сложим 30 -е ми да сложат 20 което също е разумно!

Ludiamaus

Когато преди СТО години е построен пътя волските и конски каруци не са имали проблем със завоите. Автомобилите по него време са с максимална скорост около 40 -50 км/ч но при мощност на двигателите 12 -15 кс е в границите на научната фантастика да карат с 40 км/ч Едва 1935 године БМВ прави състезателен автомобил 8 цилиндров с мах скорост 156 км/ч Да се връщами ли към днешните условия когато един съврееменен автобус е с теглото на 5 товарни (натоварени)камиона тогава и да сравним и скоростите; днес този автобус дори и на 1ва скорост , без газ без ретардер ще надвиши пъти ограничението ако не се натиска спирачката

Ludiamaus

Когато преди СТО години е построен пътя волските и конски каруци не са имали проблем със завоите. Автомобилите по него време са с максимална скорост около 40 -50 км/ч

Ludiamaus

Когато преди СТО години е построен пътя волските и конски каруци не са имали проблем със завоите. Автомобилите по него време са с максимална скорост около 40 -50 км/ч

Ludiamaus

Когато преди СТО години е построен пътя волските и конски каруци не са имали проблем със завоите. Автомобилите по него време са с максимална скорост около 40 -50 км/ч

Чета и само ... негативни коментари.. пропускам злобните. Ясно е, че всеки има вина. Ясно е, че в подобна ситуация всички ще "изпълзят" и ще се правят на експерти търсейки "слава" на гърба на нещастието на хората. Ясно е, че преди е било друго ограничението (за което никой не говори), ясно е, че поставяйки знак от 40, на 30 пак няма да се оправи пътя нито ще се намали риска. Подобни проблемни участъци в Р.България има хиляди, и на стари и нови пътища. Минавам покрай десетки всяка седмица. И нищо - счупени мантинели, липса на маркировка, знаци които не се виждат.. път като море от вълни. Неспазване на елементарни правила от всякакви шофьори (като има колона от 20 коли отбий и спри) Ясно, е че всички жители на България (а не граждани) .. само може да коментираме и да избираме управници, които заслужаваме. Ясно е, че си плащаме данъците на колите, винектките... и накрая караме по пътища.. които ги няма в Европа.. И накрая пак шофьора е виновен. И за съжаление е ясно, че докато коментираме само и единствено тук и търпим това което става - да ни взимат парите и да сме виновни ние... положението ще е такова каквото е. Като руска рулетка - или стигаш или не. Пак ще си виновен, караме с несъобразена скорост с пътните условия. Ясно е, че хората са си отишли и мир на праха им и няма как да ги върнем. Ясно е, че покрай станалото истинските виновници ще останат на тъмно.

Ludiamaus

Пачо, то това ограничение пак е "задълбочено обмислено" за глобата при нарушение, за оправдание на отговорните състоянието на пътя, накрая може би ще се наложи да задължат водачите но моторни превозни сридства до ползват и "буйки4 кекто преди години волските и конски каруци. Това е Пилат дето си измил ръцете за Христос

Поговорката : "Като, се обърне колата, пътища много" Cупер, пасва за Tази катастрофа!!;)) Какви експеременти , какви проби на асфалт и.т.н.?????;) На такива, Oпасни участъци, на които от години загиват хора, е ясно, че Tези пътища,.. са правени за каруци, преди 100 години, и Cега,... Hе Mогат, да поемат трафика и новите автомобили, особено автобуси и камиони!! Необходимо е да се прозре , че спешно Tрябва, Tези участъци, да се разширят максимално, завоите да се изправят, ако позволява терена, ако не, Боцето да докара онази машина от София която дупчи в метрото на София и да прави тунели в тези участъци !!! България не е само София , а и софиянци пътуват из цялата страна !! Боцето да не xвърля милиардите чужди пари, само в София, и да се бие в гърдите направиX, направихMе ,... Метро, северна, южна дъга "Tангенти,- Mангенти" , защото на всички е ясно, че България се дотира с еврофондовете и това са чужди пари, ами да отива в Брюксел и да се моли за отпускане на пари за изграждане на Tунели, Mостове и цялостно обновяване на второкласната пътна мрежа в цялата страна!! В Германия и особено в Австрия и Швейцария, издупчиха целите Алпи,.. HO , бундесщрасе (второстепенните ) пътища,... са Tоп!! Ако, не Mоже,... да си ходи!!;) Вероятно , "чуждите пари" хвърлени, само в София, са в пъти повече отколкото изграждането на двете магистрали Тракия и Хемус !! Там е проблема!!;)

Поставете камера след завоя и вижте за една седмица колко ППС ще навлязат в насрещното. И още нещо инспектората във съда трябва да провери прокурорите и следователите по делото дали не са първосигнално обвинили шофьора. Защото дори и да превишиш скоростта от това не трябва да следва моментално и във всички случаи смърт. Другото би означавало, че това не е път, а игра на живот и смърт. Защото утре някой може и умишлено да проектира или да допусне да бъде проектиран път с точно изчислени данни, при които с превишаване на скоростта (или карана с несъобразена скорост) да се излита от пътя - механизми за това има много - обратни виражи, влизане в завоя от сенчест участък директно срещу слънцето, рязко стесняване на пътното платно ( но в нормативните граници), естествено ако този завой се постави след дълъг и равен участък с разрешена скорост 90 км., това ще улесни инцидента, като сложиш и полиран асфалт, водосбор и страничен вятър и си дотам - хем убиваш хора, хем в затвора. Това е тероризъм.

За съжаление нищо няма да оневини шофьора. Нито експерти, нито експерименти. На Боко му трябват изкупителни жертви, иначе ще трябва да признае истинската причина, а именно кражбата на асфалт.

Всички по веригата имат вина, но в различна степен. Съмнявам се обаче, че в крайна сметка освен шофьора ще има осъдени. Шофора има вина и то сериозна, фирмата изпълнител с тази фалшива настилка и и смешна мантинела, която може да бъде изкривена и от колело, АПИ, полиция и кой ли още не. Като стане сакътлък започваме да се правим на големи специалисти, а иначе сме гола вода!

Нека бойко седне зад волана,какво толкова нали е шофьор? Ясно е,кой пак ще е виновен,колкото и експеримента да се правят.

Аз съм имал "щастието" да срещна кортежа на Бойко излизайки от завой. Пилотната кола караше по осевата линия на влизане в завоя със скорост с която сигурно и на чудесната лимузина и беще трудно да се задържи. Едвам останах на пътя. НСО винаги сара така. Просто съжалявам че вместо мен не срещнаха камион.

Щом скоростта е трябвало да е ограничена на 30 км/ч, а не на 40, както е била досега, значи и пътната агенция е в кюпа с виновниците, независимо от това, с колко се е движил катастрофиралият автобус. Колкото до скоростта от 30 км/ч, с която да се взема завой на извънградски път, съгласен съм, че има такива във високопланинските проходи. Ама в Искърското дефиле - ега ти и проекта, и изпълнението.

Всеки шофьор трябва да познава автомобила си!!! Няма сухо, няма мокро!!! Този сигурно е минавал десетки пъти оттам. Между другото, сигурно сте виждали с какво скорост карат тези отворковци по пътищата, возейки толково много пътници? Жалко за невинните!!!

Щото "чичко КАТ" за 20 лв е кьорав като кърт на припек!

Изобщо не ми се мисли колко подобни "бомби със закъснител" са заложени от фирмата,която в последно време е абонат за обществените поръчки в бранша.

В Бг бордюрите са направени така, че все едно да пазят мантинелите. И гумите на МПС-та се удрят бордюрите и стават неуправляеми

Всички да върнат откраднатите пари и да направят пътя за собствена сметка. Начело със Свинетка. И въобще - всички пътища са за срам. Аз, до сега, не съм пътувал по една магистрала в България, без да има дупки, стеснени участъци, ремонти и ограничения от 50-60 км в час. Ами то това не е магистрала бе, това си е един по-широк междуселски път!

Видяхме по БТВ и на всички е ясно , но като назначиха шофьора на Автобуса за виновен ,пропуска се всичко , че пътя е хлъзгав и некачествен , че големи превозни средства влизат в насрещното платно когато правят завоя ! Как изведнъж се появи Професора по Всичкология Константинов за да защити Мафията на Борисов , този Плазмодии се мушка навсякъде където мирише на пари ,няма срам от нищо , никога тази Държава няма да се оправи !

Положението е същото и на Е-79 между Димово и Медовница. Автобус и ТИР не могат да вземат завоите без да навлязат в насрещното. Затова и автобусите от Видин за София не ползват Е-79 в участъка до Монтана. ПЪТЯ Е ОПАСЕН. След ремонта вместо да се разшири пътното платно, то го стесниха. Поне да бяха поставили огледала на опасните завои, но и това няма.

Абе, никой не казва Свинетка какво прави как е, поддържали обичайното лично тегло!?

Тези пък бордюри ги сс толкова опасни.

Николай е категоричен, че живее втори живот. Казва още, че в момента на инцидента на пътя не е имало локви. "Валеше, но слабо", спомня си Николай. https://dnes.dir.bg/intsidenti/uchastnitsi-v-katastrofata-kray-svoge-shofyorat-na-avtobusa-ne-gledashe-patya

Слабият дъжд е много по-опасен от силния! При слаб дъжд повърхностният слой на пътя е като намазан с грес от размития прах, а силният дъжд измива тази кал и опасни стават локвите. Но при силен дъжд водачите очакват проблемите и са готови за тях. Колкото до конкретния път - ами не е магистрала, какво да се харчат пари за него?! Оставя се до нивото на коларски път и всеки да се спасява сам! Жалко за загиналите :...(

Аз съм цял ден по пътищата на волана а пък тази отсечка я минавам 4 пъти в седмицата. Ако се кара внимателно и със съобразена скорост не може да се случи нищо такова. Все пак не могат да изправят цялото дефиле. А защо никой до сега не каза дали са проверили колегата с какви гуми е карал ? Това е най често срещаното нарушение в БГ...карат с десет годишни гуми и чака сцепление с пътя..ами няма да има.

90% от коментарите са за виновен пътя или покритието. Чудя се дали няма тука едни 10 трола да вземат нищожни левчета в интересна новата фирма дето потърква ръце сега на която ще дадат проекта за разширяване на въпросния участък с нови мантинели да се направи по западен образец па макар и на двойна цена уж за благото на хората от Своге.

На фирмата изпълнител да и конфискуват всичко и ето парите да се оправят мърльотийте

Автобуса като не може с 40 никой не го задължава, да намали и ако трябва с 10 да кара или да изчака насрешния трафик. Гледам го този завой в гугъл стрийт изглежда безпроблемен за минимум 60км/ч за лека кола. Тоя автобус със сигурнос е фучал с 80-90 но няма живи да свидетелстват. Те междуградските автобуси така си карат бързичко и над лимита. Пък после бурята виновна, асфалта Герб, БСП някаква фирма спечелила поръчки.

А в гугъла вижда ли се добре асфалта,усеща ли се полировката?

Баси,ти ако не усещаш полировката на асфалта ,не се качваш на кола ли

За обикновения ганьовец, акта щеше да е "несъобразена скорост", но сега се разиграват някакви драми.

Експерт.. И аз мога да направя дрифт или просто да навляза в насрещното. Срамота е да лъжете хората с експерти по поръчка, след като и аз го мога.

Фирмата не е виновна за пътя.22 милиона бяха малко и не стигнаха за ремонта.Трябваха 44 милиона да се дадат.Евтиното не е хубаво.Какво са 15 милиона прибрани за тежки дни.

Сетила се Мара,и нашата работа така!Вечно недогледана и тази наследствена немарливост и безхаберие ще вземат още жертви!Кой влиза в завой като луд бе,хора!В БГ може,може всичко!

Чудя се дали пък шофьора минава за първи през тоя участък че дори се е подхлъзнал.

Оправен е проблема, смениха знака от 40 на 30 км./час, след следващата катастрофа ще го сменят на 20 км. в час и т.н. докато стане 5 километра в час и катастрофите със жертви спрат.

От 60 години е така този завой

Мисля, че дефилето е на няколко стотин хиляди години и извивката си е така от доста отдавна. Може да е била известно време пътека, по която неандарталци , а след тях гонещите ги кроманьонци да са пъплили, но едва ли е била различна.

дръвен глупак. не се усещаш, че става въпрос за живота на хора.

много си дърта, ма

"Професионален шофьор доказа, че автобус, който има габарити, подобни на катастрофиралия край Своге, че на фаталния завой се влиза в насрещното движение - това показа експеримент на bTV. " Кой некадърен и неграмотен "редактор" е съставил това изречение, а дир?! Е то бива, бива излагация, ама вие сте просто уникални! И за тази лошо свършена работа някой хрантутник при вас получава заплата, нали?

добре рейса е същия, скороста е същата, мантинела няма, сцеплението и него го няма, щот нали не забравяме основното- там няма сцепление, защо буса на БТВ не е в дерето се пита? Нали се пързаля и няма сцепление? От де се доби изведнъж тва сцепление па сега?

я да се повтори експеримента, една засукана контрольорка с по-големи цици до шофьора да сложат, стига е гледал се в пътя, нека малко лаф мухабет да прай докат върти геврека. То само в пътя кат гледа и баба може така

Se taia

Пропускаш СУХОТО ВРЕМЕ. По време на катастрофата е валял порой.

Що на го затворите напълно този път?? Ми няма да има катастрофи.. Своге и селата около него ша са снабдяват с Кугърите. Щото ровенето повече около нефелния асфалт - вече признат и НАНКИЧА, ше предизвика проверка от ЕС, ЕК.. Щот с техни пари е правен "рИмонта". Пък нашичката любима фирма ща требе да връща парички.. Пък и от списъка за цицане от ЕС може да я изхвърлят в ЕС, ЕК и т.н. вредни Е-та.. Баце има опит в спиране на таквизи пътища - забравихте ли как са търсеше Акт 16 за Прохода на Републиката.. Щото бригадирите не го били взели..

Системен проблем на нашата политическа система е, че не се вслушва в своите граждани, когато те говорят спокойно и разумно. Няма рутинно работеща обратна връзка. Необходими са все крясъци, митинги, бунтове и неподчинения, смърт, за да извърнат дерибеите поглед от ръководните си носове.

Често и виковете и крясъците не помагат ... че се чудя - докъде смятат да я докарат ? Ще вземем да си спретнем една нова революция на народа заради тях и ще учудим света...

Роднините на загиналите да съдят държавата в Европейския Съд. Това е единствената им опция, за да се накажат виновните за трагедията.

Ами направете го 5 килоемтра в час това ограничение бе, мушмули, вместо да накарате фирмата, която си е оставила шапката да направи целия път наново и да плати репарации на загиналите. Ако не искат и я закрият - съд и затвор за собствениците. В коя ли приказка попаднах - това става в страните с ред, в Китай даже този юнак от ДПС вече да са го пратили на стадиона и да са дали сметката на роднините му ... но тук ... няма как да стане!

Господин Инженер, а тази фирма, не е ли изпълнила проекта? Имало е и надзор, по "западен" образец, не като беше при социализма! Работи се с машини "западно" производство и....какво от това. Значи, първо проектното задание правилно ли е съставено и проекта как е приет, ако не е отговарял на изискваните характеристики за такъв клас пътища. Заменяни ли са проектните материали с материали имащи неподходящи характеристики. Видимо не сте инженерче, а полицайче пожарникарче.

Инженерче

А кой е казал, че съм инженер в тази област? Доколкото знам от моята област навсякъде си има стандарт. Предполагам така е и в асфалтовите смеси. И тези стандарти трябва да се спазват. Не може в чугун да слагаш натрий, например, и да очакваш добри свойства. Та същото е и тук - очевидно "подобрителите", които са ползвали от Трейс са причина както за тази, така и предната катастрофа с летален изход. Правилните въпроси са други: - Кой е приел обекта след като очевидно е опасен и не отговаря на основни стандарти? - Кой е позволил и си е затварял очите при полагане на настилката? - Кой не е вложил енергия и не е принудил фирмата-изпълнител да отстрани неизправностите? - Имало ли е такива, които са оказвали натиск срещу отговорните лица? И въпросът бомба - редно ли е да се дават текущи поръчки на тази фирма или на фирми, свързани с лица, контролирани от въпросната персона от ДПС??? Според мен държавата има много лостове да им счерни живота и да си платят за гяволъка, така, че никога повече да не го правят. Но ... не и стиска - както тук, така както и в Хитрино виновен ще излезе най-ниския ешелон. Е, най-вероятно този път ще го оправят, но от нашите пари а Трейс най-много да се преименува.

пак некви милиончета! а 500-те милиарда откраднати от европата? а репарациите дето сега също са милиарди, а?

Тази статия казва всичко.

само не стана ясно като няма сцепление защо буса на БТВ не е в дерето??? Нека да повторят експеримента - до водача отляво един градски и докат въри геврека да гледа към него и да обсъждат колко захар се слага в джибрите за хубава ракия

Ти да не работиш в трейс.

Значи Трейс откраднаха едни 22 милиона, държавата не смее да ги накара да си оправят кьопавата работа а вместо това решава проблема както би го решила една едноклетъчна мутра - намалява ограничението от 40 на 30 км/ч. Аз с колелото карам по-бързо бе, олигофрени!

и при сухо и при мокро европата трепе туземците! вън европата от балканите!

Имало е стечение на няколко фактора: остър завой, дъжд, хлъзгав асфалт. При такива условия всеки шофьор би карал с намалена скорост и би си отварял очите на четири. А сега какво излиза - шофьорът е невинен, строителните фирми също. Виновен е дъждът! Защо обаче ми се струва, че отсега се внушава, че шофьорът е напълно чист? Да не би да е от ГЕРБ?

как ша е от ГЕРБ, бе? всичко неандертал плюе против ГЕРБ, шоферът е червен бизнесмен - от бсп или дпс...

Ако е бил истински шофьор, при такъв дъжд е трябвало да кара дори с 20 км/час. Дяволът дебне, не спи!

Радиусите на 80% от завоите на пътя по дефилето, не съответсват за тонажа и габаритите на ППС-та, над примерно четири тона..... и с много условности на тези, до дванадесет тона.... Примерно за да се разминат два автобуса или тира, в завоя убиец, трябва скоростта им да бъде някъде под 30км/ч , но трябва да е хубаво и времето.... и късмет !!! Това е така, защото пътя като такъв, е трасиран още от римско време..... и горе долу в същия вид се използва да 1880г..... , когато по времето на Стамболов, започва да се изгражда и жп линията по дефилето от София до Роман..... За удобство при строителството на жп линията, пътя на много места е разширяван / до сегашните две платна/ и подновявана твърдата настилка.... През тридесетте години на миналия век, дефилето, заедно с жп линията се утвърждава като основна пътна артерия за връзка със Северозапада и централна Северна България и затова пътя се ремонтира основно, като сегашните му параметри - радиуси на завой, широчина, наклони са от времето на 1936г......., но Всички знаем тогава с какъв тонаж и технически характеристика са били автомобилите.... След това, до ден днешен, са правени само "козметични" промени. Някъде около 1965г, жп линията вече е електрифицирана , а пътя е с нова твърда настилка....... от асфалт и до ремонта на Трейс са правени само кръпки и частични ремонти, а по жп линията нищо не е пипано от шестдесетте години..... Това е така, защото от 1980 г е изградена магистралата през Витиня и пътя през дефилето е резервен път... Работата обаче е в това, че натоварването на жп линията, днес е почти символично, в сравнение с жп трафика тогава, а на пътя се е увеличил стократно...... Изводът е категорично пътя през дефилето НЕ МОЖЕ да бъде резервен вариант, на този през Витиня, защото да прекарваш през него тир е все едно да го прекарваш през асфалтирана туристическа пътека.... Алтернативните варианти са малко - разширяването на съществуващия път през дефилето до примерно четири платна е трудна работа, а на много места е и технически невъзможно.... Остава варианта, в спешен порядък, за изграждане на тунели - Бухово-Ботевград и/или Петрохан - Берковица за отпушване на пътни трафик към Северозапада и прилежащата част на Европа... Тогава магистралата през Витиня остава резервен вариант, а пътя през дефилето - турестическа пътека.... До тогава обаче, такива катастрофични катастрофи ще има......, цената обаче ще са плаща от случайни жертви, като шофьора на този автобус....

Е това е вече грамотно написано, интересно и информативно. Поздравления, господине. А за некадърния списвач на статията не знам какво да кажа. Като чета първото изречение се чудя как точно ги назначава дира. Гошко Брандийски, хайде моето момче, отиди си върни дипломата за завършено средно образование и си прибери агнето!

Явно не сте толкова информиран, защото по жп линията има множество подменени участъци и нова отводнителна система.

Едно знам че никой водач не иска да убие пътниците си . Дано направят нормална експертиза !

Не е искал, но го е направил заради небрежност.

Гербаджийската некомпетентност , кражби и некадърство се борят с ограничения от 30 км/ч.! Смях Смях Смях! А къде се скри строителя на нацията, да изреже и да покаже ножицата с която е прерязъл лентата на този участък.

Най после някой да направи нещо смислено. Шофьорът е обвинен и адвокатите му трябва да поискат подобни експерименти от съда, а не някакви самозвани "експерти", които са завършили училището на Цветан Цветанов да ни засипват с глупости.

Казано с две думи, виновни няма! Не очаквайте някой да бъде осъден или нещо подобно. Тройката дъщерни фирми на БКП - ГЕРБ-БСП-ДПС остава на власт и ще продължи да ни радва!

Как няма виновни бе. Всички искат да видят кой не си е свършил работата. И колко кинти са откраднати. Виновните в затвора. Загинали са хора. Кинтите обратно в държавата. Това искат хората.

Пускам се по инерция и икономисвам нафта по надоле ... не ме интересуват завои и знаци.

Типично във стила на бакшишите !

Абе как не са се сетили още да обвинят насрещния с Лагуната още ...